Kreidler MHR 90cc sprinter

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2051 Bericht door caveman » 22 mei 2009, 17:34

Hoi Johan.

Gewoon lekker doorgaan. en als het eenmaal goed loopt dan lopen ze met hangende pootjes achter je aan of je ook niet een snelle cilinder kunt maken....... :?
het is toch altijd het zelfde toen ze met de 60 cc aan de gang waren zaten ook de beste stuurlui aan wal en nu rijden ze er zelf mee kijk de oude topics er maar op na....

goed bezig en van harte hier oet grunn...

greetz cave 8)

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2052 Bericht door lazy rider » 22 mei 2009, 18:34

Luc schreef:Johan en Jeroen,
Gefeliciteerd met de mooie 2e plaats.
Volgende keer natuurlijk wel beide op het podium.

Groeten,
Luc
Bedankt Luc ,
Ook dat gaat een keer lukken beide op het podium ,Als ik wil kan dat al zeer spoedig ,want dan gooi ik gewoon een AM-6 blok onder mijn sprinter , maar dat is niet de bedoeling het moet met het kreidler blok ook kunnen ,maar dat kost wel wat meer moeite ,maar als het dan lukt is de overwinning des te groter :D

Johan
Laatst gewijzigd door lazy rider op 25 mei 2009, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2053 Bericht door lazy rider » 24 mei 2009, 09:58

Na het succes op jubbega met de am-6 sprinter ,maar weer begonnen aan de kreidler sprinter nog een paar krukasjes aangepast met een samarin drijfstangetje met zwaarder big end lager en 12 m/m pen.
En gelijk ook maar nog een krukasje voor het roterende blokje aanpast met een barikit drijfstang dus ook geschikt gemaakt voor 12 m/m pen .
Bijlagen
IMG_1835 (Small).jpg
IMG_1835 (Small).jpg (37.77 KiB) 11310 keer bekeken
IMG_1838 (Small).jpg
IMG_1838 (Small).jpg (31.26 KiB) 11310 keer bekeken
IMG_1841 (Small).jpg
IMG_1841 (Small).jpg (36.32 KiB) 11310 keer bekeken
IMG_1832 (Small).jpg
IMG_1832 (Small).jpg (40.25 KiB) 11310 keer bekeken

Jouke
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:08
Locatie: Westereen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2054 Bericht door Jouke » 19 jun 2009, 23:35

Alweer bezig voor Genemuiden? want er moet weer het een en ander gebeuren denk.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2055 Bericht door lazy rider » 28 jun 2009, 21:07

Jouke schreef:Alweer bezig voor Genemuiden? want er moet weer het een en ander gebeuren denk.
Er blijft natuurlijk altijd wat te doen .
Op damwoude waren de beste 9 binnen 0,6 sec ,dus dit zat dit jaar erg close . De 9 de was ik dus, nu is dit ook wel te begrijpen als je een reactie tijd hebt van 0,27 sec . Maar ik was al blij dat het heel is gebleven op damwoude :D ( we moeten gewoon veel meer rijden en starten om het juiste gevoel te krijgen )
Langzaam maar zeker zijn we een enorm sterk kreidler blok aan het bouwen , De koppeling en de versnelingsbak blijven nu heel en het blok met de versterkte ophangpunten en met het nieuwe membraam inlaat blijft tot nu toe mooi heel zonder scheuren.
Nu zijn we volop bezig om voor kreidler CNC gefreesde carters te maken die super sterk gaan worden , maar daar gaat nog heel wat tijd inzitten om deze goed te ontwerpen .
Nu hebben we voor de koppeling al een nieuwe CNC gefreest carter deksel gemaakt ,en deze is heel simpel aan te passen voor diversen diameters koppelings korfen ,die ik voor mijn sprinter gebruikt is met een korf van 127 m/m . hiervoor hebben we ook het model van het deksel iets aangepast . :D
Bijlagen
kreidler koppelings deksel 1.jpg
kreidler koppelings deksel 1.jpg (33.85 KiB) 10526 keer bekeken
kreidler koppelings deksel 5.jpg
kreidler koppelings deksel 5.jpg (49.13 KiB) 10530 keer bekeken
kreidler koppelings deksel 4.jpg
kreidler koppelings deksel 4.jpg (29.69 KiB) 10530 keer bekeken
kreidler koppelings deksel 3.jpg
kreidler koppelings deksel 3.jpg (37.07 KiB) 10530 keer bekeken

