Kreidler MHR 90cc sprinter

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2026 Bericht door Robert1 » 19 mei 2009, 23:29

Jouke schreef:
AndreH schreef:Als dat koollaagje isoleert blijft je zuiger dan ook koeler als er een koollaagje op zit? Dan word hij bij het inrijden dus warmer?
Goed opgemerkt, naarmate er zich er tijdens het inrijden zich een koollaagje heeft gevormd op de zuiger blijft de zaak aanmerkelijk koeler.
Dat geld ook voor een koollaagje in de cil.kop.
Wanneer dit dus zichtbaar word heb je al meer constanter blijvend vermogen en is je cilinder zuigercombinatie al aardig ingereden. Er moet juist een beetje kool op zitten omdat die dunne koollaag een goede isolator is waardoor je van de verbranding minder warmte verliest. Je houdt dan meer energie over, waardoor de motor meer vermogen zal leveren en dus meer snelheid.
Dat de boel koeler blijft begrijp ik, maar het rendement gaat echt niet omhoog met een koollaagje op de zuiger en kop hoor.
De warmte die niet in de zuiger of kop trekt verdwijnt nu gewoon naar andere delen, waaronder zeker de uitlaat (hogere temperatuur in de uitlaat betekend een hogere gassnelheid, misschien komt jouw vermogenswinst daar vandaan :) )

Jouke
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:08
Locatie: Westereen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2027 Bericht door Jouke » 19 mei 2009, 23:40

Dus het rendement gaat niet omhoog? maar ik heb wel vermogenswinst! Dat kan ik niet helemaal volgen.Dan zou je het brandstof verbruik ook even moeten meten en aan de hand daarvan zou je het rendement even moeten bepalen.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2028 Bericht door lazy rider » 19 mei 2009, 23:42

RS3001 schreef:
freaky_ferry schreef:be kan daar wel wat moois over vertellen

Laatst met de kreidler op de testbank gestaan, op een gegeven moment werd de uitlaat op één plek helemaal rood. Koolafzetting in de uitlaat. Het kool kwam als een vonkenregen naar buiten, leek wel oud jaar :lol:
Testresultaat was heel goed http://www.youtube.com/watch?v=wLmBpaOZRSU
Hierna 3 keer mee gereden en hij ging als een kanon, toen werd het minder in z'n 4 en in z'n 5 zakte hij in.......
Ik had niets veranderd en wist niet waar het aan kon liggen, tot dat ik zondag met Marinus heb gesproken. Bleek dat ik toch iets had veranderd.......uitlaat ontkoolt. Nu blijkt dat het kool ook idd isoleert in de goede zin, zodat de uitlaatgassen niet direkt afkoelen. Ook Luc, die ook op betuwerit was, kon dit verhaal beamen en zei dat men de uitlaten ook wel inpakte tegen afkoeling.
En ik maar denken dat ze dan hun broek niet zouden verbranden :lol:

Toch weer stof om over na te denken, misschien dat de experts hier een betere uitleg over kunnen geven dan ik.

Bij de sprinter heb ik ook de uitlaat ingepakt , want bij deze uitlaat en set-up is het zo hoe eerder en warmer de uitlaat is hoe beter zijn vermogen is , en voor ons op de 150 mtr sprint is het toch wel belangrijk dat je zou snel mogelijk het volle vermogen tot je beschikking hebt.

Gelukkig hebben we zelf een testbank dan kun je dit soort dingen mooi zien :D
Laatst gewijzigd door lazy rider op 20 mei 2009, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
AndreH
Beheerder
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 sep 2007, 22:06
Locatie: 's-Heerenbroek
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#2029 Bericht door AndreH » 19 mei 2009, 23:43

Maar als je dus bij een dikke of dunnere koollaag een andere gassnelheid krijgt betekend dat dan dus ook dat de uitlaat afhangt van de gebruikte olie en mengverhouding?

