Voorstellen vanuit Spanje

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
janus
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 nov 2018, 08:09
Locatie: Area 51
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Voorstellen vanuit Spanje

#1 Bericht door janus » 30 nov 2018, 15:09

Ik ben hier lid geworden omdat er blijkbaar iemand gezocht wordt om het forum wat te gaan onderhouden en updaten.

In mijn jeugd (alweer 40 jaar geleden) wel 3 jaar met een Kreidler gereden.
Ik had er één met geforceerde koeling en 3 versnellingen toen ik hem kocht was hij al meer dan 15 jaar oud.
Ben er met wat vrienden 2 keer mee op vakantie geweest, één keer naar de Oost-Duitse grens en het jaar daarop mee naar Luxemburg, dat waren beide prachtige vakanties die je nooit meer vergeet.
Toen ik Maarten zijn oproep las kwamen er dus direct allerlei herinneringen naar boven.

En zal in overleg met Maarten de komende dagen/weken mijn best gaan doen om het forum wat op te frissen en up to date te krijgen.
Groeten van een Nederbelg die alweer 8 jaar aan de Costa Blanca woont.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60285
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 nov 2018, 15:13

Dat is goed nieuws Janus. Meer dan welkom op het forum.

Enzo

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#3 Bericht door Nicolaas » 30 nov 2018, 16:41

Top Janus.
Daar wordt iedereen blij van.
Groet Nicolaas.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3732
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#4 Bericht door jamojamo » 30 nov 2018, 17:00

Janus, je bent goed bezig :clap
Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
janus
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 nov 2018, 08:09
Locatie: Area 51
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#5 Bericht door janus » 30 nov 2018, 17:38

Ik heb nog niets gedaan hoor :lol:

Wel een oude foto opgezocht.

Jantje op weg naar school:
Kreidler.jpg
Kreidler.jpg (193.33 KiB) 2889 keer bekeken

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#6 Bericht door Theove » 30 nov 2018, 20:45

Welkom!

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#7 Bericht door Maarten » 30 nov 2018, 20:53

Ja zeg, zo stel je wat vragen over ons forum op een forum dat gaat over forums (volgt u het nog? :-) ), en zo krijg ik een leuke reactie van Jan die wel wil helpen en mede omdat hij ook een Kreidler-verleden heeft.
Super leuk en erg blij mee.

Dank je wel Jan, en we houden contact. En leuk om iets van je te lezen en te zien van vroeger op je Kreidler op weg naar school!

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10278
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#8 Bericht door Andy » 30 nov 2018, 21:28

Geweldige foto :clap

Kreidler ziet er nog netjes uit voor een 15jarige...

Andy,

Gebruikersavatar
mucke
Berichten: 662
Lid geworden op: 25 aug 2003, 15:40
Locatie: Zuid-Limburg
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#9 Bericht door mucke » 30 nov 2018, 21:56

Volgende stap zal wel weer een kreidler worden :lol:

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10278
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#10 Bericht door Andy » 30 nov 2018, 22:01

In spanje??? Zal montesa of derbi worden :roll:

Andy,

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#11 Bericht door RS69 » 30 nov 2018, 22:23

Welkom hier Janus, leuk dat je wat voor het forum wilt doen.
De Buffel ( :clap ) zag er (in 1978?) nog mooi uit voor als hij inderdaad 15 jaar oud was toen.
De eerste buffels kwamen in 1967 na het overgangs model uit 1966 met ook de buffeltank.
En goed aangekleed moet ik zeggen dat zag je toen wel anders weet ik, en Kreidler op de helm. :clap

Gr :rs
Laatst gewijzigd door RS69 op 02 dec 2018, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4101
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#12 Bericht door hermanngas » 30 nov 2018, 22:45

Welkom Janus,
Ik zie dat je een echte prof bent wat betreft computers,
tenminste het is je al gelukt om een foto (van een pracht Kreidler) te plaatsen ;-)

HermaNN

Gebruikersavatar
janus
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 nov 2018, 08:09
Locatie: Area 51
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#13 Bericht door janus » 30 nov 2018, 23:17

Moet wel heel diep in mijn geheugen gaan graven hoor, maar ik heb hem in 1977 gekocht en er staat mij bij dat hij van begin jaren 60 was of kan dat niet?

