Hallo allemaal!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03 jan 2021, 16:36
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Hallo allemaal!
Hallo Kreidler liefhebbers (dat neem ik aan),
Even voorstellen, ben normaal niet zo van de forums maar een van mijn beste vrienden zei dat het wel gebruikelijk was hier dus ....bij deze Caspar!
Mijn naam is Eric, woonachtig in het mooie heuvelachtige Limburg, en sinds kort weer in het bezit van een Kreidler. Een Kreidler RM Grand Prix 4Speed in fluor oranje uit '74. Vroeger, meer als 30 jaar geleden al, was ik ook in het bezit van een Kreidler. Samen met o.a. bovengenoemde vriend reden en sleutelden we heel wat af. Wij waren niet de jongens die van onze ouders een splinternieuwe Honda MT kregen op hun 16de, dus waren al dolblij met een oude Kreidler. Achteraf gezien hebben we daar nooit om getreurd, toch Caspar? Ik heb verschillende Kreidlers gehad maar ze bleven niet lang origineel qua uiterlijk en...opvoeren hoorde er natuurlijk bij. Originele delen (nu goud waard) werden aan de kant gegooid voor blinkende imitatie troep. Chrome achterspatbord, chrome zijkappen, vierkante chrome koplamp, chrome kettingkastje, chrome zijstandaard, chrome cross stuur, enz. enz...en niet te vergeten een (voor ons toen peperdure) Zeta 6.3pk cilinder om een beetje mee te komen met de rest (onzin, er waren maar weinig sneller ). Die zeta 6.3 cilinder bleek met een 14er of 15er carburateur een goede mix te zijn om goed op te schieten en toch uit het oog van de politie te blijven. Daar heb ik dan ook mijn meeste Kreidler kilometers mee gemaakt. Op zondag bij goed weer meestal tot ver in de Duitse Eifel (Nurnburgring zelfs) aangezien thuislocatie reeds Limburg was. De ronde dop op de carburateur of de 70cc met schuine inlaat en dikke voorpijp was toch net iets wat te opvallend (lees riskant) voor meneer de agent, en ik kan je vertellen dat waren hier grote zeikerds! Al reed je origineel kreeg je toch een bekeuring voor het niet werken van je bel of een kalende achterband. Ze vonden altijd iets. Zelfs de douane ambtenaar (ja toen was er nog grenscontrole) keek je al vies aan omdat die Kreidler cilinders nou eenmaal zo fors leken tov de rest.
Verhalen genoeg te vertellen, het een heerlijke fantastische jeugd tijd! En eerlijk is eerlijk, mede dankzij deze geweldige Kreidler bromfiets (bracht ons altijd overal).
Omdat het leuk is om (samen) weer te brommeren (de grote weg zit toch veel te vol als je het mij vraagt) en genoemde vriend dichtbij woont heb ik er dan ook maar weer een aangeschaft. Hopelijk gaan we nog veel mooie ritten samen maken Caspar!
Hij stond dicht in de buurt te koop, en nadat ik hem bekeken had was ik....verkocht. Het model sprak me zeer aan, terwijl ik vroeger minimaal grote remtrommels, liefst sterwielen met schijfrem, accubakken (RMC electronic stikkers erop) en weet ik wat allemaal mooi vond. Zo werden ze ook meestal omgebouwd, en dan met een spuitbus rood gespoten. Tja, toen was dat cool. Nu ik wat ouder ben hou ik meer van origineel, zelfs met wat patina (roestspikkeltjes).
