(Project bouwen sprinter met kreidler blok.)
*carters aanpassen voor malossi MHR TEAM.
Het vermaken van de tapeinden t.b.v cilinder MHR TEAM
Booster kanaal in carter gemaakt.
*Gietstuk aan onstekings zijde gemaakt zodat spoel kanalen verder uitgefreest kunnen worden.
*Ruimte uit gefreest zodat daar de membraan inlaat geplaatst kan worden.Zodat de inlaat niet meer zuiger gestuurd is maar nu via een membraan inlaat gestuurd wordt met JFT wigje .
*V-force 8 kleps membraan aanpassen op stage 6 inlaat spruitstuk.Het 38 jaar oude kreidlerblok is nu aangepast met membraan inlaat en dellorto 26 m/m.
*Aanpassen voorwiel van een viva city met een stage 6 oversized disk.
*Van het weekend sprint frame bouwen.
12-11-2005 vandaag sprint framegelast en ontwerpen, ziet er wel goed uit ,foto's volgen
13-11-2005
wiel ophanging en ketting spanners pas gemaakt.
Blok ophanging gemaakt en gelast uitlijnen blok t.o.v achter tandwiel en ketting, zie foto's.
14-11-2005
Krukas aangepast zilver stalen bus in krukas gemaakt met aangepast naald lager zodat de kreidler krukas nu geschikt is voor 12 m/m pen , bij kreidler wordt normaal met 14 m/m pen uitgerust,deze is dus nu geschikt voor de Mhr team.
Verder nu wat pijpjes gebogen met hydraulische buigijzer waar 2 radiators aan gemonteerd moeten worden en alvast wat bevestiging punten vast gelast.
Nieuwe lagers in achterwiel gemonteerd en nieuwe achter as gemaakt deze moest langer worden omdat de zelf gemaakte achterbrug breder is geworden dan de standaard kreidler achterbrug.
meer foto's volgen.
14-11-2005
*Kreidler blokje geparel straalt en ook het carter deksel.
2 radiators gemonteerd op trillings rubbers.
ophangings punten voor de radiators gelast.
15-11-2005
Stuur bevestiging bussen gedraaid en gezand straalt
16-11-2005
In stuurbevestiging bussen draad in getapt en in midden uitgeboord ,het rechter stuur deel op voorvork gelast en afgemonteerd.
17-11-2005
Het linkerstuur deel op de voorvork gelast , en stuur balans gewichtjes pas gemaakt en gemonteerd.
Voorbereidingen voor benzine tankje te maken.
19-11-2005
En het carter uit gefreest en spoelpoorten opgelast en aangepast.
Stalen remleidingen gemonteerd en rem ontlucht en gesinterde race remblokken gemonteerd.
20-11-2005
De malossi MHR Team gemonteerd op het carter nog niet helemaal in orde zijn nog wat problemen met de slag van de krukas.
Dus voor nood het blokje van de RMC maar gemonteerd zodat we de ketting op lengte gemaakt hebben en de koppeling kabel en steuntjes gemaakt hebben.
Voor en achterspat bordje gemonteerd en steuntjes gelast.
22-11-2005
verloop plaat gemaakt zodat de slag van de kreidler krukas nu geschikt is voor de malossi mhr cilinder.
cilinder en zuiger geplaatst en HPI onsteking gemonteerd.
23-11-2005
Eerste start-up van het blokje , hij doet het gaaf.
accu bakje gemaakt en stuur plaatje voor stage 6 toeren en temperatuur meter gemaakt.
24-11-2005
vandaag nieuw blokje 5 -v direct geschakeld op wezen halen .
uit elkaar gehaald nieuwe lagers en keeringen en andere krukas gemonteerd.
04-12-2005
het blokje loopt als een gek, hier de link voor the sound of 15.000 rpm -> http://www.freewebs.com/swattoxic/V002.wav
06-12-2005
Nog wat afstellen aan de ontsteking loopt nu nog beter.
10-12-2005
test met yasuni C-20 uitlaat gedaan komen niet genoeg pk's uit wel genoeg toeren.
14-12-2005
nog wat leuke onderdelen gehaald
16-12-2005
Zelf een malossi GP MHR uitlaat vermaakt zodat deze past op de sprinter.
20-12-2005
Schakel mechanisme voor het kreidler blokje gemaakt schakelt nu redelijk strak.
23-12-2005
Achterrem mechanisme gemaakt werkt nu goed .
Diversen test runs gemaakt nog wat problemen met de koppelings platen.
koppeling aangepast.
26-12-2005
nog een paar test runs gemaakt tijd geklokt op 150 meter.
we zitten nu op ongeveer ------ sec met een eind snelheid van ---- km/h
dit begint er op te lijken.
2-1-2006
Gehele sprinter gedemonteerd,frame in de primer gespoten.
Voorvork gespoten en diversen kleine onderdelen.
8-1-2006
Eerste echte testrun gemaakt,sprinter liep prima , snelheid ? nog onbekend maar wel snel ,bloedje snel eigenlijk :p
14-1-2006
Op weg met de sprinter naar euroscooters voor de eerste testbank run.
---- PK bij 10.000 RPM
Max RPM 15.700
Powerband ligt tussen de 8500 RPM en 12000 RPM .
Getest alleen in zijn 3 de versnelling.
We hadden zelf gerekend op 17.0 PK dus dit resultaat is zeer positief,Maar eigenlijk moeten er nog meer PK'S uitkomen.
29-01-2006
Nog wat getest met met andere carb gaf niet de gewenste resultaten ,we hebben besloten om een andere uitlaat te gaan bouwen deze keer bouwen we zelf een uitlaat , omdat de pk's van deze cilinder bij een hogertoerental liggen hopen we er nog meer pk's uit te kunnen halen , lukt dit niet kunnen we altijd de cilinder nog gaan tunen.
Uitgevoerd met stage6 membraam inlaat V-Force 8-kleps.
Het inlaat spruitstuk is van stage 6 en aangepast voor V-Force 8 kleps membraam.
26 m /m dellorto vlakschuif
HPI rotor 2006 met 2 curve CDI
Uitlaat malossi GP MHR van derbi senda.
Cilinder MHR TEAM 80 voor AM-6
(MHR Team 80cc AM6 ) geen derbi cil dus! water aansluiting is aangepast voor aan de zijkant (is niet standaard)
Dit vind ik een goed voorbeeld hoe het moet. Er zouden meer Kreidler liefhebbers moeten zijn die de kriebels krijgen om zoiets te bouwen.
De animo om te sprinten is groeiende, er komt zelfs een competite over meerdere wedstrijden, maar tot nu toe hoofdzakelijk met scooters
Het wordt tijd dat die scooters wat conqurentie krijgen, dat moet met dit ontwerp zeker kunnen.
Johan, leuk dat je ook in Lexmond wilt komen en ik ben ook benieuwd hoe het in Jubbega zal gaan. In elk geval succes met de voorbereidingen.
groeten,
Luc
Bedankt luc voor je positieve reactie , Ik blij om dit van een ervaren sprinter te horen.
Om de scooters voor te blijven met een sprint :
Dan red je het niet meer met een kreidler SB-tje of met alleen roterende inlaat . De scooters zijn het tijdperk van de 15 PK allang voorbij .
De gemiddelde sprint scooters zitten tussen de 17.0 en 24 PK .
Om hier met een schakel tegen te sprinten moet je heel wat pk's hebben en wat belangrijk is een hoge eind snelheid.
Vandaar dat we met dit project zijn begonnen ,en zijn gaan zoeken naar een ander type cilinder en deze op een kreidler blok hebben aangepast.
Want kreidler boven alles !!