Ik run zelf al 12 jaar een phpbb forum en weet mij dus aardig te redden met de software, al was het registreren hier al een zoektocht :wink:
Foto plaatsen inderdaad ook wat lastig omdat de afmetingen niet klopte en de foutmelding wat snel verdween .

Timo_iepsma
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:37
Locatie: Marknesse
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#14 Bericht door Timo_iepsma » 30 nov 2018, 23:40

Welkom!

Zelf vandaag 16 geworden dus binnen kort maar op de kreidler naar school :D

Timo

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10802
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 187 keren
Ontvangen waarderingen: 568 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#15 Bericht door Henk 3bakvoet » 01 dec 2018, 09:00

Welkom Jan,

Prachtige buffel. bouwjaar 1969-1972. 17 inch wielen.

Bij het opvrolijken van het Kreidler forum is mijn inziens het gebruikers gemak prioriteit één.
Een foto plaatsen bijvoorbeeld op de server van kreidler.nl is een crime op dit forum, kijk eens hoe je met speels gemak je dit doet op bijvoorbeeld marktplaats facebook e.d.

Gebruikersgemak Jan, iedere nieuwe aanmelding is welkom op dit forum, als je dan weet wat de eerste vraag is van de huidige forumleden is de move van de nieuweling naar facebook een kwestie van slechts één poging om een foto te plaatsen.

Gebruikersavatar
janus
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 nov 2018, 08:09
Locatie: Area 51
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#16 Bericht door janus » 01 dec 2018, 09:20

Ik weet niet of het hier e juiste plats is om te gaan discuteren, anders moet het maar verplaatst worden door een mod.

Wat de foto's plaatsen betreft, wat is dan het precieze probleem waar jullie tegenaan lopen?
Of wat zijn jullie wensen hoe het zou moeten?

Ps. Een privé forum gaan vergelijken met met miljoenen bedrijven als facebook en marktplaats is bij voorbaat al verloren.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10802
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 187 keren
Ontvangen waarderingen: 568 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#17 Bericht door Henk 3bakvoet » 01 dec 2018, 10:10

Of wat zijn jullie wensen hoe het zou moeten?
Automatisch verkleinen bij het uploaden.
De foto`s mogen immers niet groter zijn dan 200kb op het kreidler forum.

Het moet tegenwoordig makkelijk gaan, het liefst met twee muisklikken :lol: anders taaien de mensen af.

Vergeet niet, de meeste (vaak nieuwe) gebruikers zijn mensen uit een generatie die niet zo handig zijn met laptop computer of tablet.
Deze members hangen niet in de bank met een zak chips en starend de gehele dag naar een i-phone X

Dit is geen discussie hoor, slechts een vraag of dit automatisch verkleinen mogelijk is op kreidler.nl

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#18 Bericht door Maarten » 01 dec 2018, 10:11

Henk en Jan hebben beiden gelijk. Vroeger stond bij het inlogvakje de tekst: registeren is gratis en eenvoudig, registreer hier.
Dat vonden meer potentiele nieuwe leden, maar dat tekstblokje is ooit verloren gegaan.

Ja, gebruikers zouden het liefst gewoon hun foto's uploaden, liefst meerdere tegelijk, en dat de forumsoftware ze dan verkleint naar een acceptabele grootte van bijvoorbeeld 200 kb

Sowieso is de vraag Jan, vroeger was de mogelijkheid om foto's te plaatsen niet standaard aanwezig in de forumsoftware, is dat nu wel of is daar een Mod voor nodig?

Voor mij staat voorop dat het forum en alle data behouden blijft. De uitvoering van de site mag sober,maar hoeft niet super de luxe, als het maar in de lucht blijft en niet ten prooi valt aan virussen en hackers..

