Krabbie stelt zich voor

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Krabbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2016, 14:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Krabbie stelt zich voor

#1 Bericht door Krabbie » 13 dec 2016, 18:43

Hallo allemaal,

Ik ben Krabbie (van mij hoeft mijn naam niet echt overal op te duiken als ik op deze google). Ik ben geen echte Kreidler rijder, maar heb wel veel met Kreidler te maken. Vooral mijn sportieve 'tegenstanders' (op het circuit) rijden veelal op Kreidler. Natuurlijk heb ik altijd veel ontzag gehad voor de van veen race Kreidlers.

Ik heb samen met mijn broers van 1990 tm 1993 bij de SOBW aan brommerracen gedaan, met een Yamaha FS1, ik was niet de coureur, maar de sleutelaar. Na een flinke pauze van zo'n 20 jaar heb ik de draad weer opgepakt en rijd nu (zelf) met nog steeds hetzelfde blokje (Yamaha FS1) op de grote circuits mee met de classic 50cc racers, tussen o.a. vele 'van veen Kreidlers'. Ondanks mijn bescheiden 14 Pk's kan ik redelijk meekomen met de snelle jongens.

Oh ja, leeftijd: 48 jaar, getrouwd, 4 kinderen (vandaar die lange pauze :-))
Hobbies: Alles wat met 2 takten te maken heeft, elektronica, embedded software en vooral ZO VEEL mogelijk onderdelen van de racer zelf maken op eigen draai- en frees-bank.

Gr,
Krabbie

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5551
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren
Contacteer:

Re: Krabbie stelt zich voor

#2 Bericht door kreidler844 » 13 dec 2016, 18:56

Ik rij met een 50 cc Kreidler racer bij de RMM, daar zijn maar een paar van Veen Kreidlers.
Tevens met een Kreidler Cupracer.

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Krabbie stelt zich voor

#3 Bericht door pax00l » 13 dec 2016, 20:09

Nou Krabbie wel kom bij de club ,ik weet niet of je al de site gelezen heb ,doe het op je gemak,en als je vragen heb,brand los.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Krabbie stelt zich voor

#4 Bericht door hermanp » 13 dec 2016, 20:25

Welkom A.

Gebruikersavatar
smitscoen
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 mei 2012, 18:06
Locatie: Lattrop (twente)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Krabbie stelt zich voor

#5 Bericht door smitscoen » 14 dec 2016, 06:54

Welkom Krabbie.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Krabbie stelt zich voor

#6 Bericht door Mach4 » 14 dec 2016, 18:52

Welkom Krabbie,
Vroeger een FS1 60cc 5bak gehad,leuk fietsje met het voordeel dat hij standaard een roterende inlaat had,nadeel
was de slappe koppeling en de goedkope kwaliteit onderdelen waar het frame mee behangen was,na een x aantal
km,s was er wel weer eens wat kapot getrild [-o< .Toch maar weer terug naar Kreidler gegaan dat bleef tenminste heel. :D
Had hem eigenlijk moeten bewaren,ik heb hem toen voor 75,- verkocht,als je ziet wat ze nu waard zijn dan was dat een mooie belegging geweest.

Krabbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2016, 14:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Krabbie stelt zich voor

#7 Bericht door Krabbie » 14 dec 2016, 19:57

Mach4 schreef:Welkom Krabbie,
Vroeger een FS1 60cc 5bak gehad,leuk fietsje met het voordeel dat hij standaard een roterende inlaat had,nadeel
was de slappe koppeling en de goedkope kwaliteit onderdelen waar het frame mee behangen was,na een x aantal
km,s was er wel weer eens wat kapot getrild [-o< .Toch maar weer terug naar Kreidler gegaan dat bleef tenminste heel. :D
Had hem eigenlijk moeten bewaren,ik heb hem toen voor 75,- verkocht,als je ziet wat ze nu waard zijn dan was dat een mooie belegging geweest.
Die roterende inlaat was destijds (1990) de enige reden dat we voor FS1 kozen als basis voor onze SOBW racer. Destijds moest het systeem van inlaat origineel blijven. Anders was het zeker een Kreidler geworden. Die slappe koppeling is na montage van een 4 plaats 80cc crosser koppeling verleden tijd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Krabbie stelt zich voor

#8 Bericht door pax00l » 20 dec 2016, 11:24

Krabbie het zijn allemaal rammel bakken de 1 nog meer als de ander,,als je dan een minderen rammel bak had uit gezocht dan had je beter bij een Nederlands merk kunnen blijven berini ja geen versnelling maar wel een membraan inlaat ,ach ja hier win je wat en daar laat je wat

Plaats reactie