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#2056 Bericht door kreidler-holland » 28 jun 2009, 22:28

ziet er gelikt uit ! 8)

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2057 Bericht door Sander » 28 jun 2009, 22:40

Mooie ontwikkelingen!!

RmC
Berichten: 669
Lid geworden op: 29 nov 2005, 19:26
Locatie: koudekerk aan den rijn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2058 Bericht door RmC » 29 jun 2009, 00:42

aller eerst wil ik zeggen dat het er netjes uit ziet, fijn dat alles nu wel heel blijft, kan je tenminste vooruit gaan werken ipv achteruit.

toch komt bij mij de vraag op;

waarom is die deksel zo dik? behalve een beetje olie binnen houden doet die deksel niets en daarmee is toch alleen maar extra gewicht, of zie ik het nou verkeerd?

als de deksel nog niet klaar is dan heb ik niets gezegd!!

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#2059 Bericht door kreidler-holland » 29 jun 2009, 08:23

allemaal stevigheid wat denkje wat voor krachten hier opkomen !

het is geen standaard brommer meer !

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2060 Bericht door Andry » 29 jun 2009, 08:26

Eeuhm Geen Nielsje

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#2061 Bericht door kreidler-holland » 29 jun 2009, 08:28

dat houd je carter wel mooi stijf en recht

johan zal het niet niets voor niets doen

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2062 Bericht door Andry » 29 jun 2009, 08:36

Onzin,

Plat deksel voor alleen je olie tegen te houden.
.

Jah voor bescherming van de draaiende delen, De 2 inhammen kan je een

mooi roostertje of plaatje voor maken.

bouran
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 feb 2006, 18:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2063 Bericht door bouran » 29 jun 2009, 14:51

Andry schreef:Onzin,

Plat deksel voor alleen je olie tegen te houden.
.

Jah voor bescherming van de draaiende delen, De 2 inhammen kan je een

mooi roostertje of plaatje voor maken.
daar moeten we idd nog een mooi kapje voor maken, op sommige stukken kunnen we er nog wat af halen voor het gewicht, maar het weegt op zicht niet zo heel veel hoor.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2064 Bericht door lazy rider » 29 jun 2009, 18:36

RmC schreef:aller eerst wil ik zeggen dat het er netjes uit ziet, fijn dat alles nu wel heel blijft, kan je tenminste vooruit gaan werken ipv achteruit.

toch komt bij mij de vraag op;

waarom is die deksel zo dik? behalve een beetje olie binnen houden doet die deksel niets en daarmee is toch alleen maar extra gewicht, of zie ik het nou verkeerd?

als de deksel nog niet klaar is dan heb ik niets gezegd!!
Je hebt minimaal al 16 m/m nodig om je krukas tap en moer kwijt te kunnen.
Als je goed kijk zie je dat er eigenlijk niet zo heel veel dik materiaal nog aanwezig is :) Een paar stukjes bij het krukas tandwiel en van achter waar de trapas normaal zit , en dit is al uitgehold , het deksel weegt niet meer dan het standaard deksel maar geeft wel meer stevigheid op de belangrijke plaatsen en door de grote van het koppelingshuis blijft er niet veel materiaal over .
Het mooie is dat het deksel heel makkelijk geschikt gemaakt kan worden voor de diversen diameters van korf .
Nu maakt ik dit deksel met een erg grote keering omdat de koppelings korf en tandwiel drager uit 1 stuk gemaakt worden om zo min mogelijk boutverbindingen te hoeven maken (kunnen ze ook niet los lopen ) ,maar dit is ook eenvoudig aan te passen .
Nu nog een mooi afdek kapje maken met een mooi kreidler logo erin ofzo.