De RM die ik gekocht heb is niet opnieuw gespoten, zit dus nog in de originele lak. Dat sprak me wel aan, wel even wennen dat fluor oranje. De rest van de opbouw klopt vrij aardig met zoals hij in '74 was uitgebracht heb ik me laten vertellen. Of de onderdelen allemaal origineel van deze brommer zijn weet ik niet, maar het zou zo maar kunnen. Het is een indirect geschakelde 4 gang die loopt en schakeld als een zonnetje. Op de teller heeft hij net iets over de 8000km gelopen. Best geloofwaardig eigenlijk als je kijkt hoe hij er nog uitziet. Natuurlijk zijn er wat puntjes die beter en mooier kunnen, maar goed vind er maar eens eentje in deze staat van 47 jaar oud?! Gelukkig weet ik iemand die me hierbij goed kan helpen Tjonge wat zijn ze geliefd en wat zijn ze daardoor in prijs gestegen de afgelopen 30 jaar. Had ik ze vroeger maar nooit weggedaan, maar dat zal wel bijna iedereen denken hier! Bij deze zat overigens ook de originele aankoopnota van 1974 (1900 gulden, dat was toen ook al veel geld). Toch wel leuk om erbij te hebben, net zoals een originele gereedschap set in het bakje en het originele pompje onder het zadel en passend sleuteltje voor stuurslot en bakje. Overigens de zijkappen glimmen op de foto wat meer als in het echt en wellicht ook door de olie/vaseline die erop zit Ik weet dat deze origineel echt matzwart horen te zijn.
Hier laat ik het bij, dankjewel dat ik lid mag worden van dit forum en hopelijk kunnen jullie mij bruikbare tips geven in de toekomst. alle informatie over deze Kreidler is welkom, wie weet herkent iemand deze Kreidler en wil hij er iets meer over vertellen. Mocht het privรฉ gevoelig zijn dan liefst via een persoonlijk bericht natuurlijk
De foto's voor de liefhebbers:
Even voorstellen, ben normaal niet zo van de forums maar een van mijn beste vrienden zei dat het wel gebruikelijk was hier dus ....bij deze Caspar!
Mijn naam is Eric, woonachtig in het mooie heuvelachtige Limburg, en sinds kort weer in het bezit van een Kreidler. Een Kreidler RM Grand Prix 4Speed in fluor oranje uit '74. Vroeger, meer als 30 jaar geleden al, was ik ook in het bezit van een Kreidler. Samen met o.a. bovengenoemde vriend reden en sleutelden we heel wat af. Wij waren niet de jongens die van onze ouders een splinternieuwe Honda MT kregen op hun 16de, dus waren al dolblij met een oude Kreidler. Achteraf gezien hebben we daar nooit om getreurd, toch Caspar? Ik heb verschillende Kreidlers gehad maar ze bleven niet lang origineel qua uiterlijk en...opvoeren hoorde er natuurlijk bij. Originele delen (nu goud waard) werden aan de kant gegooid voor blinkende imitatie troep. Chrome achterspatbord, chrome zijkappen, vierkante chrome koplamp, chrome kettingkastje, chrome zijstandaard, chrome cross stuur, enz. enz...en niet te vergeten een (voor ons toen peperdure) Zeta 6.3pk cilinder om een beetje mee te komen met de rest (onzin, er waren maar weinig sneller ). Die zeta 6.3 cilinder bleek met een 14er of 15er carburateur een goede mix te zijn om goed op te schieten en toch uit het oog van de politie te blijven. Daar heb ik dan ook mijn meeste Kreidler kilometers mee gemaakt. Op zondag bij goed weer meestal tot ver in de Duitse Eifel (Nurnburgring zelfs) aangezien thuislocatie reeds Limburg was. De ronde dop op de carburateur of de 70cc met schuine inlaat en dikke voorpijp was toch net iets wat te opvallend (lees riskant) voor meneer de agent, en ik kan je vertellen dat waren hier grote zeikerds! Al reed je origineel kreeg je toch een bekeuring voor het niet werken van je bel of een kalende achterband. Ze vonden altijd iets. Zelfs de douane ambtenaar (ja toen was er nog grenscontrole) keek je al vies aan omdat die Kreidler cilinders nou eenmaal zo fors leken tov de rest.
