Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
-
- Berichten: 3302
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Als de brommer nieuw is aangekocht, dan zal het aankoopbewijs er ook nog wel zijn!
Hij was zuinig op zijn spullen, getuige de opslag op zolder.
Hij was zuinig op zijn spullen, getuige de opslag op zolder.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Thnxxx Jan zo was hij ..
Jan kan ik jou e.v.t bellen voor wat vragen ik krijg de standaard bout er niet uit terwijl alles gangbaar is..
Thnxx
Jan kan ik jou e.v.t bellen voor wat vragen ik krijg de standaard bout er niet uit terwijl alles gangbaar is..
Thnxx
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Nou Jeroen de start heb je gehad, de ellende van de demontage van je standaard heb ik aan zien komen.
De standaard (bok) van jou behoord bij het model 1963 die een andere kleinere qua diameter vulpijp heeft voor het draaimechanisme, ten opzichte van het model 64.
De in het verleden uitgevoerde verwisseling van de standaard is op hobbybob manier opgelost. (we slaan er even een draadbout in denk ik)
Een Eitank is geen ruimtevaart technologie, een handje vol m6 boutjes en zijdelings wat andere maten.
Maar een Eitank zit onlogisch in elkaar, in onze hedendaagse gedachte gang zelf een beetje knullig, maar wel oerdegelijk en onverwoestbaar mits zich te houden aan wat basis onderhoud regels.
Een echte klassieker, lomp maar met fantastische beeld bepalende lijnen.
Nu ga ik echt adviseren, het is een advies, en doe wat je er mee wilt doen, mijn ervaring is dat adviezen op dit forum in de regel in de wind worden geslagen, dit geld voor alle typen, maar dit terzijde.
Stoppen met slopen, vandaag nog, je zet voor zo ver mogelijk alles weer terug op het frame, je gaat eerst uit de beschikbare onderdelen de Eitank opbouwen.
Tijdens dit proces kom je vraagstukken tegen, na twee of driekeer in en uit elkaar halen om dat het niet past of functioneert kom je uiteindelijk radeloos weer op dit forum terecht.
Ook krijg je inzicht in wat vernieuwt, gereviseerd en de vervolg kosten zullen worden, als voorbeeld: bijna alle rubbers zullen vernieuwd moeten worden dat is al een behoorlijke kosten post waar niet op te bezuinig valt, of je moet op een hobbelpaard willen rijden.
Zet de Eitank eerst op de wielen zo als wij dat noemen, maak hem compleet, als dat voor elkaar is weet je hoe de lamp er bij hangt.
Op jou foto`s heb ik tot nu toe een halve Eitank gezien, als je de rest moet bijkopen ben je honderden euro`s verder.
Dus bouw hem eerst op met de tot jou beschikbare opgegraven onderdelen, daarna ga je weer demonteren, je kunt hem inmiddels dromen, een paar uurtjes werk en hij past weer in een aardappel kistje.
Pas dan komt het traject indien gewenst tot een perfecte opbouw, de keuze zo uit de strijd of een totale restauratie is dan ook makkelijker te beoordelen.
Succes
De standaard (bok) van jou behoord bij het model 1963 die een andere kleinere qua diameter vulpijp heeft voor het draaimechanisme, ten opzichte van het model 64.
De in het verleden uitgevoerde verwisseling van de standaard is op hobbybob manier opgelost. (we slaan er even een draadbout in denk ik)
Een Eitank is geen ruimtevaart technologie, een handje vol m6 boutjes en zijdelings wat andere maten.
Maar een Eitank zit onlogisch in elkaar, in onze hedendaagse gedachte gang zelf een beetje knullig, maar wel oerdegelijk en onverwoestbaar mits zich te houden aan wat basis onderhoud regels.
Een echte klassieker, lomp maar met fantastische beeld bepalende lijnen.
Nu ga ik echt adviseren, het is een advies, en doe wat je er mee wilt doen, mijn ervaring is dat adviezen op dit forum in de regel in de wind worden geslagen, dit geld voor alle typen, maar dit terzijde.
