Wim voorstellen.
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Wim voorstellen.
Hallo, ik ben Wim 50 jaar oud.
vorige maand een frame gekocht, daarmee ga ik een RS opbouwen.
Ik ga voor het '73 model.
Al wat onderdelen bij elkaar gesprokkeld.
Ik ben nu met een voorvork bezig, kroonstuk met nieuwe binnenpoten aangeschaft.
Revisie set gekocht, maar moeten die conische rubber ringetjes met brede of de smalle kant naar beneden gemonteerd worden?
https://www.kreidlerparts.com/parts/57. ... 7-per-stuk....
Ik zal verderop het forum wel een topic openen over het verdere verloop van het project.
Gr. Wim.
vorige maand een frame gekocht, daarmee ga ik een RS opbouwen.
Ik ga voor het '73 model.
Al wat onderdelen bij elkaar gesprokkeld.
Ik ben nu met een voorvork bezig, kroonstuk met nieuwe binnenpoten aangeschaft.
Revisie set gekocht, maar moeten die conische rubber ringetjes met brede of de smalle kant naar beneden gemonteerd worden?
https://www.kreidlerparts.com/parts/57. ... 7-per-stuk....
Ik zal verderop het forum wel een topic openen over het verdere verloop van het project.
Gr. Wim.
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Wim voorstellen.
Welkom hier. Brede kant richting rubber, dus haar beneden
viewtopic.php?f=17&t=13794&p=589153&hil ... rk#p589153
viewtopic.php?f=17&t=13794&p=589153&hil ... rk#p589153
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Wim en zijn Kreidler(s) voorstellen.
Ik heb afgelopen week wat foto's uitgezocht met oude kreidlers van vroeger die ik ooit had.
Ik heb dus met de mobiel foto's gemaakt van oude foto's, dus kwaliteit minimaal.
In '84 kocht ik alvast een brommer voor ik in 1985 zestien zou worden, een RMC uit '79 voor 800,- gulden.
Een jaar later kocht ik nog een blauwe Kreidler crosser met buizenframe zonder blok voor 65,- gulden een bijna nieuw ding grijs van stof uit een flatberging in Bakkum.
Ik kan daar (nog) geen foto van vinden, ik kan me ook niet herinneren dat die er is, maar omdat ik van ieder ding op wielen een foto heb zou het kunnen dat er wel een foto van is.
Ik heb eens gegoogled op afbeeldingen, in mijn herinnering komt afbeelding deze in de buurt,(gepikt van de kreidlerdatabase). Ik weet ieder geval dat het een frame was waar het blok horizontaal hing, de tank(hoekig) zo was als de foto, alleen had de mijne kunststof spatborden, de tank was dik polyester, frame zwart, kunststof was blauw, stereo achter vering.
Daar moest natuurlijk een blok onder komen.
Bij ene Henk V. ergens in limmen of heiloo stond een, (zoals zij die noemde) "kroegenbrommer" te koop om naar de kroeg heen en terug te rijden. Hij stond daar al een tijdje.
Het was een roestig kreidlerframe met alleen het broodnodige er aan om te kunnen rijden. Er onder hing indirect blok onder met een sbw cilinder, dell'orto met horizontale gasschuif en kelk schuin omhoog en een zwarte zelf gelaste gedeukte expansieuitlaat zonder demper. Het hele blokje/cilinder zou door onze welbekende racende dorpsgenoot Hans Spaan zijn getuned/ opgebouwd.
Het zag er allemaal zeer indrukwekkend uit voor jochies als ons. Het ding mee genomen voor 350,- gulden. Samen met een maatje betaald.
Thuis alles nagekeken, alles ingevet, olie ververst, benzine er in, bloednerveus waren we natuurlijk, duwen, koppeling los en het ding startte ook nog direct met oorverdovend luid gesnerp uit het dunne expansietuitje en een gigantisch aanzuig geruis uit de grote aluminium kelk die schuin omhoog prijkte vanaf de grote dell'orto. Toen langzaamaan rijden en een beetje proberen door de straat, de hele buurt was inmiddels achter de ramen verschenen.
