Teenage dreams so hard to beat
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 19 feb 2020, 17:41
- Locatie: Frl.
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Teenage dreams so hard to beat
Rustiger versie: https://www.youtube.com/watch?v=eC9Y9Z3St8I
Allereerst wil ik alle forumleden, oud-forumleden en alle aandragers en delers van informatie over Kreidler hartelijk bedanken voor de door hen gemaakte fouten, de aangedragen oplossingen en het delen.
Dit heeft mij mede in staat gesteld om mijn, in 1986 gekochte, "oude vlam" uit 1977 weer te kunnen omarmen en de liefde weer te laten opbloeien met als resultaat een toekomstbestendige relatie met een technisch betrouwbare partner.
"Oude liefde roest niet", maar mijn Kreidler wel. Dus ook voor een Kreidler telt "rust roest".
Er waren nogal wat zaken welke flink onder handen genomen moesten worden om hem weer een beetje toonbaar en bruikbaar te maken. Er ontbraken diverse delen als steps voor de passagier, trappers, een vastzittend blok, cilinder half gaar, enz.
Het hartje kon niet meer met een defibrillator op gang gebracht worden, er was een transplantatie nodig.
Ook financieel is zo'n onderneming een flinke aderlating voor een "normaal" verdienend iemand met een nest piepende en om eten schreeuwende jongen.
Het leek mij dan ook om meerdere redenen niet haalbaar om hem in een zekere betrouwbare en fatsoenlijke staat te herstellen.
Nadat we de de crisis hebben overleefd en de rust weer een beetje was weergekeerd werd het vuur o.a. aangewakkerd door het geknetter van de door mijn, stil meelezende, "buurmannie" welke zijn aangekochte Kreidler niet alleen moest worden afgesteld, maar ook werd gebruikt om mij aan te sporen om iets te doen met die, in een donker hoekje van de garage weggestopte, oude liefde welke ik reeds 34 jaar mag bezitten.
Door het lezen van diverse topics op dit forum krijg ik een hele hoop vooral mooie flashbacks uit deze puberperiode.
Met vrienden op de brommers op vakantie, meisjes, op stap, school enz. Als die brommer eens zou kunnen praten ............
De pubertijd is voor velen de tijd van "het ontdekken", uitproberen. Zo verruimde mijn brommertje mijn zelfstandigheid en de mogelijkheden om te ontdekken.
Fietsen is voor mensen die graag aan energieverspilling doen en een bus wijkt niet van zijn vaste route en tijden af. Dit waren dus geen echte opties. Een brommer was de enige juiste keuze.
Om die stoere Kreidler ook een beetje flair te geven en mij wat meer te kunnen onderscheiden werd er lustig op los geplakt met stickertjes. Een jeugdvriend herkende de volgende nog. We hebben er samen flink om gelachen en een hoop brommerherinneringen opgehaald.
De korte buddyseat met gereedschapsbakje moest worden vervangen door een langere versie want anders pasten er, naast een schooltas, geen 2 uitstekende puntjes achterop "hooray for boobys"
Ook "negatieve" ervaringen werden soms opgedaan.
Brommers en vrouwen (of andersom mag ook natuurlijk) er waren gevoelsmatig best overeenkomsten: "she just didn't want to" Dit natuurlijk voordat de finetuning werd ontdekt.
De waarschijnlijk op mijn RM super-star? (11932XX, K53/402, B 1134) met cockpit origineel ontbrekende bakjes waren door de fietsenmaker, als upgrade, al aan gebracht op de reeds aanwezige haken, alleen niet in een met het frame matchende kleur.
Overspuiten met "Puchgroen" van het iets bleke geelgroene frame was mijn uitdaging geworden. Dit zou de kleur van de bakjes zijn zo werd mij gezegd. Het bleek een redelijke benadering.
Nu bij de huidige "restauratie" kwamen er meerdere kleuren tevoorschijn.
Direct op het metaal een soort van (lichte) primer(?), daarop lichtgroen met daar weer op een donkergroen (Ral 6002 / loofgroen?) en op de randjes een iets van fluoriserend groen?
Dit plekje heb ik vroeger waarschijnlijk in z'n geheel overgeslagen.
