Even voorstellen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 jul 2024, 21:51
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Even voorstellen.
Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Ron, 64 jr en heb van mijn 17 tot 25e gewerkt in de tweewielers ( fiets/brommer/motor)
Daarna heb ik 35 jaar een klein garagebedrijf Bosch Car Service gehad, dit alles in Den Haag.
Tweewielers zijn altijd wel mijn favoriet geweest!
2 jaar geleden heb ik een Duitse Yamaha FS1 5bak helemaal gerestaureerd en op motor kenteken gezet.
Nu heb ik onlangs een Kreidler RS uit 73 gekocht om de komende tijd veel plezier aan te beleven.
De RS is is matige staat, wat roest enzo maar is een 5 bak direct heeft goede compressie, originele SB cilinder en originele 20 mm bing carburateur.eigenlijk een best originele machine die veel liefde nodig heeft.
Denk dat ik vrijwel alles zelf kan behalve misschien wat aanpassingen om de olie lekkage onder controle te krijgen.
Ben erg benieuwd of er leden in het westen van het land zijn die hier ervaring mee hebben en dit misschien ook kunnen uitvoeren?
2e vraag, het aluminium van de cilinder is wat verweerd, is er een truc om dit weer mooi schoon te krijgen? Dacht aan droog ijs stralen, maar heb nog niet echt iemand gevonden die dit kan doen.
3e en laatste vraag, de velgen hebben klein beetje roest, kan ze vervangen voor imitatie maar dan heb ik niet meer het mooie motiefje wat in de velg rand zit. Verchromen zal 2 of 3 x duurder zijn als nieuw imitatie. Wat zouden jullie doen?
Kijk uit naar de antwoorden!
Ron
Daarna heb ik 35 jaar een klein garagebedrijf Bosch Car Service gehad, dit alles in Den Haag.
Tweewielers zijn altijd wel mijn favoriet geweest!
2 jaar geleden heb ik een Duitse Yamaha FS1 5bak helemaal gerestaureerd en op motor kenteken gezet.
Nu heb ik onlangs een Kreidler RS uit 73 gekocht om de komende tijd veel plezier aan te beleven.
De RS is is matige staat, wat roest enzo maar is een 5 bak direct heeft goede compressie, originele SB cilinder en originele 20 mm bing carburateur.eigenlijk een best originele machine die veel liefde nodig heeft.
Denk dat ik vrijwel alles zelf kan behalve misschien wat aanpassingen om de olie lekkage onder controle te krijgen.
Ben erg benieuwd of er leden in het westen van het land zijn die hier ervaring mee hebben en dit misschien ook kunnen uitvoeren?
2e vraag, het aluminium van de cilinder is wat verweerd, is er een truc om dit weer mooi schoon te krijgen? Dacht aan droog ijs stralen, maar heb nog niet echt iemand gevonden die dit kan doen.
3e en laatste vraag, de velgen hebben klein beetje roest, kan ze vervangen voor imitatie maar dan heb ik niet meer het mooie motiefje wat in de velg rand zit. Verchromen zal 2 of 3 x duurder zijn als nieuw imitatie. Wat zouden jullie doen?
Kijk uit naar de antwoorden!
Ron
- Monsma
- Berichten: 5079
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 830 keren
- Ontvangen waarderingen: 363 keren
Re: Even voorstellen.
Dag Ron
Welkom op het kreidler forum.
We zijn altijd gek op foto’s dus post maar raak.
Met betrekking tot jouw vragen:
1 Experts genoeg, en anders is opsturen ook een mogelijkheid.
2 Hoe erg is die verweerd? Wellicht eerst een nacht in de soda.
3 Als het ori silver seal velgen zijn opnieuw verchromen.
Welkom op het kreidler forum.
We zijn altijd gek op foto’s dus post maar raak.
Met betrekking tot jouw vragen:
1 Experts genoeg, en anders is opsturen ook een mogelijkheid.
2 Hoe erg is die verweerd? Wellicht eerst een nacht in de soda.
3 Als het ori silver seal velgen zijn opnieuw verchromen.
-
- Berichten: 7044
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 114 keren
Re: Even voorstellen.
