Na vele jaren met meerdere Ford Capri,s geknutseld en gereden te hebben was het na de verkoop van ons huis met ruime garage tijd voor een kleiner optrekje. Dat werd een appartement met een mini schuurtje . De Capri werd verkocht en na een tijd stilzitten begon het toch weer te kriebelen om iets om handen te hebben . Toen we tijdens een fietstochtje op een terrasje in Loon op Zand neerstreken stonden daar 2 Kreidlers te blinken in de stralende zon
Dus maar eens op MP rondgekeken, maar van die prijzen ben ik wel geschrokken. Om een Florett te restaureren ben je zo maar €3000 tot € 4000 kwijt , of nog meer als het blokje ook niet meer fris is.
Maar goed ,een hobby kost nu eenmaal geld of je moet gaan wandelen (doe ik ook ) .
Maar goed , eind vorig jaar zag ik in België net over de grens bij ons een exemplaar t.k.staan .
Zag er over foto red.uit , maar eenmaal thuis afgeleverd,je snapt het al ,bijna alles moet vervangen/herchroomd worden . Blokje zat vast ,maar loopt inmiddels boven verwachting.
Alle gelakte onderdelen heb ik reeds kaal geschuurd en nu ben ik op zoek naar en spuiter die voor mij het moeilijke deel kan doen.
Hoeft niet perse in de buurt (Waalwijk), is hoop ik maar eenmalig .
M.v.g. Siem Braspenning