2007, Komt een KREIDLER bij de dokter
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Herman was in onze tijd, zoals ik al vaker geschreven heb, een apart verhaal. Naast Jan Thiel behoorde hij tot de top wat in die tijd in 2T mogelijk was. (grote fabrieken niet meegerekend)
Maar er zijn meerdere voorgangers geweest waar veel minder van bekend is zoals de X16 van Aad van Exel.
En ook wat Cees van Dongen samen met zijn vader allemaal gebouwd heeft. Zij waren ook kunstenaars op veel gebieden.
In de tijd dat de Honda 4T van Jan van Leeuwen door de Kreidlers al behoorlijk zoek gereden werd, kwam Cees van Dongen mij op het rechte eind op Zandvoort voorbij op jawel een Honda 4T.
Ik kan mij herinneren dat ik behoorlijk hierdoor verrast was, ik wilde nog net niet afstappen.
Alleen zij zagen kans dat 4T zo'n power te geven. Later heb ik dat ding nooit meer zo hard zien gaan???
Herman, die zich nog zelden laat zien, was ook aanwezig bij de Jamathi nieuwjaars bijeenkomst in het museum 2 weken geleden en gaf samen met Ton Kooyman uitvoerig uitleg over bovenstaande machine.
Maar zoals de meeste tuners, is hij geen waterval van woorden.
Het meest leuke vond ik dat ook in de tijd dat Herman voor Jamathi reed, nooit gesproken werd over tuning.
De uitzondering bevestigt de regel en moet dan die omgedraaide cilinder geweest zijn.
Mooie redactie Rijk
Groeten,
Luc
Maar er zijn meerdere voorgangers geweest waar veel minder van bekend is zoals de X16 van Aad van Exel.
En ook wat Cees van Dongen samen met zijn vader allemaal gebouwd heeft. Zij waren ook kunstenaars op veel gebieden.
In de tijd dat de Honda 4T van Jan van Leeuwen door de Kreidlers al behoorlijk zoek gereden werd, kwam Cees van Dongen mij op het rechte eind op Zandvoort voorbij op jawel een Honda 4T.
Ik kan mij herinneren dat ik behoorlijk hierdoor verrast was, ik wilde nog net niet afstappen.
Alleen zij zagen kans dat 4T zo'n power te geven. Later heb ik dat ding nooit meer zo hard zien gaan???
Herman, die zich nog zelden laat zien, was ook aanwezig bij de Jamathi nieuwjaars bijeenkomst in het museum 2 weken geleden en gaf samen met Ton Kooyman uitvoerig uitleg over bovenstaande machine.
Maar zoals de meeste tuners, is hij geen waterval van woorden.
Het meest leuke vond ik dat ook in de tijd dat Herman voor Jamathi reed, nooit gesproken werd over tuning.
De uitzondering bevestigt de regel en moet dan die omgedraaide cilinder geweest zijn.
Mooie redactie Rijk
Groeten,
Luc
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 18 sep 2004, 19:32
- Locatie: puiflijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 21 okt 2003, 10:08
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Aanvulling Komt een Kreidler bij de dokter
Enthousiast geraakt door de belangstelling voor zijn blok heeft Jack Greevink aan een restauratie van zijn blok begonnen. Allereerst heeft hij de buitenkant onderhanden genomen. Er is een koppelingshuis opgezet ( met dank aan TET(Rene)) en een stomp voor de gever van de ontsteking.
Ook heeft hij de buitengedeelte van de klauwschakeling van de versnellingsbak gemaakt. Bovendien het hele blok gepoetst en gepolijst.
Bijgaand wat foto's
mvgrijk
Enthousiast geraakt door de belangstelling voor zijn blok heeft Jack Greevink aan een restauratie van zijn blok begonnen. Allereerst heeft hij de buitenkant onderhanden genomen. Er is een koppelingshuis opgezet ( met dank aan TET(Rene)) en een stomp voor de gever van de ontsteking.
Ook heeft hij de buitengedeelte van de klauwschakeling van de versnellingsbak gemaakt. Bovendien het hele blok gepoetst en gepolijst.
