ik denk je moet het nog ens bekijken met de technic van de zuigertjes...
Voorstellen en opbouw bigbore
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Voorstellen en opbouw bigbore
Ed , ik maak er altijd maar een verhaaltje omheen omtrent het rammelenEd.P schreef: ↑08 nov 2019, 20:05 VHM is uit billet gemaakt ( klomp alu staf ) hier worden tijdens het bewerken alle krachtlijnen van het materiaal doorsneden....Zwak
Wiseco is een smeedstuk ( het zuigermodel geperst onder hoge druk ) hier blijven alle krachtlijnen in tact....Zeer sterk
Het rammelen betekend dat de uitzetting van de zuiger niet onder controle is.
Maar schaam me eigenlijk kapot.
Wat moet ik er tegen doen . Tipje graag.
Mvg bertus
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Voorstellen en opbouw bigbore
------------------------------------------------------------------b.bonk schreef: ↑08 nov 2019, 20:37Ed , ik maak er altijd maar een verhaaltje omheen omtrent het rammelenEd.P schreef: ↑08 nov 2019, 20:05 VHM is uit billet gemaakt ( klomp alu staf ) hier worden tijdens het bewerken alle krachtlijnen van het materiaal doorsneden....Zwak
Wiseco is een smeedstuk ( het zuigermodel geperst onder hoge druk ) hier blijven alle krachtlijnen in tact....Zeer sterk
Het rammelen betekend dat de uitzetting van de zuiger niet onder controle is.
Maar schaam me eigenlijk kapot.
Wat moet ik er tegen doen . Tipje graag.
Mvg bertus
rubbers tussen de koelribben en kop …. dat scheelt al veel in het geluid .
- Bijlagen
-
- kreidler rubbers.JPG (27.03 KiB) 2006 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Voorstellen en opbouw bigbore
en RSP Zuiger gebruiken .... ma dan heb je zeeker een andere Binnekop noodigLVS schreef: ↑08 nov 2019, 23:46------------------------------------------------------------------b.bonk schreef: ↑08 nov 2019, 20:37Ed , ik maak er altijd maar een verhaaltje omheen omtrent het rammelenEd.P schreef: ↑08 nov 2019, 20:05 VHM is uit billet gemaakt ( klomp alu staf ) hier worden tijdens het bewerken alle krachtlijnen van het materiaal doorsneden....Zwak
Wiseco is een smeedstuk ( het zuigermodel geperst onder hoge druk ) hier blijven alle krachtlijnen in tact....Zeer sterk
Het rammelen betekend dat de uitzetting van de zuiger niet onder controle is.
Maar schaam me eigenlijk kapot.
Wat moet ik er tegen doen . Tipje graag.
Mvg bertus
rubbers tussen de koelribben en kop …. dat scheelt al veel in het geluid .
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Voorstellen en opbouw bigbore
Een Mahle is ook zonder rubbers stilLVS schreef: ↑08 nov 2019, 23:46------------------------------------------------------------------b.bonk schreef: ↑08 nov 2019, 20:37Ed , ik maak er altijd maar een verhaaltje omheen omtrent het rammelenEd.P schreef: ↑08 nov 2019, 20:05 VHM is uit billet gemaakt ( klomp alu staf ) hier worden tijdens het bewerken alle krachtlijnen van het materiaal doorsneden....Zwak
Wiseco is een smeedstuk ( het zuigermodel geperst onder hoge druk ) hier blijven alle krachtlijnen in tact....Zeer sterk
Het rammelen betekend dat de uitzetting van de zuiger niet onder controle is.
Maar schaam me eigenlijk kapot.
Wat moet ik er tegen doen . Tipje graag.
Mvg bertus
rubbers tussen de koelribben en kop …. dat scheelt al veel in het geluid .
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Voorstellen en opbouw bigbore
Bertus,b.bonk schreef: ↑08 nov 2019, 20:37Ed , ik maak er altijd maar een verhaaltje omheen omtrent het rammelenEd.P schreef: ↑08 nov 2019, 20:05 VHM is uit billet gemaakt ( klomp alu staf ) hier worden tijdens het bewerken alle krachtlijnen van het materiaal doorsneden....Zwak
Wiseco is een smeedstuk ( het zuigermodel geperst onder hoge druk ) hier blijven alle krachtlijnen in tact....Zeer sterk
Het rammelen betekend dat de uitzetting van de zuiger niet onder controle is.
Maar schaam me eigenlijk kapot.
Wat moet ik er tegen doen . Tipje graag.