Stoppen met slopen, vandaag nog, je zet voor zo ver mogelijk alles weer terug op het frame, je gaat eerst uit de beschikbare onderdelen de Eitank opbouwen.
Tijdens dit proces kom je vraagstukken tegen, na twee of driekeer in en uit elkaar halen om dat het niet past of functioneert kom je uiteindelijk radeloos weer op dit forum terecht.
Ook krijg je inzicht in wat vernieuwt, gereviseerd en de vervolg kosten zullen worden, als voorbeeld: bijna alle rubbers zullen vernieuwd moeten worden dat is al een behoorlijke kosten post waar niet op te bezuinig valt, of je moet op een hobbelpaard willen rijden.
Zet de Eitank eerst op de wielen zo als wij dat noemen, maak hem compleet, als dat voor elkaar is weet je hoe de lamp er bij hangt.
Op jou foto`s heb ik tot nu toe een halve Eitank gezien, als je de rest moet bijkopen ben je honderden euro`s verder.
Dus bouw hem eerst op met de tot jou beschikbare opgegraven onderdelen, daarna ga je weer demonteren, je kunt hem inmiddels dromen, een paar uurtjes werk en hij past weer in een aardappel kistje.
Pas dan komt het traject indien gewenst tot een perfecte opbouw, de keuze zo uit de strijd of een totale restauratie is dan ook makkelijker te beoordelen.
Succes
-
- Berichten: 3302
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Ik ben het met Henk eens Jeroen.
Je springt er nu wild tegenaan en dat is wel begrijpelijk, maar ga eerst eens goed inventariseren wat je wel en niet hebt.
Het gaat daarnaast echt nog wel het nodige kosten, denk aan.
Blokrevisie, achterschokdemper revisie, voorvork reviseren, nieuwe binnen misschien ook buitenbanden. Nieuwe kabels, nieuwe remsegmenten, een bak vol rubberdelen etc etc.
We hebben het dan over opknappen, niet restaureren.
Neem je tijd en stel jezelf eerst goed op de hoogte, het is zeker geen high- tech, maar het komt ook niet allemaal aanwaaien.
Je springt er nu wild tegenaan en dat is wel begrijpelijk, maar ga eerst eens goed inventariseren wat je wel en niet hebt.
Het gaat daarnaast echt nog wel het nodige kosten, denk aan.
Blokrevisie, achterschokdemper revisie, voorvork reviseren, nieuwe binnen misschien ook buitenbanden. Nieuwe kabels, nieuwe remsegmenten, een bak vol rubberdelen etc etc.
We hebben het dan over opknappen, niet restaureren.
Neem je tijd en stel jezelf eerst goed op de hoogte, het is zeker geen high- tech, maar het komt ook niet allemaal aanwaaien.
-
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 03 mei 2015, 17:55
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Henk 3 dit zijn waardevolle tips dan wel uit ervaring gestoelde ervaringen. ik weet zelf ook uit ervaring dat als je een gedemonteerde eitank heb of koop hem beter eerst opbouw zodat je kan ontdekken wat er incompleet dan wel gereviseerd dient te worden zonder dat je zorgvuldig gespoten delen beschadig. ik hoop dus dat Jeroen jouw adviezen ter harte neemt. word denk ik vervolgd.
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
helaas kwam uw advies iets te laat henk 3 bakvoet zie restauratie topic.
zou het zelf ook zo doen wat henk schrijft.
mvg bertus
zou het zelf ook zo doen wat henk schrijft.
mvg bertus
- jvr
- Berichten: 3922
- Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Het mooiste model brommer en moter die ooit gemaakt is door Kreidler, maar ook de moeilijkste om op te bouwen of te restaureren, maar met belijd en tijd en vooral denken kom je een heel eind, maar met zo,n Eitank ben je nooit klaar, je wilt hem maar mooi en rijdend houden en daar komt ook weer de financien bij kijken, voor sommige geen probleem maar voor de andere wel, maar ik zeg je, je komt er nooit meer vanaf, je blijft er elke dag maar weer aan denken, wat is er nog voor te koop , sneller maken , rustiger laten lopen, accesoirs, chroomdelen, rubbertjes, verschillende banden, uitlaten etc etc. Maar een mooie Hobby ?? JA dat is het zeker !! sukses. gr jvr.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Dag Allemaal,
Ik ben nu even gestopt met demonteren en nu aan het inventariseren eigenlijk had ik hier nog geen tijd voor gehad.