Verhalen genoeg te vertellen, het een heerlijke fantastische jeugd tijd! En eerlijk is eerlijk, mede dankzij deze geweldige Kreidler bromfiets (bracht ons altijd overal).
Omdat het leuk is om (samen) weer te brommeren (de grote weg zit toch veel te vol als je het mij vraagt) en genoemde vriend dichtbij woont heb ik er dan ook maar weer een aangeschaft. Hopelijk gaan we nog veel mooie ritten samen maken Caspar!
Hij stond dicht in de buurt te koop, en nadat ik hem bekeken had was ik....verkocht. Het model sprak me zeer aan, terwijl ik vroeger minimaal grote remtrommels, liefst sterwielen met schijfrem, accubakken (RMC electronic stikkers erop) en weet ik wat allemaal mooi vond. Zo werden ze ook meestal omgebouwd, en dan met een spuitbus rood gespoten. Tja, toen was dat cool. Nu ik wat ouder ben hou ik meer van origineel, zelfs met wat patina (roestspikkeltjes).
De RM die ik gekocht heb is niet opnieuw gespoten, zit dus nog in de originele lak. Dat sprak me wel aan, wel even wennen dat fluor oranje. De rest van de opbouw klopt vrij aardig met zoals hij in '74 was uitgebracht heb ik me laten vertellen. Of de onderdelen allemaal origineel van deze brommer zijn weet ik niet, maar het zou zo maar kunnen. Het is een indirect geschakelde 4 gang die loopt en schakeld als een zonnetje. Op de teller heeft hij net iets over de 8000km gelopen. Best geloofwaardig eigenlijk als je kijkt hoe hij er nog uitziet. Natuurlijk zijn er wat puntjes die beter en mooier kunnen, maar goed vind er maar eens eentje in deze staat van 47 jaar oud?! Gelukkig weet ik iemand die me hierbij goed kan helpen Tjonge wat zijn ze geliefd en wat zijn ze daardoor in prijs gestegen de afgelopen 30 jaar. Had ik ze vroeger maar nooit weggedaan, maar dat zal wel bijna iedereen denken hier! Bij deze zat overigens ook de originele aankoopnota van 1974 (1900 gulden, dat was toen ook al veel geld). Toch wel leuk om erbij te hebben, net zoals een originele gereedschap set in het bakje en het originele pompje onder het zadel en passend sleuteltje voor stuurslot en bakje. Overigens de zijkappen glimmen op de foto wat meer als in het echt en wellicht ook door de olie/vaseline die erop zit Ik weet dat deze origineel echt matzwart horen te zijn.
Hier laat ik het bij, dankjewel dat ik lid mag worden van dit forum en hopelijk kunnen jullie mij bruikbare tips geven in de toekomst. alle informatie over deze Kreidler is welkom, wie weet herkent iemand deze Kreidler en wil hij er iets meer over vertellen. Mocht het privรฉ gevoelig zijn dan liefst via een persoonlijk bericht natuurlijk
De foto's voor de liefhebbers:
Laatst gewijzigd door EricM op 05 jan 2021, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Deze gebruikers waarderen EricM voor dit bericht (totaal 4):
- Caspar (05 jan 2021, 20:03) • Flocke (05 jan 2021, 20:27) • adriline (06 jan 2021, 07:57) • Bongers-70 (06 jan 2021, 19:40)
- Waardering: 36.36%
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Hallo allemaal!
Welkom, niks mis mee. Gewoon een onversleutelde originele Kreidler.
In mijn ogen de mooiste en het meest waardevast.
Valt er over te zeggen. Oude eigenaar is altijd moeilijk uit te zoeken. Hij is nu van jou en dat is belangrijker. Lekker genieten.
Ik had dit model in 1976 en was toen 3 jaar oud, Ook een RM GP 4-speed uit 1973 in de fluor oranje kleur
Enzo
In mijn ogen de mooiste en het meest waardevast.