Johan
Laatst gewijzigd door lazy rider op 29 jun 2009, 22:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#2065 Bericht door Ries » 29 jun 2009, 19:10

Hoi Johan,

misschien een beetje achteraf gezeur van deze kant, maar neemt de wrijvingsweerstand door deze constructiewijziging niet drastisch toe?

Als je voor het idee even naar onderstaande grafiek kijkt:

Afbeelding

mvg Ries

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2066 Bericht door lazy rider » 29 jun 2009, 20:52

Ries schreef:Hoi Johan,

misschien een beetje achteraf gezeur van deze kant, maar neemt de wrijvingsweerstand door deze constructiewijziging niet drastisch toe?

Als je voor het idee even naar onderstaande grafiek kijkt:

Afbeelding

mvg Ries
Dat een grotere keering meer weerstand geeft ben ik me van bewust en het iets vermogen kost ook , Maar als alles kapot gaat heb je ook geen vermogen dus je moet keuzes maken :wink:

Johan

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#2067 Bericht door Ries » 29 jun 2009, 23:08

Dat is zeker waar Johan!

op wat voor een diameter kom je straks uit om af te dichten?

mvg Ries

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2068 Bericht door lazy rider » 29 jun 2009, 23:27

De keering is 100 met een gat van 80 m/m.
Meestal bij de bestande deksels word er een keering van 55-45 of 70-55 gebruikt .
Dus die 0,3 pk verlies extra moet ik maar ergens anders zien te winnen .

Johan

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2069 Bericht door lazy rider » 14 jul 2009, 23:29

Nog een nieuw smaller ontwerpje van een aangepast koppelings deksel gemaakt , met een nieuwe buiten korf waar de uitsparingen voor de platen nog uitgefreest moeten worden .
Deze is nu uit 1 stuk gemaakt zodat deze alleen op het tandwiel bevestigt hoeft te worden .
Bijlagen
IMG_1874 (Small).jpg
IMG_1874 (Small).jpg (42.67 KiB) 9541 keer bekeken
IMG_1873 (Small).jpg
IMG_1873 (Small).jpg (37.25 KiB) 9541 keer bekeken
IMG_1872 (Small).jpg
IMG_1872 (Small).jpg (37.14 KiB) 9541 keer bekeken

daryll
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:23
Locatie: Oosterhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2070 Bericht door daryll » 15 jul 2009, 08:16

Heel netjes 8)

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2071 Bericht door lazy rider » 16 jul 2009, 22:18

In de buitenkorf de uitsparingen voor de platen gefreest ,deze passen spelings vrij in de buitenkorf van 7075 .
Als alle componenten zijn samen gesteld hebben we een zeer mooie en super sterke koppeling die vermogens van 30 pk makkelijk aan kan :D
Bijlagen
IMG_1881 (Small).JPG
IMG_1881 (Small).JPG (37.21 KiB) 9302 keer bekeken
IMG_1879 (Small).JPG
IMG_1879 (Small).JPG (44.63 KiB) 9302 keer bekeken
IMG_1878 (Small).JPG
IMG_1878 (Small).JPG (53.75 KiB) 9302 keer bekeken
IMG_1875 (Small).JPG
IMG_1875 (Small).JPG (40.76 KiB) 9302 keer bekeken

Ingmar
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 feb 2008, 17:31
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2072 Bericht door Ingmar » 16 jul 2009, 22:23

:clap :o

geen woorden voor

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#2073 Bericht door lampie » 16 jul 2009, 22:30

:clap

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2074 Bericht door caveman » 16 jul 2009, 22:30

gatver Johan je overtreft je zelf man..... :mrgreen: \:D/

Greetz cave 8)

snellejelle
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 apr 2007, 20:17
Locatie: Zuidwolde, Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2075 Bericht door snellejelle » 16 jul 2009, 22:46

echt super! :!: 8)

Plaats reactie