Het ding liep zo bloedsnel met het geluid van een ware 50cc racer. Dit was zo'n gaaf ding, waardoor crosserframe-project in de vergetelheid raakte en al snel van de hand werd gedaan.
Op de provinciale weg tussen Castricum en Uitgeest klokte het ding 115km/u op de teller van mijn vaders Citroen CX 25D. Ik plat op de tank liggend, rijdend op het naastliggende fietspad en hij op de weg pal ernaast. Het moest wel 's avonds in het donker zei mijn vader want dan zien "ze" (lees:politie) je niet. Ook dit project verdween weer. Verkocht aan de zelfde persoon die ook het crossframe kocht. Ook van deze kreidler heb ik(nog) geen foto's gevonden.
Veel later (in 96) kocht ik een '66-er K53/1NL vermomd als ei-tank van een maat van mij. Hij kocht deze van de tweede eigenaar in '86 en heeft de originele tank en kappen gedemonteerd en een ei-tank gemonteerd. en heeft hem tien jaar in de schuur gehad, de originele tank en frameschilden om het ei-tankframe te verbloemen waren er bij.
250,- gulden was deze brommer. Met boekje van de eerste eigenaar.
Deze enkele jaren later gerestaureerd,
Deze verkocht in 2005 naar iemand in Heemskerk, deze persoon heeft hem vorig jaar op mp gehad en verkocht, voor mij een mogelijkheid om gauw de foto's te pikken,
Ik heb dus met de mobiel foto's gemaakt van oude foto's, dus kwaliteit minimaal.
In '84 kocht ik alvast een brommer voor ik in 1985 zestien zou worden, een RMC uit '79 voor 800,- gulden.
Een jaar later kocht ik nog een blauwe Kreidler crosser met buizenframe zonder blok voor 65,- gulden een bijna nieuw ding grijs van stof uit een flatberging in Bakkum.
Ik kan daar (nog) geen foto van vinden, ik kan me ook niet herinneren dat die er is, maar omdat ik van ieder ding op wielen een foto heb zou het kunnen dat er wel een foto van is.
Ik heb eens gegoogled op afbeeldingen, in mijn herinnering komt afbeelding deze in de buurt,(gepikt van de kreidlerdatabase). Ik weet ieder geval dat het een frame was waar het blok horizontaal hing, de tank(hoekig) zo was als de foto, alleen had de mijne kunststof spatborden, de tank was dik polyester, frame zwart, kunststof was blauw, stereo achter vering.
Daar moest natuurlijk een blok onder komen.
Bij ene Henk V. ergens in limmen of heiloo stond een, (zoals zij die noemde) "kroegenbrommer" te koop om naar de kroeg heen en terug te rijden. Hij stond daar al een tijdje.
Het was een roestig kreidlerframe met alleen het broodnodige er aan om te kunnen rijden. Er onder hing indirect blok onder met een sbw cilinder, dell'orto met horizontale gasschuif en kelk schuin omhoog en een zwarte zelf gelaste gedeukte expansieuitlaat zonder demper. Het hele blokje/cilinder zou door onze welbekende racende dorpsgenoot Hans Spaan zijn getuned/ opgebouwd.
Het zag er allemaal zeer indrukwekkend uit voor jochies als ons. Het ding mee genomen voor 350,- gulden. Samen met een maatje betaald.
Thuis alles nagekeken, alles ingevet, olie ververst, benzine er in, bloednerveus waren we natuurlijk, duwen, koppeling los en het ding startte ook nog direct met oorverdovend luid gesnerp uit het dunne expansietuitje en een gigantisch aanzuig geruis uit de grote aluminium kelk die schuin omhoog prijkte vanaf de grote dell'orto. Toen langzaamaan rijden en een beetje proberen door de straat, de hele buurt was inmiddels achter de ramen verschenen.
Het ding liep zo bloedsnel met het geluid van een ware 50cc racer. Dit was zo'n gaaf ding, waardoor crosserframe-project in de vergetelheid raakte en al snel van de hand werd gedaan.