Mvg bertus
Met een kwaliteit zuiger zal hij waarschijnlijk wel opknappen maar je moet eerst zeker weten dat het daar zit , die mooie uitlaatpoort doet er zeker geen goed aan
Kijk ook eens in hoeverre de cil. tijdens het aantrekken vervormd , zou mij niets verbazen als....
Het is eigenlijk heel droevig dat ze je dit verkopen en je gewoon laten hangen , ik zeg terug met die handel en los het maar op of geld terug.
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
- Gegeven waarderingen: 30 keren
- Ontvangen waarderingen: 35 keren
Re: Voorstellen en opbouw bigbore
Je kunt me vertellen wat jullie willen . Maar het rammelen bij een kreidler krijg je niet weg .Ed.P schreef: ↑09 nov 2019, 08:50Bertus,b.bonk schreef: ↑08 nov 2019, 20:37Ed , ik maak er altijd maar een verhaaltje omheen omtrent het rammelenEd.P schreef: ↑08 nov 2019, 20:05 VHM is uit billet gemaakt ( klomp alu staf ) hier worden tijdens het bewerken alle krachtlijnen van het materiaal doorsneden....Zwak
Wiseco is een smeedstuk ( het zuigermodel geperst onder hoge druk ) hier blijven alle krachtlijnen in tact....Zeer sterk
Het rammelen betekend dat de uitzetting van de zuiger niet onder controle is.
Maar schaam me eigenlijk kapot.
Wat moet ik er tegen doen . Tipje graag.
Mvg bertus
Met een kwaliteit zuiger zal hij waarschijnlijk wel opknappen maar je moet eerst zeker weten dat het daar zit , die mooie uitlaatpoort doet er zeker geen goed aan
Kijk ook eens in hoeverre de cil. tijdens het aantrekken vervormd , zou mij niets verbazen als....
Het is eigenlijk heel droevig dat ze je dit verkopen en je gewoon laten hangen , ik zeg terug met die handel en los het maar op of geld terug.
Of je moet terug naar een standaard smalle tap cilinder .
En welke zuiger dat je hebt boeit helemaal niks. Alleen zuiger speling kan lawaai veroorzaken .
Maar dan moet je de zuiger er al wel op 0.1 mm speling er in zetten .
En de brede tap cilinders zitten me nogal geen lange koelvinnen aan .
Maar de gene die hem stil heeft .
Zet even een filmpje hier neer
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Voorstellen en opbouw bigbore
Nou Bart ik had ooit een originele standaard RS. Die liep boterzacht zonder geratel, geklapper, gerammel of gierende geluiden.
Dat gerammel komt omdat wij (ik ook) gaan lopen kloten met opvoeren, andere zuigers en zelfbenoemde wetenschap.
En dan begint het gekloot en gerammel.
Maar een echte originele fabrieksaf Kreidler rammelt niet. Ik lijk Henk wel
Dat gerammel komt omdat wij (ik ook) gaan lopen kloten met opvoeren, andere zuigers en zelfbenoemde wetenschap.
En dan begint het gekloot en gerammel.
Maar een echte originele fabrieksaf Kreidler rammelt niet. Ik lijk Henk wel
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Voorstellen en opbouw bigbore
Maar je hebt rammelen en rammelen. Ook daar zit flink verschil is.
Mijn ervaring is wel, met die opgevoerde dingen dan, dat hoe harder ze rammelen hoe beter ze lijken te lopen
Mijn ervaring is wel, met die opgevoerde dingen dan, dat hoe harder ze rammelen hoe beter ze lijken te lopen
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Voorstellen en opbouw bigbore
. Bart, nog nooit mahle, KS , Asso zuiger gereden? Waarom bij smalle tap cil wel stil ?bart-rs schreef: ↑09 nov 2019, 13:17Je kunt me vertellen wat jullie willen . Maar het rammelen bij een kreidler krijg je niet weg .Ed.P schreef: ↑09 nov 2019, 08:50Bertus,
Met een kwaliteit zuiger zal hij waarschijnlijk wel opknappen maar je moet eerst zeker weten dat het daar zit , die mooie uitlaatpoort doet er zeker geen goed aan
Kijk ook eens in hoeverre de cil. tijdens het aantrekken vervormd , zou mij niets verbazen als....
Het is eigenlijk heel droevig dat ze je dit verkopen en je gewoon laten hangen , ik zeg terug met die handel en los het maar op of geld terug.
Of je moet terug naar een standaard smalle tap cilinder .
En welke zuiger dat je hebt boeit helemaal niks. Alleen zuiger speling kan lawaai veroorzaken .
Maar dan moet je de zuiger er al wel op 0.1 mm speling er in zetten .
