Mostert Racing uitlaat

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren
Contacteer:

#151 Bericht door LVS » 21 mar 2008, 21:49

Martijn Koert schreef:
eduardc schreef:Hallo daar,

Men heeft het meestal over uitlaten die op maat naar je cilinder gemaakt moet worden.

Heb van de week een MR-43 gescoord, ben helemaal weg van het uiterlijk.
Tja Het oog wil ook wat.

Na het monteren op mijn machine (setup onbewerkte SB Mahle'99 met Bing 20mm) ging ik een stukje rijden.
Het resultaat was bedroefend, ging niet harder dan 60 km/u.

Mijn vraag is wat voor soort cilinder past het best bij een MR-43 en klopt het dat deze uitlaat eigenlijk (door de powerbreedte) niet geschikt is voor op de weg?

Alvast bedankt voor jullie reacties.



Gruß,
Ed
extreem! max vermogen bij 14500!!

wel 9,6pk op het a wiel met een 50cc 6p
--------------------------------------------------------------------------------------------_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

even wat info .. over de M-R 43.

verleden week behoorlijk wat getest ,met deze pijp .
op de sobw racer van roy kolen.

en iets veranderd , om de pijp wat mooier te laten lopen .
de cilinder met een snelle motorcross timing loopt nu mooi , vermogen tussen 8000 tot 13,500 maximaal .

met een 16 mm mikuni komt er toch 10,5 pk uit . :wink:
en is over een groot gedeelte van het toeren gebied [ tussen 8000 - 10.500] sterker dan de homoet race pijp [ 1 pk meer]

en ik heb het laaste jaar wel 20 soorten uitlaten getest , maar dit was de eerste die positief uit de testen komt ..

:mrgreen:

*

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4173
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#152 Bericht door Martijn Koert » 21 mar 2008, 21:53

LVS schreef:
Martijn Koert schreef:
eduardc schreef:Hallo daar,

Men heeft het meestal over uitlaten die op maat naar je cilinder gemaakt moet worden.

Heb van de week een MR-43 gescoord, ben helemaal weg van het uiterlijk.
Tja Het oog wil ook wat.

Na het monteren op mijn machine (setup onbewerkte SB Mahle'99 met Bing 20mm) ging ik een stukje rijden.
Het resultaat was bedroefend, ging niet harder dan 60 km/u.

Mijn vraag is wat voor soort cilinder past het best bij een MR-43 en klopt het dat deze uitlaat eigenlijk (door de powerbreedte) niet geschikt is voor op de weg?

Alvast bedankt voor jullie reacties.



Gruß,
Ed
extreem! max vermogen bij 14500!!

wel 9,6pk op het a wiel met een 50cc 6p
--------------------------------------------------------------------------------------------_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

even wat info .. over de M-R 43.

verleden week behoorlijk wat getest ,met deze pijp .
op de sobw racer van roy kolen.

en iets veranderd , om de pijp wat mooier te laten lopen .
de cilinder met een snelle motorcross timing loopt nu mooi , vermogen tussen 8000 tot 13,500 maximaal .

met een 16 mm mikuni komt er toch 10,5 pk uit . :wink:
en is over een groot gedeelte van het toeren gebied [ tussen 8000 - 10.500] sterker dan de homoet race pijp [ 1 pk meer]

en ik heb het laaste jaar wel 20 soorten uitlaten getest , maar dit was de eerste die positief uit de testen komt ..

:mrgreen:

*
dan mag je die van mij ook wel aanpassen :D

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6803
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#153 Bericht door Ries » 22 mar 2008, 06:50

ja Martijn,

het verschil is wel dat Roy 1 seizoen met een rsp zuiger doet, en jij gemiddeld 2 weken :mrgreen:

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4173
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#154 Bericht door Martijn Koert » 22 mar 2008, 17:55

Ries schreef:ja Martijn,

het verschil is wel dat Roy 1 seizoen met een rsp zuiger doet, en jij gemiddeld 2 weken :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
papabrolli
Berichten: 2074
Lid geworden op: 10 jul 2005, 19:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#155 Bericht door papabrolli » 22 mar 2008, 19:03

Andry schreef:Mooi uitlaatje voor op de Waterkoker ed,

Daar zou je hem toch oook voor gebruiken :roll:

PB overigens al bekeken ?
Heb je weer halve informatie gegeven bij de verkoop :?: :lol: :wink:

Paps

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#156 Bericht door Andry » 22 mar 2008, 20:29

Neeh

Toevallig niet,

Gebruikersavatar
eduardc
Berichten: 597
Lid geworden op: 10 nov 2004, 22:14
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#157 Bericht door eduardc » 26 mar 2008, 22:25

papabrolli schreef:
Andry schreef:Mooi uitlaatje voor op de Waterkoker ed,

Daar zou je hem toch oook voor gebruiken :roll:

PB overigens al bekeken ?
Heb je weer halve informatie gegeven bij de verkoop :?: :lol: :wink:

Paps
Sterker nog, heb niet eens om info gevraagd.
Viel meteen op het uiterlijk van de uitlaat.



Gruß,
Ed

Gebruikersavatar
eduardc
Berichten: 597
Lid geworden op: 10 nov 2004, 22:14
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#158 Bericht door eduardc » 26 mar 2008, 22:29

LVS schreef:
Martijn Koert schreef:
eduardc schreef:Hallo daar,

Men heeft het meestal over uitlaten die op maat naar je cilinder gemaakt moet worden.

Heb van de week een MR-43 gescoord, ben helemaal weg van het uiterlijk.
Tja Het oog wil ook wat.

Na het monteren op mijn machine (setup onbewerkte SB Mahle'99 met Bing 20mm) ging ik een stukje rijden.
Het resultaat was bedroefend, ging niet harder dan 60 km/u.

Mijn vraag is wat voor soort cilinder past het best bij een MR-43 en klopt het dat deze uitlaat eigenlijk (door de powerbreedte) niet geschikt is voor op de weg?

Alvast bedankt voor jullie reacties.



Gruß,
Ed
extreem! max vermogen bij 14500!!

wel 9,6pk op het a wiel met een 50cc 6p
--------------------------------------------------------------------------------------------_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

even wat info .. over de M-R 43.

verleden week behoorlijk wat getest ,met deze pijp .
op de sobw racer van roy kolen.

en iets veranderd , om de pijp wat mooier te laten lopen .
de cilinder met een snelle motorcross timing loopt nu mooi , vermogen tussen 8000 tot 13,500 maximaal .

met een 16 mm mikuni komt er toch 10,5 pk uit . :wink:
en is over een groot gedeelte van het toeren gebied [ tussen 8000 - 10.500] sterker dan de homoet race pijp [ 1 pk meer]

en ik heb het laaste jaar wel 20 soorten uitlaten getest , maar dit was de eerste die positief uit de testen komt ..

:mrgreen:

*
Hallo Claus,

Hier zie je de poortiming van de (Emot) cilinder die ik wil i.c.m. de MR-43 gaan gebruiken. Is het wat ???


Gruß,
Ed
Bijlagen
2.JPG
2.JPG (26.08 KiB) 2848 keer bekeken
Emot2.jpg
Emot2.jpg (17.47 KiB) 2851 keer bekeken

Plaats reactie