nieuw lid

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
florett-59
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2019, 11:10
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

nieuw lid

#1 Bericht door florett-59 » 22 jul 2019, 21:59

Hallo, ik ben Paul Dijs, wonend in Tricht (betuwe) en ben sinds vrijdag in het bezit van een Kreidler Florett K53 , rood - eitank uit 1959.
De brommer was liefde op het eerste gezicht: veel orginele onderdelen (zadel, achterlicht met onderlicht, tankbakje voor gereedschap, mooie oude magura handvaten)
Bij ophalen van de brommer was de vorige eigenaar in een mindere stemming: de brommer had een jaar niet gelopen en bleef niet stationair lopen. Alleen door aansteppen en de koppeling op te laten komen in de versnelling kon ik wegrijden. Toch lukte mijn eerste rit van Helmond naar tricht (60 km) behoorlijk goed, zolang ik flink gas bleef geven. Direct door naar een vriend die veel verstand heeft van Kreidlers om de carburateur schoon te maken. Dit hielp echter niet, hij liep nog slechter. De volgende dag naar Kreidler Parts in Leimuiden om een revisiekit voor de 17mm Bing carb te kopen en voor de zekerheid maar meteen een imi-carb. 17 erbij gekocht. Tevens een langer luchtfilter. Orignele Bing gereviseerd: start niet. Nieuwe Carb er in: start niet of nauwelijks. Wat nog meer geprobeerd: zonder luchtfilter, oude benzine eruit-nieuwe er in, uitlaatdemper verwijdert: niks helpt. De volgende dag toch nog eens gestart en hij slaat moeiteloos aan. Stukje rijden ging goed, tot ik doorschakelde naar de derde versnelling en vanaf dat moment heeft de motor niet meer gelopen.
Iemand een idee welke stap ik nu moet nemen? Ik wil met dit mooie weer niets liever dan rijden over onze mooie rivierdijken. Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 52323
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 312 keren

Re: nieuw lid

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 jul 2019, 22:07

Zou ook de ontsteking eens nakijken.
Vraag, had hij voor de laatste start gewoon goed gelopen.
Ik zeg ook blokrevisie. Begin op nul.
Keerringen zijn belangrijk voor goed lopen.

Overigens, leuk de voorstelling en welkom op het forum

Enzo

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 3198
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: nieuw lid

#3 Bericht door hermanngas » 22 jul 2019, 22:38

Welkom op het forum Paul!
Het gaat vast goed komen met je Kreidler.

florett-59
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2019, 11:10
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: nieuw lid

#4 Bericht door florett-59 » 22 jul 2019, 23:16

Enzo: de laatste keer dat ik starte ging erg makkelijk. De motor bleef stationair goed lopen en ik kon rustig zonder haperingen wegrijden. Naar de 2 ging ook goed. Dat ging trouwens helemaal zonder luchtfilter Hij sloeg niet af als ik geen gas gaf. Dit had ik daarvoor nog niet ervaren: toen leek het wel of hij steeds smoorde in z’n benzine. Hermanngas: ik hoop het van harte, bedankt.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 3198
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: nieuw lid

#5 Bericht door hermanngas » 22 jul 2019, 23:54

Je hebt niet toevallig een doek onder je buddy zitten die de lucht aanzuigopeningen afsluit?

florett-59
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2019, 11:10
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: nieuw lid

#6 Bericht door florett-59 » 23 jul 2019, 00:00

Nee, geen doek. Kan ik trouwens een electronische ontsteking in zo’n oud beestje (laten) monteren?

Loe
Berichten: 204
Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Re: nieuw lid

#7 Bericht door Loe » 23 jul 2019, 00:32

Tuurlyk kan dat.waarom zou je.nieuwe contactpunten kosten 19.95 .kun je weer jaren vooruit

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 10360
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 124 keren
Ontvangen waarderingen: 68 keren

Re: nieuw lid

#8 Bericht door Caspar » 23 jul 2019, 07:20

Welkom Paul. Complimenten voor je binnenkomer.

Krukaskeerringen , ontsteking, valse lucht en tank ontluchting zijn de punten waar ik eens naar zou kijken.
17mm Bing zeg je , is het een 4,2pk cilinder ?
En wat voor een uitlaat hangt er onder?

