Rinus Oorebeek eert het kleine

Wegrace artikelen en informatie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#26 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 dec 2007, 22:05

Jammer dat Rinus bij de sloop geen verhuiswagen heeft gebruikt. :wink:

Enzo

Helmantel
Berichten: 1020
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 68 keren

#27 Bericht door Helmantel » 17 dec 2007, 14:14

Ik heb ooit op een beurs een nieuwe 2.9 pk SB van hem gekocht. Hij had er een doos vol van. Ook een doos vol met watergekoelde cilinders trouwens. Ik wist er toen nog niet zoveel van en dacht een RS cilinder te pakken te hebben, maar dat kan ik hem niet kwalijk nemen. Cilindertje liep trouwens lekker.

Later heb ik er nog een gesmede Mahle zuiger voor gekocht. De eerste keer dat ik hem belde zei z'n vrouw dat hij aan het vissen was. Wel grappig om nu 12 jaar later weer te lezen dat dat z'n andere hobby was.

Inderdaad jammer dat hij dood is.

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8298
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 131 keren

#28 Bericht door Melvin » 18 dec 2007, 19:16

het 3.6 rijwindcilindertje van de 72er komt ook van rinus af.
Tussen de rotzooi lagen 6 nieuwe.

De beste man had een mooie vooraad opgebouwt zo te zien

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3527
Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
Locatie: Wormerveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#29 Bericht door Johan » 18 dec 2007, 19:38

hij praat wel echt vol passie, dat vink echt het mooiste van alles :D

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9770
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 421 keren
Contacteer:

#30 Bericht door Maarten » 18 dec 2007, 19:48

Dit verhaal vind ik ook frapant, ik had dat ook al eens gehoord van Piet vd Gaag.
Rinus Oorebeek schreef:Spijt

Toen de slopershamer destijds het pand van Van Veen in Amstelveen nietsontziend tegen de vlakte mokerde, had Oorebeek al een ronde gemaakt. Hij waande zich in een walhalla dat enige uren later zelf naar het hiernamaals zou worden gezonden. `Ik kon niet geloven wat er allemaal nog stond. Mallen van stroomlijnen, uitlaten van Wankels waar ze zich nu gek naar lopen zoeken. Ik kwam ook in een kamertje met allemaal boekjes over Jan de Vries. Buiten liepen jongens met een karretje en daar een complete Husqvarna op. Ik was er met mijn auto en die heb ik helemaal vol geladen. Ik had beter met een verhuiswagen kunnen komen, daar heb ik nog spijt van. Ze lieten gewoon het dak erop vallen!' Het ongeloof en de verbazing is nog steeds hoorbaar in Oorebeeks stem. Toch sleepte hij behoorlijk wat spullen weg uit de Van Veen erfenis. 'In het begin heb ik veel verkocht voor weinig geld en daar heb ik ook best spijt van. Onder andere een cilinder van De Vries. Dat had ik nooit moeten doen.
Eind van de week komt, in het kader van de Kerst, het beloofde artikel over de Van Veen Group op de site, en ik kan maar niet uit over bovenstaande passage, dat alle super mooie spullen in het pand van van Veen gewoon weggegeven werden, vrachtwagens vol werden weggehaald, de rest ging naar het oud ijzer en het pand werd gesloopt. Ze lieten gewoon het dak er op vallen... wie snapt dat nou...


Alleen ben ik een beetje in de war nu, waar was dat pand in Amstelveen, ik lees vooral over panden in Amsterdam
Laatst gewijzigd door Maarten op 18 dec 2007, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#31 Bericht door Andry » 18 dec 2007, 19:51

Kippenvel als ik het verhaal lees,

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#32 Bericht door dijk » 18 dec 2007, 20:11

Maarten schreef:Dit verhaal vind ik ook frapant, ik had dat ook al eens gehoord van Piet vd Gaag.
Rinus Oorebeek schreef:Spijt

Toen de slopershamer destijds het pand van Van Veen in Amstelveen nietsontziend tegen de vlakte mokerde, had Oorebeek al een ronde gemaakt. Hij waande zich in een walhalla dat enige uren later zelf naar het hiernamaals zou worden gezonden. `Ik kon niet geloven wat er allemaal nog stond. Mallen van stroomlijnen, uitlaten van Wankels waar ze zich nu gek naar lopen zoeken. Ik kwam ook in een kamertje met allemaal boekjes over Jan de Vries. Buiten liepen jongens met een karretje en daar een complete Husqvarna op. Ik was er met mijn auto en die heb ik helemaal vol geladen. Ik had beter met een verhuiswagen kunnen komen, daar heb ik nog spijt van. Ze lieten gewoon het dak erop vallen!' Het ongeloof en de verbazing is nog steeds hoorbaar in Oorebeeks stem. Toch sleepte hij behoorlijk wat spullen weg uit de Van Veen erfenis. 'In het begin heb ik veel verkocht voor weinig geld en daar heb ik ook best spijt van. Onder andere een cilinder van De Vries. Dat had ik nooit moeten doen.
Eind van de week komt, in het kader van de Kerst, het beloofde artikel over de Van Veen Group op de site, en ik kan maar niet uit over bovenstaande passage, dat alle super mooie spullen in het pand van van Veen gewoon weggegeven werden, vrachtwagens vol werden weggehaald, de rest ging naar het oud ijzer en het pand werd gesloopt. Ze lieten gewoon het dak er op vallen... wie snapt dat nou...