Welkom Ron, foto's zijn we gek op.
Expertise genoeg in het westen, en opsturen kan natuurlijk ook.
Als er een beetje roest op de velgen zit, zou ik dit proberen weg te poetsen. Ontbreken er stukjes chroom, dan zou ik of vervangen of laten verchromen. Waarbij je je moet afvragen of het nieuwe chroom beter is.
Expertise genoeg in het westen, en opsturen kan natuurlijk ook.
Als er een beetje roest op de velgen zit, zou ik dit proberen weg te poetsen. Ontbreken er stukjes chroom, dan zou ik of vervangen of laten verchromen. Waarbij je je moet afvragen of het nieuwe chroom beter is.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 61076
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 1052 keren
- Ontvangen waarderingen: 2529 keren
Re: Even voorstellen.
Welkom Ron
Ik kan een 1973 RS dromen. Ik heb er al 20 jaar één.
Zwarte super kan je glasparelen en opnieuw zwart spuiten.
Olie lekkage is tot nul op te lossen. Tegenwoordig wordt er een uitwendige keerring gezet. Kan je combineren met blokrevisie. Keerringen en afdichtingen werken niet meer na zo lang stil staan.
Enzo
Ik kan een 1973 RS dromen. Ik heb er al 20 jaar één.
Zwarte super kan je glasparelen en opnieuw zwart spuiten.
Olie lekkage is tot nul op te lossen. Tegenwoordig wordt er een uitwendige keerring gezet. Kan je combineren met blokrevisie. Keerringen en afdichtingen werken niet meer na zo lang stil staan.
Enzo
-
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 93 keren
Re: Even voorstellen.
Hi Ron,
Welkom bij ons, wat je kan doen is de cilinder en kop ontvetten met wasbenzine. Daarna met een zacht koperbosteltje bewerken en tussen de ribben alles wegkrabben met een schroevendraaier of iets anders. Dit onder het genot van een lekkere kop koffie met een paar stroopwafels, rotklusje maar ja hobby en neem de tijd...........
Daarna een emmer met bloedheet water met Cillit Bang erin, lekker laten schuimen dus een paar flinbke lepels erin. Dit laat je zeker 30 minuten weken, daarna met een keihard ouderwetse schrobborstel ( handschoenen aan ivm hete cilinder)schrobben en daarna afspoelen. Niet tevreden.... dan herhalen dan krijg je die mooie grijze donkere kleur weer terug. Succes gegarandeerd
Welkom bij ons, wat je kan doen is de cilinder en kop ontvetten met wasbenzine. Daarna met een zacht koperbosteltje bewerken en tussen de ribben alles wegkrabben met een schroevendraaier of iets anders. Dit onder het genot van een lekkere kop koffie met een paar stroopwafels, rotklusje maar ja hobby en neem de tijd...........
Daarna een emmer met bloedheet water met Cillit Bang erin, lekker laten schuimen dus een paar flinbke lepels erin. Dit laat je zeker 30 minuten weken, daarna met een keihard ouderwetse schrobborstel ( handschoenen aan ivm hete cilinder)schrobben en daarna afspoelen. Niet tevreden.... dan herhalen dan krijg je die mooie grijze donkere kleur weer terug. Succes gegarandeerd
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 11013
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 214 keren
- Ontvangen waarderingen: 648 keren
Re: Even voorstellen.
Dag Ron,3e en laatste vraag, de velgen hebben klein beetje roest, kan ze vervangen voor imitatie maar dan heb ik niet meer het mooie motiefje wat in de velg rand zit. Verchromen zal 2 of 3 x duurder zijn als nieuw imitatie. Wat zouden jullie doen?
Nou Ron een staalwolletje en daarna goed met rumtummer behandelen (wax)
Maak de RS technisch in orde zo dat je veilig de weg op kan en kijk of het jou de lol geeft die je verwacht.