En de brede tap cilinders zitten me nogal geen lange koelvinnen aan .
Maar de gene die hem stil heeft .
Zet even een filmpje hier neer
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
- Gegeven waarderingen: 30 keren
- Ontvangen waarderingen: 35 keren
Re: Voorstellen en opbouw bigbore
Smalle tap cilinder zijn de koelribben een stuk kleiner.
Het lawaai komt het meeste van de koelribben af.
En het zal dan door de zuiger komen ..
Het lawaai komt het meeste van de koelribben af.
En het zal dan door de zuiger komen ..
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Voorstellen en opbouw bigbore
Zal zeker schelen, ook of je met geforceerde koeling rijdt. Ik had eens een ‘tamme’ zuigergestuurde 60cc met standaard uitlaatje erop, 20mm bing met dichte koker en zeefje met standaard sproeierbezetting en 13/34 tandwielen.
Die had een zuigerspeling waar een mammoettanker nog doorkan en ook was de zuiger ontzettend conisch.
Ding rammelde echt verschrikkelijk, een bak spijkers! Maar hij liep als vergif! Ruim 100km/h op de teller en nog sterk in 5 ook... nu heb ik daar een 80cc voor nodig.
Later heb ik omdat ik gek van het getik en gerammel werd de cilinder opnieuw laten nicasielen en met een aanzienlijk kleinere zuigerspeling, hij liep als een naaimachine, maar er zat aanmerkelijk minder pit en snelheid in.
Ergens is het flink misgegaan
Die had een zuigerspeling waar een mammoettanker nog doorkan en ook was de zuiger ontzettend conisch.
Ding rammelde echt verschrikkelijk, een bak spijkers! Maar hij liep als vergif! Ruim 100km/h op de teller en nog sterk in 5 ook... nu heb ik daar een 80cc voor nodig.
Later heb ik omdat ik gek van het getik en gerammel werd de cilinder opnieuw laten nicasielen en met een aanzienlijk kleinere zuigerspeling, hij liep als een naaimachine, maar er zat aanmerkelijk minder pit en snelheid in.
Ergens is het flink misgegaan
- rene albers 2takt
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
- Locatie: groesbeek
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
Re: Voorstellen en opbouw bigbore
Ik ben het met Ed eens, als je een originele mahle breitwand hebt met een mahle zuiger op de juiste speling en trillrubbers monteert. dit loopt heel zuiver en stil!
Ik heb ook het verschil ondervonden met een 60cc kt met rsp zuiger en een 60cc kt met meteoor zuiger. (zelfde cilinder zuigerspeling 0,04)
met Rsp loopt vele malen zuiverder/stiller.
De vhm zuigers zijn leuk voor de crossers maar voor straat gebruik wil ik hem niet hebben
Ik heb ook het verschil ondervonden met een 60cc kt met rsp zuiger en een 60cc kt met meteoor zuiger. (zelfde cilinder zuigerspeling 0,04)
met Rsp loopt vele malen zuiverder/stiller.
De vhm zuigers zijn leuk voor de crossers maar voor straat gebruik wil ik hem niet hebben
- rene albers 2takt
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
- Locatie: groesbeek
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
Re: Voorstellen en opbouw bigbore
Als je een cilinder laat nicasilen worden de poorten niet goed genoeg nabewerkt, ik denk dat hier je verschil in snelheid en kracht in zat.nozems schreef: ↑09 nov 2019, 16:32 Zal zeker schelen, ook of je met geforceerde koeling rijdt. Ik had eens een ‘tamme’ zuigergestuurde 60cc met standaard uitlaatje erop, 20mm bing met dichte koker en zeefje met standaard sproeierbezetting en 13/34 tandwielen.
Die had een zuigerspeling waar een mammoettanker nog doorkan en ook was de zuiger ontzettend conisch.
Ding rammelde echt verschrikkelijk, een bak spijkers! Maar hij liep als vergif! Ruim 100km/h op de teller en nog sterk in 5 ook... nu heb ik daar een 80cc voor nodig.
Later heb ik omdat ik gek van het getik en gerammel werd de cilinder opnieuw laten nicasielen en met een aanzienlijk kleinere zuigerspeling, hij liep als een naaimachine, maar er zat aanmerkelijk minder pit en snelheid in.
Ergens is het flink misgegaan
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Voorstellen en opbouw bigbore
Mooi stukje vakwerk.
Zit er aan de onderkant een stalen ring ?
Anders is het niet stevig genoeg , heb ik begrepen
Zit er aan de onderkant een stalen ring ?
Anders is het niet stevig genoeg , heb ik begrepen