Nu alles maar eerst eens door gespit van wat zit er nu allemaal in die plastic tasjes..zie foto,s later..
Voor m,n gevoel is de brommer aardig compleet gezien de grote onderdelen..
Ik ga m,n foto,s posten ..
Ik ben nu even gestopt met demonteren en nu aan het inventariseren eigenlijk had ik hier nog geen tijd voor gehad.
Nu alles maar eerst eens door gespit van wat zit er nu allemaal in die plastic tasjes..zie foto,s later..
Voor m,n gevoel is de brommer aardig compleet gezien de grote onderdelen..
Ik ga m,n foto,s posten ..
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Uiteraard vind ik een paar dingen jammer voor mij zelf...
Maar je kunt niet alles hebben gezien de nostalgie van het rijwiel.
Achteruit kijk spiegel verbinding achter kant zie foto/1losse spaak in achterwiel/roest en klein deukje op de visjes/ en van de rest hoor ik graag reactie,s
Bedankt
Jeroen
Maar je kunt niet alles hebben gezien de nostalgie van het rijwiel.
Achteruit kijk spiegel verbinding achter kant zie foto/1losse spaak in achterwiel/roest en klein deukje op de visjes/ en van de rest hoor ik graag reactie,s
Bedankt
Jeroen
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Uiteraard vind ik een paar dingen jammer voor mij zelf...
Maar je kunt niet alles hebben gezien de nostalgie van het rijwiel.
Achteruit kijk spiegel verbinding achter kant zie foto/1losse spaak in achterwiel/roest en klein deukje op de visjes/ en van de rest hoor ik graag reactie,s
Bedankt
Jeroen
Maar je kunt niet alles hebben gezien de nostalgie van het rijwiel.
Achteruit kijk spiegel verbinding achter kant zie foto/1losse spaak in achterwiel/roest en klein deukje op de visjes/ en van de rest hoor ik graag reactie,s
Bedankt
Jeroen
-
- Berichten: 3302
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Jeroen: er komt steeds meer boven water.
Ik mis nog een paar zaken, maar misschien heb je ze wel.
De km teller.
De Stuurafdekplaat.
De balhoofdkap.
Achterschokbrekers??
Kabelgootje onderzijde frame.
De draadboom en lichtschakelaar op het handvat.
Wil je 'n foto plaatsen van je motordeksels? dan kunnen we zien of ze origineel en compleet zijn.
Ik mis nog een paar zaken, maar misschien heb je ze wel.
De km teller.
De Stuurafdekplaat.
De balhoofdkap.
Achterschokbrekers??
Kabelgootje onderzijde frame.
De draadboom en lichtschakelaar op het handvat.
Wil je 'n foto plaatsen van je motordeksels? dan kunnen we zien of ze origineel en compleet zijn.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Dag Jan,
De benoemde onderdelen heb ik zeker allemaal zien liggen ik ga ze ook even fotograferen en hier plaatsen.
Ik wilde alleen even weten wat je met de motor deksels bedoeld zijn dat de zijkappen of de zijkanten van het motorblok.
Groet Jeroen
De benoemde onderdelen heb ik zeker allemaal zien liggen ik ga ze ook even fotograferen en hier plaatsen.
Ik wilde alleen even weten wat je met de motor deksels bedoeld zijn dat de zijkappen of de zijkanten van het motorblok.
