Hans, 64 jaar en vanaf mijn 12 gek van brommers.
Scharrelde ze op bv uit het water waar we woonden in Den haag (de vliet) en probeerde ze lopend te krijgen.
Lukte ook vaak. Bouwde eigen crossers en op mijn 16 e een Zundapp.
Sleutelde wel ook aan Kreidler van vrienden.
Zundapp is vlak voor mij 18e in beslag genomen en ben motor gaan rijden.
Door de jaren wel met mijn zoon weer brommers gehad, Zundapps.
Onlangs liep ik toevallig tegen een Kreidler RS aan. Met motorkenteken geheel origineel.
Kon hem niet weerstaan en gekocht. Vorige eigenaar had hem 25 jaar geleden gekocht, maar had geen rijbewijs.
Dus er is weinig mee gereden.
Teller staat op ca. 30.000 km vanaf 1970.
Moest wel even wat aan gedaan worden.
Contactpunten, ketting en tandwielen en wat kleine zaken.
Momenteel is hij deels gedemonteerd om de achterbrug, standaard en voetsteun beugel te spuiten.
Ik had er twee nieuwe velgen en spaken bij gekregen. Achterwiel heb ik vernieuwd. Later komt het voorwiel aan de beurt.
Ga hem niet compleet restaureren, een Kreidler van ruim 50 jaar oud mag iets hebben en origineel vind ik leuker.
Motor is prima, met 13/36 haal ik max. 100 km/uur.
Echter wind tegen valt me een beetje tegen en kan ik de 5 de versnelling niet vasthouden.
Ik ga dus naar 12/36. Gewoon proberen wat ik prettig vind rijden.
Toerritje met anderen lijkt me leuk, maar ben in de zomer veel weg met de boot.
Of dat gaat lukken weet ik niet.
Gekke hoge stuur gaat er af. Origineel stokstuurtje zat er ook nog bij.
