automaat cilinder het zelfde opvoeren als schakel cilinder??
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02 mei 2006, 14:19
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
automaat cilinder het zelfde opvoeren als schakel cilinder??
ik heb een MP1 , 2bak automaatje dus
(maakt in verhouding weinig toeren)
deze is licht aangepast, maar..ik wil meer!
kan ik mij dan aan de maten houden
van ieder andere (schakel) cilinder??
of zijn hier apparte berekeningen voor?
Mvg Sander
(maakt in verhouding weinig toeren)
deze is licht aangepast, maar..ik wil meer!
kan ik mij dan aan de maten houden
van ieder andere (schakel) cilinder??
of zijn hier apparte berekeningen voor?
Mvg Sander
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02 mei 2006, 14:19
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ik plaats wel wat foto's van een MP1
er zit nog geen expansie op, moet nog wel
(mooi idee bij geplaatst)
maar pk's onderin dat houd tog in
- poorten zo breed mogelijk
- klein beetje vervroegen
of heb ik dat fout?
zijn de maten van een automaat en schakel blok het zelfde in de zin,
(Super) Breitwand op me automaatje?
Mvg Sander
er zit nog geen expansie op, moet nog wel
(mooi idee bij geplaatst)
maar pk's onderin dat houd tog in
- poorten zo breed mogelijk
- klein beetje vervroegen
of heb ik dat fout?
zijn de maten van een automaat en schakel blok het zelfde in de zin,
(Super) Breitwand op me automaatje?
Mvg Sander
- Bijlagen
-
- t4luitlaat.jpeg (68.69 KiB) 10519 keer bekeken
-
- MP1 beige.jpeg (30.85 KiB) 10519 keer bekeken
-
- MP1 blauw.jpg (65.64 KiB) 10519 keer bekeken
-
- MP1 rood.jpg (47.6 KiB) 10519 keer bekeken
- rickkreidler
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 19 apr 2005, 16:50
- Locatie: genemuiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 10 mei 2003, 16:48
- Locatie: borne
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Opvoeren
Boring en slag zijn gelijk aan de normale modellen er pas dus ook een cilinder van de geforceerde koeling op.
De mp1 cilinder zit standaard in de inlaatpoort een busje die moet eruit
uitlaat omhoog en breder inlaat omlaag en breder spoelkanalen omhoog vuistregel oppervlakberekening maken van de uitlaat poort na het tunen en de andere poorten 7% groter maken dan heb je alles in balans eventueel de zuiger iets aanpassen een andere uitlaat en een 14 mm caberateur met 20mm pijp gebruiken ps gooi die standaard kop bij het oude aluminium dat is niet wat pak een kop van de geforceerde koeling.
Gaan met die banaan
Riwatuning
De mp1 cilinder zit standaard in de inlaatpoort een busje die moet eruit
uitlaat omhoog en breder inlaat omlaag en breder spoelkanalen omhoog vuistregel oppervlakberekening maken van de uitlaat poort na het tunen en de andere poorten 7% groter maken dan heb je alles in balans eventueel de zuiger iets aanpassen een andere uitlaat en een 14 mm caberateur met 20mm pijp gebruiken ps gooi die standaard kop bij het oude aluminium dat is niet wat pak een kop van de geforceerde koeling.
Gaan met die banaan
Riwatuning
- rijdnuoppuch
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 11 sep 2002, 19:51
- Locatie: Zijpersluis NH
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02 mei 2006, 14:19
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
bij mp1 zit geen bus in de inlaat,dat is bij nieuw type of mp2 (weet niet cker)
maar hij is al licht gekieteld, namelijk:
- inlaat ietsje breder en heel iets omlaag
- uitlaat iets omhoog en iets breder
- spoelpoorten 2mm naar boven getrokken
de inlaat en uitlaat kunnen beide kanten nog wel 2mm breder..
de uitlaat kan voor meer toeren nog wel een end omhoog
de inlaat nog wel iets naar onder
de spoelers mogen wel breder tog?
ik ga niks aan de zuiger doen(is niet nodig als je het goed doet)
maar de spoelers zijn al 2mm omhoog.. wat moet ik ongeveer doen wil ik het in balans krijgen?
hoeveel moet in verhouding tussen de uitlaat en inlaat, de inlaat minder omlaag dan de uitlaat omhoog? ongv 1mm verschil?