Valt er over te zeggen. Oude eigenaar is altijd moeilijk uit te zoeken. Hij is nu van jou en dat is belangrijker. Lekker genieten.
Ik had dit model in 1976 en was toen 3 jaar oud, Ook een RM GP 4-speed uit 1973 in de fluor oranje kleur
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- EricM (05 jan 2021, 20:39)
- Waardering: 9.09%
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Hallo allemaal!
Mooie binnenkomer Eric , welkom op het forum !
Ik heb hem al live mogen bewonderen , het is een plaatje.
Paar onbelangrijke aandachtspuntjes , maar dat is peanuts. Lossen we op , net als vroeger
Ik heb hem al live mogen bewonderen , het is een plaatje.
Paar onbelangrijke aandachtspuntjes , maar dat is peanuts. Lossen we op , net als vroeger
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Hallo allemaal!
Hallo Eric,
da hast Du einen guten Fang gemacht !
Die Sitzbank sieht noch aus wie neu, wahrscheinlich hat das Moped wirklich wenig Kilometer gelaufen.
Viel Freude damit, den richtigen Profi hast Du ja an Deiner Seite.
Gruร
Carsten
da hast Du einen guten Fang gemacht !
Die Sitzbank sieht noch aus wie neu, wahrscheinlich hat das Moped wirklich wenig Kilometer gelaufen.
Viel Freude damit, den richtigen Profi hast Du ja an Deiner Seite.
Gruร
Carsten
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Hallo allemaal!
Prachtig exeplaar.
Dat onversleuteld en origineel laat ik aan casper over.
Mvg bertus
Dat onversleuteld en origineel laat ik aan casper over.
Mvg bertus
- Zolenheuvel
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 34 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Hallo allemaal!
Beste Eric,
Prachtig exemplaar en - hoe vaak ga je dit horen - ik had exact het zelfde exemplaar in Fluor.
Net al jij ooit weggedaan en nu weer verslingerd aan de Kreidler, maar nu in weer opgebouwd in gewoon oranje.
Het mooie van jouw Fluor is, niet alleen dat hij in originele staat is, maar ook nog eens prachtig geconserveerd.
Ik herken bij deze uitvoering het chroom dat in deze tijd op de tank zat.
Ik weet niet hoe het kwam, maar na enige tijd leek het chroom weggepoetst en scheen het koper er door heen.
Bij de Fluor van Tjerry herken ik hetzelfde soort chroom, mogelijk een serie die hiermee behept was.
Ik heb na een ongeval een nieuwe tank gekregen die deze eigenschap niet had.
Bijgevoegd de enige foto die ik heb van mijn Fluor destijds.
Heel veel plezier gewenst en mooie ritten met deze unieke Kreidler
Groet Kees
Prachtig exemplaar en - hoe vaak ga je dit horen - ik had exact het zelfde exemplaar in Fluor.
Net al jij ooit weggedaan en nu weer verslingerd aan de Kreidler, maar nu in weer opgebouwd in gewoon oranje.
Het mooie van jouw Fluor is, niet alleen dat hij in originele staat is, maar ook nog eens prachtig geconserveerd.
Ik herken bij deze uitvoering het chroom dat in deze tijd op de tank zat.
Ik weet niet hoe het kwam, maar na enige tijd leek het chroom weggepoetst en scheen het koper er door heen.
Bij de Fluor van Tjerry herken ik hetzelfde soort chroom, mogelijk een serie die hiermee behept was.
Ik heb na een ongeval een nieuwe tank gekregen die deze eigenschap niet had.
Bijgevoegd de enige foto die ik heb van mijn Fluor destijds.
Heel veel plezier gewenst en mooie ritten met deze unieke Kreidler
Groet Kees
- Deze gebruikers waarderen Zolenheuvel voor dit bericht:
- EricM (06 jan 2021, 15:57)
- Waardering: 9.09%
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Hallo allemaal!