"FR 77 A" Zou betekenen januari 1977?
Morgen verder, ik wil jullie niet overbelasten.
Mvg. uit Friesland
"groen"
Laatst gewijzigd door groen op 30 mar 2020, 23:37, 6 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9264
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 921 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
FR voor Fryslaan
veel plezier ermee
veel plezier ermee
- kreidler844
- Berichten: 5510
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer:
Re: Teenage dreams so hard to beat
77 is het productiejaar van het frame, niet altijd het bouwjaar van de brommer maar in dit geval dus wel.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
Dat bepaald het ingeslagen nummer met bijbehorend plaatje.kreidler844 schreef: ↑31 mar 2020, 11:45 77 is het productiejaar van het frame, niet altijd het bouwjaar van de brommer maar in dit geval dus wel.
Enzo
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 16 jan 2014, 20:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
The Undertones de perfecte groep voor bij een Kreidler!
Succes met de opbouw!
Are teenage dreams so hard to beat?
Everytime she walks down the street
Another girl in the neighbourhood
Wish she was mine, she looks so good
I wanna hold her, wanna hold her tight
Get teenage kicks right through the night
I'm gonna call her on the telephone
Have her over 'cause I'm all alone
I need excitement, oh, I need it bad
And it's the best I've ever had
I wanna hold her, wanna hold her tight
Get teenage kicks right through the night, all right...
Succes met de opbouw!
Are teenage dreams so hard to beat?
Everytime she walks down the street
Another girl in the neighbourhood
Wish she was mine, she looks so good
I wanna hold her, wanna hold her tight
Get teenage kicks right through the night
I'm gonna call her on the telephone
Have her over 'cause I'm all alone
I need excitement, oh, I need it bad
And it's the best I've ever had
I wanna hold her, wanna hold her tight
Get teenage kicks right through the night, all right...
- Zolenheuvel
- Berichten: 2285
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 264 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
Zeldzaam leuke en originele introductie.
Ben benieuwd naar de ontwikkeling van dit project.
Groet Kees
Ben benieuwd naar de ontwikkeling van dit project.
Groet Kees
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 19 feb 2020, 17:41
- Locatie: Frl.
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
Om een beetje gemakkelijker foto's te kunnen plaatsen heb ik eerst alle mogelijke te plaatsen foto's kleiner gemaakt met ("image resizer for windows"), een passende naam gegeven en in een apart mapje geplaatst. Dit maakt het wat overzichtelijker. Alleen moet je tijdens het maken van een bericht niet hopen op een verversing van de pagina, want dan ben je anderhalf uur typen in 1 keer weer kwijt.
"Opperhoofd" Maarten zijn volgende berichtje heb ik als uitnodiging opgevat om er een beetje een eigen draai aan te geven. “Wat ik persoonlijk jammer vind is dat bijna elke topic in "Voorstellen" als onderwerp krijgt "Even voorstellen". viewtopic.php?f=6&t=47531&p=782725&hili ... en#p782725
Voor een naam, leeftijd, woonplaats, aantal vrouwen en kinderen mag men mij een berichtje sturen.
Om een beetje in de sfeer te blijven:
Juni 2019 ben ik gestart met het demonteren van alle onderdelen en mij gaan verdiepen in alle zaken die voor een "restauratie" noodzakelijk en mogelijk waren.
Daar ik een persoon ken die al jaren o.a. Kreidlers opkoopt en sloopt heb ik via hem iemand op gedaan die het hartje onder handen kon nemen. Daar was weinig aan te redden. Uiteindelijk zijn eigenlijk alleen de tandwielen en het koppelingsdeel overgebleven en overgezet in een door Wietse opgeknapt en ge-upgrade ander carter.
Ook heb ik mijn brommer aangemeld bij de database van Louis om iets meer over de originele staat van de brommer te weten te komen, misschien dat in de toekomst teruggegaan zal worden naar deze staat. Dus ook tips daarover zijn zeker welkom.
Voor nu is het resultaat eerst diep genoeg in mijn portemonnee gekropen.
Een kenteken was reeds aanwezig sinds de invoering ervan.
