Teenage dreams so hard to beat

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10822
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Teenage dreams so hard to beat

#26 Bericht door Henk 3bakvoet » 04 apr 2020, 11:52

Dit is de reden waarom deze alleen geschikt is voor een bromfiets? Dus sterk en bestand tegen olie, vetten en benzine?
Inderdaad, maar natuurlijk niet alleen voor bromfietsen, ook andere toepassingen zijn denkbaar.
Poedercoaten is een industriële oppervlakte techniek, die zeer goedkoop is en doorgaans voor het low budget kreidler schroot afdoende is om er als je er geen verstand van hebt een prachtig resultaat geeft. Deze kreidler liefhebbers hebben doorgaans ook geen kwaliteit/product besef, frietsaus noemen zij mayonaise en margarine boter.

Poedercoaten is een manier om je kreidler te verfraaien welke poeder je ook gebruikt, er kleven echter altijd haken en ogen aan.
Totdat je de transfers gaat plakken, die blijven zitten, maar tijdelijk, na verloop van tijd gaan die op de hoeken krullen, de hechting op PVDF poedercoat is nihil.
De epoxy Poedercoat verkleurd door de jaren van groen naar blauw en verpoederd om maar een paar voorbeelden te geven.

Poedercoat is voor balkonhekken trapleuningen staalconstructies industriële machines, nieuwe lantarenpalen e.d.
Maar voor een Kreidler?

Verder zie ik op de foto dusdanig veel hulpmiddelen voor als je suïcidaal wordt, bij een kreidler is dat niet geheel ondenkbaar, heden ben je nog niet zo ver.
Totdat je 5 km/u harder wil rijden. :D
Ik zou die weg halen en ver weg stoppen.
Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht (totaal 2):
groen (04 apr 2020, 11:58) • wimvd (04 apr 2020, 12:05)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60431
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Teenage dreams so hard to beat

#27 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 apr 2020, 12:25

Henk je vergeet de postbussen. Het Bromfiets museum in Waddinxveen is daar groot van geworden :wink:

Enzo

groen
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 feb 2020, 17:41
Locatie: Frl.
Gegeven waarderingen: 59 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

trial en error

#28 Bericht door groen » 04 apr 2020, 14:11

Henk 3bakvoet schreef: 04 apr 2020, 11:52 Deze kreidler liefhebbers hebben doorgaans ook geen kwaliteit/product besef, frietsaus noemen zij mayonaise en margarine boter.
Wel fijn dat u het woord "liefhebbers" zonder aanhalingstekens schrijft. Of was dat per ongeluk? :mrgreen:
Hoop doet leven.
Een zekere onkunde en enthousiasme zetten inderdaad de deuren open voor het begaan van "niet optimale beslissingen".
Maar zolang dit niet onherstelbaar is......
Bij het overspuiten met verf (na primeren, welke soort?) zouden de nadelen van elke soort poedercoating kunnen komen te vervallen?
Henk 3bakvoet schreef: 04 apr 2020, 11:52 Verder zie ik op de foto dusdanig veel hulpmiddelen voor als je suïcidaal wordt, bij een kreidler is dat niet geheel ondenkbaar, heden ben je nog niet zo ver.
Totdat je 5 km/u harder wil rijden. :D
Ik zou die weg halen en ver weg stoppen.
Inderdaad, dat gevoel van die van 5 km/u harder ken ik. Dit heeft vroeger reeds geresulteerd in o.a. een geld verslindende blokrevisie.
Trap je een hond op z'n staart, dan geef je hem een aai over z'n kop en hij is het weer vergeten. Doe je dat bij een Kreidler die vraagt dan om wat meer. :roll:
Het grootste deel van het brommertje zijn dienstbare leven, t.o.v. mij, ging hij dan ook niet sneller dan ca. 55.
Dit betekende echter wel dat ik altijd vol gas reed en overal voorrang had / meende te hebben :oops: Wonderlijk genoeg is dit altijd goed gegaan.
Succes is echter ook geen garantie voor het niet willen grijpen naar de door u omschreven hulpmiddelen.
Het is een hele kunst om tevreden te zijn met zijn met wat je hebt.

Een andere hobby:
jongen.jpg
jongen.jpg (109.96 KiB) 535 keer bekeken
de ouders.jpg
de ouders.jpg (89.61 KiB) 535 keer bekeken

Gebruikersavatar
polite
Berichten: 940
Lid geworden op: 25 jul 2007, 19:38
Locatie: Westerkwartier
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Teenage dreams so hard to beat

#29 Bericht door polite » 06 apr 2020, 22:54

En zo, gaan we heel gemakkelijk over van Kreidler naar een Volière. :mrgreen:

Gebruikersavatar
BertG
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 jun 2003, 18:30
Locatie: Groningen
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Teenage dreams so hard to beat

#30 Bericht door BertG » 26 apr 2020, 12:00

Ook complimenten voor dit verhaal , mede hierdoor heb ik ook mijn Kreidler weer uit de schuur gehaald en mijn verhaal opgeschreven. Herkenbare uitvoering van de Kreidler, mijn Kreidler heeft in het begin ook een ronde koplamp met een gaasrooster ervoor gehad. En natuurlijk de Swallow Roadstar (bij voorkeur met witte letters). In mijn middelbareschooltijd (1990-1996) hadden mijn twee beste vrienden en ik een RMC (een groene, een rode en ik een zwart frame) en verder moesten de onderdelen zoveel mogelijk in chrome =P~ .

Plaats reactie