Na vele jaren toch weer een Kreidler

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
Dirk K
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Na vele jaren toch weer een Kreidler

#1 Bericht door Dirk K » 09 okt 2019, 21:10

Hoi allemaal.. na vele jaren geen kreidler meer te hebben .( zie topic..broertje voor de buffel en nieuwe aanwinst) heb ik toch weer een kreidler op de kop getikt..en jawel ..weer een TRS uit 1973 ..deze moet wel gerestaureerd worden , maar dat is de hobby ..
De kreidler komt pas volgende week ,en dan maar weer lekker de schuur in ,en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte van de vorderingen

En de foto's komen als ik hem hebt opgehaald

Gr Dirk k

Dirk K
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#2 Bericht door Dirk K » 09 okt 2019, 21:11

Ook het woord kreidler ben ik verleerd zie ik in mijn vorige bericht ..ouderdom denk ..
Laatst gewijzigd door Theove op 09 okt 2019, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Fixed..

Dirk K
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#3 Bericht door Dirk K » 09 okt 2019, 21:21

Dit is de Trs
Dit is de Trs
image-07-10-2019_09-32-07-13.jpg (67.16 KiB) 2401 keer bekeken

Dirk K
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#4 Bericht door Dirk K » 09 okt 2019, 21:26

3 bak voet
3 bak voet
image-07-10-2019_09-33-25-36.jpg (61.62 KiB) 2400 keer bekeken

Dirk K
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#5 Bericht door Dirk K » 09 okt 2019, 21:27

Originele achterlicht
Originele achterlicht
image-07-10-2019_09-32-25-20.jpg (29.98 KiB) 2399 keer bekeken

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 3198
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#6 Bericht door hermanngas » 09 okt 2019, 22:08

Succes met de opbouw

henk stet
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 mei 2015, 17:55
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#7 Bericht door henk stet » 09 okt 2019, 22:26

Een leuke klus voor de komende koude maanden, heel veel plezier en succes.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 52323
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 312 keren

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#8 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 okt 2019, 22:27

Dirk K schreef:
09 okt 2019, 21:21
image-07-10-2019_09-32-07-13.jpg
plaatje
Bijlagen
FE3EE4E8-37A6-4FEB-8059-217C9424E662.jpeg
FE3EE4E8-37A6-4FEB-8059-217C9424E662.jpeg (146.11 KiB) 2361 keer bekeken

Dirk K
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#9 Bericht door Dirk K » 09 okt 2019, 23:05

Dit was zijn voorganger....mijn Trs
Dit was zijn voorganger....mijn Trs
Screenshot_20180210-200705.png (1.15 MiB) 2341 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 52323
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 312 keren

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#10 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 okt 2019, 23:07

Dirk K schreef:
09 okt 2019, 23:05
Screenshot_20180210-200705.png
Daar zit een RM blokje onder.

Enzo

Dirk K
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#11 Bericht door Dirk K » 09 okt 2019, 23:11

Klopt ...dit is de Trs uit het topic broertje voor de buffel ....en daar is een 4 bak onder gezet ..maar met het 3 bak blokje er netjes bij gehouden ...later is daar de fluor bij gekomen

Gebruikersavatar
VanHolt
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 sep 2013, 12:36
Locatie: 2070 Zwijndrecht/Antwerpen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#12 Bericht door VanHolt » 10 okt 2019, 21:33

Veel plezier!

Mvg,
Ben.

Dirk K
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#13 Bericht door Dirk K » 11 okt 2019, 10:09

Dank jullie , ik ga er weer iets van proberen te maken ...wat ik mij wel afvraag is .of de Trs nou een model is dat je minder vaak ziet .terwijl je het type met de geforceerde koeling veel vaker ziet .
Of ligt dit aan mij ???

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 52323
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 312 keren

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#14 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 okt 2019, 10:10

Dirk K schreef:
11 okt 2019, 10:09
Dank jullie , ik ga er weer iets van proberen te maken ...wat ik mij wel afvraag is .of de Trs nou een model is dat je minder vaak ziet .terwijl je het type met de geforceerde koeling veel vaker ziet .
Of ligt dit aan mij ???
Wel minder dan geforceerd. Maar best wel veel.

Enzo

Dirk K
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#15 Bericht door Dirk K » 12 okt 2019, 09:36

Ik heb bij mijn vorige Trs het 3 bak blokje vervangen voor een 4 bak , omdat ik het gat tussen de tweede en derde versnelling te groot vond ..nu ik deze TRS ga restaureren en wel dit blokje eronder wil houden , vraag ik mij af of daar met andere tandwielen een beetje beter mee is te rijden ..ik ben nog steeds net zo zwaar als toen en zonder teveel te gaan opvoeren wil ik vragen aan de Trs bezitters en natuurlijk de diegene die er best veel mee rijden hoe en of zij dit opgelost hebben

Gr D

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 52323
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 312 keren

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#16 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 okt 2019, 09:43

Dirk K schreef:
12 okt 2019, 09:36
Ik heb bij mijn vorige Trs het 3 bak blokje vervangen voor een 4 bak , omdat ik het gat tussen de tweede en derde versnelling te groot vond ..nu ik deze TRS ga restaureren en wel dit blokje eronder wil houden , vraag ik mij af of daar met andere tandwielen een beetje beter mee is te rijden ..ik ben nog steeds net zo zwaar als toen en zonder teveel te gaan opvoeren wil ik vragen aan de Trs bezitters en natuurlijk de diegene die er best veel mee rijden hoe en of zij dit opgelost hebben

Gr D
Zat niet voor niks 10/36 op.

Enzo

Dirk K
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#17 Bericht door Dirk K » 12 okt 2019, 11:52

maar ik zou toch ook graag een heel klein beetje harder willen , en dan bedoel ik 55 tot 60 km ,of moet er dan toch iets aan de cilinder gedaan worden ?

Dirk k

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 10360
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 124 keren
Ontvangen waarderingen: 68 keren

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#18 Bericht door Caspar » 12 okt 2019, 11:53

Dirk K schreef:
12 okt 2019, 09:36
Ik heb bij mijn vorige Trs het 3 bak blokje vervangen voor een 4 bak , omdat ik het gat tussen de tweede en derde versnelling te groot vond ..nu ik deze TRS ga restaureren en wel dit blokje eronder wil houden , vraag ik mij af of daar met andere tandwielen een beetje beter mee is te rijden ..ik ben nog steeds net zo zwaar als toen en zonder teveel te gaan opvoeren wil ik vragen aan de Trs bezitters en natuurlijk de diegene die er best veel mee rijden hoe en of zij dit opgelost hebben

Gr D
Je kunt het oplossen door de versnellingsbak tandwielen van een Duitse mofa ( Flory / Flott) te gebruiken , die hebben niet het beruchte gat tussen de 2e en 3e versnelling.
En inderdaad: 10/36 was niet voor niks zo gekozen.
Zelf heb ik geen TRS , maar had het zelfde probleem met een 3bak onder een LS. Ik heb het opgelost door er een 3,6/4,2pk cilinder op te monteren icm met een hoge-druk kop en 14mm Bing.
Dat geeft nét effe wat meer koppel en vermogen om het gat dicht te trekken met 12/36 tandwielen. loopt netjes door de versnellingen met een top van 55km/u.

méér dan 4,2pk is trouwens niet aan te raden , de powerband is te smal

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 10360
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 124 keren
Ontvangen waarderingen: 68 keren

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#19 Bericht door Caspar » 12 okt 2019, 11:55

Dirk K schreef:
12 okt 2019, 11:52
maar ik zou toch ook graag een heel klein beetje harder willen , en dan bedoel ik 55 tot 60 km ,of moet er dan toch iets aan de cilinder gedaan worden ?

Dirk k
Onze forum tuners hebben er wel een oplossing voor

Dirk K
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#20 Bericht door Dirk K » 12 okt 2019, 12:08

Bedankt Caspar hier kan ik wel wat mee ,,,zou een andere uitlaat of bocht ook nog een verschil maken ,of is dat minimaal en ik hoef geen gillende kreidler maar gewoon een soepel en fijn rijdende brommer ,als ik wil scheuren pak ik mijn motor wel

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 10360
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 124 keren
Ontvangen waarderingen: 68 keren

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#21 Bericht door Caspar » 12 okt 2019, 12:38

Als je nog de eerste geknepen originele uitlaat hebt , dan kun je nog wat winst behalen dmv een andere uitlaat.
Waarschijnlijk is die al eens vervangen...

Een dikkere uitlaat/bocht raad ik af. Het wordt alleen maar slechter.

Gewoon een 26 of 28mm uitlaat die niet geknepen is dat werkt tóch het beste

hermanp
Berichten: 6511
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#22 Bericht door hermanp » 12 okt 2019, 18:06

Er zit ook verschil in bouwjaar. Ik rijd veel op een SL van 1969, daar zit weinig pit in en met een dikke 50 is het afgelopen. Maar met de LF van 1978 zit ik zo op 55 km/u. Voor beide bromfietsen geldt voor mij dat ik het hard zat vind.

Dirk K
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#23 Bericht door Dirk K » 12 okt 2019, 18:45

Hoi Hermanp....zijn dat alletwee 3 bakjes met een beetje dezelfde setup

Gr Dirk k

hermanp
Berichten: 6511
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#24 Bericht door hermanp » 12 okt 2019, 19:49

Dirk K schreef:
12 okt 2019, 18:45
Hoi Hermanp....zijn dat alletwee 3 bakjes met een beetje dezelfde setup

Gr Dirk k
Ja, alletwee driebakjes, voetversnelling met de originele cilinder. De oudere modellen, zo is mijn ervaring, zit weinig pit in. De LF, 1978, is veel pittiger en trekt een tandwielverhouding van 13-36 (standaard is 10-36) prima. Zo'n cilinder een beetje optimaliseren en een dikke 60 zal er ook probleemloos uit te halen zijn. Allebei met een 'dikke' uitlaat en de standaard 10 mm carburateur.

Dirk K
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler

#25 Bericht door Dirk K » 12 okt 2019, 21:24

Dan zou je toch denken dat de versnellingsbak van de oude types toch anders zijn als de iets nieuwere modellen

Plaats reactie