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2030 Bericht door Robert1 » 19 mei 2009, 23:43

Jouke schreef:Dus het rendement gaat niet omhoog? maar ik heb wel vermogenswinst! Dat kan ik niet helemaal volgen.Dan zou je het brandstof verbruik ook even moeten meten en aan de hand daarvan zou je het rendement even moeten bepalen.
Lijkt mij dat er dan meer brandstof ín de cilinder blijft, of er meer brandstof in gezogen wordt.
Het lijkt mij in ieder geval zeer sterk dat je per mol of gewicht gas een hoger rendement krijgt, die zal gewoon gelijk blijven.

Als je het verbruik bekijkt weet je het inderdaad.

Jouke
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:08
Locatie: Westereen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2031 Bericht door Jouke » 19 mei 2009, 23:46

Ja inderdaad meten is weten. 8) Enne is ie dr weer kaar voor?

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2032 Bericht door lazy rider » 19 mei 2009, 23:52

Jouke schreef:Ja inderdaad meten is weten. 8) Enne is ie dr weer kaar voor?
De sprinter is in principe klaar voor jubbega morgen nog wat testjes op straat doen , want ik heb er nog niet mee gereden behalve op de testbank .
Dus morgen proberen weer wat proefstartjes om te kijken of alles goed gaat . :D

Theo
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 feb 2007, 20:49
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2033 Bericht door Theo » 20 mei 2009, 10:29

Na al die jaren vol teleurstellingen en tegenslagen begrijp ik niet dat je wederom weer uitgaat van testbank uitslagen. Jaren ben je al bezig en nu moet je een paar dagen voor een sprint nog op straat rijden terwijl dit juist het belangrijkste is , of je nou 25 ,30 of 35 pk heb als je het niet op de weg krijgt of het stuk rijdt win je ook geen sprints .
Want wees nou eens eerlijk na al die investeringen ,tijd en moeite heb je niet of nauwelijks resultaten geboekt ...... :idea:

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

#2034 Bericht door KJ » 20 mei 2009, 16:05

het practiseren van je hobby is niet in geld of resultaten uit te drukken maar in het wel genot en plezier dat je eraan beleeft.
Leren doe je altijd ook uit teleurstelllingen en tegenslagen valt voldoende positieve energie te halen als de machine uiteindelijk naar tevredenheid draait.

Hier wordt met dermate hoge vermogens gewerkt op basis van een brommerblok dat je moet blijven verwachten dat het (uiteindelijk) kapot draait.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk tevreden zou zijn met 25Pk als de spullen langer heel blijven en er een concreet resultaat kan worden neergezet op de sprintbaan.

marinus
Berichten: 1730
Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
Locatie: Tiel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2035 Bericht door marinus » 20 mei 2009, 17:14

Hé laat je niet gek lullen, gewoon je lijn vast houden,...de beste staan langs de kant,....het komt er een keer uit.

Marinus

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2036 Bericht door Andry » 20 mei 2009, 18:24

Theo schreef:Na al die jaren vol teleurstellingen en tegenslagen begrijp ik niet dat je wederom weer uitgaat van testbank uitslagen. Jaren ben je al bezig en nu moet je een paar dagen voor een sprint nog op straat rijden terwijl dit juist het belangrijkste is , of je nou 25 ,30 of 35 pk heb als je het niet op de weg krijgt of het stuk rijdt win je ook geen sprints .
Want wees nou eens eerlijk na al die investeringen ,tijd en moeite heb je niet of nauwelijks resultaten geboekt ...... :idea:
Heb je je weer is aangemeld.

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#2037 Bericht door Ries » 20 mei 2009, 18:27

Andry schreef:
Theo schreef:Na al die jaren vol teleurstellingen en tegenslagen begrijp ik niet dat je wederom weer uitgaat van testbank uitslagen. Jaren ben je al bezig en nu moet je een paar dagen voor een sprint nog op straat rijden terwijl dit juist het belangrijkste is , of je nou 25 ,30 of 35 pk heb als je het niet op de weg krijgt of het stuk rijdt win je ook geen sprints .
Want wees nou eens eerlijk na al die investeringen ,tijd en moeite heb je niet of nauwelijks resultaten geboekt ...... :idea:
Heb je je weer is aangemeld.
Ja, alleen de keren als Johan pech heeft reageert "Theo."