Gebruikersavatar
Joop B
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2008, 20:57
Locatie: Hierden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: nieuw lid

#9 Bericht door Joop B » 23 jul 2019, 08:54

zou beginnnen met een blok revisie bij een van de specialisten hier op het forum.
nieuwe punten en condensator in de ontsteking,en op tijd zetten.
laten kijken naar de cilinder en of de goede carb erop zit.
luchtfilter controleren en kijken of het zeefje goed is.
nieuwe originele bing naald en sproeierbuis monteren.
en de uitlaat controleren
dan moet het goed komen, veel succes

florett-59
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2019, 11:10
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: nieuw lid

#10 Bericht door florett-59 » 23 jul 2019, 09:43

Als de keerringen slecht zijn, start de brommer dan helemaal niet? Ik kan nu trappen wat ik wil, maar er gebeurt niks. Primo in Geldermalsen (J van Soelen) gaat er zo naar kijken, hopelijk vindt hij wat.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 52323
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 312 keren

Re: nieuw lid

#11 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 jul 2019, 09:51

florett-59 schreef:
23 jul 2019, 09:43
Als de keerringen slecht zijn, start de brommer dan helemaal niet? Ik kan nu trappen wat ik wil, maar er gebeurt niks. Primo in Geldermalsen (J van Soelen) gaat er zo naar kijken, hopelijk vindt hij wat.
Optelling van allemaal kleine slechte oorzaken

Enzo

florett-59
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2019, 11:10
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: nieuw lid

#12 Bericht door florett-59 » 23 jul 2019, 15:05

Beste mensen: hij loopt! Uiteindelijk was het simpel: de vorige eigenaar had een kapotte bougiekabel gerepareerd met stekkertjes. Een nieuwe kabel erop en hij loopt weer netjes. Nu nog de versnellingskabel inkorten, want het palletje schiet uit de kooi op het stuur. Sowieso zijn alle kabels slecht. Ga ik op termijn allemaal vervangen en blokrevisie komt er ook, maar eerst lekker brommen met dit perfecte weer. Bedankt voor alle hulp!

florett-59
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2019, 11:10
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: nieuw lid

#13 Bericht door florett-59 » 23 jul 2019, 15:06

Beste mensen: hij loopt! Uiteindelijk was het simpel: de vorige eigenaar had een kapotte bougiekabel gerepareerd met stekkertjes. Een nieuwe kabel erop en hij loopt weer netjes. Nu nog de versnellingskabel inkorten, want het palletje schiet uit de kooi op het stuur. Sowieso zijn alle kabels slecht. Ga ik op termijn allemaal vervangen en blokrevisie komt er ook, maar eerst lekker brommen met dit perfecte weer. Bedankt voor alle hulp!

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 9654
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 105 keren

Re: nieuw lid

#14 Bericht door Henk 3bakvoet » 23 jul 2019, 19:11

Dag Paul,
60 jaar oud jou Florett, mooi man, echt een bijzonder exemplaar.
Wijkt ook gigantisch af van de latere modellen Eitanken.
In zijn 60 jarige bestaan heeft die Eitank van jou al vele aanslagen op zijn leven moeten overwinnen, neem dat maar van mij aan.
De originele Bing waar jij het over heeft is nooit van toepassing geweest op jou Eitank, een Pallas carburateur werd hiervoor gebruikt.
Eigenlijk is het een aangepaste kreidler Amazone van 1958 waar ze de eerste serie Eitanken van hebben gemaakt.

Plaats even een rits foto`s van jou schoonheid.
Dan komen wij er zeker op terug en helpen indien gewenst met goed advies.

hermanp
Berichten: 6511
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: nieuw lid

#15 Bericht door hermanp » 23 jul 2019, 20:48

Dan lijkt hij dus hier op.
ei58-2.jpg
ei58-2.jpg (122.27 KiB) 1350 keer bekeken

ADK
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 jul 2019, 22:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: nieuw lid

#16 Bericht door ADK » 23 jul 2019, 22:28

hallo Paul welkom.
grote kans dat ik je een keer tegen kom, ergens op de dijk in de Betuwe, wekelijks maak ik, met mooi weer de rivierdijken onveilig met mijn standaard, Beige Florett SL :D :D . zijn inderdaad prachtige routes, die dijken, behalve op zon en feestdagen, veel te druk !

gr ADK.

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Rivierenwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: nieuw lid

#17 Bericht door Nicolaas » 24 jul 2019, 12:20

Hoi Paul.
Een Eitank en hij loopt nu goed.
Fijn man, dus dat wordt lekker toeren.
Zeker in de Betuwe, wellicht rijden wij komende zaterdag daar doorheen zoals elk jaar met de groep uit Soestdijk.
Wat foto's plaatsen van je Eitank zou leuk zijn.
Groet Nicolaas.

florett-59
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2019, 11:10
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: nieuw lid

#18 Bericht door florett-59 » 06 aug 2019, 14:35

Hoi, foto’s komen er, even uitzoeken hoe dat moet, lukt niet 1,2,3. Heb op de kreidler-museum.de-site de gegevens opgezocht. Klopt verrassend goed, ik heb nummer 752 000 K 53 moped. Zijn er 8000 van gemaakt. De Pallas H10/158 carb werd tot nummer 751 501 gebruikt. Dus mijn 752 had toch een Bing 1/10/53. ( met een 54 sproeier, hoe gedetailleerd wil je het hebben). Verder was er tot oktober 1958 een éénzitter, daarna een tweezitter.waarde 1959: 858 DM. Dan valt de €2000 euro nu nog mee 😉. Foto’s volgen, ga zeker toerritten maken.

Plaats reactie