maar ik wil geen geforceerd gekoelde cilinder op me ding, dat staat niet
een breitwand daar in tegen, dat staat ubergeil
(ik ben mijn MP1 aan het ombouwen, op foto staat een richtlijn)
ik heb ook een puch maxi, egte 50cc, 12mm (spr72), schuimfilter, zelf gemaakte expansie, en de binnenkant van de cilinder is niks meer origineel. (hier plaats ik ook een foto van, aan de buitenkant zie je neit dat ie snel is) (de foto is verneukt,omdat ik em moest verkleinen..)
alle poorten zijn bewerkt, niet eens met formules gewerkt maar op het gevoel (met kennis int achterhoofd) en deze loooopt lekker!. op een mooie dag zonder wind mee de 85km/h mee gehaald (op het puch forum geloofd de helft het niet, {maar in de SOBW reden ze 130 met 16mm, duss }
MAAR geld voor 2bak automaat het zelfde als puch?
ken iemand die wel berekeningen maakt..
zou ik dan met puch berekeningen me kreidler cil kunnen bewerken?
of zijn er apparte formules voor ??
Mvg Sander
maar hij is al licht gekieteld, namelijk:
- inlaat ietsje breder en heel iets omlaag
- uitlaat iets omhoog en iets breder
- spoelpoorten 2mm naar boven getrokken
de inlaat en uitlaat kunnen beide kanten nog wel 2mm breder..
de uitlaat kan voor meer toeren nog wel een end omhoog
de inlaat nog wel iets naar onder
de spoelers mogen wel breder tog?
ik ga niks aan de zuiger doen(is niet nodig als je het goed doet)
maar de spoelers zijn al 2mm omhoog.. wat moet ik ongeveer doen wil ik het in balans krijgen?
hoeveel moet in verhouding tussen de uitlaat en inlaat, de inlaat minder omlaag dan de uitlaat omhoog? ongv 1mm verschil?
maar ik wil geen geforceerd gekoelde cilinder op me ding, dat staat niet
een breitwand daar in tegen, dat staat ubergeil
(ik ben mijn MP1 aan het ombouwen, op foto staat een richtlijn)
ik heb ook een puch maxi, egte 50cc, 12mm (spr72), schuimfilter, zelf gemaakte expansie, en de binnenkant van de cilinder is niks meer origineel. (hier plaats ik ook een foto van, aan de buitenkant zie je neit dat ie snel is) (de foto is verneukt,omdat ik em moest verkleinen..)
alle poorten zijn bewerkt, niet eens met formules gewerkt maar op het gevoel (met kennis int achterhoofd) en deze loooopt lekker!. op een mooie dag zonder wind mee de 85km/h mee gehaald (op het puch forum geloofd de helft het niet, {maar in de SOBW reden ze 130 met 16mm, duss }
MAAR geld voor 2bak automaat het zelfde als puch?
ken iemand die wel berekeningen maakt..
zou ik dan met puch berekeningen me kreidler cil kunnen bewerken?
of zijn er apparte formules voor ??
Mvg Sander
- Bijlagen
-
- MIJN GELE KREIDLER BUIKSCHUIVER.jpg (55.53 KiB) 10379 keer bekeken
-
- mijn puch2.jpg (89.67 KiB) 10383 keer bekeken
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02 mei 2006, 14:19
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Opvoeren
bedoel je niet een rijwind gekoelde van een breitwand?roelvrieze schreef:Boring en slag zijn gelijk aan de normale modellen er pas dus ook een cilinder van de geforceerde koeling op.
De mp1 cilinder zit standaard in de inlaatpoort een busje die moet eruit
uitlaat omhoog en breder inlaat omlaag en breder spoelkanalen omhoog vuistregel oppervlakberekening maken van de uitlaat poort na het tunen en de andere poorten 7% groter maken dan heb je alles in balans eventueel de zuiger iets aanpassen een andere uitlaat en een 14 mm caberateur met 20mm pijp gebruiken ps gooi die standaard kop bij het oude aluminium dat is niet wat pak een kop van de geforceerde koeling.
Gaan met die banaan
Riwatuning
geforceerd gekoelde is un plat en dicht koppie..
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: automaat cilinder het zelfde opvoeren als schakel cilind
Niet wegdoen, bewaren voor andere kindertjes
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: automaat cilinder het zelfde opvoeren als schakel cilind
niks mis met deze topic , vind ik.
Niks om voor te schamen.
Op die leeftijd was ik nog veel erger
Niks om voor te schamen.
Op die leeftijd was ik nog veel erger