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2038 Bericht door Andry » 20 mei 2009, 18:37

Ries schreef:
Andry schreef:
Theo schreef:Na al die jaren vol teleurstellingen en tegenslagen begrijp ik niet dat je wederom weer uitgaat van testbank uitslagen. Jaren ben je al bezig en nu moet je een paar dagen voor een sprint nog op straat rijden terwijl dit juist het belangrijkste is , of je nou 25 ,30 of 35 pk heb als je het niet op de weg krijgt of het stuk rijdt win je ook geen sprints .
Want wees nou eens eerlijk na al die investeringen ,tijd en moeite heb je niet of nauwelijks resultaten geboekt ...... :idea:
Heb je je weer is aangemeld.
Ja, alleen de keren als Johan pech heeft reageert "Theo."
Ken beter weg blijven.

Of Is Theo morgen aanwezig. Even een babbeltje maken met onze vriendelijke vriend.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2039 Bericht door lazy rider » 20 mei 2009, 21:39

Theo schreef:Na al die jaren vol teleurstellingen en tegenslagen begrijp ik niet dat je wederom weer uitgaat van testbank uitslagen. Jaren ben je al bezig en nu moet je een paar dagen voor een sprint nog op straat rijden terwijl dit juist het belangrijkste is , of je nou 25 ,30 of 35 pk heb als je het niet op de weg krijgt of het stuk rijdt win je ook geen sprints .
Want wees nou eens eerlijk na al die investeringen ,tijd en moeite heb je niet of nauwelijks resultaten geboekt ...... :idea:
KJ Geplaatst: Wo Mei 20, 2009 3:05 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

het practiseren van je hobby is niet in geld of resultaten uit te drukken maar in het wel genot en plezier dat je eraan beleeft.
Leren doe je altijd ook uit teleurstelllingen en tegenslagen valt voldoende positieve energie te halen als de machine uiteindelijk naar tevredenheid draait.

Hier wordt met dermate hoge vermogens gewerkt op basis van een brommerblok dat je moet blijven verwachten dat het (uiteindelijk) kapot draait.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk tevreden zou zijn met 25Pk als de spullen langer heel blijven en er een concreet resultaat kan worden neergezet op de sprintbaan.


@Theo
@KJ


Nu moet ik zeggen dat er in beide opmerkingen van jullie waarheden in zitten , Ik ben dus de laatste tijd bezig om het heel te laten blijven en niet meer het vermogen te verhogen ,Maar als ik bv naar een luc foekema kijk heeft hij er heel wat jaren overgedaan voor hij zijn eerste sprint won ,en luc is al eind jaren 60 begonnen met sprinten dus dan kan ik voorlopig de eerste jaren nog vooruit :wink:

Ik weet dat er nog een paar zwakke punten in het blok zitten maar ook deze gaan we oplossen maar dat kost nog wat tijd en vergeet niet we maken bijna al de onderdelen zelf ,En Dan kunnen we met het vermogen wat we bereikt hebben en een goed stevig verbetert blok de komende jaren vooruit .

Morgen gaan we gewoon kijken wat er gebeurt op jubbega en vergeet niet het belangrijkste Dat ik het sprinten hoofdzakelijk doe om samen met mijn zoon lekker aan het hobbyen en aan het steutelen te zijn

Johan
Laatst gewijzigd door lazy rider op 20 mei 2009, 23:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2040 Bericht door lazy rider » 20 mei 2009, 21:41

:D

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#2041 Bericht door Luc » 20 mei 2009, 22:31

Sorry Johan, Als je het over mij hebt moet je het ook weten en niet zomaar wat schrijven.
Met 50cc meerdere jaren de snelste, maar hiervoor was geen aparte klasse.
Met 90cc heb ik van de 4 wedstrijden, die ik buiten de SBO meedeed 3x op het podium gestaan.

In Genemuiden 3 jaar achtereen de snelste tijd:
2006 de snelste tijd maar door het slechte weer werd de wedstrijd afgebroken en daardoor werd ik 3e.
Genemuiden 2007 met afstand de eerste plaats, geen concurentie.
Genemuiden 2008 opnieuw eerste.

