kreidler in belgie

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Has thanked: 0
Been thanked: 0

kreidler in belgie

#1 Bericht door ramses123 » 02 nov 2016, 07:45

Hallo jongen en meisjes mijn naam is Gerry en kom uit belgie wallonie
Ik ben kreidlerliefhebber van mijn bubbertijd
Ik ben 43 ondertussen .kreidler rs ooit verkocht aan een duitser voor mijn eerste wagen en de maand er achter al beklaagt dat ze verkocht was ik zeg ze want ik heb altijd het gevoel gehad dat het een meisje was! Nu op een avond op kapaza aan het loeren ,een 2jaar geleden .een kreidler op motorkenteke wow die is voor mij wan in belgie zijn ze zelde en zoeks heb er wat mee getoert maar ik ben wat zwaarder geworden 1.80 83 kilo dus naar 60cc getund membraan ,is veel beter
Maar dan een ander groot probleem ondekte was vroeger woonde ik in vlaanderen en daar was alles veel platter
dan wallonie dus ge moet altijd toeren trekken om de pk er uit te trekken vooral als wat hellerig is in wallonie is er niets plat meestal kleine heling dan terug kleine daling natuurlijk dan grote heling dan terug grote daling dus nu terug sleutelen naar 110CC -membraan ik had het gevoel van als ik meer koppel wil dan ga ik er voor ,en niet meer al mij dood schreeuwen ,gewoon rustig rijden met wat minder toeren .ik wacht nog steeds achter ombouw naar 110cc maar ze hebben heel veel werk dus gedult en nog wat verder dromen!

Tot ziens en groetjes Gerry

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 9057
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: kreidler in belgie

#2 Bericht door Caspar » 02 nov 2016, 13:09

Welkom Gerry.
Leuk verhaal. Er zijn meer Belgische Kreidler liefhebbers op dit forum aanwezig.

Gebruikersavatar
pirrebmw
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 aug 2011, 12:58
Locatie: Stabroek - Antwerpen Belgie
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler in belgie

#3 Bericht door pirrebmw » 02 nov 2016, 13:42

ramses123 schreef:Hallo jongen en meisjes mijn naam is Gerry en kom uit belgie wallonie
Ik ben kreidlerliefhebber van mijn bubbertijd
Ik ben 43 ondertussen .kreidler rs ooit verkocht aan een duitser voor mijn eerste wagen en de maand er achter al beklaagt dat ze verkocht was ik zeg ze want ik heb altijd het gevoel gehad dat het een meisje was! Nu op een avond op kapaza aan het loeren ,een 2jaar geleden .een kreidler op motorkenteke wow die is voor mij wan in belgie zijn ze zelde en zoeks heb er wat mee getoert maar ik ben wat zwaarder geworden 1.80 83 kilo dus naar 60cc getund membraan ,is veel beter
Maar dan een ander groot probleem ondekte was vroeger woonde ik in vlaanderen en daar was alles veel platter
dan wallonie dus ge moet altijd toeren trekken om de pk er uit te trekken vooral als wat hellerig is in wallonie is er niets plat meestal kleine heling dan terug kleine daling natuurlijk dan grote heling dan terug grote daling dus nu terug sleutelen naar 110CC -membraan ik had het gevoel van als ik meer koppel wil dan ga ik er voor ,en niet meer al mij dood schreeuwen ,gewoon rustig rijden met wat minder toeren .ik wacht nog steeds achter ombouw naar 110cc maar ze hebben heel veel werk dus gedult en nog wat verder dromen!

Tot ziens en groetjes Gerry
Welkom mede-belg.

Maar huh, die tekst van jouw leest voor geen meter. Gebruik eens wat meer leestekens.