Bijgaand wat foto's
mvgrijk
- Bijlagen
-
- HEMEYLA BLOK 003.jpg (30.43 KiB) 10159 keer bekeken
- peter de beus
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
- Locatie: veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:24
- Locatie: Gemert
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Tjonge, jonge wat was dat toch een mooie tijd, een tijd waarin je als techneut met flink wat fantasie en niet te vergeten "vaardigheid", nog een stempel kon drukken op de prestaties tijdens wedstrijden. Tegenwoordig kun je haast alleen maar competatief zijn als je de nieuwste fabrieks onderdelen kunt betalen en "mag" kopen!
Er is tegenwoordig nog maar één sport, bij mijn weten, waar dit nog mogelijk is: dragracen/sprinten met motoren.
Zelfs de jeugd ontkomt er niet aan, door de haast onuitputtelijke stroom aan opvoer delen weten ze niet eens meer dat er iets als een vijl bestaat. Nee, dan is een project als deze even iets anders, de beste man had een idee en dat wás het en het moest en zou er van komen. In één woord: GEWELDIG !
Dat het niet het succes is geworden waarop hij gehoopt had is (op dit moment) bijzaak. The proof of the pudding, is the eating maar daarvoor moet je die pudding wel eerst even bereiden! Petje af.
MvG M3GTDRIVER
Er is tegenwoordig nog maar één sport, bij mijn weten, waar dit nog mogelijk is: dragracen/sprinten met motoren.
Zelfs de jeugd ontkomt er niet aan, door de haast onuitputtelijke stroom aan opvoer delen weten ze niet eens meer dat er iets als een vijl bestaat. Nee, dan is een project als deze even iets anders, de beste man had een idee en dat wás het en het moest en zou er van komen. In één woord: GEWELDIG !
Dat het niet het succes is geworden waarop hij gehoopt had is (op dit moment) bijzaak. The proof of the pudding, is the eating maar daarvoor moet je die pudding wel eerst even bereiden! Petje af.
MvG M3GTDRIVER
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Na het artikel nog eens doorgelezen te hebben blijken er enige "foutjes" in geslopen te zijn.
Herman Meijer heeft in 1971 nog het hele jaar met dit motorblokje in de Nederlandse wedstrijden gereden, wat de tweede plaats in het kampioenschap opleverde.
Ook tijdens de TT van Assen in 1971 reed Herman ermee, in de voorlaatste ronde zelfs op de derde plek, toen moest hij door een ontstekingsdefekt opgeven.
Al steppend kwam hij nog op een twaalfde plaats onder de zwart-wit geblokte vlag door.
De rest van de GP wedstrijden heeft Herman voor het Jamathi team gereden, wat een vierde plaats in het wereldkampioenschap opleverde.
In de winter van 1971-1972 zijn de blokjes overgenomen door Jack Greevink en ondergetekende en in nieuwe frames gebouwd.
Jack heeft in 1973 de helm aan de wilgen gehangen, zelf ben ik nog even doorgegaan t/m 1979.
TonK
Herman Meijer heeft in 1971 nog het hele jaar met dit motorblokje in de Nederlandse wedstrijden gereden, wat de tweede plaats in het kampioenschap opleverde.
Ook tijdens de TT van Assen in 1971 reed Herman ermee, in de voorlaatste ronde zelfs op de derde plek, toen moest hij door een ontstekingsdefekt opgeven.
Al steppend kwam hij nog op een twaalfde plaats onder de zwart-wit geblokte vlag door.
De rest van de GP wedstrijden heeft Herman voor het Jamathi team gereden, wat een vierde plaats in het wereldkampioenschap opleverde.
In de winter van 1971-1972 zijn de blokjes overgenomen door Jack Greevink en ondergetekende en in nieuwe frames gebouwd.
Jack heeft in 1973 de helm aan de wilgen gehangen, zelf ben ik nog even doorgegaan t/m 1979.
TonK
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- svdh
- Berichten: 1509
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:09
- Locatie: Veghel, Noord-Brabant
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Rijk tekent volgens mij in 3D Studio MAX of Cinema 4D.Maarten schreef:Had Rijk eigenlijk ook deze mooie tekening tot zijn beschikking om het blok te kunnen tekenen?
Dat zijn programma's ontwikkelt voor de film- en gameindustrie.
Je kunt met deze programma's met maten werken, maar de maateenheid hierin is meter Daarom word er meer op het oog gewerkt met dit soort tekenprogramma's.