Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
Kreitel
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2019, 13:59
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#1 Bericht door Kreitel » 09 nov 2019, 23:32

De Kreidler Florett RenSport. Een sportmachine uit één stuk, uit één fabriek, een fabriek die uitsluitend producten van hoogwaardige kwaliteit levert. 50cc.-6 PK- uniek.

Halverwege de jaren 70 reed de Opa van een viertal teenager broers op een in hun ogen trage ouwe lullen Sparta bromfiets met 2 versnellingen. En niet vooruit te branden. Nou vond Opa dat zelf ook en toen ik in het Noord Hollands Dagblad in de rubriek “Motoren” een echte Kreidler RS motor tegen kwam compleet met driedelig kenteken was Opa direct om en togen we met de gevraagde 1.000 gulden op zak naar de verkoper op Tessel. De RS zag er goed en onbedorven uit en de koop werd zonder verdere prijsonderhandeling gesloten. Immers een echte Kreidler motor was een zeldzaamheid in Nederland. Je moest naast het betalen van motorrijtuigenbelasting ook een A rijbewijs hebben en dus in ieder geval 18 jaar of ouder zijn. Maar op die leeftijd koos je toen echt voor een motor van minimaal 125 cc.

Nou had Opa geen rijbewijs en dat hebben de jongens voor Opa opgelost door er een oude Kreidler bromfiets (destijds tegen oud ijzerprijs) bij te kopen. Van de RS de kickstarter verwijdert, de kickstartas vervangen door het langere bromfiets exemplaar, een gat in het rechter carterdeksel geboord, een oliekering aangebracht en de speciale trappers van de bromfiets gemonteerd. Het rem- en versnellingpedaal omgewisseld, vervolgens het achterspatbord 30 cm wit geverfd, een geel plaatje op het voorspatbord gezet. Het sportstuur omgewisseld voor een half hoog model en de stroomdraadjes van de claxon losgehaald. Een fietsbel op het stuur kwam daarvoor in de plaats. Tenslotte naar de plaatselijke verzekeringsagent om de motor als bromfiets te verzekeren en na het verwisselen van de kentekenplaat voor het verzekeringsplaatje was de motor pardoes in een bromfiets veranderd. Althans optisch want aan de 5 voet versnellingsmotor, uitlaat en carburateur noch de grote Campagnolo naven is niets veranderd. Een wolf in schaapskleren derhalve.

Opa trots als een pauw met dik 85 km de snelste van Andijk en wijde omgeving. Hij genoot er enorm van om nozems op opgevoerde brommertjes en plat op hun buik liggend, rechtop gezeten in te halen. Opa reed zelfs vaak bewust heel rustig op de lange West-Friese wegen om zich door stoere nozems in te laten halen om dan terug te schakelen naar de vierde versnelling, het gas uit de 18 mm Bing er volledig op te zetten om hen terug te pakken. En op het moment dat Opa naast hen reed bij het passeren nog even met de klomp opschakelen om in de vijfde versnelling uit het zicht te verdwijnen. In de tien jaar dat Opa vrijwel dagelijks op de RS gereden heeft is hij nooit door de politie gepakt.

Opa is niet meer, de RS nog wel en die heb ik overgenomen. Het was immers de trots van Opa en daarnaast is een als motor door Van Veen geïmporteerde en met origineel Nederlands kenteken bijzonder. Het plan was zo eind jaren 90 om de RS op te knappen. Verschillende bromfietszaken ben ik langs gegaan om daar voor “weinig” onderdelen te kopen van het inmiddels failliete Kreidler. Toen ik ontdekte dat ene John Bos uit Goes vrachtwagenladingen met onderdelen van de fabriek uit Kornwestheim had overgenomen ben ik wel een keer of 4 bij John langs geweest om de onderdelen die ik dacht nodig te hebben daar te kopen. En John had echt alles, nieuw en origineel! Een Denfeld buddyseat, CEV koplampring, lichtschakelaar, kickstartpedaal, kickstartas, linker carterdeksel, chromen spatbordbeugels, handvaten, rubber voetsteunen, standaard, enzovoorts.

