foto's plaatsen van getunede cilinders svp deel 2
- Andry
- Berichten: 5662
- Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Spreken is zilver
Zwijgen is goud
Jij bent de enige
Waar ik van houd
Ik hoor een enige twijfel
In mijn eigen stem, heel zacht
Maar weet dan zeker
Dat ik op je wacht
Lange tijd
Voelde ik me leeg
Jij bent degene
Waardoor ik een lichtpuntje kreeg
We delen lief en leed
Ik weet dat je op me wacht
Je geeft me alle tijd
Meer dan ik van je verwacht..
Zwijgen is goud
Jij bent de enige
Waar ik van houd
Ik hoor een enige twijfel
In mijn eigen stem, heel zacht
Maar weet dan zeker
Dat ik op je wacht
Lange tijd
Voelde ik me leeg
Jij bent degene
Waardoor ik een lichtpuntje kreeg
We delen lief en leed
Ik weet dat je op me wacht
Je geeft me alle tijd
Meer dan ik van je verwacht..
- Bijlagen
-
- P3080005 (Small).JPG (34.7 KiB) 10517 keer bekeken
-
- P3080006 (Small).JPG (38.07 KiB) 10517 keer bekeken
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 12:27
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
LL betekend; Leo LokerseErnstJan schreef:voor een paarjaar terug heb ik de onderstaande sb gekocht. Wat de specificaties precies zijn weet ik niet maar tijdens de testrit zonder echt verfijnt te stellen reed het al schrikbarend.
Ik weet dat het een snel exemplaar is nawat ik gehoord heb. Nu ik tijdens de test niet een passende zuiger gebruikt is deze warm gelopen.
Mijn plan is nu de cilinder te restaureren (nieuwe wand in laten zetten en een passende zuiger erbij laten meten.
op de ribben staat LL het zegt mij niet veel maar misschien dat iemand mij wat weet te vertellen over deze cilinder ?
Ik heb deze cylinder zo'n 15 jaar geleden voor mijn broer andre gefreesd en is gebruikt op een SOBW Formule klasse racer.
Op de dynojet testbank ong 12,5pk
- RicM
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:04
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Staat er toevallig ook een poppetje op gefreesd wat zijn duim opsteekt of niet?? Dan kan het niet meer missen...lokemotion schreef:LL betekend; Leo LokerseErnstJan schreef:voor een paarjaar terug heb ik de onderstaande sb gekocht. Wat de specificaties precies zijn weet ik niet maar tijdens de testrit zonder echt verfijnt te stellen reed het al schrikbarend.
Ik weet dat het een snel exemplaar is nawat ik gehoord heb. Nu ik tijdens de test niet een passende zuiger gebruikt is deze warm gelopen.
Mijn plan is nu de cilinder te restaureren (nieuwe wand in laten zetten en een passende zuiger erbij laten meten.
op de ribben staat LL het zegt mij niet veel maar misschien dat iemand mij wat weet te vertellen over deze cilinder ?
Ik heb deze cylinder zo'n 15 jaar geleden voor mijn broer andre gefreesd en is gebruikt op een SOBW Formule klasse racer.
Op de dynojet testbank ong 12,5pk
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 12:27
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Je kent ze? konden ook kuifje figuren oid zijn,er waren zelfs coureurs die zeiden dat ze gek werden van m'n poppetjes.RicM schreef:Staat er toevallig ook een poppetje op gefreesd wat zijn duim opsteekt of niet?? Dan kan het niet meer missen...lokemotion schreef:LL betekend; Leo LokerseErnstJan schreef:voor een paarjaar terug heb ik de onderstaande sb gekocht. Wat de specificaties precies zijn weet ik niet maar tijdens de testrit zonder echt verfijnt te stellen reed het al schrikbarend.
Ik weet dat het een snel exemplaar is nawat ik gehoord heb. Nu ik tijdens de test niet een passende zuiger gebruikt is deze warm gelopen.
Mijn plan is nu de cilinder te restaureren (nieuwe wand in laten zetten en een passende zuiger erbij laten meten.
op de ribben staat LL het zegt mij niet veel maar misschien dat iemand mij wat weet te vertellen over deze cilinder ?
Ik heb deze cylinder zo'n 15 jaar geleden voor mijn broer andre gefreesd en is gebruikt op een SOBW Formule klasse racer.
Op de dynojet testbank ong 12,5pk
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 19:10
- Locatie: Delden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Oké bedankt voor de reacties, leuk om te weten dat je de cilinder 15 jaar terug al gefreest hebt (a) ..
De cilinder krijgt een nieuwe wand en zoals ik al aangaf een qualitatieve zuiger.
Ben benieuwd wat het straks brengen zal,
Ik ben vanplan de cilinder te monteren op mijn RMC, 5 bakje, 20 mm carburateur, electronische ontsteking en een homoet 6p uitlaat.
Over de uitlaat en de carburateur twijfel ik nog heb het idee dat de cilinder misschien wel een grotere carburateur of een andere uitlaat zou kunnen gebruiken.
lokemotion, welke setup had je destijds tijdens de test precies?
Gr Ernst Jan
De cilinder krijgt een nieuwe wand en zoals ik al aangaf een qualitatieve zuiger.
Ben benieuwd wat het straks brengen zal,
Ik ben vanplan de cilinder te monteren op mijn RMC, 5 bakje, 20 mm carburateur, electronische ontsteking en een homoet 6p uitlaat.
Over de uitlaat en de carburateur twijfel ik nog heb het idee dat de cilinder misschien wel een grotere carburateur of een andere uitlaat zou kunnen gebruiken.
lokemotion, welke setup had je destijds tijdens de test precies?