En het probleem met de foutief geconverteerde speciale karakters oplossen, maar dat lijkt niet al te moeilijk

Gebruikersavatar
janus
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 nov 2018, 08:09
Locatie: Area 51
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#19 Bericht door janus » 01 dec 2018, 12:57

Dit is geen discussie hoor, slechts een vraag of dit automatisch verkleinen mogelijk is op kreidler.nl
Dat is standaard ingebouwd maar we moeten wel kijken dat de ruimte op de server het ook aan kan.
Want de bestandsgrootte wordt volgens mij niet aangepast, ik ga dat nazien.
Sowieso is de vraag Jan, vroeger was de mogelijkheid om foto's te plaatsen niet standaard aanwezig in de forumsoftware, is dat nu wel of is daar een Mod voor nodig?
Ik laad toch ook een foto in het bericht?
Voor mij staat voorop dat het forum en alle data behouden blijft. De uitvoering van de site mag sober,maar hoeft niet super de luxe, als het maar in de lucht blijft en niet ten prooi valt aan virussen en hackers..
Dat is allemaal doenbaar.
En het probleem met de foutief geconverteerde speciale karakters oplossen, maar dat lijkt niet al te moeilijk
Je zit wel met 500mb aan tekst, dat openen in een tekstverwerker is niet gemakkelijk.
Direct in de database zal wel gaan maar dan moet de database wel eerst gekopieerd worden zodat ik het eerst kan testen.
Het hangt een beetje van de mogelijkheden van de host af of dat op de eerste plaats kan en of het ook gemakkelijk gaat.
Vroeger stond bij het inlogvakje de tekst: registeren is gratis en eenvoudig, registreer hier.
Dat vonden meer potentiële nieuwe leden, maar dat tekstblokje is ooit verloren gegaan.
Vreemd dat dat verdwenen is, ik dacht dat dat speciaal gedaan was maar het is gemakkelijk weer terug te zetten.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#20 Bericht door nozems » 01 dec 2018, 14:38

Janus welkom op het forum:) ik moet Henk hierin helaas gelijk geven, op facebook plemp je de foto’s en video’s er zo op, zonder gedoe. Voor dit forum zou dat zeker ook een verrijking zijn als dat plaatsen automatisch zou gaan. Of het dan drukker word hier op het forum, geen idee. Het forum is wel veel waardevoller in mijn ogen dan facebook. Je kunt hier heerlijk terug in de tijd lezen. Een hoop leven hier op het forum kwam van de jongens zoals ik die altijd maar in de weer zijn met tuning en powerbanden. Daar tegenover stond een minstens net zo grote groep die dat verafschuwde en dat ook tot vervelens toe lieten weten. Als je dan ook weinig incasserings vermogen hebt leidt dat soms tot een hoop vermaak.

Dat is niet meer, tijden veranderen en mensen veranderen ook van hobby’s, zo gaat dat. Toch vindt ik dit forum nog steeds erg leuk:) ik post niet zoveel meer omdat ik nu er ook andere hobby’s bij heb waar ik ook veel tijd aan kwijt ben en waar ik ook enorm veel plezier aan beleef niettemin lees ik hier regelmatig en post ook wel eens wat.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#21 Bericht door Maarten » 01 dec 2018, 14:42