Alleen ben ik een beetje in de war nu, waar was dat pand in Amstelveen, ik lees vooral over panden in Amsterdam

volgens mijn in amsterdam maarten :wink:

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#33 Bericht door Ed.P » 18 dec 2007, 21:19

Ik ben er een paar keer geweest met m,n eerste baas , ze zaten aan de Haarlemmerweg ? in Amsterdam.

Die uitlaten van de wankelmotor werden indertijd door mijn vader gemaakt , 6 hoekig uit rvs als ik me het goed herinner , het dempwol nam natuurlijk gretig aftrek bij mijn projectjes :wink:

Ed

Helmantel
Berichten: 1020
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 68 keren

#34 Bericht door Helmantel » 19 dec 2007, 09:16

Jan de Vries heeft het ook wel eens genoemd, in een interview. Er werden zelfs 12 bakken en dergelijke weggegooid. Volgens mij hadden ze er een beetje genoeg van, na het mislukte Wankel avontuur en het faillisement van Kreidler en konden ze zich er op dat moment niet meer druk over maken.

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#35 Bericht door TonK » 23 okt 2008, 20:54

Het onderschrift bij de foto in het artikel is niet juist:

no. 55 is Jan Mijwaart (neef van Martin) op de Jamathi.

no. 80 is Rinus Oorebeek

Tijdens een K.N.M.V. race op circuit Zandvoort in 1972.

Afbeelding

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#36 Bericht door TonK » 23 okt 2008, 21:08

Dit is Rinus in 1971 bij een N.M.B. race 50cc B klasse.

Afbeelding

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#37 Bericht door Ed.P » 23 okt 2008, 21:09

Zo Ton , jij hou wel van topics schoppen hé ? :wink:

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#38 Bericht door TonK » 23 okt 2008, 21:14

Er sluipen vaak onjuistheden in dergelijke artikelen, omdat ik dat allemaal van nabij heb meegemaakt dus mijn correctie.

Heeft niets met "schoppen" van doen. :|

Gebruikersavatar
Nico Ha
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 aug 2004, 18:35
Locatie: Hazerswoude dorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#39 Bericht door Nico Ha » 23 okt 2008, 22:21

Afgelopen Nozem Donderavond hadden we het nog toevallig over deze man.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9770
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 421 keren
Contacteer:

#40 Bericht door Maarten » 24 okt 2008, 08:04

In het artikel over John Bos dat nu op de voorpagina staat wordt ook de rol van Rinus Oorebeek nog genoemd.

viewtopic.php?t=28539

Ton, hartelijk dank voor de correctie en het commentaar bij de foto's, ik heb dat natuurlijk meteen even er bij gezet. Was ook wel verwarrend met die 2 keer nr. 55 op de foto's. En ik heb inderdaad geen problemen met het toevoegen van informatie in een oud topic.

"Schoppen" is het als de informatie niet meer van belang is, bijvoorbeeld een restauratie van 4 jaar geleden dat iemand dan schrijft "zou je er geen andere koplamp op doen" of "die is mooi geworden".

MVG Maarten :-)

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#41 Bericht door Ed.P » 24 okt 2008, 21:06

Excuses :oops:

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#42 Bericht door pax00l » 11 dec 2008, 12:18

Ja we hebben hele gespreken gevoerd,dat ging meest al niet over het race gebeuren,maar over dingen die hij graag wilde leren,BVB elektronica,en het kart gebeuren,ik weet nog toen ik mijn 1e [1988]ontsteking aan hem liet zien,hij zij ,dus jij ga ontstekingen verkopen,ik zij ben je gek of zo,ik hou ze gewoon voor mijn eigen ik ver koop niets,alles wat ik zelf maak verkoop ik niet ,ik ga jou niet in de weg lopen,naar een jaar te hebben gezien dat het waar was dat ik niet verkocht,gaf hij mijn de hand,oke we zij weer vrienden,ik zie ,dat ben je al zo lang als ik je kan. ja hij had een hele boel verstand van het gebeuren, het is niet anders.
LOUIS

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9770
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 421 keren
Contacteer:

Re: Rinus Oorebeek eert het kleine

#43 Bericht door Maarten » 26 jun 2019, 17:40

Stickers Rinus Oorebeek Tuning

Stickers Rinus Oorebeek Tuning
Stickers Rinus Oorebeek Tuning
FB_IMG_1561563276269.jpg (45.08 KiB) 1849 keer bekeken

Plaats reactie