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler in belgie

#4 Bericht door ramses123 » 02 nov 2016, 18:58

Aloo,kan er mij iemand wat vertelen of ervaring met
110cc membraan kreidler ?
Groetjes Gerry

K54/2B
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jan 2014, 20:38
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler in belgie

#5 Bericht door K54/2B » 02 nov 2016, 21:06

Beste Gerry,

Welkom op het Kreidler forum. 't Ja éénmaal het Kreidler virus in je lichaam zit, het gaat er niet meer uit…

Helaas heb ik geen ervaring met 110ccm..maar waarom geen 50ccm zover krijgen dat je hetzelfde resultaat krijgt als een 110ccm?
Persoonlijk heb ik al de BOM-rit ( Berlare-Houffalize-Berlare )gereden met een Eitank ( Super4 ) van 1964 en dit met een 4,2pk ( Poorten op scherp gezet ), verhouding 13/33, Bing 16 en dit alles geeft mij bergop +/- 65 km/u, bergaf top 92km/u ( GPS gemeten ) ok.. bergop moet ik wel in zijn 3de schakelen, maar zonder janken.

Naar mijn inziens bestaat de kunst erin om een 50ccm te tunen zonder er een 60ccm/70ccm/80ccm/etc van te maken.

Momenteel bezig met een restauratie van een RS uit '69. En het blijft een 50ccm ;-) wel met wat extra poorten ;-)
Succes nog met de 110ccm.

* heb de BOM-rit ook al eens gedaan met een Motobi 125ccm ( Imperial Sport 1968 )..alsook zeer leuk. Dan ga je tegen +/- 90km/u naar boven..maar 50ccm geeft toch nog iets meer fun.

Groeten
Guy
Antwerpen

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 2591
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: kreidler in belgie

#6 Bericht door hermanngas » 02 nov 2016, 21:51

Welkom Gerry,

Nog even, dan openen we hier een afdeling België ;-)

HermaNN

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 2538
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

Re: kreidler in belgie

#7 Bericht door LVS » 02 nov 2016, 23:22

ramses123 schreef:Aloo,kan er mij iemand wat vertelen of ervaring met
110cc membraan kreidler ?
Groetjes Gerry
---------------------------------

leopold . [ weer een belg ] :mrgreen: .
die heeft zo een de jager cilinder set .
5 pagina`s tekst .

https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic ... 23&t=41649

>>
Laatst gewijzigd door LVS op 03 nov 2016, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Frédéric
Berichten: 107
Lid geworden op: 31 dec 2015, 10:02
Locatie: Kortrijk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler in belgie

#8 Bericht door Frédéric » 03 nov 2016, 12:36

ramses123 schreef:Aloo,kan er mij iemand wat vertelen of ervaring met
110cc membraan kreidler ?
Groetjes Gerry
Hallo,

Is het een de jager? Ik heb een de jager blok 6 versnellingen met 110cc, er is veel afstelwerk.

mvg

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler in belgie

#9 Bericht door ramses123 » 03 nov 2016, 19:45

ja een jagger gewoon met 5 bak ,mischien later iets
beter steken eerst,eens aan de tand voelen !
Wat is jouw ervaring met deze setup .bv koppel
EN+-snelheid ? groetjes Gerry

Frédéric
Berichten: 107
Lid geworden op: 31 dec 2015, 10:02
Locatie: Kortrijk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler in belgie

#10 Bericht door Frédéric » 04 nov 2016, 06:22

ramses123 schreef:ja een jagger gewoon met 5 bak ,mischien later iets
beter steken eerst,eens aan de tand voelen !
Wat is jouw ervaring met deze setup .bv koppel
EN+-snelheid ? groetjes Gerry
Hallo,

Ja er zit wel wat kracht in, snelheid moet je realistisch blijven 120 is rijdbaar. Maar uiteindelijk blijf je met een lichte bromfiets. Waarom koop je geen 250cc motor dan zal je geen moeite hebben met de heuvels?

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 8987
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: kreidler in belgie

#11 Bericht door Henk 3bakvoet » 04 nov 2016, 07:20

Waarom koop je geen 250cc motor dan zal je geen moeite hebben met de heuvels?
Eindelijk is iemand met een dosis realiteitszin. :wink:

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler in belgie

#12 Bericht door ramses123 » 04 nov 2016, 08:21

Die heb ik ,en ook 125 mt yamaha gewoon om naar
mijn werk te rijden !Rijd alemaal wel goed, maar geen fun gevoel.Dus ik bedoel daarmee ,als het zonnetje schijnt en er is niet te veel wind ,en ik wil eens gezelig toeren, dat kan alleen maar met
mijn kreidler! En daar gaat niets boven .Ok 110cc is mischien wat overdreven ,maar dat is ook fun overdrijven! En geef toe ,dat de jagger echt wel mooie kwaliteit onderdelen ontwerpt echt top ,die cilinders!