Welkom Eric,
Ik heb me net door je verhaal heen geworsteld en de foto's bekeken.
Opeens voel ik me jaren jonger, hoe zou dat nu komen?
Ook ik had zo een fluor, maar dan een '73er.
Groet, HermaNN
Ik heb me net door je verhaal heen geworsteld en de foto's bekeken.
Opeens voel ik me jaren jonger, hoe zou dat nu komen?
Ook ik had zo een fluor, maar dan een '73er.
Groet, HermaNN
- Bijlagen
-
- 0_Oranje Kreidler.jpg (117.36 KiB) 2740 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen hermanngas voor dit bericht:
- EricM (06 jan 2021, 15:57)
- Waardering: 9.09%
- adriline
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
- Locatie: zuid limburg
- Gegeven waarderingen: 295 keren
- Ontvangen waarderingen: 208 keren
Re: Hallo allemaal!
IK heb eentje gehad van 1973,toen nieuw gekocht. Alleen een andere stuur zat erop. Veel km gemaakt voor m'n werk en in het weekend naar de disco's in half limburg en belgie. Een mooie tijd. Veel plezier ermee. Altijd mooi om een fluor te zien.
Adri
Adri
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03 jan 2021, 16:36
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Hallo allemaal!
Dankjulliewel voor de leuke reacties!! en zeker de mooie foto's. Ik geniet ervan om die foto's te bewonderen en te vergelijken. Ik merkte al op dat die van mij een "hochlenker" heeft en geen "sportlenker". Die laatste staat zeker mooier vind ik, maarja wellicht is het nu wel iets comfortabeler. Ben geen 16 meer helaas..
En inderdaad het koper schijnt door het chroom heen, beetje goudkleurig nu. Ik dacht dat het chroom erafgepoetst was in de jaren maar begrijp nu dat het altijd al vrij dun was.
Heerlijk die informatie en verhalen, hoor graag van jullie!
En inderdaad het koper schijnt door het chroom heen, beetje goudkleurig nu. Ik dacht dat het chroom erafgepoetst was in de jaren maar begrijp nu dat het altijd al vrij dun was.
Heerlijk die informatie en verhalen, hoor graag van jullie!
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Hallo allemaal!
Mooi Introductie, bij je aantrede op dit mooie forum
En inderdaad het is al gezegd, maar een hele mooie machine die je hebt gekocht.
Geniet ervan daar in het mooie Limburgse, en het aangrenzend mooie Duitse gebied.
En nee ik heb er niet zo een gehad, ben van de iets oudere generatie
Gr
En inderdaad het is al gezegd, maar een hele mooie machine die je hebt gekocht.
Geniet ervan daar in het mooie Limburgse, en het aangrenzend mooie Duitse gebied.
En nee ik heb er niet zo een gehad, ben van de iets oudere generatie
Gr
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Hallo allemaal!
Geweldig mooie brommert , veel plezier ermee .
Zuinig op zijn .
Groeten , Leopold .
Zuinig op zijn .
Groeten , Leopold .
- Deze gebruikers waarderen Leopold Hogenhuis voor dit bericht:
- EricM (07 jan 2021, 15:49)
- Waardering: 9.09%
- rene albers 2takt
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
- Locatie: groesbeek
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
Re: Hallo allemaal!
super knappe brommer
niks aan doen en rijden
niks aan doen en rijden
- Deze gebruikers waarderen rene albers 2takt voor dit bericht:
- EricM (07 jan 2021, 15:49)
- Waardering: 9.09%
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, Belgiรซ
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: Hallo allemaal!
Mooi model en mooi exemplaar heb je gevonden! Veel plezier ermee en welkom op het forum!
- huubhouben
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 22 jul 2011, 19:20
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: Hallo allemaal!
Dat is een prachtige kreidler proficiat veel plezierige kilometers ermee zo heb ik er ook een gehad in1974 1865 gulden nieuw alleen geen fluor maar oranje.
