Voorstellen vanuit Haarlem

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
polite
Berichten: 940
Lid geworden op: 25 jul 2007, 19:38
Locatie: Westerkwartier
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#26 Bericht door polite » 25 nov 2018, 17:51

Carlo Meijer schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Effe voor de beeldvorming? Eerst opvoeren naar 85 km/h en dan pas naar de RDW ?

Ga je motor keuren dan

Enzo
Klopt, anders kan ik weer net als vroeger mij weer melden op het politiebureau, dan krijg mn brommer weer terug maar dan zonder cilinder, uitlaat en carb. en bungelt alles aan een ijzerdraadje aan mn frame....
Ps. Er staat afgifte eerste toelating kenteken op 31-12-1987.. Zeker destijds vergeten brommer kenteken aan te vragen toen hij ergens 12 jaar stond opgeslagen in 1 of andere bollenschuur bij ons in de buurt.
Heden ten dage werkt dat iets anders. Mocht je op een rollenbank terecht komen, wat meestal gebeurt, en de brommer gaat sneller dan 56 KM/H, zit je aan een WOK melding vast. (Wachten Op Keuren). Brommer MOET dan technisch in de originele staat verkeren. Maar wellicht had je dat al gelezen. En is het verstandiger om in jou geval de brommert om te laten keuren naar motor.

Groet,

Polite

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#27 Bericht door MichelVH » 25 nov 2018, 17:51

Ik zeg uit elkaar halen en heel goed schoonmaken en poetsen. Dan zul je versteld staan. Overspuiten kan altijd nog, maar terug naar originele lak niet...

En ik deed ook veel leipere dingen met mijn Kreid toen hij nog niet gerestaureerd was. Nu ben ik half panisch voor een glijer :lol:

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#28 Bericht door Andy » 25 nov 2018, 17:52

Deze kreidler 2jaar geleden verkocht aan Ron K. ook uit haarlem.

Andy,
Bijlagen
20160920_191049 (Custom).jpg
20160920_191049 (Custom).jpg (93.09 KiB) 3296 keer bekeken

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#29 Bericht door MichelVH » 25 nov 2018, 17:55

Lijkt me sterk... Was van Jeffrey Giling, die heeft hem van een leraar gekocht die hem tientallen jaren in de schuur heeft laten staan

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#30 Bericht door Andy » 25 nov 2018, 17:58

Heb je het nu over me oude kreidler !!!

Andy,

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#31 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 nov 2018, 17:58

Andy schreef:Deze kreidler 2jaar geleden verkocht aan Ron K. ook uit haarlem.

Andy,
Die is wel HEEL anders dan van Carlo.

Enzo

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#32 Bericht door Andy » 25 nov 2018, 18:09

Nog een oude zilver rmc's van me, deze is dezelfde als de jouwe.

Met rode bestickering had een korte buddy en die met groene bestickering had de langere weltmeister buddy. Volgens mij...

Andy,
Bijlagen
Afb0435 (Small).jpg
Afb0435 (Small).jpg (56.43 KiB) 3294 keer bekeken

Carlo Meijer
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2018, 23:28
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#33 Bericht door Carlo Meijer » 25 nov 2018, 18:39

Andy schreef:In welke wijk woon je ??? Woon in heemskerk en werk in haarlem. Ben toevallig ook 54 en kreidler gek.

Andy,
Bij de Lorentzkade / pijlslaan.. Aan de kant van de randweg ... Bericht mij maar.... Altijd leuk, mn 06 staat in mn profiel - doei carlo

Carlo Meijer
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2018, 23:28
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#34 Bericht door Carlo Meijer » 25 nov 2018, 18:45

polite schreef:
Carlo Meijer schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Effe voor de beeldvorming? Eerst opvoeren naar 85 km/h en dan pas naar de RDW ?

Ga je motor keuren dan

Enzo
Klopt, anders kan ik weer net als vroeger mij weer melden op het politiebureau, dan krijg mn brommer weer terug maar dan zonder cilinder, uitlaat en carb. en bungelt alles aan een ijzerdraadje aan mn frame....
Ps. Er staat afgifte eerste toelating kenteken op 31-12-1987.. Zeker destijds vergeten brommer kenteken aan te vragen toen hij ergens 12 jaar stond opgeslagen in 1 of andere bollenschuur bij ons in de buurt.
Heden ten dage werkt dat iets anders. Mocht je op een rollenbank terecht komen, wat meestal gebeurt, en de brommer gaat sneller dan 56 KM/H, zit je aan een WOK melding vast. (Wachten Op Keuren). Brommer MOET dan technisch in de originele staat verkeren. Maar wellicht had je dat al gelezen. En is het verstandiger om in jou geval de brommert om te laten keuren naar motor.

Groet,

Polite
Dat klopt, als ie een WOK melding krijgt dan moet ik ook naar de RDW, kan je het beter in 1 keer goed doen....

Carlo Meijer
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2018, 23:28
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#35 Bericht door Carlo Meijer » 25 nov 2018, 18:48

MichelVH schreef:Ik zeg uit elkaar halen en heel goed schoonmaken en poetsen. Dan zul je versteld staan. Overspuiten kan altijd nog, maar terug naar originele lak niet...

En ik deed ook veel leipere dingen met mijn Kreid toen hij nog niet gerestaureerd was. Nu ben ik half panisch voor een glijer :lol:
Was net al begonnen met poetsen, Baking Soda met een scheutje citroensap er doorheen.... Al het verweerde op mn velgen vliegt eraf... Mn rvs voorspatbord krijgt direct de gepolijste look en het roest op mn spatbordstangen verdwijnt als sneeuw vior de zon....
Tja... Die zilver metal. is natuurlijk best knap maar dat oranje zit nu eenmaal in mn hoofd ... Kan er niets aan doen !!!!

Carlo Meijer
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2018, 23:28
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#36 Bericht door Carlo Meijer » 25 nov 2018, 18:50

MichelVH schreef:Lijkt me sterk... Was van Jeffrey Giling, die heeft hem van een leraar gekocht die hem tientallen jaren in de schuur heeft laten staan
Klopt Michel, dan heeft ie wel de waarheid tegen mij verteld, heeft 12 jaar stil gestaan... Echt droog was die schuur niet.. Anders had ie er een stuk knapper uit gezien

Carlo Meijer
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2018, 23:28
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#37 Bericht door Carlo Meijer » 25 nov 2018, 18:56

Andy schreef:Nog een oude zilver rmc's van me, deze is dezelfde als de jouwe.

Met rode bestickering had een korte buddy en die met groene bestickering had de langere weltmeister buddy. Volgens mij...

Andy,
Dank Andy , deze lijkt er meer op, ik heb een korte WM buddy , wel vreemd is dat rekje achterop, die heb ik dus ook, er zit een tussenstrip op waar de reflector op gemonteerd is, had ik vroeger niet toen ik deze nieuw in de winkel kocht... Zover ik weet - na 40 jaat - zat die reflector op de spoiler van de buddy gemonteerd, bij een RS zat er een achterlicht in...
Wellicht slijp ik dar tussenstripje er tussenuit, moet toch opnieuw verchroomd worden...

Carlo Meijer
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2018, 23:28
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#38 Bericht door Carlo Meijer » 25 nov 2018, 19:57

Enzo-tvdzijden schreef:Nogmaals geweldige mooie aankoop.

Maar even goed een lastig project denk ik
- aan jou reactie te slecht om te gaan poetsen en rijden
- te mooi om alles te spuiten, verchromen en aangeslagen of beschadigde onderdelen te vervangen.
Want dan kan je beter een veel mindere kopen en de euro’s reserveren voor restauratie.
Hopelijk snap je mijn reactie.

