Met membraan meer pk
- peter de beus
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
- Locatie: veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
ziet er mooi uit, je kan proberen de onderkant van het membraan een stukje IN de cilinder te laten vallen, zul je wat moeten fresen in de cilinder, maar komt hij wel mooi diep te liggen en heb je een optimaal resultaat, tip, probeer de caruburateur IN het membraan te proppen, (voor zover het lukt)....
- peter de beus
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
- Locatie: veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
ja wat moet ik er nog van zeggen heb net een nieuwe uitlaat, maar het blok moet even uit elkaar voor controle, en daarna weer wat testen met de nieuwe uitlaat... verder valt er niet zo veel aan te verbeteren nog.. hier en daar kunnen er nog wel wat hoekjes worden opgevuld, maar dat gaat om tienden van pk's, oja heb ook nog een hpi om te testen....
- RS3001
- Berichten: 1781
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
- Locatie: Drenthe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Gisteren even in de betuwe vertoefd. Vorig jaar november een losse binnenkop van Nico geplaatst en getest bij S&S op de bank in december.
Stond te hoog in compressie, en dus moesten er andere koppen getest worden op de bank. Met hulp van Marinus, Theo, Mart-jan en Kees werd er getest met de oude (wel nieuwste model) kop van Marinus.
We zijn begonnen met een nul meting in de oude situatie, dus zonder losse binnenkop...11.8pk koppel 6.9.
Terwijl deze zelfde set-up bij S&S een jaar geleden 13.1 pk had. Zit een nieuwe zuiger in.
Na diverse runs en verschillende afstellingen in ontsteking en carburatie kwamen de heren tot 13.4 pk en 7.6 koppel.
Weet nu dus dat een pakking zo dun als een vloeitje verschil kan maken.
Het is verder nog steeds de set-up zoals Rion hem gemaakt heeft, alleen dus andere cilinderkop met losse binnenkop, en afstelling op de bank.
Scheelt dus gewoon 1.6pk.....een hele grote stap.
Mannen het was weer gezellie in de betuwe, weer chinees gehad van Marinus......en die theo komt net van tafel en schuift gewoon weer bij ons aan
Mart-Jan had nog een filmpje gemaakt
Stond te hoog in compressie, en dus moesten er andere koppen getest worden op de bank. Met hulp van Marinus, Theo, Mart-jan en Kees werd er getest met de oude (wel nieuwste model) kop van Marinus.
We zijn begonnen met een nul meting in de oude situatie, dus zonder losse binnenkop...11.8pk koppel 6.9.
Terwijl deze zelfde set-up bij S&S een jaar geleden 13.1 pk had. Zit een nieuwe zuiger in.
Na diverse runs en verschillende afstellingen in ontsteking en carburatie kwamen de heren tot 13.4 pk en 7.6 koppel.
Weet nu dus dat een pakking zo dun als een vloeitje verschil kan maken.
Het is verder nog steeds de set-up zoals Rion hem gemaakt heeft, alleen dus andere cilinderkop met losse binnenkop, en afstelling op de bank.
Scheelt dus gewoon 1.6pk.....een hele grote stap.
Mannen het was weer gezellie in de betuwe, weer chinees gehad van Marinus......en die theo komt net van tafel en schuift gewoon weer bij ons aan
Mart-Jan had nog een filmpje gemaakt
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van testbank 001.jpg (83.95 KiB) 13119 keer bekeken
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 29 nov 2007, 22:13
- Locatie: zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Even een hele kleine aanpassing,
Mijn Ex kop zit er niet in,....is een testkop van Nico naar het zelfde concept als ik gebruik. (kan me voorstellen dat Bé het niet weet met al die kopjes op de tafel)
Maar het is inderdaad zo dat het testen in het systeem dat we ontwikkelt hebben je dit soort resultaten kunt halen.
Je kunt een setup niet beter maken dan hij is,.....maar je je kan er wel het max. uithalen.
De winst zit hier natuurlijk in de getallen, maar wat veel belangrijker is dat hij voor een kwart in de onderkant van zijn powerband valt na het schakelen waardoor hij zo goed doorloopt en er geen enkele dip aanwezig is. (en let op dit is een bank met een 600 kg. rol)
Getest is met een PVL,..met een HPI zal de powerband nog een stuk breder worden naar de onderkant, aan de bovenkant hoeft niets te gebeuren want hij wil ondanks de volume pijp goed zijn toeren lopen
Maakt niet uit bij welk vermogen, maar dit noemen we hier PIEF PAF POEF, hij moet uit de hoek komen en dat doet hij.
Bé nou heel houden en genieten.
