Met membraan meer pk

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Met membraan meer pk

#1 Bericht door rion » 06 jan 2006, 03:36

heb een cill plus 6 bak laten maken met membraam ,maar kan hem alleen dnder een gs van veen plaatsen. resultaat is angst aanjagend. nee nee ,ik ben niet dronken, heb er toch net mee gereden heel het dorp in reb en roer. de duitser die het gemaakt heeft,wou me nog tegen houden, das must dieg murge dun . deze is echt supper. fotos volghen :lol: 50cc :lol: :lol: :lol: :lol: 19ps minimaal

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8285
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 126 keren

#2 Bericht door Melvin » 06 jan 2006, 03:37

hahaha je blijft bezig he.
Beetje iedereen wakker houden met die (mooie) herrie :wink:

ik verplaatss hem even

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#3 Bericht door dijk » 06 jan 2006, 05:44

wannneer gaat ie op de testbank rion :wink: :mrgreen:

Wouter
Berichten: 1166
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:28
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#4 Bericht door Wouter » 06 jan 2006, 09:22

ik word daar zo moe van.. 19pk's tover je niet zomaar uit een luchtkoeler.. sterker nog ik denk dat het onmogelijk is!! met membraan heb je ongeveer 1pk meer tov een normale inlaat, dus dan kan je wel conclusies gaan trekken

nsr
Berichten: 734
Lid geworden op: 19 okt 2005, 15:13
Locatie: Stompwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#5 Bericht door nsr » 06 jan 2006, 09:41

Ik ben erg benieuwd :!:

Ben samen met de tuner van Expi kampioen 2004 enkele jaren bezig geweest de NSR sneller te krijgen,verder dan 16.6 pk en 9.4 MN ben ik nooit gekomen 8)

Vraag ik mezelf toch af wat ik al die jaren verkeerd heb gedaan :-k

Gebruikersavatar
bartarie
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 jan 2006, 13:53
Locatie: achterveld
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door bartarie » 06 jan 2006, 14:06

karter membraam of op je cil?

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#7 Bericht door caveman » 06 jan 2006, 14:15

cool Rion hou ze wakker, en verbaas ons eens weer :lol:

Wouter
Berichten: 1166
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:28
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#8 Bericht door Wouter » 06 jan 2006, 19:04

ja en dan??

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door Rommats » 06 jan 2006, 19:17

Hee Wouter,ziet er leuk uit die foto van PRO TUNING toch gewoon ,zie je verder ook niet vaak op het forum....dus best de moeite van het plaatsen waard :thumbsup

Gebruikersavatar
Richard B
Berichten: 1636
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 104 keren

#10 Bericht door Richard B » 06 jan 2006, 20:22

dit blokje is van hades,zit hier maar weinig ken 'm via msn

Gebruikersavatar
martijn_333
Berichten: 494
Lid geworden op: 12 mar 2004, 17:29
Locatie: Bergambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door martijn_333 » 06 jan 2006, 20:35

is er nou een stuk uit het frame geslepen?? #-o

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#12 Bericht door Martijn Koert » 06 jan 2006, 20:49

Richard B schreef:dit blokje is van hades,zit hier maar weinig ken 'm via msn
hangt alles wat los of vast zit onder ene puch ofniet :lol:

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#13 Bericht door snel » 06 jan 2006, 22:16

19 pk forget it...
Je zult niet eens in de buurt komen.
Het lijkt altijd ruiger te gaan ,rijdend op zo'n crosser.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3527
Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
Locatie: Wormerveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#14 Bericht door Johan » 06 jan 2006, 22:46

het is overigens membraan met een N dus en geen M

Ruud.
Berichten: 330
Lid geworden op: 28 dec 2005, 21:05
Locatie: 52°43'15.36"N 4°56'26.49"O
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#15 Bericht door Ruud. » 07 jan 2006, 18:35

nog mensen met wat serieuze meningen waarom roterend of membraan beter is? Met beide word iig op top niveau gereden (125, 250 klasse) als ik me niet vergis..

Gebruikersavatar
rickkreidler
Berichten: 342
Lid geworden op: 19 apr 2005, 16:50
Locatie: genemuiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#16 Bericht door rickkreidler » 07 jan 2006, 19:38

we wachten in spanning af op de gegevens van de testbank.

membraan is vaak wel snel omdat er geen gassen teruggestoten worden. dus is het effectiever. :)

Gebruikersavatar
martijn_333
Berichten: 494
Lid geworden op: 12 mar 2004, 17:29
Locatie: Bergambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door martijn_333 » 07 jan 2006, 20:05

er kwamen toch foto's??