Gr Huub
Gr Huub
- Deze gebruikers waarderen huubhouben voor dit bericht:
- EricM (08 jan 2021, 22:01)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:13
- Locatie: vrije wereld
- Gegeven waarderingen: 76 keren
- Ontvangen waarderingen: 51 keren
Re: Hallo allemaal!
Hallo Eric de kreidler ziet er leuk uit ,als je ondelen zoekt Piet Poot heeft zat 2de hands liggen.
Trouwens je ben in goede handen met Caspar .
Trouwens je ben in goede handen met Caspar .
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Hallo allemaal!
Vorig weekend de " maidentrip" gemaakt met deze mooie RM. Samen met Eric een rit gemaakt door de westelijke mijnstreek. Eindpunt: koffie in Einighausen.
Je weet nooit hoe een " nieuwe " brommer zich zal gedragen , maar hij gaf geen klap mis.
En zoals verwacht: kruissnelheid van 45km/u.
Diverse kleinigheden aangepakt.
Daar kan Eric misschien meer over vertellen .
Je weet nooit hoe een " nieuwe " brommer zich zal gedragen , maar hij gaf geen klap mis.
En zoals verwacht: kruissnelheid van 45km/u.
Diverse kleinigheden aangepakt.
Daar kan Eric misschien meer over vertellen .
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03 jan 2021, 16:36
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Hallo allemaal!
Psssst Caspar, niet alles verklappen
Het was inderdaad een heerlijke eerste rit! Het verliep zoals Caspar al zei zonder een enkel probleem.
Omdat 45 kilometer toch wat behelpen is in het dagelijkse verkeer (op weg ipv fietspad) toch maar de begrenzing aangepakt zoals Caspar al verklapt had. De uitlaat begrenzer na warm maken met verfstripper voorzichtig uit de uitlaat gehaald en tevens een tandje groter voortandwiel gekozen (13 nu). Een gedeelte van de begrenzer is hergebruikt, omdat de bocht anders niet meer mooi in de uitlaat past. Zie foto.Tevens de cilinder eens gedemonteerd (en bewonderd) en meteen de zuigerveertjes en pakkingen vernieuwd.
Het verschil zonder de deels dichtgekoekte begrenzer en groter voortandwiel is precies wat ik ervan verwacht en gehoopt had. Hij loopt nu makkelijk naar de 50-55 kmh op het rechte stuk en bergaf zelfs nog een beetje harder. Geen toeren begrenzing meer zo als voorheen, duidelijk merkbaar. Trekkracht onderin is niets afgenomen, zelfs iets beter geworden. Mogelijk door de nieuwe zuigerveren en het netjes op maat maken van de pakkingen om de doorstroom te verbeteren.
Voor mij is de snelheid prima zo, gaat mij hard genoeg en de politie zal er niet om zeuren (hoop ik toch ).
Ook de lichtschakelaar is vervangen dankzij Caspar, hij had zomaar een nieuwe originele Old Stock liggen. 5 draads zonder claxon zoals erop hoort. Bij de oude ontbrak na analyse het kogeltje en haperde hierdoor soms. (De oude originele is inmiddels ook hersteld dankzij een passend kogeltje dat Caspar ook had liggen. Een originele reserve is nooit mis want ze breken ook wel eens af zei Caspar.
Ik heb ook een mooie bijpassende bel gekregen voor op het stuur, wel zo makkelijk nu ik ietsje harder ga dan de (niet opgevoerde) elektrische fiets
Ook heeft Caspar onlangs een passende spiegel en een mooie Denfeld snelbinder voor op mijn koffer rekje besteld voor mijn RM. Nogmaals dank Koempel
Ik heb wat foto's toegevoegd, altijd leuk een beetje beeld bij het verhaal.
Gr, Eric
Caspar zijn prachtig juweeltje en mijn RM klaar voor de rit.