Door mijn drukke baan, verhuizingen en andere beslommeringen is het er toen van het voorgenomen opknappen niet van gekomen. De RS heeft met de nieuwe onderdelen nog zo’n twintig jaar achter in de garage gestaan. Tot ik vorig jaar de leeftijd had om minder te kunnen gaan werken. Om mijn ouwe lullendagen nuttig en bovenal leuk te maken heb ik het oude plan om de RS op te knappen weer opgepakt. Dan kijk je op het internet en daar openbaart zich een zee van bijna onuitputtelijke informatie, ervaringen, tips en adviezen op onder meer Maartens Kreidler Club en de Kreidlerdatabase. Daar heb ik heel veel van opgestoken, vooral van Louis Dörr, Bertus Bonk, Caspar, Henk 3 bakvoet, Flocke en natuurlijk Tjerry - Enzo - Van der Zijden. Hierdoor heb ik het plan om de RS op te knappen kunnen opgeschalen naar restauratie!

De RS helemaal tot het laatste boutje en moertje uit elkaar gehaald en alles schoongemaakt. Ontroesten, uitdeuken, schuren, polijsten… weken lang. Voorvork gereviseerd, scheuren in achterspatbord en de gaten van het gele plaatsje in het voorspatbord door specialist Hans Volten Zwaagdijk laten dichtlassen en het motorblok ook door dezelfde specialist laten reviseren. De tank is door Mike Witte van Tolenaar Rotterdam fantastisch mooi opnieuw verchroomd, de Hemscheidt achterdempers zijn door Jan Droog Shocks Pijnacker compleet gereviseerd. De te spuiten onderdelen naar kenner, liefhebber én vakman Bertus Bonk gebracht.

En dan eindelijk het leukste gedeelte, het opbouwen. Gewoon in de huiskamer en met de onderdelenlijst in de hand om echt alles volgens de juiste specificaties uit te voeren. Daarbij kwam ik er achter dat de onderpoten van de voorvork toch niet bij de RS behoren. Kennelijk uit de tijd van Opa ooit eens verwisseld en Vulcan Rot gespoten. Voor puristen een gruwel maar ik vind het niet verkeerd staan. Op 22 oktober 2019 voor het eerst de RS aangetrapt. Toch maar niet in de woonkamer maar op het balkon. Bij de eerste trap, helemaal niets, de tweede trap weer niets maar bij de derde trap een paar klappen. Bij de vierde trap, en nu met het gas driekwart open, liep de motor weer! Reageert goed op het gas, blijft mooi stationair draaien. En dat na ruim 30 jaar stilstand. Ook de verlichting voor en achter, claxon en het remlicht doen het gewoon! Met 3 man de RS de trap afgetild om even te rijden. Helaas, de koppeling functioneert niet. Toch niets aan de oude koppelingsplaten te zien, nauwelijks slijtage, niet krom… Op advies van Tjerry nieuwe koppelingsplaten gemonteerd en de RS rijdt. Schakelt goed door de versnellingen heen en komt tot ruim 80 km op de teller.

Veel dank aan genoemde liefhebbers en specialisten. Voor vragen, tips en kritische opmerkingen houd ik me aanbevolen. En wie weet tot ziens op evenementen het komend voorjaar.
Kreitel, Amsterdam
Bijlagen
001.jpg
001.jpg (132.2 KiB) 1132 keer bekeken
002.jpg
002.jpg (158.81 KiB) 1132 keer bekeken
003.jpg
003.jpg (250.02 KiB) 1132 keer bekeken
004.jpg
004.jpg (185.01 KiB) 1132 keer bekeken
005.jpg
005.jpg (80.77 KiB) 1132 keer bekeken
006.jpg
006.jpg (75.07 KiB) 1132 keer bekeken
007.jpg
007.jpg (131.4 KiB) 1132 keer bekeken
008.jpg
008.jpg (102.26 KiB) 1132 keer bekeken
009.jpg
009.jpg (121.96 KiB) 1132 keer bekeken
010.jpg
010.jpg (148.56 KiB) 1132 keer bekeken
011.jpg
011.jpg (121.17 KiB) 1132 keer bekeken
012.jpg
012.jpg (118.56 KiB) 1132 keer bekeken
013.jpg
013.jpg (80.99 KiB) 1132 keer bekeken
014.jpg
014.jpg (185.34 KiB) 1132 keer bekeken
015.jpg
015.jpg (177.45 KiB) 1132 keer bekeken
These users thanked the author Kreitel for the post (total 4):
Flocke (10 nov 2019, 01:08) • Caspar (10 nov 2019, 08:49) • rs-r (10 nov 2019, 13:47) • Bongers-70 (13 nov 2019, 18:01)
Rating: 36.36%