De 4e was Jubbega 2006, daar kwam ik voor de omloop 2 telaat bij de start. Er stond een hele rij scooters in de weg waardoor ik er niet door kon. Doordat de motor nieuw was en er voor de eerste keer op gereden werd sloeg hij ook nog eens af.
Hierdoor werd ik bij de start weggestuurd en dat beschouw ik als voor het leven, want ik kom er niet meer terug. Gewoon geen begrip en geen goede organisatie.

En als je het over mijn raceverleden hebt, dan kan je nog even vooruit.

Over mijn sprintverleden: http://www.geocities.com/lucfoekema/p58NL.html
en viewtopic.php?t=21945&highlight=luc+foekema

Aan het blok is sinds de bouw alleen de zuiger vervangen, zeer weinig veranderd.
Ook de uitlaat is slechts minimaal aangepast. De machine heeft nog nooit op de testbank gestaan en dat gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren.
De berekeningen bewijzen hun waarde.

Dit jaar rijd ik weer alleen Genemuiden.

Succes in Jubbega.

Groeten,
Luc
Laatst gewijzigd door Luc op 22 mei 2009, 09:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2042 Bericht door lazy rider » 20 mei 2009, 23:06

Luc schreef:Sorry Johan, Als je het over mij hebt moet je het ook weten en niet zomaar wat schrijven.
Met 50cc meerdere jaren de snelste, maar hiervoor was geen aparte klasse.
Met 90cc heb ik van de 4 wedstrijden, die ik buiten de SBO meedeed 3x op het podium gestaan.

In Genemuiden 3 jaar achtereen de snelste tijd:
2006 de snelste tijd maar door het slechte weer werd de wedstrijd afgebroken en daardoor werd ik 3e.
Genemuiden 2007 met afstand de eerste plaats, geen concurentie.
Genemuiden 2008 opnieuw eerste.

En als je het over mijn verleden hebt, dan kan je nog even vooruit.

Aan het blok is sinds de bouw alleen de zuiger vervangen, zeer weinig veranderd.
Ook de uitlaat is slechts minimaal aangepast. De machine heeft nog nooit op de testbank gestaan en dat gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren.
De berekeningen bewijzen hun waarde.

Dit jaar rijd ik weer alleen Genemuiden.

Succes in Jubbega.

Groeten,
Luc

Luc, niets te nadelen van jouw prestaties die mogen er zeker zijn. ik heb zonder verder naslag werk deze opmerking geplaats om alleen maar aan te geven dat jij er ook al jaren mee bezig (positief gezien )bent en dat het soms een tijdje kan duren voor het resultaat optimaal is .

Ik reagerde misschien iets te direct omdat ik een beetje ziek word van bepaalde opmerkingen hier .

Nogmaals niets ten nadelen van jouw .
( ik vermoede trouwens al dat je alleen op genemuiden zou rijden )
Groeten , Johan

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#2043 Bericht door Niekjuh » 20 mei 2009, 23:23

Johan, Veel succes in Jubbega en we horen wel wat het geworden is.

Vind het toch zeer knap wat je allemaal bouwt en neer zet en lees altijd met bewondering je nieuwe verhalen :clap

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3055
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren
Contacteer:

#2044 Bericht door Theove » 20 mei 2009, 23:23

Laat je niet gek maken Johan, race je eigen race; wat een ander ook zegt.

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2045 Bericht door caveman » 21 mei 2009, 21:52

Ben je al weer terug Johan ?Hoe is het gegaan.

greetz cave 8)

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2046 Bericht door lazy rider » 22 mei 2009, 01:15

caveman schreef:Ben je al weer terug Johan ?Hoe is het gegaan.

greetz cave 8)
Jubbega 2009

Met de kreidler was het weer helemaal klote , Maar maakt niets uit want we hebben toch een mooie beker meegenomen naar zeeland ,Want jeroen heeft met de AM-6 sprinter de 2de plaats behaald in de Pro-stock klasse :D En dat is toch een mooie overwinning voor ons sprintteam en zeker een reden te meer om door te blijven gaan , want de kreidler sprinter is minimaal even snel , maar het moet alleen nog heel blijven .
En ook dat gaat zeker een keer lukken .