Een restauratie is een kostbare zaak tegenwoordig, gelijk het diepe in zonder netwerk en onderdelen kennis is een soort van Russisch roulette.
Ieder jaar een stukje upgrade met originele onderdelen, dan kom je er ook, het hoeft allemaal niet in een paar weken of maanden.
En dan, de eigenaren van een standaard 2.0 pk en die in het bezit van een Homoet 10 poorter vieren allebei op het zelfde moment de jaarwisseling.
Ik zie graag de foto's van jou parel verschijnen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 jul 2024, 21:51
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even voorstellen.
Foto’s, foto’s, foto’s ik heb zitten kijken maar met de i-phone en i-pad lijkt dat niet te lukken. Lees dat dit met de pc moet? Zal eens kijken of het mij daarmee lukt.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 61076
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 1052 keren
- Ontvangen waarderingen: 2529 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 61076
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 1052 keren
- Ontvangen waarderingen: 2529 keren
Re: Even voorstellen.
In ieder geval een leuke klus hem in orde te maken. Ik zie veel werk maar goed te doen
Het is geen RS uit 1973 !!
is uit 1977 K54/505
Enzo
Het is geen RS uit 1973 !!
is uit 1977 K54/505
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- maloud (14 jul 2024, 19:40)
- Waardering: 8.33%
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 61076
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 1052 keren
- Ontvangen waarderingen: 2529 keren
- maloud
- Berichten: 1902
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
- Contacteer:
Re: Even voorstellen.
Voor iedereen is het registreren van de eerste Kreidler gratis ! Dan weet je waar hij aan zou moeten voldoen
https://kreidlerdatabase.nl/formulieren/registreren
https://kreidlerdatabase.nl/formulieren/registreren
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 jul 2024, 21:51
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even voorstellen.
Oke, dat hij uit 77 komt maakt mij niet zo veel uit. Maar als het geen RS is, wat voor type is het dan wel?
Framenr. Begint wel met 51
Gaat mij erom dat hij op motor kenteken gaat. Dat zal geen probleem zijn.
Framenr. Begint wel met 51
Gaat mij erom dat hij op motor kenteken gaat. Dat zal geen probleem zijn.
-
- Berichten: 7044
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 114 keren
Re: Even voorstellen.
Het is een RS uit 1977
Overigens moet je je niet teveel voorstellen van de verschillen tussen een RS en een Kreidler die geen RS is
- maloud
- Berichten: 1902
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 61076
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 1052 keren
- Ontvangen waarderingen: 2529 keren
Re: Even voorstellen.
Dat staat er ook niet, geen RS.
Het is juist een RS uit 1977
Het type geeft dat aan.
Enzo
-
- Berichten: 1041
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 72 keren
Re: Even voorstellen.
Volgens mij is het een export type. Hij heeft in ieders geval heel veel kenmerken van zoiets: Export RS
- Deze gebruikers waarderen Helmantel voor dit bericht:
- Enzo-tvdzijden (15 jul 2024, 09:06)
- Waardering: 8.33%
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 61076
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 1052 keren
- Ontvangen waarderingen: 2529 keren
-
- Berichten: 1041
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 72 keren
Re: Even voorstellen.
De Duitse modellen waren inmiddels gemoderniseerd, maar de uitgeklede modellen moesten het met onderdelen uit het schap doen. Onder andere uit 1973, waardoor hij inderdaad op een 73'er RS lijkt.
Het zou wel intressant zijn te weten waar deze origineel geleverd is.
Het zou wel intressant zijn te weten waar deze origineel geleverd is.
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2467
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 141 keren
Re: Even voorstellen.
Hartelijk welkom hier , veel plezier op het Forum .
Vermoedelijk uit Belgie geexporteerd , daar zag je die oranje verklikkers tussen de spaken wel vaker .
Ik haal die meteen er tussen uit .
Groeten , Leopold .
Vermoedelijk uit Belgie geexporteerd , daar zag je die oranje verklikkers tussen de spaken wel vaker .
Ik haal die meteen er tussen uit .
Groeten , Leopold .