Een ander zou denken een mooi Nederlands brommertje veranderd van identiteit. Dat vind ik minder omdat de overheid belachelijke regels aan het doorzetten is.

Enzo
Ik begrijp je helemaal Enzo... Het gaat helemaal goed komen............

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#39 Bericht door Andy » 25 nov 2018, 20:06

De korte weltmester rek had dat stripje achter waar de reflector op zat, bij de lange niet. Ander verschil is ook een plaatje waar je de houder van de achterbrugslot op vastkon ook alleen in NL.

Andy,

Carlo Meijer
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2018, 23:28
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#40 Bericht door Carlo Meijer » 25 nov 2018, 20:30

Andy schreef:De korte weltmester rek had dat stripje achter waar de reflector op zat, bij de lange niet. Ander verschil is ook een plaatje waar je de houder van de achterbrugslot op vastkon ook alleen in NL.

Andy,
Nu snap ik m, jij geeft direct het passende antwoord, ik heb topics gelezen over dat tussenstripje - onderwerp.. Daar werd ik op het laatst hol en dol van. Immitatie, niet origineel, nog nooit gezien, etc etc.
Houder van achterbrugslot heb ik ook niet. Evenals het penslot, maar ik heb gelezen dat ie van een zundapp ook past.. Sleuteltje stuurslot is ook zoek... Ligt wellicht nog bij 1 van de vorige eigenaren in een verborgen lade.. Dus gaan we voor volledig nieuw. Ik heb wel beide ronde stripjes van de knipperlichten, moet ook naar de chromerij.. Volgens mij is die van de achterzijde op het rek eraf gevallen - wellicht een slechte las ofzo... Maar die las ik er wel weer op.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#41 Bericht door Andy » 25 nov 2018, 20:43

Weet je zeker dat je em oranje maakt :roll: Nog een ex RS van me. Zo zeldzaam dat er geen folders van zijn.

Andy,
Bijlagen
2013-06-03 001 2013-06-02 018 (Custom).jpg
2013-06-03 001 2013-06-02 018 (Custom).jpg (92.68 KiB) 3280 keer bekeken
2013-06-03 001 2013-06-02 012 (Custom).jpg
2013-06-03 001 2013-06-02 012 (Custom).jpg (91.56 KiB) 3280 keer bekeken

Carlo Meijer
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2018, 23:28
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#42 Bericht door Carlo Meijer » 25 nov 2018, 21:10

Andy schreef:Weet je zeker dat je em oranje maakt :roll: Nog een ex RS van me. Zo zeldzaam dat er geen folders van zijn.

Andy,
Prachtige machine, nu raak ik weer helemaal in de war..

Carlo Meijer
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2018, 23:28
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#43 Bericht door Carlo Meijer » 25 nov 2018, 21:19

Carlo Meijer schreef:
Andy schreef:De korte weltmester rek had dat stripje achter waar de reflector op zat, bij de lange niet. Ander verschil is ook een plaatje waar je de houder van de achterbrugslot op vastkon ook alleen in NL.

Andy,
Nu snap ik m, jij geeft direct het passende antwoord, ik heb topics gelezen over dat tussenstripje - onderwerp.. Daar werd ik op het laatst hol en dol van. Immitatie, niet origineel, nog nooit gezien, etc etc.
Houder van achterbrugslot heb ik ook niet. Evenals het penslot, maar ik heb gelezen dat ie van een zundapp ook past.. Sleuteltje stuurslot is ook zoek... Ligt wellicht nog bij 1 van de vorige eigenaren in een verborgen lade.. Dus gaan we voor volledig nieuw. Ik heb wel beide ronde stripjes van de knipperlichten, moet ook naar de chromerij.. Volgens mij is die van de achterzijde op het rek eraf gevallen - wellicht een slechte las ofzo... Maar die las ik er wel weer op.
Hier trouwens de beugels van de richtingaanwijzers, met de stukkende knipperlicht is voor de voorkant, dan moet de ander voor het rekje zijn dacht ik ..
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (24.28 KiB) 3276 keer bekeken

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#44 Bericht door Henk 3bakvoet » 27 nov 2018, 14:18

Dag Carlo,
En is het verstandiger om in jou geval de brommert om te laten keuren naar motor.
Tussen de tips en tricks heb ik eigenlijk maar één serieus bericht gelezen waar je echt je gedachten over moet laten gaan.

