Het Tuningstopic
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Het Tuningstopic
Het Tuningstopic
Omdat er behoefte bleek aan een topic waar iedereen zijn ervaringen kon delen, is er besloten om speciaal hiervoor een topic in te richten.
Er is gekozen om hier de oude 60cc topic voor te gebruiken, want er was de keuze om het topic te sluiten (omdat de berichten veelal niet direct over het hoofdonderwerp gingen), deze naar de chat te verplaatsen of deze direct te gebruiken als tuningstopic.
We hebben voor het laatste gekozen omdat er naar onze mening best wel veel nuttige en interessante info in de topic staat en het zou zonde zijn deze te laten verdwijnen.
Belangrijk is echter wel dat iedereen meehelpt deze topic zo serieus mogelijk te houden.
Onzin, offtopic berichten en berichten waar mensen elkaar gaan uitdagen voor een wedstrijdje e.d. horen niet thuis in deze topic en zullen zonder verdergaande mededeling gewoon verwijderd worden.
Gebruik deze topic (waar hij inmiddels al voor gebruikt werd) om je ervaringen te delen, zodat wellicht een ander hier ook een graantje van mee kan pikken of wat kan leren.
MVG Frans
Omdat er behoefte bleek aan een topic waar iedereen zijn ervaringen kon delen, is er besloten om speciaal hiervoor een topic in te richten.
Er is gekozen om hier de oude 60cc topic voor te gebruiken, want er was de keuze om het topic te sluiten (omdat de berichten veelal niet direct over het hoofdonderwerp gingen), deze naar de chat te verplaatsen of deze direct te gebruiken als tuningstopic.
We hebben voor het laatste gekozen omdat er naar onze mening best wel veel nuttige en interessante info in de topic staat en het zou zonde zijn deze te laten verdwijnen.
Belangrijk is echter wel dat iedereen meehelpt deze topic zo serieus mogelijk te houden.
Onzin, offtopic berichten en berichten waar mensen elkaar gaan uitdagen voor een wedstrijdje e.d. horen niet thuis in deze topic en zullen zonder verdergaande mededeling gewoon verwijderd worden.
Gebruik deze topic (waar hij inmiddels al voor gebruikt werd) om je ervaringen te delen, zodat wellicht een ander hier ook een graantje van mee kan pikken of wat kan leren.
MVG Frans
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 495 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Het Tuningstopic
starks even bij claus kijken ik laat bij me lvs 8 poorter 60cc een 44mm rsp zuiger in meten en de zuiger op maat maken. damspeed laat ook een 60cc 8 poorter bij lvs maken. foto,s volgen later wel.
- HansJ
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: 25 dec 2003, 13:29
- Locatie: Gouda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ja, Nico. De formule klopt wat je schrijft .ocin schreef: RSPx8x60xLVS=>120 aan deze formule kan Hansj nog flink wat rekenen en Blair een puntje zuigen.
Succes Nico
Heb de formule ook doorgegeven aan Blair...... en die was compleet uit het veld geslagen....Hij riep: Ik ga ook Kreidler rijden en naar LVS.
Zo zie je maar
HansJ
- Rommats
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Omdat een "gewone" zuiger minder bestand is tegen de xtreme krachten die vrij komen die nodig zijn om 120 km /h te halen.Een RSP is een gesmede zuiger net als MBA en voorheen de Asso race zuiger.Markde2e schreef:Waarom geen 120 met een gewone zuiger?
Lijkt me zelfs beter, omdat deze uitzet en cil ook, zon RSP zet volgens mij niet/amper uit..
Verder zou anders de formule ook niet meer kloppen
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
leuk man, deze cilinders worden naar ron z,n eerste lvs 8poorter gemaakt, die haalde ook de 120...met mij erop dan , of krijgen ze iets meer haast mee in de timing
over powerseal kan ik heel kort zijn; TOP
snel, en nog belangrijker goed klaar gemaakt...geen rare fratsen met losse stukjes wand die tussen je zuiger en cilinder wand lopen, met vastloper als gevolg, deze wand ziet er gewoon netjes uit zonder putjes o.i.d.
schijnt ook weer harder te zijn als gewone nicasiel.
over powerseal kan ik heel kort zijn; TOP
snel, en nog belangrijker goed klaar gemaakt...geen rare fratsen met losse stukjes wand die tussen je zuiger en cilinder wand lopen, met vastloper als gevolg, deze wand ziet er gewoon netjes uit zonder putjes o.i.d.
schijnt ook weer harder te zijn als gewone nicasiel.
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Nouja ligt er ook aan hoe lang je er mee rijd, ik heb trouwens lang met een gebruikte meteor zuiger constant 12.000 echte toeren gemaakt en me athena.. zuiger is nog gewoon goed.Rommats schreef:Omdat een "gewone" zuiger minder bestand is tegen de xtreme krachten die vrij komen die nodig zijn om 120 km /h te halen.Een RSP is een gesmede zuiger net als MBA en voorheen de Asso race zuiger.Markde2e schreef:Waarom geen 120 met een gewone zuiger?
Lijkt me zelfs beter, omdat deze uitzet en cil ook, zon RSP zet volgens mij niet/amper uit..
Verder zou anders de formule ook niet meer kloppen
Het voordeel van zon MBA is natuurlijk dat het minder snel slijt, maar je prestaties zullen er naar mijn mening niet mee vooruit gaan..
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
nou en. lekker nutteloos. zo snel mogelijk willen zijn en dan een 8 poorter maken en dan met een simpel uitlaatje rijdenMelchior schreef:6peetje kan je toch zo weer voor een andere cili gebruiken?
Grootste voordeel is dat ze multifucntioneel zijn.
Anders zit je met een uitlaat die getimed is op 1 cilinder.
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren