Jancborg stelt zich voor.
- hermanngas
- Berichten: 4100
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 228 keren
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Jancborg stelt zich voor.
We gaan even terug naar het begin van de kentekening.Ik hoop niet dat het dit wordt...
Schouwen moesten we doen bij de brom(fiets) zaken die RDW aangesloten waren.
Framenummers beginnende met een 3 of een 5 werden niet op kenteken gezet, die kwamen niet door de schouw (geen kenteken dus)
Tegenwoordig is dit geen enkel probleem mede door de EU regels.
Prachtige Duitse exemplaren die in 2005-2006 geen kenteken kregen, een levendige handel in frame`s met kenteken, en type plaatjes kwam op gang.
De boel ombouwen was een optie, en als je wat makkelijker was sloeg men er een nieuw framenummer in met een nieuw type plaatje.
Deze vorige eigenaar van de hondenkop vond een nieuw type plaatje voldoende, tegenwoordig maken ze de type plaatjes perfect na.
Ik zou ze de kost niet willen geven die zo rond rijden.
Al met al is het een vaak toegepaste oplossing.
-
- Berichten: 3284
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 91 keren
Re: Jancborg stelt zich voor.
Ik ben inmiddels 4 keer bij de RDW geweest voor een kenteken en bij de minste of geringste twijfel over de echtheid van het ingeslagen framenummer, dan is het meteen klaar en je krijgt geen kenteken.
Ik heb het over het RWD station in het Westelijk Havengebied van Amsterdam.
Als er in de betreffende hondenkop geen framenummer is te vinden, dan is het kenteken van een andere Kreidler, die misschien niet meer bestaat of naar het Buitenland is verhuisd.
Hoe dan ook, fris is hij niet totdat het tegendeel wordt bewezen.
Ik heb het over het RWD station in het Westelijk Havengebied van Amsterdam.
Als er in de betreffende hondenkop geen framenummer is te vinden, dan is het kenteken van een andere Kreidler, die misschien niet meer bestaat of naar het Buitenland is verhuisd.
Hoe dan ook, fris is hij niet totdat het tegendeel wordt bewezen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Jancborg stelt zich voor.
Jan als je even terug leest is dat zeker. Zijn framenummer rolt uit de database K 53-1 Nl bouwjaar 1966.Jan schreef: ↑09 sep 2019, 12:26 Ik ben inmiddels 4 keer bij de RDW geweest voor een kenteken en bij de minste of geringste twijfel over de echtheid van het ingeslagen framenummer, dan is het meteen klaar en je krijgt geen kenteken.
Ik heb het over het RWD station in het Westelijk Havengebied van Amsterdam.
Als er in de betreffende hondenkop geen framenummer is te vinden, dan is het kenteken van een andere Kreidler, die misschien niet meer bestaat of naar het Buitenland is verhuisd.
Hoe dan ook, fris is hij niet totdat het tegendeel wordt bewezen.
En dat klopt al niet.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 09:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Jancborg stelt zich voor.
Op het frame bij de motorophanging staat na restauratie geen nummer.
Gelukkig heb ik van de RDW een tenaamstellinsverslag en van Malou’s Kreidlerdatabase een compleet verslag. Van stop heling een verslag van het framenummer dat gecontroleerd is en dus niet gestolen.
En ja ik moet het maar met dat frameplaatje doen.
Ik was ook in de overtuiging dat het een 3 bak betrof. Ik ben dus opgescheept met een kreidler welke aangepast is. En ik vind het allemaal prima.
Ik ben niet van plan om onder te duiken
Wat mij betreft is hiermee de kous af.
De brommeRT is verzekerd.
En ga ik maar eens lekker genieten van mijn brommeRT.
Gelukkig heb ik van de RDW een tenaamstellinsverslag en van Malou’s Kreidlerdatabase een compleet verslag. Van stop heling een verslag van het framenummer dat gecontroleerd is en dus niet gestolen.