Groet Jeroen
-
- Berichten: 3302
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Hoi Jeroen,
Ik bedoel de antracietkleurige motor afdekkappen, heb ze ergens op een foto zien liggen.
Vandaar graag een paar aparte foto's van de kappen, dan kunnen we zien of het de juiste zijn.
Ik denk het wel.
Ik bedoel de antracietkleurige motor afdekkappen, heb ze ergens op een foto zien liggen.
Vandaar graag een paar aparte foto's van de kappen, dan kunnen we zien of het de juiste zijn.
Ik denk het wel.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
dit is een leuk topic om te volgen.
ben vooral benieuwt wat de reden was van je vader om
hem toen te demonteren.
mvg bertus
ben vooral benieuwt wat de reden was van je vader om
hem toen te demonteren.
mvg bertus
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Vind dit ook een geweldig topic Bertus
Denk dat hij een auto van de zaak kreeg en er geen ruimte meer voor had.
Hij is wel naar diversen locatie,s mee gegaan
Van Vught naar Oss toen naar Wageningen en daarna naar Maarssen .
Dit verdeeld over 50 jaar..
Denk dat hij een auto van de zaak kreeg en er geen ruimte meer voor had.
Hij is wel naar diversen locatie,s mee gegaan
Van Vught naar Oss toen naar Wageningen en daarna naar Maarssen .
Dit verdeeld over 50 jaar..
-
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
- Locatie: Heerlen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Jeroen een deukje in een visje of koplampring kun je er nog wel eens met een afgevlakt hardhouten stokje vanaf de achterkant uitwrijven.
Voorzichtig beginnen en indien nodig de druk opvoeren.
PS
Het kan een hele mooie worden!
Voorzichtig beginnen en indien nodig de druk opvoeren.
PS
Het kan een hele mooie worden!
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Gewoon een oude bel (toen nieuw) die door de fietsenmaker op zijn kop onder de stuurplaat werd gemonteerd.
Een fietsbel die gewoon uit het schap werd getrokken omdat een rijwiel met hulpmotor, zo heten dat toen ook een fietsbel moest hebben.
Er bestaan geen kreidler fietsbellen uit Kornwestheim.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Precies. Kreidler monteerde Reich bellen. Zijn nog steeds nieuw te koop. Zelfs voor een kinderfietsje.
Enzo
Enzo
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
Leuk te lezen hoe er wordt mee geleefd en gedacht met de (gedeeltelijke) Eitank restauratie en deze klaar moet zijn voor de Eitank rit. Optimistisch, zeker wel want er moeten echt wel uren vrij gemaakt worden tussen het werk en gezin als dat al van toepassing is om de klus te realiseren. Een technisch goede en keurings waardige Eitank betekent dat 'alles' los moet, maar dan ook alles wil je een toerrit probleemloos uitrijden en ook nog mede rijders wil bijhouden. Gemiddeld rijd men wat sneller dan de standaard 45/50 km p/u winkel afgeleverd. Tenzij de cilinder al licht getund is, ook al is dat niet handig waneer de Eitank ter keuring wordt aangeboden. Al met al is dit project mooi om te volgen en te doen ook al moet je er wel in de buidel getast worden want hobby's kosten geld en dat mag. Eenmaal klaar zie ik m' vast wel eens rijden, hij woont maar op 13 km afstand.
Dus ook ik ga dit volgen.
Dus ook ik ga dit volgen.
-
- Berichten: 3302
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Nieuw Lid Jeroen Eitank 1964 Voorstellen
@ Nicolaas: Als ik zo dichtbij woonde zou ik snel een keer gaan kijken, mits Jeroen dat goed vindt natuurlijk.
De snelheden bij de Eitank toertocht zijn niet hoog, dat komt mede door het gekozen traject, dus als je straks 45 km per uur haalt, dan rij je probleemloos mee.
De snelheden bij de Eitank toertocht zijn niet hoog, dat komt mede door het gekozen traject, dus als je straks 45 km per uur haalt, dan rij je probleemloos mee.