Frédéric
Berichten: 107
Lid geworden op: 31 dec 2015, 10:02
Locatie: Kortrijk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler in belgie

#13 Bericht door Frédéric » 06 nov 2016, 09:53

Henk 3bakvoet schreef:
Waarom koop je geen 250cc motor dan zal je geen moeite hebben met de heuvels?
Eindelijk is iemand met een dosis realiteitszin. :wink:
Hallo,

Heb een tijd geleden een kreidler overgenomen met een 110 erop, heeft veel kracht. Maar je kunt er niet rustig mee rijden, ik heb veel liever een goed getuned/afgestelde 50cc cilinder tenslotte blijft het een "lichte bromfiets"... Veel mensen zijn al afgestapt van de big bore cilinders (zeker als je geen motor kennis hebt).
Je kan het vergelijken met een zware Porsche motor in een kever plaatsen dit is ook niet logisch, koop dan een Porsche!

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler in belgie

#14 Bericht door Mach4 » 06 nov 2016, 13:14

Ik ben het met Frédéric eens,ik heb zelf een snelle 60cc gehad en nu een snelle 50cc,de laatste vind ik
hoort bij een Kreidler,dat is de uitdaging om met zo,n kleine cilinderinhoud snel te rijden.Als ik nog sneller wil pak ik wel een 250 of 500cc 2takt.

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler in belgie

#15 Bericht door ramses123 » 06 nov 2016, 16:09

Ik begrijp jullie wel jongens ,maar mijn vorige set was een 60 cc 15 pk set up ,.reed heel goed een ehte raket ,als ik de boel opentrok 13 36 vertanding had ik het gevoel, dat alles bijna omplofte tussen mijn benen! Dan rustig toeren dat gaat,MAAR,geen wind ,
geen helling ! anders valt hij gewoon in,of ge moet terug de toeren in en dan kwam het race karakter terug boven ,en de zuiger om de 600 km vuilbak ,ik

ben eens gaan toeren aan kust , geen enkel probleem
,trok geweldig en altijd alles is plat .,maar waar ik woon moet ge voor goed te zijn 13 38 Vertanding rijden ,dan zakte hij wat minder in maar veel te veel toeren .,dus ja ik denk in mijn geval ,meer cc ,meer koppel,veel minder toeren

wilhelmus
Berichten: 353
Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: kreidler in belgie

#16 Bericht door wilhelmus » 06 nov 2016, 20:58

mooi spul toch? :D
grt Wim
Bijlagen
DSCI1874.jpg
DSCI1874.jpg (99.84 KiB) 8355 keer bekeken
DSCI1871.jpg
DSCI1871.jpg (92.04 KiB) 8355 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9366
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: kreidler in belgie

#17 Bericht door nozems » 06 nov 2016, 22:01

Lastig onderwerp, kort gezegd zijn wij gek dat we alles verbouwen terwijl het kopen van een echt motor je dat brengt wat je wilt...maar ja dat is dan al snel weer saai(vind ik dan) dan maar opvoeren, pro saldo kun je met een bigbore het koppel makkelijker verdienen en zal vermits niet te racy getimed een rustig(er) katakter hebben als een doorgetunde 50 of 60cc...maar al rijdt je met een 80cc denk dan niet dat je ineens een Pann europeen onder je kont heb, het blijft een opgevoerde brommer. Ik rijdt met een tamme 80cc bigbore met standaard uitlaat met tw 15/33 bij weinig wind of vlakke weg heerlijk toeren in de 5, maar als het harder gaat waaien en of met echte heuvels zoals in de Eifel moet ik ook terugschakelen naar 4, ik kan dan lichter vertanden maar dan wordt het weer zo'n druktemaker... met andere woorden verwacht geen wonderen het is altijd ergens compromissen sluiten.

