Het Tuningstopic

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Het Tuningstopic

#1 Bericht door Dimage » 12 nov 2005, 10:00

Het Tuningstopic

Omdat er behoefte bleek aan een topic waar iedereen zijn ervaringen kon delen, is er besloten om speciaal hiervoor een topic in te richten.
Er is gekozen om hier de oude 60cc topic voor te gebruiken, want er was de keuze om het topic te sluiten (omdat de berichten veelal niet direct over het hoofdonderwerp gingen), deze naar de chat te verplaatsen of deze direct te gebruiken als tuningstopic.
We hebben voor het laatste gekozen omdat er naar onze mening best wel veel nuttige en interessante info in de topic staat en het zou zonde zijn deze te laten verdwijnen.
Belangrijk is echter wel dat iedereen meehelpt deze topic zo serieus mogelijk te houden.
Onzin, offtopic berichten en berichten waar mensen elkaar gaan uitdagen voor een wedstrijdje e.d. horen niet thuis in deze topic en zullen zonder verdergaande mededeling gewoon verwijderd worden.
Gebruik deze topic (waar hij inmiddels al voor gebruikt werd) om je ervaringen te delen, zodat wellicht een ander hier ook een graantje van mee kan pikken of wat kan leren.


MVG Frans

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Het Tuningstopic

#2 Bericht door dijk » 12 nov 2005, 10:33

starks even bij claus kijken ik laat bij me lvs 8 poorter 60cc een 44mm rsp zuiger in meten en de zuiger op maat maken. damspeed laat ook een 60cc 8 poorter bij lvs maken. foto,s volgen later wel. :wink: :P

ocin
Berichten: 720
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:16
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#3 Bericht door ocin » 12 nov 2005, 10:47

:lol: RSPx8x60xLVS=>120 :internetbrommer aan deze formule kan Hansj :wink: nog flink wat rekenen en Blair een puntje zuigen. :lol:

Succes Nico

Gebruikersavatar
HansJ
Berichten: 2007
Lid geworden op: 25 dec 2003, 13:29
Locatie: Gouda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door HansJ » 12 nov 2005, 11:35

ocin schreef::lol: RSPx8x60xLVS=>120 :internetbrommer aan deze formule kan Hansj :wink: nog flink wat rekenen en Blair een puntje zuigen. :lol:

Succes Nico
Ja, Nico. De formule klopt wat je schrijft :D :D .
Heb de formule ook doorgegeven aan Blair...... en die was compleet uit het veld geslagen....Hij riep: Ik ga ook Kreidler rijden en naar LVS. 8)

Zo zie je maar :D :D

HansJ

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#5 Bericht door tombo » 12 nov 2005, 18:31

Ben benieuwd wat sierfred van die formule vind :mrgreen:

Gebruikersavatar
Rick Hahn
Berichten: 1883
Lid geworden op: 24 feb 2004, 22:42
Locatie: Enschede/Epe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#6 Bericht door Rick Hahn » 12 nov 2005, 18:37

RSPx8x60xSierfred < 0 :mrgreen:

Gebruikersavatar
Markde2e
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
Locatie: Nijmegen
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door Markde2e » 12 nov 2005, 18:56

Waarom geen 120 met een gewone zuiger?
Lijkt me zelfs beter, omdat deze uitzet en cil ook, zon RSP zet volgens mij niet/amper uit..

Wouter
Berichten: 1166
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:28
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#8 Bericht door Wouter » 12 nov 2005, 19:11

ligt eraan wat je onder een 'gewone' zuiger verstaat,

ik heb wel ondervonden dat een rsp lang niet zo slijt als een meteor.. dat is een nadeel van de meteor's

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door Rommats » 12 nov 2005, 19:59

Markde2e schreef:Waarom geen 120 met een gewone zuiger?
Lijkt me zelfs beter, omdat deze uitzet en cil ook, zon RSP zet volgens mij niet/amper uit..
Omdat een "gewone" zuiger minder bestand is tegen de xtreme krachten die vrij komen die nodig zijn om 120 km /h te halen.Een RSP is een gesmede zuiger net als MBA en voorheen de Asso race zuiger.
Verder zou anders de formule ook niet meer kloppen

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#10 Bericht door dijk » 12 nov 2005, 20:11

de spullen bij claus gebracht vandaag. nog wat leuke grafieken gezien bij claus vandaag. weer even bij leuk bij gepraat met claus. de cilinders gaan daarna naar power seal als ze klaar zijn hoe de rsp zuigers het houden zien we van het voorjaar wel. :wink: :mrgreen:

Wouter
Berichten: 1166
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:28
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#11 Bericht door Wouter » 12 nov 2005, 20:20

komt vast en zeker goed :!:

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#12 Bericht door dijk » 12 nov 2005, 20:29

daar gaan ik ook van uit wouter :!: :thumbsup :rs

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#13 Bericht door nozems » 12 nov 2005, 21:07

leuk man, deze cilinders worden naar ron z,n eerste lvs 8poorter gemaakt, die haalde ook de 120...met mij erop dan :D , of krijgen ze iets meer haast mee in de timing :?:

over powerseal kan ik heel kort zijn; TOP :clap :D

snel, en nog belangrijker goed klaar gemaakt...geen rare fratsen met losse stukjes wand die tussen je zuiger en cilinder wand lopen, met vastloper als gevolg, deze wand ziet er gewoon netjes uit zonder putjes o.i.d.
schijnt ook weer harder te zijn als gewone nicasiel.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#14 Bericht door dijk » 12 nov 2005, 21:36

pascal de zuigers blijven op de orginele lengte,lvs haalt daarom de inlaatpoort nog wat naar beneden. dan blijven de prestaties het zelfde. :wink: :mrgreen:

ocin
Berichten: 720
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:16
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

auspuf

#15 Bericht door ocin » 12 nov 2005, 22:17

:oops: Durf het bijna niet te vragen, maar wat voor uitlaat komt er op.
Homoet
S&S
G.m.
Foekema
Pro Tuning
none of the above

Groeten Nico 8-[

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#16 Bericht door dijk » 12 nov 2005, 22:31

een gemaakt door ocin :whistle . geintje nee hoor nico er komt een homoet 6 p op. :wink: :mrgreen: :rs

ocin
Berichten: 720
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:16
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#17 Bericht door ocin » 12 nov 2005, 22:52

:lol: Ik wil het graag voor je doen als je in oncin gelooft :lol:

Groeten Nico :roll:

Site is ook weer aangepast zie werkplaats

Gebruikersavatar
Markde2e
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
Locatie: Nijmegen
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#18 Bericht door Markde2e » 13 nov 2005, 00:00

Rommats schreef:
Markde2e schreef:Waarom geen 120 met een gewone zuiger?
Lijkt me zelfs beter, omdat deze uitzet en cil ook, zon RSP zet volgens mij niet/amper uit..
Omdat een "gewone" zuiger minder bestand is tegen de xtreme krachten die vrij komen die nodig zijn om 120 km /h te halen.Een RSP is een gesmede zuiger net als MBA en voorheen de Asso race zuiger.
Verder zou anders de formule ook niet meer kloppen
Nouja ligt er ook aan hoe lang je er mee rijd, ik heb trouwens lang met een gebruikte meteor zuiger constant 12.000 echte toeren gemaakt en me athena.. zuiger is nog gewoon goed.
Het voordeel van zon MBA is natuurlijk dat het minder snel slijt, maar je prestaties zullen er naar mijn mening niet mee vooruit gaan..

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#19 Bericht door Sander » 13 nov 2005, 00:10

mwa als je een zuiger hebt die minder uitzet en je rijd langere afstanden dan merk je t verschil wel :)

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#20 Bericht door snel » 13 nov 2005, 00:41

dacht je...??

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4710
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

#21 Bericht door pimvandongen » 13 nov 2005, 00:56

dijk schreef:een gemaakt door ocin :whistle . geintje nee hoor nico er komt een homoet 6 p op. :wink: :mrgreen: :rs

mag ik even brutaal zijn....

waarom zoveel geld in een cilinder stoppen, en dan niet een opmaat uitlaat erop? aangezien een homoet 6p geen super uber uitlaat is naar mijn mening

Melchior
Berichten: 1071
Lid geworden op: 04 jun 2003, 21:17
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door Melchior » 13 nov 2005, 00:59

6peetje kan je toch zo weer voor een andere cili gebruiken?
Grootste voordeel is dat ze multifucntioneel zijn. :whistle
Anders zit je met een uitlaat die getimed is op 1 cilinder.

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#23 Bericht door Martijn Koert » 13 nov 2005, 01:04

Melchior schreef:6peetje kan je toch zo weer voor een andere cili gebruiken?
Grootste voordeel is dat ze multifucntioneel zijn. :whistle
Anders zit je met een uitlaat die getimed is op 1 cilinder.
nou en. lekker nutteloos. zo snel mogelijk willen zijn en dan een 8 poorter maken en dan met een simpel uitlaatje rijden

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4710
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

#24 Bericht door pimvandongen » 13 nov 2005, 01:05

Melchior schreef:
Anders zit je met een uitlaat die getimed is op 1 cilinder.

ja idd, want je laat ook als je een 8 poorter laat maken, ook nog 8 andere maken...dus dan is het idd vet handig (Y)

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1338
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 993 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren

#25 Bericht door Gps » 13 nov 2005, 01:56

nou en. lekker nutteloos. zo snel mogelijk willen zijn en dan een 8 poorter maken en dan met een simpel uitlaatje rijden
De logica ontgaat mij ook. :?

Gesloten