Oja :lol: hier zijn we goed in:

Gebruikersavatar
Marcel-kreidler
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 dec 2011, 13:50
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#45 Bericht door Marcel-kreidler » 27 nov 2018, 17:48

Mooie Kreidler, maar ben jij Carlo, de zoon van tante Corrie en ome Nico uit de Leidsebuurt?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#46 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 nov 2018, 18:11

Henk 3bakvoet schreef:Dag Carlo,
En is het verstandiger om in jou geval de brommert om te laten keuren naar motor.
Tussen de tips en tricks heb ik eigenlijk maar één serieus bericht gelezen waar je echt je gedachten over moet laten gaan.

Oja :lol: hier zijn we goed in:
Ik ben natuurlijk benieuwd wie en wat Henk bedoeld :lol:


Enzo

Carlo Meijer
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2018, 23:28
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#47 Bericht door Carlo Meijer » 27 nov 2018, 18:49

Marcel-kreidler schreef:Mooie Kreidler, maar ben jij Carlo, de zoon van tante Corrie en ome Nico uit de Leidsebuurt?
Marcel...... Ik heb toch aan Harry doorgegeven dat ik een kreidler heb gekocht... Was zaterdag al in de leidsebuurt ... Hier mn 06 - staat ook in mn profiel dus app me even ... Kom ik van t weekend wel langs want gaat bij mn vader de schuur in om te demonteren..... Hi - 0623365776

Carlo Meijer
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2018, 23:28
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#48 Bericht door Carlo Meijer » 27 nov 2018, 18:53

Enzo-tvdzijden schreef:
Henk 3bakvoet schreef:Dag Carlo,
En is het verstandiger om in jou geval de brommert om te laten keuren naar motor.
Tussen de tips en tricks heb ik eigenlijk maar één serieus bericht gelezen waar je echt je gedachten over moet laten gaan.

Oja :lol: hier zijn we goed in:
Ik ben natuurlijk benieuwd wie en wat Henk bedoeld :lol:


Enzo
Kijk die opel kadett coupe type c heb ik ook gehad... Dus de vergelijking van Henk is best wel treffend.... Ben ik toch op het juiste forum tercht gekomen....... Telepathie

Gebruikersavatar
Marcel-kreidler
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 dec 2011, 13:50
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#49 Bericht door Marcel-kreidler » 27 nov 2018, 19:28

Carlo Meijer schreef:
Marcel-kreidler schreef:Mooie Kreidler, maar ben jij Carlo, de zoon van tante Corrie en ome Nico uit de Leidsebuurt?
Marcel...... Ik heb toch aan Harry doorgegeven dat ik een kreidler heb gekocht... Was zaterdag al in de leidsebuurt ... Hier mn 06 - staat ook in mn profiel dus app me even ... Kom ik van t weekend wel langs want gaat bij mn vader de schuur in om te demonteren..... Hi - 0623365776
Is goed man, je weet waar ik woon toch. Ik app je wel even.

Carlo Meijer
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2018, 23:28
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen vanuit Haarlem

#50 Bericht door Carlo Meijer » 17 apr 2019, 13:11

Beste allemaal, daar het na mijn vorstelrondje redelijk stil is gebleven komt doordat ik meer tijd doorgebracht in mn schuur om mn rmcs te demonteren.
Ik zal netjes een restauratieverslag gaan maken en posten bij de juiste topic.

hier even een foto inzake de stand van zaken

Tot gauw !
Carlo
frame.jpg
frame.jpg (17.84 KiB) 2929 keer bekeken

Plaats reactie