En ja ik moet het maar met dat frameplaatje doen.
Ik was ook in de overtuiging dat het een 3 bak betrof. Ik ben dus opgescheept met een kreidler welke aangepast is. En ik vind het allemaal prima.
Ik ben niet van plan om onder te duiken
Wat mij betreft is hiermee de kous af.
De brommeRT is verzekerd.
En ga ik maar eens lekker genieten van mijn brommeRT.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Jancborg stelt zich voor.
Dat advies had ik je al gegeven.jancborg schreef: ↑09 sep 2019, 19:28 Op het frame bij de motorophanging staat na restauratie geen nummer.
Gelukkig heb ik van de RDW een tenaamstellinsverslag en van Malou’s Kreidlerdatabase een compleet verslag. Van stop heling een verslag van het framenummer dat gecontroleerd is en dus niet gestolen.
En ja ik moet het maar met dat frameplaatje doen.
Ik was ook in de overtuiging dat het een 3 bak betrof. Ik ben dus opgescheept met een kreidler welke aangepast is. En ik vind het allemaal prima.
Ik ben niet van plan om onder te duiken
Wat mij betreft is hiermee de kous af.
De brommeRT is verzekerd.
En ga ik maar eens lekker genieten van mijn brommeRT.
Je weet nu hoe het zit.
Met diefstal heeft deze omkat niks van doen.
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 09 sep 2019, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3284
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 91 keren
Re: Jancborg stelt zich voor.
Het is best een mooie brommer, daar niet van, maar er rust wel 'n smet op.
Bedenk dat bij ongelukken van ernstige aard de brommer in beslag wordt genomen en dat Jancborg dan de sigaar is.
De geregistreerde eigenaar is verantwoordelijk voor zijn voertuig, dus ook voor de integriteit van de nummers.
Jammer ook dat de ene ( liefhebber ) zoiets met droge ogen en voor veel geld aan de andere liefhebber verkoopt.
Ik kan hier slecht tegen.
Bedenk dat bij ongelukken van ernstige aard de brommer in beslag wordt genomen en dat Jancborg dan de sigaar is.
De geregistreerde eigenaar is verantwoordelijk voor zijn voertuig, dus ook voor de integriteit van de nummers.
Jammer ook dat de ene ( liefhebber ) zoiets met droge ogen en voor veel geld aan de andere liefhebber verkoopt.
Ik kan hier slecht tegen.
-
- Berichten: 6983
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: Jancborg stelt zich voor.
Het tenaamstellingsverslag van de RDW is van vóór de restauratie en heeft betrekking op dit frame? Raar dat het framenummer weggerestaureerd is. Zonder framenummer geeft de RDW geen kenteken af. Bij mijn weten kan bij twijfel een zogenaamd röntgenonderzoek gedaan worden en kan zelfs bij weggeslepen of dichtgelaste framenummers het oorspronkelijke nummer gereconstrueerd worden.
Persoonlijk vind ik dat bij dit model een 4- of 5-bak alleen meerwaarde heeft als hij op motorkenteken of lekker snel is. Origineel, tot 60 km/u, rijdt een 3-bak eigenlijk veel fijner.
Persoonlijk vind ik dat bij dit model een 4- of 5-bak alleen meerwaarde heeft als hij op motorkenteken of lekker snel is. Origineel, tot 60 km/u, rijdt een 3-bak eigenlijk veel fijner.
-
- Berichten: 3284
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 91 keren
Re: Jancborg stelt zich voor.
Het wordt een beetje lange discussie en vervelend voor de eigenaar, maar ik denk dat dit frame nooit geschouwd is.
Dit is waarschijnlijk een Duits Duits frame met Duits nummer en dat is weggeslepen en / of dichtgeplumuurd / gespoten.
Er lag nog een ander kenteken in de lade ( van een tussenmodel 1966 waarvan het frame waarschijnlijk niet meer bestaat ?? ) en dat is op de normale overgeschreven en daar werd dan deze bromfiets bij verkocht.
