Na vele jaren toch weer een Kreidler
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Na vele jaren toch weer een Kreidler
Hoi allemaal.. na vele jaren geen kreidler meer te hebben .( zie topic..broertje voor de buffel en nieuwe aanwinst) heb ik toch weer een kreidler op de kop getikt..en jawel ..weer een TRS uit 1973 ..deze moet wel gerestaureerd worden , maar dat is de hobby ..
De kreidler komt pas volgende week ,en dan maar weer lekker de schuur in ,en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte van de vorderingen
En de foto's komen als ik hem hebt opgehaald
Gr Dirk k
De kreidler komt pas volgende week ,en dan maar weer lekker de schuur in ,en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte van de vorderingen
En de foto's komen als ik hem hebt opgehaald
Gr Dirk k
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler
Ook het woord kreidler ben ik verleerd zie ik in mijn vorige bericht ..ouderdom denk ..
Laatst gewijzigd door Theove op 09 okt 2019, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Fixed..
Reden: Fixed..
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 229 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler
- Bijlagen
-
- FE3EE4E8-37A6-4FEB-8059-217C9424E662.jpeg (146.11 KiB) 3282 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler
Klopt ...dit is de Trs uit het topic broertje voor de buffel ....en daar is een 4 bak onder gezet ..maar met het 3 bak blokje er netjes bij gehouden ...later is daar de fluor bij gekomen
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler
Dank jullie , ik ga er weer iets van proberen te maken ...wat ik mij wel afvraag is .of de Trs nou een model is dat je minder vaak ziet .terwijl je het type met de geforceerde koeling veel vaker ziet .
Of ligt dit aan mij ???
Of ligt dit aan mij ???
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler
Ik heb bij mijn vorige Trs het 3 bak blokje vervangen voor een 4 bak , omdat ik het gat tussen de tweede en derde versnelling te groot vond ..nu ik deze TRS ga restaureren en wel dit blokje eronder wil houden , vraag ik mij af of daar met andere tandwielen een beetje beter mee is te rijden ..ik ben nog steeds net zo zwaar als toen en zonder teveel te gaan opvoeren wil ik vragen aan de Trs bezitters en natuurlijk de diegene die er best veel mee rijden hoe en of zij dit opgelost hebben
Gr D
Gr D
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler
Zat niet voor niks 10/36 op.Dirk K schreef: ↑12 okt 2019, 09:36 Ik heb bij mijn vorige Trs het 3 bak blokje vervangen voor een 4 bak , omdat ik het gat tussen de tweede en derde versnelling te groot vond ..nu ik deze TRS ga restaureren en wel dit blokje eronder wil houden , vraag ik mij af of daar met andere tandwielen een beetje beter mee is te rijden ..ik ben nog steeds net zo zwaar als toen en zonder teveel te gaan opvoeren wil ik vragen aan de Trs bezitters en natuurlijk de diegene die er best veel mee rijden hoe en of zij dit opgelost hebben
Gr D
Enzo
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler
maar ik zou toch ook graag een heel klein beetje harder willen , en dan bedoel ik 55 tot 60 km ,of moet er dan toch iets aan de cilinder gedaan worden ?
Dirk k
Dirk k
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler
Je kunt het oplossen door de versnellingsbak tandwielen van een Duitse mofa ( Flory / Flott) te gebruiken , die hebben niet het beruchte gat tussen de 2e en 3e versnelling.Dirk K schreef: ↑12 okt 2019, 09:36 Ik heb bij mijn vorige Trs het 3 bak blokje vervangen voor een 4 bak , omdat ik het gat tussen de tweede en derde versnelling te groot vond ..nu ik deze TRS ga restaureren en wel dit blokje eronder wil houden , vraag ik mij af of daar met andere tandwielen een beetje beter mee is te rijden ..ik ben nog steeds net zo zwaar als toen en zonder teveel te gaan opvoeren wil ik vragen aan de Trs bezitters en natuurlijk de diegene die er best veel mee rijden hoe en of zij dit opgelost hebben
Gr D
En inderdaad: 10/36 was niet voor niks zo gekozen.
Zelf heb ik geen TRS , maar had het zelfde probleem met een 3bak onder een LS. Ik heb het opgelost door er een 3,6/4,2pk cilinder op te monteren icm met een hoge-druk kop en 14mm Bing.
Dat geeft nét effe wat meer koppel en vermogen om het gat dicht te trekken met 12/36 tandwielen. loopt netjes door de versnellingen met een top van 55km/u.
méér dan 4,2pk is trouwens niet aan te raden , de powerband is te smal
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler
Bedankt Caspar hier kan ik wel wat mee ,,,zou een andere uitlaat of bocht ook nog een verschil maken ,of is dat minimaal en ik hoef geen gillende kreidler maar gewoon een soepel en fijn rijdende brommer ,als ik wil scheuren pak ik mijn motor wel
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler
Als je nog de eerste geknepen originele uitlaat hebt , dan kun je nog wat winst behalen dmv een andere uitlaat.
Waarschijnlijk is die al eens vervangen...
Een dikkere uitlaat/bocht raad ik af. Het wordt alleen maar slechter.
Gewoon een 26 of 28mm uitlaat die niet geknepen is dat werkt tóch het beste
Waarschijnlijk is die al eens vervangen...
Een dikkere uitlaat/bocht raad ik af. Het wordt alleen maar slechter.
Gewoon een 26 of 28mm uitlaat die niet geknepen is dat werkt tóch het beste
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler
Er zit ook verschil in bouwjaar. Ik rijd veel op een SL van 1969, daar zit weinig pit in en met een dikke 50 is het afgelopen. Maar met de LF van 1978 zit ik zo op 55 km/u. Voor beide bromfietsen geldt voor mij dat ik het hard zat vind.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Na vele jaren toch weer een Kreidler
Ja, alletwee driebakjes, voetversnelling met de originele cilinder. De oudere modellen, zo is mijn ervaring, zit weinig pit in. De LF, 1978, is veel pittiger en trekt een tandwielverhouding van 13-36 (standaard is 10-36) prima. Zo'n cilinder een beetje optimaliseren en een dikke 60 zal er ook probleemloos uit te halen zijn. Allebei met een 'dikke' uitlaat en de standaard 10 mm carburateur.