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler in belgie

#18 Bericht door ramses123 » 07 nov 2016, 18:59

wilhelmus schreef:mooi spul toch? :D
grt Wim

Gebruikersavatar
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 5720
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Kreuzau (D)
Has thanked: 11 times
Been thanked: 14 times

Re: kreidler in belgie

#19 Bericht door Eifelyeti » 07 nov 2016, 20:48

nozems schreef:..... tamme 80cc bigbore met standaard uitlaat met tw 15/33 bij weinig wind

warom geen langere primaire vertanding?? de Jager 3,47:1 ??? een 15er tandwiel find ik niet so goed wegen de ketting...

of een 21/77 3,68:1 schuine Kreidler Vertanding???

is toch veel beter ???

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler in belgie

#20 Bericht door ramses123 » 07 nov 2016, 22:16

Het is zeker mooie spul ,ik krijg er de kriebels in mijn buik van! En zeker wanneer hij de cilinder voor mijn neus op tafel
Legde ,WAT EEN GROOT GAT!

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9366
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: kreidler in belgie

#21 Bericht door nozems » 08 nov 2016, 09:49

Roman, dat is wellicht beter, maar ik bemerk geen extra slijtage aan de ketting of tandwielen en hij loopt er heel soepel om heen. Maar ik snap wat je bedoelt.

Voor de topicstarter een bigbore kan je veel rijplezier opleveren, maar bedenk (zeker bij een hoog vermogen) dat dit ook kennis vraagt mbt afstelling en eventuele preventieve onderhoudsintervallen, het mooie zou zijn dat je eens op wat van dat soort machines kunt rijden alvorens je de knip opentrekt.

Frédéric
Berichten: 107
Lid geworden op: 31 dec 2015, 10:02
Locatie: Kortrijk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler in belgie

#22 Bericht door Frédéric » 09 nov 2016, 18:38

nozems schreef:Roman, dat is wellicht beter, maar ik bemerk geen extra slijtage aan de ketting of tandwielen en hij loopt er heel soepel om heen. Maar ik snap wat je bedoelt.

Voor de topicstarter een bigbore kan je veel rijplezier opleveren, maar bedenk (zeker bij een hoog vermogen) dat dit ook kennis vraagt mbt afstelling en eventuele preventieve onderhoudsintervallen, het mooie zou zijn dat je eens op wat van dat soort machines kunt rijden alvorens je de knip opentrekt.
Dit bedoel ik nu, veel mensen kopen dit zonder kennis van zaken. Je zou ze er eerst eens 100km mee moeten laten rijden, zoals je zegt er moet altijd aan afgesteld worden logisch ook het blok is er ook niet op voorzien.

ramses123
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2016, 11:04
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler in belgie

#23 Bericht door ramses123 » 10 nov 2016, 18:06

Ja maar wat ik dan niet goed begrijp,dat is een 50 cc
,cilinder vol gaten ,hoge drukkop cilinder ,race uitlaat,,HPi race onsteking ,vertanding 13 36
Top rond 120 rmp 13500 toeren ,is daar dan het blokje op voorzien! 15 pk en nog meer .Het is toch geen van de twee gezond!
Laatst gewijzigd door ramses123 op 10 nov 2016, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 48005
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 30 times
Been thanked: 44 times

Re: kreidler in belgie

#24 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 nov 2016, 18:16

ramses123 schreef:Ja maar wat ik dan niet goed begrijp,dat is een 50 cc
,cilinder vol gaten ,hoge drukkop cilinder ,race uitlaat,,HPi race onsteking ,vertanding 13 36
Top rond 120 rmp 13500 toeren ,is daar dan het blokje op voorzien! 15 pk en nog meer .
Waar is Jan de Vries dan wereldkampioen mee geworden :wink:
Meer pk en veel meer toeren.

Enzo

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9366
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: kreidler in belgie

#25 Bericht door nozems » 10 nov 2016, 19:30

Vergeet een ding niet, opvoeren is altijd inleveren in de levensduur&betrouwbaarheid. Wil je uitgaan van maximale levensduur dan vooral niet opvoeren. En wat slijt sneller, iets wat 14.000rpm moet draaien voor 11pk of iets wat maximaal 10.000rpm draait voor 11pk?

Plaats reactie