Dit frame hoort van origine niet bij dit kenteken. ( denk ik )
Eerst maar even afwachten of Jancborg nog op onderzoek uitgaat naar het ingeslagen framenummer.
Dit is waarschijnlijk een Duits Duits frame met Duits nummer en dat is weggeslepen en / of dichtgeplumuurd / gespoten.
Er lag nog een ander kenteken in de lade ( van een tussenmodel 1966 waarvan het frame waarschijnlijk niet meer bestaat ?? ) en dat is op de normale overgeschreven en daar werd dan deze bromfiets bij verkocht.
Dit frame hoort van origine niet bij dit kenteken. ( denk ik )
Eerst maar even afwachten of Jancborg nog op onderzoek uitgaat naar het ingeslagen framenummer.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 09:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Jancborg stelt zich voor.
Ik heb al aangegeven dat wat mij betreft de kous af is.
De brommeRT bevalt mij prima. Leven en laten leven zou ik zeggen.
Er mag hier wat mij betreft een slotje op!
De brommeRT bevalt mij prima. Leven en laten leven zou ik zeggen.
Er mag hier wat mij betreft een slotje op!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Jancborg stelt zich voor.
Zo ziet dat er uit. heel erg dun matje.
- Bijlagen
-
- 8344CACD-0465-4972-9187-A2A0F02101C9.jpeg (158.22 KiB) 1913 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 09:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Jancborg stelt zich voor.
Na een door mij gewenste radio stilte heel wat boven water weten te krijgen.
Het betreft mijn brommer weet u het nog.
Inmiddels een frame-nummer weten te vinden en zoals verwacht komt dat niet overeen met het VIN nummer.
Louis Dörr aangeschreven die mij heel snel een rapport heeft opgestuurd over mijn brommer wat een motor blijkt te zijn.
Het betreft een K 54-51-GT. Bouwjaar 1967.
Motor type B15-5-5,30
Motorblok nummer B15-5J
En dat is dus een motor afkomstig uit Zwitserland.
Een afspraak gemaakt met de RDW. Om alles maar eens te legaliseren.
Gisteren naar de RDW.
Een vriendelijke keurmeester gaat op onderzoek met het frame-nummer.
Blijkt dat nummer reeds te bestaan.
De RDW gaat de eigenaar van het identieke frame-nummer aanspreken.
Er volgt een identiteit onderzoek, er worden allerlei bestanden doorgezocht. De motor staat op naam van een weduwvrouw geboren in 1948 en heeft reeds een actief kenteken.
Met mijn verklaring van aankoop uit een verzameling welke was opgekocht door een motorzaak klinkt een en ander aannemelijk.
Een verdere keuring is niet nodig vanwege een actief kenteken.
Deze motorzaak treft geen blaam. De papieren waren in orde het was een normale transactie.
Na uitleg over de gang van zaken kan ik in principe de aankoop terug draaien.
Tot zover dan.
De RDW wil nu een verklaring van deze vrouw dat ze geen eigenaar meer is!
Als ze op een briefwisseling binnen 6 weken niet reageert word ik automatisch eigenaar.
Gelukkig heb ik een aankoopverklaring anders was ik nog opgepakt voor diefstal.
En dat alles vanwege een valse VIN en brommer-plaatje.
Het brommer-kenteken, VIN plaatje en kenteken bewijs zijn ingenomen en nietig verklaard.
Na een week of 6,7 verwacht ik post uit Veendam betreft een tenaamstellingsverslag met een kentekenplaat.
Het betreft mijn brommer weet u het nog.
Inmiddels een frame-nummer weten te vinden en zoals verwacht komt dat niet overeen met het VIN nummer.
Louis Dörr aangeschreven die mij heel snel een rapport heeft opgestuurd over mijn brommer wat een motor blijkt te zijn.