Op de provinciale weg tussen Castricum en Uitgeest klokte het ding 115km/u op de teller van mijn vaders Citroen CX 25D. Ik plat op de tank liggend, rijdend op het naastliggende fietspad en hij op de weg pal ernaast. Het moest wel 's avonds in het donker zei mijn vader want dan zien "ze" (lees:politie) je niet. Ook dit project verdween weer. Verkocht aan de zelfde persoon die ook het crossframe kocht. Ook van deze kreidler heb ik(nog) geen foto's gevonden.
Veel later (in 96) kocht ik een '66-er K53/1NL vermomd als ei-tank van een maat van mij. Hij kocht deze van de tweede eigenaar in '86 en heeft de originele tank en kappen gedemonteerd en een ei-tank gemonteerd. en heeft hem tien jaar in de schuur gehad, de originele tank en frameschilden om het ei-tankframe te verbloemen waren er bij.
250,- gulden was deze brommer. Met boekje van de eerste eigenaar.
Deze enkele jaren later gerestaureerd,
Deze verkocht in 2005 naar iemand in Heemskerk, deze persoon heeft hem vorig jaar op mp gehad en verkocht, voor mij een mogelijkheid om gauw de foto's te pikken,
Laatst gewijzigd door wimv8 op 12 jun 2019, 09:48, 2 keer totaal gewijzigd.
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Wim voorstellen.
Zelfs mijn eigen foto's en het boekje van de eerste eigenaar waren er nog bij,
Daarna kwamen er nog een aantal, vanaf '99 tot en met '06 deze had ik ook allemaal gerestaureerd en op motorkenteken gezet en zijn allen ook weer verkocht.
Daarna kwamen er nog een aantal, vanaf '99 tot en met '06 deze had ik ook allemaal gerestaureerd en op motorkenteken gezet en zijn allen ook weer verkocht.
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Wim voorstellen.
Interessante Kreidler-Vergangenheit, da hast Du ja auch schon einges gemacht über die Jahre.
Die Erfahrung erkennt man auch ganz klar in dem aktuellen Aufbau Deiner 1973er RS, das sieht gut aus !
Ist doch schön, dass Du den Kreidler-Mopeds so lange treu geblieben und nun wieder dabei bist.
Gruß
Carsten
Die Erfahrung erkennt man auch ganz klar in dem aktuellen Aufbau Deiner 1973er RS, das sieht gut aus !
Ist doch schön, dass Du den Kreidler-Mopeds so lange treu geblieben und nun wieder dabei bist.
Gruß
Carsten
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Wim voorstellen.
Ik heb de oude vrijwaringen van de kentekens gevonden,
de oranje Buffel RS heeft kenteken ZF-05-59 en is still alive! En twee jaar geleden nog van eigenaar gewisseld.
En de oranje '73-er A-tank RS heeft kenteken MJ-TX-86 en bestaat ook nog, en zelfs dit jaar nog overgeschreven naar een nieuwe eigenaar.
Toch leuk om weer even terug te vinden.
Zijn het bekenden van het forum hier?
Gr. Wim.
de oranje Buffel RS heeft kenteken ZF-05-59 en is still alive! En twee jaar geleden nog van eigenaar gewisseld.
En de oranje '73-er A-tank RS heeft kenteken MJ-TX-86 en bestaat ook nog, en zelfs dit jaar nog overgeschreven naar een nieuwe eigenaar.
Toch leuk om weer even terug te vinden.
Zijn het bekenden van het forum hier?
Gr. Wim.
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Wim voorstellen.
Nog even een update, de Oranje '72 RS met kenteken ZF-05-59 is helemaal geen '72 RS, maar dat is die rode CH '68-er RS van de foto's.
Na een tijdje op de rode CH '68-er RS te hebben rondgereden heb ik deze voorzien van een directe 5bak en oranje laten poedercoaten, de tank fishsilber zwart laten spuiten en voorzien van veel nieuwe onderdelen.
Dus de oranje is eigenlijk gewoon de rode.
Gr. Wim.
Na een tijdje op de rode CH '68-er RS te hebben rondgereden heb ik deze voorzien van een directe 5bak en oranje laten poedercoaten, de tank fishsilber zwart laten spuiten en voorzien van veel nieuwe onderdelen.
Dus de oranje is eigenlijk gewoon de rode.
Gr. Wim.