Voorstellen Huub en Floris

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Superhuub
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2021, 08:29
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Voorstellen Huub en Floris

#1 Bericht door Superhuub » 08 mei 2021, 10:02

Beste allemaal,

Bij deze willen we ons even voorstellen. Wij zijn Huub en Floris, vader en zoon. Zoonlief is al tijden Kreidler adept en nu moest het er maar eens van komen.
Afgelopen donderdag hebben we een kreidler RMC uit '76/'77 weten te bemachtigen en opgehaald. De brommer is nog helemaal compleet maar moet wel opgeknapt worden. Ondertussen ligt het motorblok al uit elkaar waar al de nodige ellende te zien was. De aandrijfketting vanaf de trappers was gebroken en lag helemaal om het tandwiel van de trapas heen. Verder waren alle lagers klaar omdat er geen olie meer in het blok zat en er ook water in gestaan heeft. Dus hier ligt nog wel even wat werk. Het lager van de versnellingsbak waar de drukstift van de koppeling zit was nog even een klusje. Hier een speciaal trekkertje voor gemaakt dat net achter de binnenring van het lager grijpt om het er zo uit te kunnen trekken. Het blok is een 4 bak direct. Omdat het hele trappergebeuren redelijk af is en een kickstarter de voorkeur heeft gaan we er een kickstarter in bouwen. Als we tenminste de juiste kickstartas hiervoor kunnen vinden. Al zoekende zijn we hiervan al een aantal varianten van tegen gekomen. Dus als iemand voor ons het juiste typenummer heeft of er een weet te liggen houden we ons aanbevolen.
Gisteravond het voorwiel gedemonteerd en hier waren de lagers ook stuk tesamen met de afstandbus tussen de lagers. Waarschijnlijk heeft er iemand toch nog een tijdje mee doorgereden.
Al met al een mooi project om op het gemakje met z'n tweeen te doen.

Beste groeten,

Huub en Floris
Kreidler RMC.jpg
Kreidler RMC.jpg (75.22 KiB) 774 keer bekeken

Gebruikersavatar
adriline
Berichten: 1392
Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
Locatie: zuid limburg
Gegeven waarderingen: 292 keren
Ontvangen waarderingen: 205 keren

Re: Voorstellen Huub en Floris

#2 Bericht door adriline » 08 mei 2021, 10:25

Welkom en veel plezier ermee
A3

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Voorstellen Huub en Floris

#3 Bericht door Caspar » 08 mei 2021, 10:40

Welkom mannen.
Ik zie een kreidler en een G-klasse , ik vermoed dat jullie petrolhead's zijn.

Voor het verwijderen van het genoemde lager heb je geen trekker nodig. Indien je het carter verwarmd in een oven , dan vallen de lagers er vanzelf uit.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Voorstellen Huub en Floris

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 08 mei 2021, 10:53

Les 1 trek nooit lagers uit het blok zonder verhitten !

In ieder geval straks eer van jullie werk al dit wrak weer tot leven komt.

Overigens ben je met ALLEEN de juiste kickstarteras nog niet klaar om de trappers te laten vervallen.

succes en welkom

Enzo

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Voorstellen Huub en Floris

#5 Bericht door wimv8 » 08 mei 2021, 10:55

Leuk project weer om te volgen.
Veel plezier.

Gr. Wim.

Superhuub
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2021, 08:29
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen Huub en Floris

#6 Bericht door Superhuub » 08 mei 2021, 11:31

Ja, van de lagers weten we maar het kwam niet los met verwarmen omdat het verroest was. En te veel verwarmen ben ik ook niet zo van en dan trek ik het er liever uit Deze misschien monteren met loctite. Er zitten hier inderdaad wel een paar petrolheads. Die G klasse staat eigenlijk alleen maar op de foto omdat dat de enige foto was die we gemaakt hadden bleek later. Daarna lag de brommer al uit elkaar. Van de kickstartas weten we ook dat we meer nodig hebben. Bepaalde delen zoals lagerbussen kunnen we zelf maken omdat we de beschikking hebben over een draai- en freesbank. De rest van wat we nodig hebben moeten we nog uitzoeken.

Timmie
Berichten: 747
Lid geworden op: 01 mar 2020, 21:57
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 150 keren

Re: Voorstellen Huub en Floris

#7 Bericht door Timmie » 10 mei 2021, 16:22

Mooie koop zeg.
Ziet er nu al goed uit vind ik 😎.
Daar gaan jullie vreselijk veel lol aan beleven
Helemaal heerlijk om dat samen te doen als pa en zoon.
Gaan ze nooit meer vergeten, dat weer ik zeker .
Enfin...ik zou de lagers er liever niet uittrekken zo koud .pas daar maar mee op .
Beter warm maken even .meer moeite maar gaat eventuele beschadiging goed tegen .alu zet snel uit dus, t varkentje is gauw gewassen.
Stoken,tikje op een blokje hout,lagers eruit.
( eventueel direct polijsten hint hint ) 😀😀
Stoken , lagers erin laten vallen
Klaar .
Ga het project lekker meekijken .succes .
Grt tom

Plaats reactie