Kreidler MHR 90cc sprinter
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Hoi Johan.
Gewoon lekker doorgaan. en als het eenmaal goed loopt dan lopen ze met hangende pootjes achter je aan of je ook niet een snelle cilinder kunt maken.......
het is toch altijd het zelfde toen ze met de 60 cc aan de gang waren zaten ook de beste stuurlui aan wal en nu rijden ze er zelf mee kijk de oude topics er maar op na....
goed bezig en van harte hier oet grunn...
greetz cave
Gewoon lekker doorgaan. en als het eenmaal goed loopt dan lopen ze met hangende pootjes achter je aan of je ook niet een snelle cilinder kunt maken.......
het is toch altijd het zelfde toen ze met de 60 cc aan de gang waren zaten ook de beste stuurlui aan wal en nu rijden ze er zelf mee kijk de oude topics er maar op na....
goed bezig en van harte hier oet grunn...
greetz cave
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Bedankt Luc ,Luc schreef:Johan en Jeroen,
Gefeliciteerd met de mooie 2e plaats.
Volgende keer natuurlijk wel beide op het podium.
Groeten,
Luc
Ook dat gaat een keer lukken beide op het podium ,Als ik wil kan dat al zeer spoedig ,want dan gooi ik gewoon een AM-6 blok onder mijn sprinter , maar dat is niet de bedoeling het moet met het kreidler blok ook kunnen ,maar dat kost wel wat meer moeite ,maar als het dan lukt is de overwinning des te groter
Johan
Laatst gewijzigd door lazy rider op 25 mei 2009, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Na het succes op jubbega met de am-6 sprinter ,maar weer begonnen aan de kreidler sprinter nog een paar krukasjes aangepast met een samarin drijfstangetje met zwaarder big end lager en 12 m/m pen.
En gelijk ook maar nog een krukasje voor het roterende blokje aanpast met een barikit drijfstang dus ook geschikt gemaakt voor 12 m/m pen .
En gelijk ook maar nog een krukasje voor het roterende blokje aanpast met een barikit drijfstang dus ook geschikt gemaakt voor 12 m/m pen .
- Bijlagen
-
- IMG_1835 (Small).jpg (37.77 KiB) 11310 keer bekeken
-
- IMG_1838 (Small).jpg (31.26 KiB) 11310 keer bekeken
-
- IMG_1841 (Small).jpg (36.32 KiB) 11310 keer bekeken
-
- IMG_1832 (Small).jpg (40.25 KiB) 11310 keer bekeken
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Er blijft natuurlijk altijd wat te doen .Jouke schreef:Alweer bezig voor Genemuiden? want er moet weer het een en ander gebeuren denk.
Op damwoude waren de beste 9 binnen 0,6 sec ,dus dit zat dit jaar erg close . De 9 de was ik dus, nu is dit ook wel te begrijpen als je een reactie tijd hebt van 0,27 sec . Maar ik was al blij dat het heel is gebleven op damwoude ( we moeten gewoon veel meer rijden en starten om het juiste gevoel te krijgen )
Langzaam maar zeker zijn we een enorm sterk kreidler blok aan het bouwen , De koppeling en de versnelingsbak blijven nu heel en het blok met de versterkte ophangpunten en met het nieuwe membraam inlaat blijft tot nu toe mooi heel zonder scheuren.
Nu zijn we volop bezig om voor kreidler CNC gefreesde carters te maken die super sterk gaan worden , maar daar gaat nog heel wat tijd inzitten om deze goed te ontwerpen .
Nu hebben we voor de koppeling al een nieuwe CNC gefreest carter deksel gemaakt ,en deze is heel simpel aan te passen voor diversen diameters koppelings korfen ,die ik voor mijn sprinter gebruikt is met een korf van 127 m/m . hiervoor hebben we ook het model van het deksel iets aangepast .
- Bijlagen
-
- kreidler koppelings deksel 1.jpg (33.85 KiB) 10526 keer bekeken
-
- kreidler koppelings deksel 5.jpg (49.13 KiB) 10530 keer bekeken
-
- kreidler koppelings deksel 4.jpg (29.69 KiB) 10530 keer bekeken
-
- kreidler koppelings deksel 3.jpg (37.07 KiB) 10530 keer bekeken
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 19:26
- Locatie: koudekerk aan den rijn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
aller eerst wil ik zeggen dat het er netjes uit ziet, fijn dat alles nu wel heel blijft, kan je tenminste vooruit gaan werken ipv achteruit.
toch komt bij mij de vraag op;
waarom is die deksel zo dik? behalve een beetje olie binnen houden doet die deksel niets en daarmee is toch alleen maar extra gewicht, of zie ik het nou verkeerd?
als de deksel nog niet klaar is dan heb ik niets gezegd!!
toch komt bij mij de vraag op;
waarom is die deksel zo dik? behalve een beetje olie binnen houden doet die deksel niets en daarmee is toch alleen maar extra gewicht, of zie ik het nou verkeerd?
als de deksel nog niet klaar is dan heb ik niets gezegd!!
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 18:51
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
daar moeten we idd nog een mooi kapje voor maken, op sommige stukken kunnen we er nog wat af halen voor het gewicht, maar het weegt op zicht niet zo heel veel hoor.Andry schreef:Onzin,
Plat deksel voor alleen je olie tegen te houden.
.
Jah voor bescherming van de draaiende delen, De 2 inhammen kan je een
mooi roostertje of plaatje voor maken.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Je hebt minimaal al 16 m/m nodig om je krukas tap en moer kwijt te kunnen.RmC schreef:aller eerst wil ik zeggen dat het er netjes uit ziet, fijn dat alles nu wel heel blijft, kan je tenminste vooruit gaan werken ipv achteruit.
toch komt bij mij de vraag op;
waarom is die deksel zo dik? behalve een beetje olie binnen houden doet die deksel niets en daarmee is toch alleen maar extra gewicht, of zie ik het nou verkeerd?
als de deksel nog niet klaar is dan heb ik niets gezegd!!
Als je goed kijk zie je dat er eigenlijk niet zo heel veel dik materiaal nog aanwezig is Een paar stukjes bij het krukas tandwiel en van achter waar de trapas normaal zit , en dit is al uitgehold , het deksel weegt niet meer dan het standaard deksel maar geeft wel meer stevigheid op de belangrijke plaatsen en door de grote van het koppelingshuis blijft er niet veel materiaal over .
Het mooie is dat het deksel heel makkelijk geschikt gemaakt kan worden voor de diversen diameters van korf .
Nu maakt ik dit deksel met een erg grote keering omdat de koppelings korf en tandwiel drager uit 1 stuk gemaakt worden om zo min mogelijk boutverbindingen te hoeven maken (kunnen ze ook niet los lopen ) ,maar dit is ook eenvoudig aan te passen .
Nu nog een mooi afdek kapje maken met een mooi kreidler logo erin ofzo.
Johan
Laatst gewijzigd door lazy rider op 29 jun 2009, 22:31, 2 keer totaal gewijzigd.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Dat een grotere keering meer weerstand geeft ben ik me van bewust en het iets vermogen kost ook , Maar als alles kapot gaat heb je ook geen vermogen dus je moet keuzes makenRies schreef:Hoi Johan,
misschien een beetje achteraf gezeur van deze kant, maar neemt de wrijvingsweerstand door deze constructiewijziging niet drastisch toe?
Als je voor het idee even naar onderstaande grafiek kijkt:
mvg Ries
Johan
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Nog een nieuw smaller ontwerpje van een aangepast koppelings deksel gemaakt , met een nieuwe buiten korf waar de uitsparingen voor de platen nog uitgefreest moeten worden .
Deze is nu uit 1 stuk gemaakt zodat deze alleen op het tandwiel bevestigt hoeft te worden .
Deze is nu uit 1 stuk gemaakt zodat deze alleen op het tandwiel bevestigt hoeft te worden .
- Bijlagen
-
- IMG_1874 (Small).jpg (42.67 KiB) 9541 keer bekeken
-
- IMG_1873 (Small).jpg (37.25 KiB) 9541 keer bekeken
-
- IMG_1872 (Small).jpg (37.14 KiB) 9541 keer bekeken
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
In de buitenkorf de uitsparingen voor de platen gefreest ,deze passen spelings vrij in de buitenkorf van 7075 .
Als alle componenten zijn samen gesteld hebben we een zeer mooie en super sterke koppeling die vermogens van 30 pk makkelijk aan kan
Als alle componenten zijn samen gesteld hebben we een zeer mooie en super sterke koppeling die vermogens van 30 pk makkelijk aan kan
- Bijlagen
-
- IMG_1881 (Small).JPG (37.21 KiB) 9302 keer bekeken
-
- IMG_1879 (Small).JPG (44.63 KiB) 9302 keer bekeken
-
- IMG_1878 (Small).JPG (53.75 KiB) 9302 keer bekeken
-
- IMG_1875 (Small).JPG (40.76 KiB) 9302 keer bekeken
-
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 20:17
- Locatie: Zuidwolde, Drenthe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0