automaat cilinder het zelfde opvoeren als schakel cilinder??

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sander.H.
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2006, 14:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

automaat cilinder het zelfde opvoeren als schakel cilinder??

#1 Bericht door Sander.H. » 22 mei 2006, 22:22

ik heb een MP1 , 2bak automaatje dus
(maakt in verhouding weinig toeren)
deze is licht aangepast, maar..ik wil meer!
kan ik mij dan aan de maten houden
van ieder andere (schakel) cilinder??
of zijn hier apparte berekeningen voor?

Mvg Sander

Ruud.
Berichten: 330
Lid geworden op: 28 dec 2005, 21:05
Locatie: 52°43'15.36"N 4°56'26.49"O
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#2 Bericht door Ruud. » 22 mei 2006, 23:17

Een automaten cilinder heeft veel meer kracht nodig van onderuit, en een veel breder vermogens gebied dan een schakel cilinder. De poorten zijn dus vooral lager dan schakelcilinders. Ik weet niet wat een MP1 is en of deze een expansiepijp heeft. Dit heeft ig een wereld van verschil..

Sander.H.
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2006, 14:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door Sander.H. » 23 mei 2006, 10:44

ik plaats wel wat foto's van een MP1
er zit nog geen expansie op, moet nog wel
(mooi idee bij geplaatst)
maar pk's onderin dat houd tog in
- poorten zo breed mogelijk
- klein beetje vervroegen
of heb ik dat fout?

zijn de maten van een automaat en schakel blok het zelfde in de zin,
(Super) Breitwand op me automaatje?

Mvg Sander
Bijlagen
t4luitlaat.jpeg
t4luitlaat.jpeg (68.69 KiB) 10519 keer bekeken
MP1 beige.jpeg
MP1 beige.jpeg (30.85 KiB) 10519 keer bekeken
MP1 blauw.jpg
MP1 blauw.jpg (65.64 KiB) 10519 keer bekeken
MP1 rood.jpg
MP1 rood.jpg (47.6 KiB) 10519 keer bekeken

Gebruikersavatar
Sander.
Berichten: 2161
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40
Locatie: het Westland, bij Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#4 Bericht door Sander. » 23 mei 2006, 10:46

Ik heb zo'n zwart-bruin vermoeden dat dat laatste brommertje geen mp1 is.. :wink:

Sander.H.
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2006, 14:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door Sander.H. » 23 mei 2006, 10:57

San schreef:Ik heb zo'n zwart-bruin vermoeden dat dat laatste brommertje geen mp1 is.. :wink:
mijn vermoeden is zelfs donker-grijs :wink:
maar dat was voor het idee van de uitlaat :)
heb je verder geen oplossingen voor mij?

Gr Sander

Gebruikersavatar
rickkreidler
Berichten: 342
Lid geworden op: 19 apr 2005, 16:50
Locatie: genemuiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#6 Bericht door rickkreidler » 23 mei 2006, 11:22

uitlaat en inlaat zo breed mogelijk.
indien mogelijk, de spoelers vergroten, weet niet welke kant op.
en misschien helpt een hapje uit de zuiger ook wel.

maar ik denk niet, dat er echt geweldig hoge snelheden uit te halen zijn.

roelvrieze
Berichten: 89
Lid geworden op: 10 mei 2003, 16:48
Locatie: borne
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Opvoeren

#7 Bericht door roelvrieze » 23 mei 2006, 11:36

Boring en slag zijn gelijk aan de normale modellen er pas dus ook een cilinder van de geforceerde koeling op.

De mp1 cilinder zit standaard in de inlaatpoort een busje die moet eruit

uitlaat omhoog en breder inlaat omlaag en breder spoelkanalen omhoog vuistregel oppervlakberekening maken van de uitlaat poort na het tunen en de andere poorten 7% groter maken dan heb je alles in balans eventueel de zuiger iets aanpassen een andere uitlaat en een 14 mm caberateur met 20mm pijp gebruiken ps gooi die standaard kop bij het oude aluminium dat is niet wat pak een kop van de geforceerde koeling.

