kreidler rs

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
glupb
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jan 2014, 13:05
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler rs

#26 Bericht door glupb » 15 aug 2015, 14:21

Dank je voor de tips om hem nog mooier te maken!

Zatopek
Berichten: 4874
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: kreidler rs

#27 Bericht door Zatopek » 07 sep 2015, 17:57

Hoe gaat het verder met je Voskamp 60 met een ingekorte Barikit met 3,5 mm? Denk niet echt lekker, anders hadden we het wel vernomen.

glupb
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jan 2014, 13:05
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler rs

#28 Bericht door glupb » 07 sep 2015, 21:14

weinig trekkr8 onderin en geen vermogen in 4 en 5. In 3 top van 70, valt daarna helaas terug in 4. Laat er biinenkort door een specialist naar kijken of daar nog iets aan te doen valt, evt uitkijken naar ander setje met optie carter uit laten kotteren danwel terugbouwen originele set.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4437
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Has thanked: 27 times
Been thanked: 15 times

Re: kreidler rs

#29 Bericht door KJ » 08 sep 2015, 09:46

glupb schreef:weinig trekkr8 onderin en geen vermogen in 4 en 5. In 3 top van 70, valt daarna helaas terug in 4. Laat er biinenkort door een specialist naar kijken of daar nog iets aan te doen valt, evt uitkijken naar ander setje met optie carter uit laten kotteren danwel terugbouwen originele set.

Carter laten uitkotteren en een lange zuiger erin of de volgende barikit niet inkorten.

ps jammer van dat afgedraaide hemd.

Gebruikersavatar
bud
Berichten: 554
Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
Locatie: noord holland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler rs

#30 Bericht door bud » 12 sep 2015, 20:10

De Voskamp (Maxwell) 44mm is een prima cilinder icm een homoet 6p uitlaat, 20mm ching/Mikuni carbu. Alleen het spel speelt zich op hoge toeren af, onderin gebeurt er niets, zo erg dat stationair lopen leid tot de boel langzaam volloopt met afslaan tot gevolg. De wand is top, afwerking vermoed een lijntje naar KTT. Prima cuprace cilinder. Voor normaal gebruik is de Voskamp naar mijn mening iets te "OverTuned", Cilinder is gelukkig weer doorverkocht :clap 110 km/u wind mee en 60 km/u tegenwind met veel pijn en moeite gierend in de 4 van 5 is niet mijn favouriete weggedrag.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9544
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 19 times
Been thanked: 27 times

Re: kreidler rs

#31 Bericht door nozems » 12 sep 2015, 22:22

Nou Bud, je kunt een dergelijke cilinder ook nog verder laten tunen/verbeteren bij bv LVS. Ik had vroeger ook een hele snelle 60cc die ook sterk tegen wind in reed, pakte onwijs goed op in 5 ook. De 115gps kilometers zaten er altijd wel in, en soms zelfs de 120! Maar je raad het al, geen soepele toermachine, maar eenmaal op toeren ging als een jekko! Leuk voor de zondagse racetoerritten om de kerk, maar je wordt er doodnerveus van als je lekker alleen wilt toeren in de polder... Dus ik snap het wel. Dus Glub je kan dus ook een stapje verder gaan, bij een dergelijke maten van tuning zal een standaard uitlaat zeker niet werken, dat is zeker.

Gebruikersavatar
bud
Berichten: 554
Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
Locatie: noord holland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler rs

#32 Bericht door bud » 13 sep 2015, 16:31

Mijn advies aan glurb is om de orginele SB (15.43.99?) erop laten zitten, zeker weten dat er een goede standaard lengte en diameter zuiger gemonteerd is. Standaard blokfluit met standaard 32mm bocht op originele lengte, en de uitlaat op het laatste gat van de steun monteren, dwz zo ver mogelijk naar achteren. De uitlaatklem komt dan ter hoogte van de voetsteun. Hierdoor krijgt het blok wat meer kracht onderin en loopt mooier door in de versnellingen.