Om tegemoet te komen aan Louis zijn advies voor een rustige achtergrond heb ik in een hoekje van de foto de sapjes van vooral een volgende generatie pubers laten staan. Als dat niet rustgevend is........
In eerste instantie was het de bedoeling om het frame, bakjes, achterbrug enzovoorts zelf te gaan spuiten met spuitbusjes.
Maar ergens in de zomervakantie vroeg mijn vrouw of ik nog lang bezig was met schuren, plamuren, spuiten, poetsen enzovoorts.
Er waren andere zaken zoals een tuin, huis en gezin die ook aandacht nodig waren.
Best wel verslavend dat knutselen aan een brommer.
Om de andere helft van "mijn sprookje" tegemoet te komen hebben we besloten om alles wat geverfd zou moeten worden naar een poedercoater te brengen. Mijn vrouw moet zo nu en dan toch een beetje denken dat ze aan de touwtjes trekt.
Alle chroomdelen werden schoongemaakt en wat er nog behoorlijk uitzag of te redden was flink opgepoetst met belgom-alu.
De voorvork werd gereviseerd, nieuwe keringen, rubbertjes, stootdoppen, olie en koper-ringen werden aangeschaft.
Dit geheel volgens de "trial en error" methode. Dit resulteerde in een kapotte dopmoer met die 2 gaatjes. Geduld om goed te lezen moest nog iets beter ontwikkeld worden, maar gelukkig was er die goede kennis die al vele brommertjes uit elkaar had gehaald. Ik mocht er gratis 1 halen.
Alleen de bovenste delen van de vork waren nogal verroest en nieuwe poten er in persen een dure hobby, daarom heb ik de volgende oplossing gevonden:
Goedkope chromen sifonbuis strak op lengte gemaakt na wat meet en paswerk, de poten rijkelijk ingesmeerd met zuurvrije vaseline, een paar dotten kit en het buisje definitief er op geschoven.
Het eindresultaat: Een claxon zou er niet op horen meen ik begrepen te hebben, maar hij was er en deed het. Voor zover je dat zoemertje een claxon mag noemen (er zit geen accu op).
"Opperhoofd" Maarten zijn volgende berichtje heb ik als uitnodiging opgevat om er een beetje een eigen draai aan te geven. “Wat ik persoonlijk jammer vind is dat bijna elke topic in "Voorstellen" als onderwerp krijgt "Even voorstellen". viewtopic.php?f=6&t=47531&p=782725&hili ... en#p782725
Voor een naam, leeftijd, woonplaats, aantal vrouwen en kinderen mag men mij een berichtje sturen.
Om een beetje in de sfeer te blijven:
Juni 2019 ben ik gestart met het demonteren van alle onderdelen en mij gaan verdiepen in alle zaken die voor een "restauratie" noodzakelijk en mogelijk waren.
Daar ik een persoon ken die al jaren o.a. Kreidlers opkoopt en sloopt heb ik via hem iemand op gedaan die het hartje onder handen kon nemen. Daar was weinig aan te redden. Uiteindelijk zijn eigenlijk alleen de tandwielen en het koppelingsdeel overgebleven en overgezet in een door Wietse opgeknapt en ge-upgrade ander carter.
Ook heb ik mijn brommer aangemeld bij de database van Louis om iets meer over de originele staat van de brommer te weten te komen, misschien dat in de toekomst teruggegaan zal worden naar deze staat. Dus ook tips daarover zijn zeker welkom.
Voor nu is het resultaat eerst diep genoeg in mijn portemonnee gekropen.
Een kenteken was reeds aanwezig sinds de invoering ervan.
Om tegemoet te komen aan Louis zijn advies voor een rustige achtergrond heb ik in een hoekje van de foto de sapjes van vooral een volgende generatie pubers laten staan. Als dat niet rustgevend is........
In eerste instantie was het de bedoeling om het frame, bakjes, achterbrug enzovoorts zelf te gaan spuiten met spuitbusjes.
Maar ergens in de zomervakantie vroeg mijn vrouw of ik nog lang bezig was met schuren, plamuren, spuiten, poetsen enzovoorts.
Er waren andere zaken zoals een tuin, huis en gezin die ook aandacht nodig waren.
Best wel verslavend dat knutselen aan een brommer.
Om de andere helft van "mijn sprookje" tegemoet te komen hebben we besloten om alles wat geverfd zou moeten worden naar een poedercoater te brengen. Mijn vrouw moet zo nu en dan toch een beetje denken dat ze aan de touwtjes trekt.
Alle chroomdelen werden schoongemaakt en wat er nog behoorlijk uitzag of te redden was flink opgepoetst met belgom-alu.
De voorvork werd gereviseerd, nieuwe keringen, rubbertjes, stootdoppen, olie en koper-ringen werden aangeschaft.
Dit geheel volgens de "trial en error" methode. Dit resulteerde in een kapotte dopmoer met die 2 gaatjes. Geduld om goed te lezen moest nog iets beter ontwikkeld worden, maar gelukkig was er die goede kennis die al vele brommertjes uit elkaar had gehaald. Ik mocht er gratis 1 halen.
Alleen de bovenste delen van de vork waren nogal verroest en nieuwe poten er in persen een dure hobby, daarom heb ik de volgende oplossing gevonden:
Goedkope chromen sifonbuis strak op lengte gemaakt na wat meet en paswerk, de poten rijkelijk ingesmeerd met zuurvrije vaseline, een paar dotten kit en het buisje definitief er op geschoven.
Het eindresultaat: Een claxon zou er niet op horen meen ik begrepen te hebben, maar hij was er en deed het. Voor zover je dat zoemertje een claxon mag noemen (er zit geen accu op).
Laatst gewijzigd door groen op 02 apr 2020, 17:58, 3 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
Low budget siphonbuis methode is al vaker op het forum langs gekomen.
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 19 feb 2020, 17:41
- Locatie: Frl.
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
Je had mij ook in de waan kunnen laten dat ik de eerste/enige was die dit bedacht had.Enzo-tvdzijden schreef: ↑02 apr 2020, 15:05 Low budget siphonbuis methode is al vaker op het forum langs gekomen.
Enzo
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 19 feb 2020, 17:41
- Locatie: Frl.
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
Ook achterop werd, zoals in mijn eerste bericht vermeld, (ter compensatie van iets wellicht? ) enige heiligschennis gepleegd.
De voorste tankboutjes waren vroeger iets te lang geweest en iets te diep er in gedraaid waardoor de moeren in het frame los braken bij het verwijderen van de boutjes.
Een oplossing werd gevonden in het aanbrengen van een paar borgklinkmoer aan beide zijden: In de Magura blokhendels waren 2 boutjes die de schroefdraad dolgedraaid hadden waardoor de boel los om het stuur heen draaide, hiervoor werden een paar helicoils met een likje loctite aangebracht.
De tank was op een paar deukjes en hier en daar en roestplekje nog in wonderlijke goede staat. Waarschijnlijk omdat er bij het wegzetten destijds maar zeer weinig benzine in heeft gezeten. De koplamp was echter (net als de oortjes) niet meer te redden. Om de kilometertellerkabel een beetje een mooie lijn te laten volgen zijn er ooit gaten in geboord (zonder afdichtingsrubbertjes) met mede daardoor een bak roest als gevolg.
Via marktplaats kon ik een net en bruikbaar setje aanschaffen. Het frame terug van het coaten:
Evenals op de motorschermen, de "S" van super :
De voorste tankboutjes waren vroeger iets te lang geweest en iets te diep er in gedraaid waardoor de moeren in het frame los braken bij het verwijderen van de boutjes.
Een oplossing werd gevonden in het aanbrengen van een paar borgklinkmoer aan beide zijden: In de Magura blokhendels waren 2 boutjes die de schroefdraad dolgedraaid hadden waardoor de boel los om het stuur heen draaide, hiervoor werden een paar helicoils met een likje loctite aangebracht.
De tank was op een paar deukjes en hier en daar en roestplekje nog in wonderlijke goede staat. Waarschijnlijk omdat er bij het wegzetten destijds maar zeer weinig benzine in heeft gezeten. De koplamp was echter (net als de oortjes) niet meer te redden. Om de kilometertellerkabel een beetje een mooie lijn te laten volgen zijn er ooit gaten in geboord (zonder afdichtingsrubbertjes) met mede daardoor een bak roest als gevolg.