Het betreft een K 54-51-GT. Bouwjaar 1967.
Motor type B15-5-5,30
Motorblok nummer B15-5J
En dat is dus een motor afkomstig uit Zwitserland.
Een afspraak gemaakt met de RDW. Om alles maar eens te legaliseren.
Gisteren naar de RDW.
Een vriendelijke keurmeester gaat op onderzoek met het frame-nummer.
Blijkt dat nummer reeds te bestaan.
De RDW gaat de eigenaar van het identieke frame-nummer aanspreken.
Er volgt een identiteit onderzoek, er worden allerlei bestanden doorgezocht. De motor staat op naam van een weduwvrouw geboren in 1948 en heeft reeds een actief kenteken.
Met mijn verklaring van aankoop uit een verzameling welke was opgekocht door een motorzaak klinkt een en ander aannemelijk.
Een verdere keuring is niet nodig vanwege een actief kenteken.
Deze motorzaak treft geen blaam. De papieren waren in orde het was een normale transactie.
Na uitleg over de gang van zaken kan ik in principe de aankoop terug draaien.
Tot zover dan.
De RDW wil nu een verklaring van deze vrouw dat ze geen eigenaar meer is!
Als ze op een briefwisseling binnen 6 weken niet reageert word ik automatisch eigenaar.
Gelukkig heb ik een aankoopverklaring anders was ik nog opgepakt voor diefstal.
En dat alles vanwege een valse VIN en brommer-plaatje.
Het brommer-kenteken, VIN plaatje en kenteken bewijs zijn ingenomen en nietig verklaard.
Na een week of 6,7 verwacht ik post uit Veendam betreft een tenaamstellingsverslag met een kentekenplaat.
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3053
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 248 keren
- Ontvangen waarderingen: 54 keren
- Contacteer:
Re: Jancborg stelt zich voor.
Wat een verhaal!!
Doet mij denken aan de aankoop van mijn eerste gerestaureerde Kreidler. Bleek inwendig een puinhoop met rechtgedrukt frame.
Vanaf dat moment besloten alleen zelf op te bouwen zodat ik weet wat ik heb.
Doet mij denken aan de aankoop van mijn eerste gerestaureerde Kreidler. Bleek inwendig een puinhoop met rechtgedrukt frame.
Vanaf dat moment besloten alleen zelf op te bouwen zodat ik weet wat ik heb.
-
- Berichten: 3284
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 91 keren
Re: Jancborg stelt zich voor.
Het ligt allemaal niet zo eenvoudig als Jancborg schrijft.
Een kenteken staat altijd op naam van iemand, zelfs als de papieren zoek zijn geraakt, dan nog hebben ze een eigenaar, totdat de eigenaar er formeel afstand van doet.
Bij een identiteits onderzoek wordt er door de RDW grondig naar het ingeslagen framenummer gekeken op echtheid.
De mevrouw van 1948 moet ook een identiteits onderzoek op haar framenummer laten verrichten.
Als ze dat niet binnen de gestelde termijn van 6 a 7 weken heeft laten doen, dan wordt haar kenteken ongeldig verklaard.
Als zij daadwerkelijk een frame heeft met een eerlijk ingeslagen fabrieksnummer, dan wint zei deze zaak en moet Jancborg een nieuw kenteken aanvragen en een nummer door de RDW laten ingraveren.
Zover is het echter nog lang niet.
Ik denk dat ik weet hoe het werkelijk zit, maar hou dat nog even voor me.
Jancborg treft geen blaam tot zover, maar hij had beter de vraag eerst op het forum kunnen stellen en dan pas kopen, in dit geval dus niet kopen.
Een kenteken staat altijd op naam van iemand, zelfs als de papieren zoek zijn geraakt, dan nog hebben ze een eigenaar, totdat de eigenaar er formeel afstand van doet.
Bij een identiteits onderzoek wordt er door de RDW grondig naar het ingeslagen framenummer gekeken op echtheid.