janus schreef:
Henk schreef:Dit is geen discussie hoor, slechts een vraag of dit automatisch verkleinen mogelijk is op kreidler.nl
Dat is standaard ingebouwd maar we moeten wel kijken dat de ruimte op de server het ook aan kan.
Want de bestandsgrootte wordt volgens mij niet aangepast, ik ga dat nazien.
Om de server niet over te belasten is de limiet voor foto's gezet op 200kb (vroeger zelfs 100kb). Gebruikers moeten dus zelf eerst hun foto's wijzigen naar kleiner dan 200kb per foto, om ze te kunnen uploaden. Tegenwoordig maken mensen foto's met hun telefoon van 5mb per foto.
Daarnaast moeten ze 1 voor 1 geladen worden.
Duidelijk is wel dat men niet onbeperkt moet kunnen uploaden, bij een evenement maakt men honderd foto's en wil die dan direct op Kreidler.nl zetten (zoals op Facebook). Zo groot is onze server inderdaad niet.
janus schreef:
Maarten schreef:Sowieso is de vraag Jan, vroeger was de mogelijkheid om foto's te plaatsen niet standaard aanwezig in de forumsoftware, is dat nu wel of is daar een Mod voor nodig?
Ik laad toch ook een foto in het bericht?
Maar dit forum heeft dan ook enkele mods. Het kan zijn dat foto's uploaden standaard mogelijk is maar vroeger niet, op phpBB2 of zo. Dit forum draait sinds 2002.
janus schreef:
Maarten schreef:Voor mij staat voorop dat het forum en alle data behouden blijft. De uitvoering van de site mag sober,maar hoeft niet super de luxe, als het maar in de lucht blijft en niet ten prooi valt aan virussen en hackers..
Dat is allemaal doenbaar.
Top!
janus schreef:
Maarten schreef:En het probleem met de foutief geconverteerde speciale karakters oplossen, maar dat lijkt niet al te moeilijk
Je zit wel met 500mb aan tekst, dat openen in een tekstverwerker is niet gemakkelijk.
Direct in de database zal wel gaan maar dan moet de database wel eerst gekopieerd worden zodat ik het eerst kan testen.
Het hangt een beetje van de mogelijkheden van de host af of dat op de eerste plaats kan en of het ook gemakkelijk gaat.
Het openen en automatisch editten is geen probleem voor Notepad++, eventueel met het bestand op de SSD schijf.
Dat verhaal op het forum met de query rechtstreeks in SQL uit te voeren, zag er ook goed uit.
janus schreef:
Maarten schreef:Vroeger stond bij het inlogvakje de tekst: registeren is gratis en eenvoudig, registreer hier.
Dat vonden meer potentiële nieuwe leden, maar dat tekstblokje is ooit verloren gegaan.
Vreemd dat dat verdwenen is, ik dacht dat dat speciaal gedaan was maar het is gemakkelijk weer terug te zetten.
Iemand regelde met de beste bedoelingen een nieuwe portal, maar toen was die tekst weg. En ik wist eigenlijk niet hoe ik de tekst daar kon terugplaatsen/editten, ik kon dat niet vinden.
Er zit daar ook een spelfout, er staat Abboneren ipv abonneren en als je je wachtwoord wilt invoeren door op Tab te drukken, schiet je naar onderaan de pagina. :oops:

Gebruikersavatar
janus
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 nov 2018, 08:09
Locatie: Area 51
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#22 Bericht door janus » 01 dec 2018, 15:52

Iemand regelde met de beste bedoelingen een nieuwe portal, maar toen was die tekst weg. En ik wist eigenlijk niet hoe ik de tekst daar kon terugplaatsen/editten, ik kon dat niet vinden.
Er zit daar ook een spelfout, er staat Abboneren ipv abonneren en als je je wachtwoord wilt invoeren door op Tab te drukken, schiet je naar onderaan de pagina. :oops:
Als ik rechten genoeg hebt kan ik er direct aan beginnen :wink:

Gebruikersavatar
janus
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 nov 2018, 08:09
Locatie: Area 51
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#23 Bericht door janus » 01 dec 2018, 17:40

Want de bestandsgrootte wordt volgens mij niet aangepast, ik ga dat nazien.
Even nagekeken er zit in de laatste versie wel een automatische bestand resizer.

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#24 Bericht door hermanp » 01 dec 2018, 17:45

Welkom Janus.
De Kreidler op de foto lijkt mij een SL van +/- 1970.
Foto's uploaden lijkt me niet zo moeilijk. Ik verklein ze met Paint. Openen in Paint, verkleinen (13% om van 6,5 naar 0,2 Mb te verkleinen, opslaan als Jpeg-bestand en plaatsen) en iedereen kan mijn beauty zien.
Bijlagen
Afbeelding 148-1.jpg
Afbeelding 148-1.jpg (184.29 KiB) 2600 keer bekeken

Gebruikersavatar
janus
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 nov 2018, 08:09
Locatie: Area 51
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Voorstellen vanuit Spanje

#25 Bericht door janus » 01 dec 2018, 21:01

:thumbleft

Plaats reactie