Via marktplaats kon ik een net en bruikbaar setje aanschaffen. Het frame terug van het coaten:
- polite
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 19:38
- Locatie: Westerkwartier
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
Beter laat dan nooit, wat een erg leuk verhaal!! . Welkom op het forum.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 19 feb 2020, 17:41
- Locatie: Frl.
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
Inderdaad Bertus, een expert zoals jij zal daar iets anders tegen aan kijken, maar ik doe het er maar mee.
Heb je misschien nog 1 of meerdere meningen of over de in mijn eerste bericht toegevoegde foto's m.b.t. mogelijke originele kleur / kleuren?
Is het überhaupt mogelijk over poedercoating heen te spuiten?
Laatst gewijzigd door groen op 02 apr 2020, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 19 feb 2020, 17:41
- Locatie: Frl.
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
Ja zo groen als gras
Ik doelde eigenlijk op de volgende foto's:
Ik doelde eigenlijk op de volgende foto's:
En nog 1 waar de boel een beetje opgeschuurd is:groen schreef: ↑30 mar 2020, 22:20 Nu bij de huidige "restauratie" kwamen er meerdere kleuren tevoorschijn.
Direct op het metaal een soort van (lichte) primer(?), daarop lichtgroen met daar weer op een donkergroen (Ral 6002 / loofgroen?) en op de randjes een iets van fluoriserend groen?
Dit plekje heb ik vroeger waarschijnlijk in z'n geheel overgeslagen.
Laatst gewijzigd door groen op 02 apr 2020, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 512 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
ik heb ooit geschreven ral 6018 kan wel.
alleen het juiste lak merk.
dit poeder kleur is ?
mvg bertus
alleen het juiste lak merk.
dit poeder kleur is ?
mvg bertus
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 19 feb 2020, 17:41
- Locatie: Frl.
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
Ral 6018 in verf of poedercoat zit weinig verschil in?
Dit is 6018
Een achterscherm is 1 van de eerste opties om te gaan vervangen door 1tje in kleur.
De broodtrommels / accu- gereedschapbakjes zijn in kleur.
Dit is 6018
Een achterscherm is 1 van de eerste opties om te gaan vervangen door 1tje in kleur.
De broodtrommels / accu- gereedschapbakjes zijn in kleur.
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 512 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
bij ral kleuren is een 10% marge.
dus links of rechts om 20% in totaal.
uw kleur is niks mis mee.
vind alleen de kleur in de demontage foto,
mooier als de foto met poeder.
smaken verschillen nu eenmaal.
mvg bertus
-
- Berichten: 6983
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
Mooi project, mooie kleur. Binnenkort heb ik op mijn schuurzolder dubbele beglazing met nieuwe kozijnen in de kleur RAL 6018
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
Ral 6018 zeker een mooie kleur.
Maar ook zeer afhankelijk van de applicatie methode en materiaal.
Poeder coaten bijvoorbeeld is een verzamelnaam, Er zijn veel verschillende poedercoatings.
PVC, epoxy, epoxy-polyester, polyurethan, PVDF.
Waarbij de polyvinylideen(di)fluoride poedercoat alleen geschikt is voor bijvoorbeeld de bromfiets.
Maar ja, welke variant uw poederverkloter gebruikt voor een brommer blijft gissen in deze. (geld is het motief)
Wij (ik) vragen altijd om de product bladen even uit te printen, in tegensteling tot een bromfiets moeten wij wel 10 jaar garantie afgeven bij een opdrachtgever op behoud van kleur en glansgraad.
Ral 6018 is een mooie kleur, maar wel met een enorme bandbreedte.
Maar ook zeer afhankelijk van de applicatie methode en materiaal.
Poeder coaten bijvoorbeeld is een verzamelnaam, Er zijn veel verschillende poedercoatings.
PVC, epoxy, epoxy-polyester, polyurethan, PVDF.
Waarbij de polyvinylideen(di)fluoride poedercoat alleen geschikt is voor bijvoorbeeld de bromfiets.