Maar dit is een geweldige spanende sprint dag geweest waar erg close werd gereden en op het scherps van de snede ,en waar gewonnen werd met soms 0,01 seconden verschil ,het was heerlijk om aan deze sportieve strijd mee te mogen doen .Ook al was het voor mij meer mijn zoon ondersteunen .

http://www.youtube.com/watch?v=_Vz585clECg

En om eerlijk te zeggen werd er ook bij de sprint scooters weer verschrikkelijk hard gereden snelheden van rond de 130 km per uur op 150 mtr en rond de 6,5 sec dacht ik , niet excat op gelegd ik heb dit ook maar via de speakers gehoord , dus niet 100 % betrouwbaar druk met andere dingen .


Maar voor ons is het een geweldige dag geweest .

En binnenkort komt er op damwoude weer een vervolg .

http://www.youtube.com/watch?v=cF4Mgw1DiN4


Johan
Bijlagen
jubbega 2009.JPG
jubbega 2009.JPG (45.77 KiB) 8458 keer bekeken
Laatst gewijzigd door lazy rider op 22 mei 2009, 11:43, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#2047 Bericht door TonK » 22 mei 2009, 01:35

Zoals Herman altijd zei "we zullen doorgaan, altijd maar doorgaan" :thumbleft

r walet
Berichten: 263
Lid geworden op: 18 apr 2003, 17:33
Locatie: wolvega
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2048 Bericht door r walet » 22 mei 2009, 08:59

de aanhouderwint zeker want , bijna alle grote winnaars zijn dit jaar in jubbega niet zover gekomen ,als andere jaren automaat iemand die het na 3 jaar weer lukt om een eerste plaats te pakken ,50cc ,een andere winnaar ,70cc nog steeds de zelfde ,standaart scooters andere winnaar ,extreem scooters andere winnaar ,prostock nog dezelfde maar dat zal niet lang meer zijn dus suc6 ..jullie komen er zeker

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2049 Bericht door lazy rider » 22 mei 2009, 09:49

r walet schreef:de aanhouderwint zeker want , bijna alle grote winnaars zijn dit jaar in jubbega niet zover gekomen ,als andere jaren automaat iemand die het na 3 jaar weer lukt om een eerste plaats te pakken ,50cc ,een andere winnaar ,70cc nog steeds de zelfde ,standaart scooters andere winnaar ,extreem scooters andere winnaar ,prostock nog dezelfde maar dat zal niet lang meer zijn dus suc6 ..jullie komen er zeker
Hierbij wil tevens ook de organisatie van Jubbega bedanken het was echt prima geregeld zeer stak allemaal en voor het eerst vroeg klaar met de finales :thumbleft

En als we kijken hoe het aantal deelnemers gegroeid is dit jaar/laatste jaren in de prostock klasse dus komt er ook steeds meer concurentie wat deze klasse weer tot een zeer mooie aantrekkelijke klasse maakt om in te rijden ,ook dit jaar waren er weer nieuwe deelnemers die zelfs bij de beste reden het was echt zeer spannend en geweldig om naar te kijken .

Johan


En @ theo kom maar op met je comentaar met de kreidler en met mij was het aan de start weer helemaal klote ,Maar tegenover staat dat het met onze 2de sprinter geweldig ging ,dus niet alles is voor niets geweest zoals jij dat zegt .

En als je nu naar de deelnemers kijkt het waren er 22 dit jaar in de prostock ,En hoeveel kreidlers waren er bij 2 om percies te zijn en waarom is dit het geval denk je ?

Ga daar thuis achter je computer nog maar eens een paar jaar over nadenken en kom daarna terug met zinnige opmerkingen .


Johan

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#2050 Bericht door Luc » 22 mei 2009, 16:07

Johan en Jeroen,
Gefeliciteerd met de mooie 2e plaats.
Volgende keer natuurlijk wel beide op het podium.

Groeten,
Luc

Plaats reactie