New proud member...

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JanAaes
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2019, 19:34
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

New proud member...

#1 Bericht door JanAaes » 26 jan 2019, 21:38

Just want to say hello to you all Kreidler fans in Holland!
We in Sweden got Cross and RS 3-gears imported during 1977-78. 4-5 gears came on the side by private importers. Zundapp and Mustang, Puch where the most popular mopeds here back in the days. Me i got a florett RS -77 NOS in 1979 when i became of ahe for moped. I bought a complete 6.25 ps kit straight away without my parents knowledge :P ...and today the circle is closed by me buying exact same model and year at 54 years of age. This time i bought an extra direct 5-gearbox and sent it to vhs-tuning.nl for expert help du to the additional bodyweight after 40 years :wink: . So this coming season
2019 im really looking forward too. Im building an extra cooling tube to hold the heat down on the motor wich i heard about that somebody built in Holland also for a few years back. I take pictures during progress of all i do in the garage so maybe ill post some in a while... greetings Jan in Sweden.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: New proud member...

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 26 jan 2019, 21:48

Welcome Jan

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3691
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 234 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: New proud member...

#3 Bericht door b.bonk » 26 jan 2019, 22:17

Welkom jan
Als ik het goed begrijp.
79 rs nu gekochr met nog een extra 5bakje .
Vhs even nazien , en dan nog iets met koeling ?
Misschien dat michelvm even kan translate.
Mvg bertus

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: New proud member...

#4 Bericht door MichelVH » 26 jan 2019, 23:49

Vooruit, laatste Bertus :lol:

Ik wil graag even hallo zeggen tegen alle Kreidler fans in Holland!
Wij in Zweden kochten vroeger Cross en RS 3 bak import-modellen, rond 1977-78. 4 en 5 bak kwamen erbij via privé-importeurs. Zundapp, Mustang en Puch waren de meest populaire brommers hier, vroeger. Ik had een Florett RS-77 NOS gekocht in 79 toen ik de brommer-leeftijd bereikte. Ik kocht gelijk een 6.25 pk kit, zonder weet van mijn ouders. Vandaag de dag gaan we verder waar we gebleven zijn, ik heb exact hetzelfe model en modeljaar aangeschaft op mijn 54ste. Deze keer kocht ik een extra 5 bak direct, en heb het naar VHS gestuurd voor expertise, vanwege wat extra lichaamsgewicht na 40 jaar. Dus dat komt eraan, komend seizoen.

2019 zie ik al naar uit. Ik ben een extra koel buis aan het maken om de hitte omlaag te brengen op de motor, ik heb vernomen dat iemand dit een paar jaar terug in Nederland heeft gedaan. Ik zal foto's maken van de voortgang van alles wat ik uitvoer in mijn garage, dus wellicht post ik eens wat, zo nu en dan. Groeten van Jan uit Zweden

Plaats reactie