Maar ja, welke variant uw poederverkloter gebruikt voor een brommer blijft gissen in deze. (geld is het motief)
Wij (ik) vragen altijd om de product bladen even uit te printen, in tegensteling tot een bromfiets moeten wij wel 10 jaar garantie afgeven bij een opdrachtgever op behoud van kleur en glansgraad.
Ral 6018 is een mooie kleur, maar wel met een enorme bandbreedte.
- Bijlagen
-
- ral 6018.JPG (60.3 KiB) 3046 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht (totaal 2):
- b.bonk (03 apr 2020, 09:50) • groen (03 apr 2020, 09:59)
- Waardering: 18.18%
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 19 feb 2020, 17:41
- Locatie: Frl.
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
Volgens Wiki: "Deze kunststof wordt toegepast waar men een hoge zuiverheid, sterkte en resistentie voor chemicaliën zoals oplosmiddelen, zuren en basen, nodig heeft."Henk 3bakvoet schreef: ↑03 apr 2020, 09:27 Poeder coaten bijvoorbeeld is een verzamelnaam, Er zijn veel verschillende poedercoatings.
PVC, epoxy, epoxy-polyester, polyurethan, PVDF.
Waarbij de polyvinylideen(di)fluoride poedercoat alleen geschikt is voor bijvoorbeeld de bromfiets.
Dit is de reden waarom deze alleen geschikt is voor een bromfiets? Dus sterk en bestand tegen olie, vetten en bezine?
Hier heb ik de boel laten poedercoaten: https://www.wisdokkum.nl/Henk 3bakvoet schreef: ↑03 apr 2020, 09:27 Maar ja, welke variant uw poederverkloter gebruikt voor een brommer blijft gissen in deze. (geld is het motief)
Wij (ik) vragen altijd om de product bladen even uit te printen, in tegensteling tot een bromfiets moeten wij wel 10 jaar garantie afgeven bij een opdrachtgever op behoud van kleur en glansgraad.
Ik zal nog eens vragen naar de soort coating die er gebruikt is, misschien dat ik zelfs een productblad kan krijgen of evt. op internet kan vinden.
Op zich ben ik daar zeer klantvriendelijk geholpen en toen ik later terug ging omdat ik de "broodtrommels" niet netjes vond zijn ze gratis opnieuw gedaan.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 19 feb 2020, 17:41
- Locatie: Frl.
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Teenage dreams so hard to beat
Nu de meeste onderdelen bij elkaar gescharreld waren om de brommer ongeveer weer in de staat te maken zoals ik hem voeger had, het frame e.d. terug was van de poeder coater, het blokje terug, de boel gepoetst en er o.a. nieuwe lagers in de wielen waren gezet kon ik beginnen met de opbouw.
Dit deels aan de hand van nog enige kennis van vroeger en vooral het forum.
Al ging dat vroeger, toen de patatjes van oma nog doodgewone chips bleken te zijn, wel heel wat anders dan nu.
Wanneer je toen een schroefje, boutje ofzo nodig was ging je zoeken in de diverse groenteblikken, botervloten of jampotjes. Ze staan er nog allemaal in het oude wandmeubel in de garage bij mijn ouderlijk huis.
Ik heb daar met een warm gevoel nog regelmatig naar staan kijken en in zitten grabbelen. Het terugvinden van een simpel kabelstelboutje verhoogde voelbaar mijn endorfine gehalte
Het zijn soms de kleine dingen die het doen.
Dit deels aan de hand van nog enige kennis van vroeger en vooral het forum.
Al ging dat vroeger, toen de patatjes van oma nog doodgewone chips bleken te zijn, wel heel wat anders dan nu.
Wanneer je toen een schroefje, boutje ofzo nodig was ging je zoeken in de diverse groenteblikken, botervloten of jampotjes. Ze staan er nog allemaal in het oude wandmeubel in de garage bij mijn ouderlijk huis.
Ik heb daar met een warm gevoel nog regelmatig naar staan kijken en in zitten grabbelen. Het terugvinden van een simpel kabelstelboutje verhoogde voelbaar mijn endorfine gehalte
Het zijn soms de kleine dingen die het doen.