Gaan met die banaan

Riwatuning

Gebruikersavatar
rijdnuoppuch
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 sep 2002, 19:51
Locatie: Zijpersluis NH
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door rijdnuoppuch » 23 mei 2006, 12:12

past ook een puch maxi cilinder op had op de mijne een snelle pm cilinder en een 14mm en dat liep tegen de 70 :mrgreen:

Sander.H.
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2006, 14:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door Sander.H. » 24 mei 2006, 22:10

bij mp1 zit geen bus in de inlaat,dat is bij nieuw type of mp2 (weet niet cker)
maar hij is al licht gekieteld, namelijk:
- inlaat ietsje breder en heel iets omlaag
- uitlaat iets omhoog en iets breder
- spoelpoorten 2mm naar boven getrokken

de inlaat en uitlaat kunnen beide kanten nog wel 2mm breder..
de uitlaat kan voor meer toeren nog wel een end omhoog
de inlaat nog wel iets naar onder
de spoelers mogen wel breder tog?
ik ga niks aan de zuiger doen(is niet nodig als je het goed doet)

maar de spoelers zijn al 2mm omhoog.. wat moet ik ongeveer doen wil ik het in balans krijgen?
hoeveel moet in verhouding tussen de uitlaat en inlaat, de inlaat minder omlaag dan de uitlaat omhoog? ongv 1mm verschil?

maar ik wil geen geforceerd gekoelde cilinder op me ding, dat staat niet
een breitwand daar in tegen, dat staat ubergeil
(ik ben mijn MP1 aan het ombouwen, op foto staat een richtlijn)

ik heb ook een puch maxi, egte 50cc, 12mm (spr72), schuimfilter, zelf gemaakte expansie, en de binnenkant van de cilinder is niks meer origineel. (hier plaats ik ook een foto van, aan de buitenkant zie je neit dat ie snel is) (de foto is verneukt,omdat ik em moest verkleinen..)
alle poorten zijn bewerkt, niet eens met formules gewerkt maar op het gevoel (met kennis int achterhoofd) en deze loooopt lekker!. op een mooie dag zonder wind mee de 85km/h mee gehaald (op het puch forum geloofd de helft het niet, {maar in de SOBW reden ze 130 met 16mm, duss :wink: }

MAAR geld voor 2bak automaat het zelfde als puch?
ken iemand die wel berekeningen maakt..
zou ik dan met puch berekeningen me kreidler cil kunnen bewerken?
of zijn er apparte formules voor ??

Mvg Sander
Bijlagen
MIJN GELE KREIDLER BUIKSCHUIVER.jpg
MIJN GELE KREIDLER BUIKSCHUIVER.jpg (55.53 KiB) 10379 keer bekeken
mijn puch2.jpg
mijn puch2.jpg (89.67 KiB) 10383 keer bekeken

Sander.H.
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2006, 14:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Opvoeren

#10 Bericht door Sander.H. » 25 mei 2006, 11:04

roelvrieze schreef:Boring en slag zijn gelijk aan de normale modellen er pas dus ook een cilinder van de geforceerde koeling op.

De mp1 cilinder zit standaard in de inlaatpoort een busje die moet eruit

uitlaat omhoog en breder inlaat omlaag en breder spoelkanalen omhoog vuistregel oppervlakberekening maken van de uitlaat poort na het tunen en de andere poorten 7% groter maken dan heb je alles in balans eventueel de zuiger iets aanpassen een andere uitlaat en een 14 mm caberateur met 20mm pijp gebruiken ps gooi die standaard kop bij het oude aluminium dat is niet wat pak een kop van de geforceerde koeling.

Gaan met die banaan

Riwatuning
bedoel je niet een rijwind gekoelde van een breitwand?
geforceerd gekoelde is un plat en dicht koppie..

Sander.H.
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2006, 14:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Close

#11 Bericht door Sander.H. » 16 nov 2014, 17:31

Mag dit topic weg?
het is duidelijk nog uit mijn kinderjaren, wel grappig om terug te lezen.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 230 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: automaat cilinder het zelfde opvoeren als schakel cilind

#12 Bericht door hermanngas » 16 nov 2014, 20:47

Niet wegdoen, bewaren voor andere kindertjes :-)

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 591 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: automaat cilinder het zelfde opvoeren als schakel cilind

#13 Bericht door Caspar » 18 nov 2014, 21:30

niks mis met deze topic , vind ik.
Niks om voor te schamen.
Op die leeftijd was ik nog veel erger ;-)

Plaats reactie