Persoonlijk heb ik minder goede ervaringen met standaard onbewerkte imitatie cilinders. Altijd weer andere negatieve verassingen. Onlangs de Maxwell 44mm kunnen verkopen na 200 km tevergeefs non stop de juiste afstellingen zoeken, daarna een onbewerkte KTT 40mm SB. Veel te lage compressie dus de benzine spoot zowat de uitlaat uit. Dus een oude orginele SB W1 met nieuwe Barikit zuiger erin en hij is weer helemaal terug. draait netjes, en straks gaat er een Mikuni VM20 op om het geheel nog mooier te laten riedelen.
Dus voor de bedragen die er zijn neergeteld voor de imi en aanhang kan er netto eigenlijk gelijk een nieuwe Mahle SB en zuiger worden gekocht. Daar heb je geen geklooi mee. Dan maar geen 120 rijden tegen de wind in :lol:

Zatopek
Berichten: 4874
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: kreidler rs

#33 Bericht door Zatopek » 16 sep 2015, 15:28

Een KT60 cc is standaard uit de doos supergoed. Neem er een kwalitatief wat betere zuiger bij, te verkrijgen bij Kreidler844 hier op het forum (Wietse). Je zal toch je blok moet laten uitkotteren, daar ontkom je niet aan maar dan heb je wel iets goeds. Wil je nog ietsje meer, laat er dan twee blinde poortjes inzetten voor wat meer kracht. Verder zou ik niet gaan. Het loopt gegarandeerd rond de 90 km met een standaard RS-uitlaat. Ik heb er een 22m BING achter. Suc6!

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49565
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 198 times
Been thanked: 294 times

Re: kreidler rs

#34 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 sep 2015, 16:07

Zatopek schreef:Een KT60 cc is standaard uit de doos supergoed. Neem er een kwalitatief wat betere zuiger bij, te verkrijgen bij Kreidler844 hier op het forum (Wietse). Je zal toch je blok moet laten uitkotteren, daar ontkom je niet aan maar dan heb je wel iets goeds. Wil je nog ietsje meer, laat er dan twee blinde poortjes inzetten voor wat meer kracht. Verder zou ik niet gaan. Het loopt gegarandeerd rond de 90 km met een standaard RS-uitlaat. Ik heb er een 22m BING achter. Suc6!
En nog nooit vast gekiert bij Jilles? Heb toch ook wel eens andere berichten gelezen op het forum. Zal dan een afstelkwestie zijn geweest. Er zijn zoveel parameters en wordt er snel naar de cilinder gewezen. :?

Enzo

glupb
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jan 2014, 13:05
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler rs

#35 Bericht door glupb » 13 mei 2016, 15:19

Kleine update.
Inmiddels is RS bij Harry v Hout (VHS) geweest. Heeft een getunede 60 cc KT met losse binnekop en nieuw HPI ontsteking gemonteerd. Hij rijdt geweldig. Wat een genot . Iemand nog inrijtips?
Ps: inmiddels ook sierstrippen op buddy gemonteerd( ook elders te lezen op forum incl foto).
Mvrgr, Roland

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8373
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Has thanked: 0
Been thanked: 11 times

Re: kreidler rs

#36 Bericht door Andy » 13 mei 2016, 15:44

bud schreef:De Voskamp (Maxwell) 44mm is een prima cilinder icm een homoet 6p uitlaat, 20mm ching/Mikuni carbu. Alleen het spel speelt zich op hoge toeren af, onderin gebeurt er niets, zo erg dat stationair lopen leid tot de boel langzaam volloopt met afslaan tot gevolg. De wand is top, afwerking vermoed een lijntje naar KTT. Prima cuprace cilinder. Voor normaal gebruik is de Voskamp naar mijn mening iets te "OverTuned", Cilinder is gelukkig weer doorverkocht :clap 110 km/u wind mee en 60 km/u tegenwind met veel pijn en moeite gierend in de 4 van 5 is niet mijn favouriete weggedrag.

De zuiger die erbij zit is niet goed, en dan bedoel ik niet de kwaliteit :!:
De 2 ronde gaten zitten te laag, komt open in de inlaatpoort. Dus verliest veel, nieuwe zuiger kopen en 4kante gaten maken die niet in de inlaatpoort komen.
Gaat beter ervan rijden blijft stationair draaien :idea:

Andy,

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8373
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Has thanked: 0
Been thanked: 11 times

Re: kreidler rs

#37 Bericht door Andy » 13 mei 2016, 15:46

Mooi dat het voor elkaar is Ronald, anders kun je blijven zoeken tot je een ons weegt :thumbleft

Heb net de mijne net ingereden, 1 tank leeg rijden op lage toeren en af en toe gas erop.

Andy,

Plaats reactie