Mijn Ex kop zit er niet in,....is een testkop van Nico naar het zelfde concept als ik gebruik. (kan me voorstellen dat Bé het niet weet met al die kopjes op de tafel)
Maar het is inderdaad zo dat het testen in het systeem dat we ontwikkelt hebben je dit soort resultaten kunt halen.
Je kunt een setup niet beter maken dan hij is,.....maar je je kan er wel het max. uithalen.
De winst zit hier natuurlijk in de getallen, maar wat veel belangrijker is dat hij voor een kwart in de onderkant van zijn powerband valt na het schakelen waardoor hij zo goed doorloopt en er geen enkele dip aanwezig is. (en let op dit is een bank met een 600 kg. rol)
Getest is met een PVL,..met een HPI zal de powerband nog een stuk breder worden naar de onderkant, aan de bovenkant hoeft niets te gebeuren want hij wil ondanks de volume pijp goed zijn toeren lopen
Maakt niet uit bij welk vermogen, maar dit noemen we hier PIEF PAF POEF, hij moet uit de hoek komen en dat doet hij.
Bé nou heel houden en genieten.
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
is het verschil van 13,1 pk toen tegen 11,8 pk nu een slijtage geval, verschil in bank(software), of de andere zuiger ?
als de banken hetzelfde zijn dan had hij toch nu weer 13 pk moeten hebben ?
ik ben gewoon nieuwsgierig (zoals altijd wil ik het onderste uit de kan hebben/weten) dus vat dit niet op als commentaar.
als de banken hetzelfde zijn dan had hij toch nu weer 13 pk moeten hebben ?
ik ben gewoon nieuwsgierig (zoals altijd wil ik het onderste uit de kan hebben/weten) dus vat dit niet op als commentaar.
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
- Contacteer:
Er zit volgens de eigenaar zeker verschil in banken. Hij heeft deze bank streng ingeregeld/afgesteld. Als je op zijn bank bijvoorbeeld 13 pk hebt, kan hij van alle banken in de omrek (behalve die van Pieter, die is exact gelijk) zeggen wat die dan voor getal zou geven. Dat getal ligt altijd hoger.
Uiteindelijk gaat het erom dat je:
a. verschillen kunt meten tov vorige runs (testomstandigheden meegerekend uiteraard);
b. in gebruiksomstandigheden de snelste bent (in zijn geval dan).
Uiteindelijk gaat het erom dat je:
a. verschillen kunt meten tov vorige runs (testomstandigheden meegerekend uiteraard);
b. in gebruiksomstandigheden de snelste bent (in zijn geval dan).
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Je moet luisteren naar het motortje, luister naar de meeste 5-bakken hoe moeilijk dat ze het hebben na de 4e versn.....en luister naar deze hoe hij door de versn. loopt,..de tijd die hij over een versnelling doet zegt voldoende.
Hoe snel zit deze fiets op 120 km.per uur (op deze bank)
Heb in Hoogeveen kreidlers gezien die de rol niet op gang kregen,..maar toch een redelijk piekvermogen haalden.
Hoe wil je rijden, wil je een voor de wind kreidler of wil je een ding wat uit de hoek komt,....bij kleine 2-tacten moet je keuzes maken.
Heb je er al op gereden Bé?
Hoe snel zit deze fiets op 120 km.per uur (op deze bank)
Heb in Hoogeveen kreidlers gezien die de rol niet op gang kregen,..maar toch een redelijk piekvermogen haalden.
Hoe wil je rijden, wil je een voor de wind kreidler of wil je een ding wat uit de hoek komt,....bij kleine 2-tacten moet je keuzes maken.
Heb je er al op gereden Bé?
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re:
Even een kick van 6 jaar als dat mag, er is nooit gereageerd op de post van Richard B.Richard B schreef:ik begrijp dat voor een goed functionerende membraan inlaat de boostpoortjes dienen te worden doorgetrokken naar de inlaat
is het dat niet veel gunstiger om een inlaat als onderstaand plaatje te creëren?
Toch ben ik nieuwsgierig na het lezen van alle 56 pagina's naar wat voor zuiger hier bij hoort en of iemand er meer van weet. Ik heb een membraan in het inlaatkanaal van een kleine breitwand gefrummeld en vind de bovenste poort in het verlengde van de inlaat heel aantrekkelijk.
Wie weet er meer? Misschien Richard B zelf?
Mvg,
Eric
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Met membraan meer pk
Ik heb wel vaker dit soort inlaatpoorten in een cilinder gezet en gebruikte deze zuiger erbij , zie afbeelding
johan
johan
- Bijlagen
-
- malossi_zuigers_2.jpg (42.6 KiB) 10166 keer bekeken