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 1017
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Has thanked: 138 times
Been thanked: 158 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#2 Bericht door Flocke » 10 nov 2019, 01:06

Hallo Kreitel,

das ist eine sehr schöne und originelle Geschichte, die ich mir sehr gut vorstellen und nachvollziehen kann. :clap

Schön, dass Du die RS nun wieder aufgebaut und zum Leben erweckt hast. :thumbleft
Ich wünsche Dir viel Freude damit !

Vielen Dank auch für die namentliche Erwähnung, freut mich, wenn ich etwas beitragen konnte. :wink:

Wäre schön, wenn wir noch Bilder sehen könnten.

Gruß

Carsten

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 2840
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Has thanked: 87 times
Been thanked: 47 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#3 Bericht door jamojamo » 10 nov 2019, 05:12

Mooi verhaal en als het restaureren van een RS lukt zal foto’s plaatsen ook wel gaan :clap

Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 9684
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Has thanked: 115 times
Been thanked: 117 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#4 Bericht door Caspar » 10 nov 2019, 08:56

Prachtig verhaal , leuk om te lezen.
Foto ?

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 801
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek
Has thanked: 44 times
Been thanked: 22 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#5 Bericht door rene albers 2takt » 10 nov 2019, 09:39

prachtig verhaal! dat is een leuke binnenkomer

we zijn gek op foto's

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 499
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#6 Bericht door RS69 » 10 nov 2019, 14:33

Mooi verhaal met historie, ik ben liefhebber van de Buffels.
Heb hier een rode 69 RS en een oranje (door Bertus perfect gespoten en sinds gisteren als origineel zijnde oranje kleur gecertificeerd door Tjerry :clap ) ) 72 RS in de afgelopen jaren gerestaureerd.
We zijn gek op foto's en benieuwd naar het resultaat, neem aan dat hij in vulkan rood is, en zou achter een kleine naaf moeten hebben als hij van 1968 is, dus kom op met die foto's :D
En inderdaad mooi dat het originele NL kenteken er nog bij is, kun je hem nog terug vinden bij de RDW als je het kenteken invoert? hij heeft immers erg lang stilgestaan. Zo niet moet je hem bij de RDW weer tot leven wekken met de originele kenteken papieren.

Gr :rs

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 2914
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Has thanked: 27 times
Been thanked: 53 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#7 Bericht door hermanngas » 10 nov 2019, 15:54

Welkom Kleinzoon Kreitel,

Pracht verhaal, ik denk dat jij ook wel een boek zou kunnen schrijven.
Ben benieuwd naar het resultaat.
Groet,
HermaNN

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 50071
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 295 times
Been thanked: 394 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#8 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 nov 2019, 16:13

Ben via Bertus wel in bezit van wat foto’s. Maar zonder toestemming van de eigenaar ga ik die niet plaatsen.

Enzo

Kreitel
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2019, 13:59
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#9 Bericht door Kreitel » 10 nov 2019, 17:09

De RS is de afgelopen decennia altijd op mijn naam geregistreerd geweest bij de RWD. Toen het jaarlijks schorsen van "slapende" motorvoertuigen van kracht werd, heb ik dat dan ook altijd heel trouw gedaan.

15 foto's heb ik naar Maarten gestuurd en hij probeert ze er alsnog bij te plaatsen. Dus nog even afwachten of Maarten het wel lukt.

De naaf voor is groot en de naaf achter klein, zoals het hoort.
Bijlagen
Achternaaf 2.jpg
Achternaaf 2.jpg (100.88 KiB) 1168 keer bekeken
Achternaaf 1.jpg
Achternaaf 1.jpg (102.68 KiB) 1168 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 50071
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 295 times
Been thanked: 394 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#10 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 nov 2019, 17:27

Zag dat het een redelijk ori RS is geworden met wat eigen smaak alternatieven.

Enzo

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 50071
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 295 times
Been thanked: 394 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#11 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 nov 2019, 17:31

begin.
Bijlagen
66067DD5-C2C1-4505-965A-391BD2E25EED.jpeg
66067DD5-C2C1-4505-965A-391BD2E25EED.jpeg (80.28 KiB) 1155 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 50071
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 295 times
Been thanked: 394 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#12 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 nov 2019, 17:32

rest
Bijlagen
28C27BC2-FA30-430F-A75C-EF4BBF916515.jpeg
28C27BC2-FA30-430F-A75C-EF4BBF916515.jpeg (231.28 KiB) 1154 keer bekeken
C47800DC-249E-4BFF-AF92-D2D24864E365.jpeg
C47800DC-249E-4BFF-AF92-D2D24864E365.jpeg (148.28 KiB) 1154 keer bekeken

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 8853
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Has thanked: 278 times
Been thanked: 244 times
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#13 Bericht door Maarten » 10 nov 2019, 18:10

Prachtige machine, ik heb de 15 foto 's bij het eerste voorstellen-bericht gevoegd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 50071
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 295 times
Been thanked: 394 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#14 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 nov 2019, 18:44

Tsja wat zeggen we daarvan. Een prachtige machine. :clap :rs

Puntjes als origineel kenner.

Plus
Het prachtige verhaal
13 rips? Kan het niet goed zien
Gladde knijpers
Ori bougiekap
Oud kenteken
Hella achter
Veel aan details gewerkt
Technisch goede achterdempers
Prachtig spuitwerk

Min
De rode demperpoten hebben het verhaal
De buddy is een mengeling van uitvoeringen
Benzinekraan kan beter
Kettingspanner rechts omdraaien
Bougiekabel wat lang (zit hij wel in het frameklemmetje?)
Zwarte sokken om de standaard
Florett sierstuk op het voorspatbord ?
Achterbrug van na 1972 ( jij moet het gebogen brugje hebben)
Ben altijd kritisch op de ringen montage bij de demper rubbers/busjes (lijkt niet 100%)

Nogmaals veranderen is niet nodig! Het is een plaatje.

Enzo

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 9684
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Has thanked: 115 times
Been thanked: 117 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#15 Bericht door Caspar » 10 nov 2019, 19:05

Het ziet er zeer verzorgd uit , mooi.
Ik heb nog 2 tips :
- ruil je spiegel even om voor een linker exemplaar , dit is een rechtse
- monteer een verse blauwe kentekenplaat , dit detoneert een beetje bij al het andere moois. Alhoewel ik me kan voorstellen dat je waarde hecht aan deze oude plaat en alles wat hij heeft meegemaakt.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 2914
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Has thanked: 27 times
Been thanked: 53 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#16 Bericht door hermanngas » 10 nov 2019, 20:53

Enzo-tvdzijden schreef:
10 nov 2019, 18:44

Bougiekabel wat lang (zit hij wel in het frameklemmetje?)
Frameklemmetje? dat is nieuw voor mij. Heb je een foto/voorbeeld?

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 3681
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Has thanked: 10 times
Been thanked: 6 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#17 Bericht door Monsma » 10 nov 2019, 21:17

hermanngas schreef:
10 nov 2019, 20:53
Enzo-tvdzijden schreef:
10 nov 2019, 18:44

Bougiekabel wat lang (zit hij wel in het frameklemmetje?)
Frameklemmetje? dat is nieuw voor mij. Heb je een foto/voorbeeld?
Bijlagen
20151225_170232 (Medium).jpg
20151225_170232 (Medium).jpg (134.18 KiB) 1046 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 50071
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 295 times
Been thanked: 394 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#18 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 nov 2019, 21:19

hermanngas schreef:
10 nov 2019, 20:53
Enzo-tvdzijden schreef:
10 nov 2019, 18:44

Bougiekabel wat lang (zit hij wel in het frameklemmetje?)
Frameklemmetje? dat is nieuw voor mij. Heb je een foto/voorbeeld?
Alleen bij RS buffel buitenbobine zit dat zo

Enzo
Bijlagen
FB272A30-42E4-4F9B-B848-E70F920870D6.jpeg
FB272A30-42E4-4F9B-B848-E70F920870D6.jpeg (304.05 KiB) 1045 keer bekeken
These users thanked the author Enzo-tvdzijden for the post:
hermanngas (10 nov 2019, 21:50)
Rating: 9.09%

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 499
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#19 Bericht door RS69 » 10 nov 2019, 23:38

Ja ziet er goed uit, met inderdaad wat puntjes die afwijken van origineel.
Maar dat bepaal je uiteraard helemaal zelf hoe je hem restaureert.
Ik zie in iedegeval ook de originele 13 ribs (11 st onderzijde dus 13 st bovenzijde) 15-43-92 cilinder.
De remankerplaten waren origineel niet gepolijst.
En in 1969 zat er in iedegeval een kabelhouder voor de bougieskabel op een RS, dus waarschijnlijk ook in 1968, maar de kabel iets meer achter het motorscherm of iets korter en klaar.
Je spiegel is wel voor L maar je moet de glashouder even wat draaien, zodat het grootste gedeelte van het glas L zit, hij staat nu op de kop.
Goed dat je het kenteken levend hebt gehouden :clap
IMG_0094.JPG
IMG_0094.JPG (329.25 KiB) 934 keer bekeken
IMG_0098.JPG
IMG_0098.JPG (359.25 KiB) 890 keer bekeken
Gr :rs
Laatst gewijzigd door RS69 op 11 nov 2019, 12:59, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 50071
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 295 times
Been thanked: 394 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#20 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 nov 2019, 23:56

Boek 1968

nr 37.

Enzo
Bijlagen
12F4970D-17FC-44E0-B016-9AEFD1F7254C.jpeg
12F4970D-17FC-44E0-B016-9AEFD1F7254C.jpeg (109.65 KiB) 986 keer bekeken

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 2914
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Has thanked: 27 times
Been thanked: 53 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#21 Bericht door hermanngas » 11 nov 2019, 09:45

Je moet het maar weten, en naar het goede plaatje kijken.
Ik zat bij de onderdelen van het frame te kijken.
Dank je wel Tjerry
These users thanked the author hermanngas for the post:
Enzo-tvdzijden (11 nov 2019, 10:15)
Rating: 9.09%

Gebruikersavatar
VanHolt
Berichten: 278
Lid geworden op: 19 sep 2013, 12:36
Locatie: 2070 Zwijndrecht/Antwerpen
Has thanked: 192 times
Been thanked: 26 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#22 Bericht door VanHolt » 12 nov 2019, 06:09

Prachtig!

Dit model blijft toch mijn favoriete.

Mvg,
Ben.

Kreitel
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2019, 13:59
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#23 Bericht door Kreitel » 12 nov 2019, 23:05

Dag allen,

Dank allen voor de even leuke als nuttige reacties. Daar ga ik mee aan de slag.

Met hartelijke groet,

Kreitel
Amsterdam

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 801
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek
Has thanked: 44 times
Been thanked: 22 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#24 Bericht door rene albers 2takt » 14 nov 2019, 18:33

erg mooi brommer geworden, het enigste wat ik zou aanpassen is inderdaad de buddyseat zoals Tjerry ook al vermeld heeft
These users thanked the author rene albers 2takt for the post:
Enzo-tvdzijden (14 nov 2019, 23:51)
Rating: 9.09%

b.bonk
Berichten: 1396
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Has thanked: 57 times
Been thanked: 80 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#25 Bericht door b.bonk » 14 nov 2019, 19:12

kreeg van meneer kreitel een paar maanden terug een pb.
rs spuiten doet u dat, ja dat wel maar niet zomaar voor iedereen.
toen vertelde nick het verhaal.
kom maar op met de rs.
opa had schade gereden en dus de boel laten spuiten ( 28 jaar geleden)
was allemaal maar zozo gedaan, alleen het frame kon door de beugel.
dus de rest opnieuw gedaan.
blij dat nick en zijn broer het opgepakt hebben.
en ik ben blij met het vertrouwen van de broers.
mvg bertus

Plaats reactie