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#18 Bericht door snel » 07 jan 2006, 20:18

@ Ruud,
Voor 50cc is roterend definitief beter.
Membraan heeft moeite met hoge toerentallen ,is alleen met heel veel testwerk op te lossen. "fladderen van mebraankleppen"
Roterend is onder dwang gestuurd ,dus je weet van te voren wat je krijgt.

Harmen
Berichten: 449
Lid geworden op: 11 mei 2004, 23:16
Locatie: Zeist
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#19 Bericht door Harmen » 07 jan 2006, 21:41

En waarom worden er op sc**ters wel allemaal een membraan gemonteerd? Loopt er prima mee.

Ik heb nog nooit tuners meegemaakt die van hun hoogtoerige sc**ter blokken een roterende inlaat gaan maken

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9754
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 828 keren
Ontvangen waarderingen: 417 keren
Contacteer:

#20 Bericht door Maarten » 07 jan 2006, 21:51

Harmen schreef:En waarom worden er op sc**ters wel allemaal een membraan gemonteerd? Loopt er prima mee.

Ik heb nog nooit tuners meegemaakt die van hun hoogtoerige sc**ter blokken een roterende inlaat gaan maken
De ombouw van een membraan inlaat naar roterend is moeilijk en ingrijpend, dat doe je niet zo maar even.

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#21 Bericht door snel » 07 jan 2006, 21:58

ik praat liever niet over sc**ters....

Harmen
Berichten: 449
Lid geworden op: 11 mei 2004, 23:16
Locatie: Zeist
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#22 Bericht door Harmen » 07 jan 2006, 22:34

Maarten schreef:
Harmen schreef:En waarom worden er op sc**ters wel allemaal een membraan gemonteerd? Loopt er prima mee.

Ik heb nog nooit tuners meegemaakt die van hun hoogtoerige sc**ter blokken een roterende inlaat gaan maken
De ombouw van een membraan inlaat naar roterend is moeilijk en ingrijpend, dat doe je niet zo maar even.
hier in Nederland kan ik dat begrijpen, maar in spanje waar de teams gesteund worden door de bekende tuners wordt het ook niet gedaan en dat vind ik zo raar zeker als je kijkt wat voor bedragen ermee gemoeit zijn in die landen

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

#23 Bericht door LVS » 07 jan 2006, 22:39

Harmen schreef:
De ombouw van een membraan inlaat naar roterend is moeilijk en ingrijpend, dat doe je niet zo maar even.
hier in Nederland kan ik dat begrijpen, maar in spanje waar de teams gesteund worden door de bekende tuners wordt het ook niet gedaan en dat vind ik zo raar zeker als je kijkt wat voor bedragen ermee gemoeit zijn in die landen[/quote]

----------------------------------------------------------

elk land heeft regelementen ,voor racers.

dus mag het inlaat sijsteem [ mischien]niet veranderd worden. :?

#

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#24 Bericht door snel » 07 jan 2006, 22:42

Wat ze met sc**ters doen ,doet in dit geval niet terzake.
Andere materie ,vreemde transmissie en weinig plaats daar acteronder.
Bovendien rijden ze op kartbaantjes ,haal je toch geen hoge toerentallen.

Ruud.
Berichten: 330
Lid geworden op: 28 dec 2005, 21:05
Locatie: 52°43'15.36"N 4°56'26.49"O
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#25 Bericht door Ruud. » 08 jan 2006, 14:34

eerst even wat misverstanden de wereld uit helpen,

-scooters rijden ook op grote banen als spa etc.

-waarom zou een tuning merk investeren en laten zien dat een ander systeem beter is als het huidige, als het nieuwe systeem voor klanten onbetaalbaar is?

-er zijn wel degelijk een paar scooters om gebouwt naar een roterend systeem, nog geen testresultaten van bekend.

-@ snel, wat bedoel je met het fladderen precies van de membraan kleppen? Als je doelt op zweven, ze blijven open staan, dit gebeurt eigenlijk altijd en is denk ik totaal niet nadelig. Er kan een constantere stroom ontstaan zonder dat er een obstakel in de weg zit (schijf). Verder als je niet graag over sc**ters praat praten we over de moderne schakelbrommers, die hebben ook allemaal membraan inlaat... Feit is iig dat er met membraan enorm goed gepresteerd word, en naar mijn idee zit er nog veel meer in maar moet nog meer mee geexperimenteerd worden...

Plaats reactie