Het originele mahle zuigertje, een F net als in de cilinder was ingeslagen. Zuigerveertjes voor zekerheid toch maar vervangen (Goetze)
Cilinderkopje zag er als nieuw uit na een beetje remmenreiniger
Zo zag de uitlaatbegrenzer er uit.....Blij dat hij eruit is!
uitlaatbegrenzer inkorten
Het deel van de uitlaatbegrenzer wat hergebruikt is
Blinken als een spiegel die chromewand, niet aan de poorten geknoeid. Dat blijft zo, geen zorgen!
Het was inderdaad een heerlijke eerste rit! Het verliep zoals Caspar al zei zonder een enkel probleem.
Omdat 45 kilometer toch wat behelpen is in het dagelijkse verkeer (op weg ipv fietspad) toch maar de begrenzing aangepakt zoals Caspar al verklapt had. De uitlaat begrenzer na warm maken met verfstripper voorzichtig uit de uitlaat gehaald en tevens een tandje groter voortandwiel gekozen (13 nu). Een gedeelte van de begrenzer is hergebruikt, omdat de bocht anders niet meer mooi in de uitlaat past. Zie foto.Tevens de cilinder eens gedemonteerd (en bewonderd) en meteen de zuigerveertjes en pakkingen vernieuwd.
Het verschil zonder de deels dichtgekoekte begrenzer en groter voortandwiel is precies wat ik ervan verwacht en gehoopt had. Hij loopt nu makkelijk naar de 50-55 kmh op het rechte stuk en bergaf zelfs nog een beetje harder. Geen toeren begrenzing meer zo als voorheen, duidelijk merkbaar. Trekkracht onderin is niets afgenomen, zelfs iets beter geworden. Mogelijk door de nieuwe zuigerveren en het netjes op maat maken van de pakkingen om de doorstroom te verbeteren.
Voor mij is de snelheid prima zo, gaat mij hard genoeg en de politie zal er niet om zeuren (hoop ik toch ).
Ook de lichtschakelaar is vervangen dankzij Caspar, hij had zomaar een nieuwe originele Old Stock liggen. 5 draads zonder claxon zoals erop hoort. Bij de oude ontbrak na analyse het kogeltje en haperde hierdoor soms. (De oude originele is inmiddels ook hersteld dankzij een passend kogeltje dat Caspar ook had liggen. Een originele reserve is nooit mis want ze breken ook wel eens af zei Caspar.
Ik heb ook een mooie bijpassende bel gekregen voor op het stuur, wel zo makkelijk nu ik ietsje harder ga dan de (niet opgevoerde) elektrische fiets
Ook heeft Caspar onlangs een passende spiegel en een mooie Denfeld snelbinder voor op mijn koffer rekje besteld voor mijn RM. Nogmaals dank Koempel
Ik heb wat foto's toegevoegd, altijd leuk een beetje beeld bij het verhaal.
Gr, Eric
Caspar zijn prachtig juweeltje en mijn RM klaar voor de rit.
Het originele mahle zuigertje, een F net als in de cilinder was ingeslagen. Zuigerveertjes voor zekerheid toch maar vervangen (Goetze)
Cilinderkopje zag er als nieuw uit na een beetje remmenreiniger
Zo zag de uitlaatbegrenzer er uit.....Blij dat hij eruit is!
uitlaatbegrenzer inkorten
Het deel van de uitlaatbegrenzer wat hergebruikt is
Blinken als een spiegel die chromewand, niet aan de poorten geknoeid. Dat blijft zo, geen zorgen!
Laatst gewijzigd door EricM op 16 apr 2021, 01:49, 2 keer totaal gewijzigd.
- Deze gebruikers waarderen EricM voor dit bericht (totaal 2):
- Caspar (16 apr 2021, 07:58) • Bongers-70 (16 apr 2021, 20:02)
- Waardering: 18.18%
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03 jan 2021, 16:36
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Hallo allemaal!
Haha Tom ivm privacy heb ik die laatste foto's maar verwijderd, anders heb ik straks een boze schoondochter
- adriline
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
- Locatie: zuid limburg
- Gegeven waarderingen: 295 keren
- Ontvangen waarderingen: 208 keren
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 01 mar 2020, 21:57
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 158 keren
Re: Hallo allemaal!
Adrie...er stond een mooie foto met een dkw
Op de dkw zat een dame .de benen( mooie)waren zichtbaar .that,s it
Gewoon laten staan de foto hoor eric .
Niks aan de hand hoor
Op de dkw zat een dame .de benen( mooie)waren zichtbaar .that,s it
Gewoon laten staan de foto hoor eric .
Niks aan de hand hoor
- Roel RM
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: 28 nov 2005, 20:08
- Locatie: Midden-Drenthe
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 80 keren
Re: Hallo allemaal!
Hallo Eric,
Welkom hier op het forum.
Ik bezit ook een fluor RM, alleen iets ouder, gebouwd eind 72 en met wat afwijkende details.
Hij is door mij gekocht in sept. 75 en sinds die tijd in mijn bezit. Heb hem wel moeten restaureren in 2004/05. maar sinds die tijd wordt hij weer elk jaar regelmatig gebruikt.
Veel succes en veilige km's gewenst.
Mvg. Roel.
Welkom hier op het forum.
Ik bezit ook een fluor RM, alleen iets ouder, gebouwd eind 72 en met wat afwijkende details.
Hij is door mij gekocht in sept. 75 en sinds die tijd in mijn bezit. Heb hem wel moeten restaureren in 2004/05. maar sinds die tijd wordt hij weer elk jaar regelmatig gebruikt.
Veel succes en veilige km's gewenst.
Mvg. Roel.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03 jan 2021, 16:36
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Hallo allemaal!
Hallo Roel, wat een prachtige RM en dan al 46 jaar in jouw bezit! Zo fijn om foto's te zien en te vergelijken van een ouder broertje, bedankt voor jouw leuke reactie.Roel RM schreef: โ16 apr 2021, 18:19 Hallo Eric,
Welkom hier op het forum.
Ik bezit ook een fluor RM, alleen iets ouder, gebouwd eind 72 en met wat afwijkende details.
Hij is door mij gekocht in sept. 75 en sinds die tijd in mijn bezit. Heb hem wel moeten restaureren in 2004/05. maar sinds die tijd wordt hij weer elk jaar regelmatig gebruikt.
Veel succes en veilige km's gewenst.
Mvg. Roel.
20180422_152546.jpg
Gr, Eric
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Hallo allemaal!
Hier samen met een Stompwijkse RM.EricM schreef: โ17 apr 2021, 19:04Hallo Roel, wat een prachtige RM en dan al 46 jaar in jouw bezit! Zo fijn om foto's te zien en te vergelijken van een ouder broertje, bedankt voor jouw leuke reactie.Roel RM schreef: โ16 apr 2021, 18:19 Hallo Eric,
Welkom hier op het forum.
Ik bezit ook een fluor RM, alleen iets ouder, gebouwd eind 72 en met wat afwijkende details.
Hij is door mij gekocht in sept. 75 en sinds die tijd in mijn bezit. Heb hem wel moeten restaureren in 2004/05. maar sinds die tijd wordt hij weer elk jaar regelmatig gebruikt.
Veel succes en veilige km's gewenst.
Mvg. Roel.
20180422_152546.jpg
Gr, Eric
- Bijlagen
-
- A09C568C-C300-4A4B-94BD-615A0ADD02AA.jpeg (104.97 KiB) 1915 keer bekeken
-
- B2B63B8B-A049-4B9C-8788-9C0383914E5F.jpeg (101.68 KiB) 1915 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- EricM (19 apr 2021, 12:47)
- Waardering: 9.09%