De mevrouw van 1948 moet ook een identiteits onderzoek op haar framenummer laten verrichten.
Als ze dat niet binnen de gestelde termijn van 6 a 7 weken heeft laten doen, dan wordt haar kenteken ongeldig verklaard.
Als zij daadwerkelijk een frame heeft met een eerlijk ingeslagen fabrieksnummer, dan wint zei deze zaak en moet Jancborg een nieuw kenteken aanvragen en een nummer door de RDW laten ingraveren.
Zover is het echter nog lang niet.
Ik denk dat ik weet hoe het werkelijk zit, maar hou dat nog even voor me.
Jancborg treft geen blaam tot zover, maar hij had beter de vraag eerst op het forum kunnen stellen en dan pas kopen, in dit geval dus niet kopen.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 09:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Jancborg stelt zich voor.
Beste Jan,
Ook ik ben nieuwsgierig naar een persoon die met het zelfde kenteken rondrijd.
Maar met mijn aankoopbewijs van MOTOPORTGOES en het actieve kenteken behorende bij het ingeslagen frame nummer sta ik sterk dacht ik zo.
Deze weduwe heeft haar gigantische verzameling compleet overgedaan aan MPG.
Wat betreft de aankoop weet ik wat de prijs en de staat van de brommer is.
En gelukkig heb ik hele goede adviseurs.
Het treft dat ik zomaar in een vakantie tegen zoiets moois aanloop.
Een brommer wat een motor vijfbak Hondekop GT uit 1967 blijkt te zijn.
Het framenummer is 5041245 en het bijbehorende actieve kenteken ZF-30-27
Nog een paar weken geduld.
Vooruit nog maar een paar plaatjes dan.
Ook ik ben nieuwsgierig naar een persoon die met het zelfde kenteken rondrijd.
Maar met mijn aankoopbewijs van MOTOPORTGOES en het actieve kenteken behorende bij het ingeslagen frame nummer sta ik sterk dacht ik zo.
Deze weduwe heeft haar gigantische verzameling compleet overgedaan aan MPG.
Wat betreft de aankoop weet ik wat de prijs en de staat van de brommer is.
En gelukkig heb ik hele goede adviseurs.
Het treft dat ik zomaar in een vakantie tegen zoiets moois aanloop.
Een brommer wat een motor vijfbak Hondekop GT uit 1967 blijkt te zijn.
Het framenummer is 5041245 en het bijbehorende actieve kenteken ZF-30-27
Nog een paar weken geduld.
Vooruit nog maar een paar plaatjes dan.
- Bijlagen
-
- Kreidler8.jpg (163.95 KiB) 1341 keer bekeken
-
- Kreidler7.jpg (169.39 KiB) 1341 keer bekeken
-
- Kreidler4.jpg (136.02 KiB) 1341 keer bekeken
-
- zuiger1.jpeg (120.19 KiB) 1341 keer bekeken
-
- cilinder10.jpeg (110.54 KiB) 1341 keer bekeken
-
- bougie.jpg (108.98 KiB) 1341 keer bekeken
-
- Berichten: 3284
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 91 keren
Re: Jancborg stelt zich voor.
jancborg schreef: ik ben nieuwsgierig naar een persoon die met het zelfde kenteken rondrijd.
Mooie brommer hoor Jan, maar bovenstaande klopt niet.
Er kunnen nooit 2 dezelfde kentekens zijn, wel dubbele registratie van een framenummer tgv van fraude of verkeerd aflezen.
We wachten het af en ik hoop voor jouw dat het snel en goed wordt recht getrokken.
Mooie brommer hoor Jan, maar bovenstaande klopt niet.
Er kunnen nooit 2 dezelfde kentekens zijn, wel dubbele registratie van een framenummer tgv van fraude of verkeerd aflezen.
We wachten het af en ik hoop voor jouw dat het snel en goed wordt recht getrokken.