Gr Ernst Jan
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 19:10
- Locatie: Delden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Tot op heden nog niet gezien, waar staat die getekendStaat er toevallig ook een poppetje op gefreesd wat zijn duim opsteekt of niet?? Dan kan het niet meer missen...
ik ben momenteel niet in de gelegenheid om dit te checken, als dit wel het geval is zal ik direct ff kijken.
Neem aan op de ribben bovenaan of aan de zijkant ?
Gr Ernst Jan
- RicM
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:04
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Inderdaad erg vervelend al die poppetjes....lokemotion schreef:Je kent ze? konden ook kuifje figuren oid zijn,er waren zelfs coureurs die zeiden dat ze gek werden van m'n poppetjes.RicM schreef:Staat er toevallig ook een poppetje op gefreesd wat zijn duim opsteekt of niet?? Dan kan het niet meer missen...lokemotion schreef:
LL betekend; Leo Lokerse
Ik heb deze cylinder zo'n 15 jaar geleden voor mijn broer andre gefreesd en is gebruikt op een SOBW Formule klasse racer.
Op de dynojet testbank ong 12,5pk
Heb hier nog een 72cc metrakit cilinder van een Derbi SM liggen, ook met poppetje.
Adriaan is daar in 2007 kampioen mee geworden, liep als een kogel!!
De cilinders voor de expi maak ik tegenwoordig zelf...
Groeten,
Richard,
- RicM
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:04
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Let wel op dat na een nicasil-behandeling je poort-timing aangetast wordt...!!ErnstJan schreef:Oké bedankt voor de reacties, leuk om te weten dat je de cilinder 15 jaar terug al gefreest hebt (a) ..
De cilinder krijgt een nieuwe wand en zoals ik al aangaf een qualitatieve zuiger.
Ben benieuwd wat het straks brengen zal,
Ik ben vanplan de cilinder te monteren op mijn RMC, 5 bakje, 20 mm carburateur, electronische ontsteking en een homoet 6p uitlaat.
Over de uitlaat en de carburateur twijfel ik nog heb het idee dat de cilinder misschien wel een grotere carburateur of een andere uitlaat zou kunnen gebruiken.
lokemotion, welke setup had je destijds tijdens de test precies?
Gr Ernst Jan
Meestal gaat je timing wat omlaag. Als je hem echt snel wilt houden zul je je cilindertje na het nicasillen weer bij Leo moeten brengen...
Hij zat op een Formule kreidler dus is dus gemaakt voor 20mm carburateur...
- RicM
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:04
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Weet niet of Leo 15 jaar terug ook al zo creatief was...ErnstJan schreef:Tot op heden nog niet gezien, waar staat die getekendStaat er toevallig ook een poppetje op gefreesd wat zijn duim opsteekt of niet?? Dan kan het niet meer missen...
ik ben momenteel niet in de gelegenheid om dit te checken, als dit wel het geval is zal ik direct ff kijken.
Neem aan op de ribben bovenaan of aan de zijkant ?
Gr Ernst Jan
- Andre
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
- Locatie: Heos zeeland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Weet niet of Leo 15 jaar terug ook al zo creatief was...
Ja toen ook al, hij was vroeger al goed bezig met stiptekenen en kleine bouwpaketten allemaal precies werk.
De stips vind je nu terug op de koelribben van de cilinders beetje z'n handelsmerk.
Mijn maat heeft ook een sb laten doen en hij is tennisleraar.
Op de koelribben staat een racet met bal en een poppetje met duim omhoog
Op de sb van ernstjan zat altijd een mikuni 20mm in de formuleklasse.
vermogen was rond de 12pk
Ja toen ook al, hij was vroeger al goed bezig met stiptekenen en kleine bouwpaketten allemaal precies werk.
De stips vind je nu terug op de koelribben van de cilinders beetje z'n handelsmerk.
Mijn maat heeft ook een sb laten doen en hij is tennisleraar.
Op de koelribben staat een racet met bal en een poppetje met duim omhoog
Op de sb van ernstjan zat altijd een mikuni 20mm in de formuleklasse.
vermogen was rond de 12pk
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9300
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 943 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
hier mijn eerste 15.43.71/64
ccm:50
tuner: Harry van Hout
Zuiger: Vertex
Carb: orig .Mikuni 24mm schijf?
mijn eigen Timing...
Cilinder timing
Hoofduitlaatpoort 185,7° 21,2mm
Extra Uitlaatpoorten 182° 21,8mm
Spoelpoorten 126° 30,7mm
Boosterpoorten 126° 30,7mm
Inlaatpoort 166° 66,3mm
Blowdown 29,79° 9,5mm
ccm:50
tuner: Harry van Hout
Zuiger: Vertex
Carb: orig .Mikuni 24mm schijf?
mijn eigen Timing...
Cilinder timing
Hoofduitlaatpoort 185,7° 21,2mm
Extra Uitlaatpoorten 182° 21,8mm
Spoelpoorten 126° 30,7mm
Boosterpoorten 126° 30,7mm
Inlaatpoort 166° 66,3mm
Blowdown 29,79° 9,5mm
- Bijlagen
-
- Floryeti-VHS.jpg (11.98 KiB) 8980 keer bekeken
-
- Gehäusefuß1.JPG (28.05 KiB) 8984 keer bekeken
-
- IMG_1301_640x480.JPG (76.98 KiB) 9034 keer bekeken
-
- IMG_1302_640x480.JPG (65.19 KiB) 9034 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 15 apr 2009, 11:24, 6 keer totaal gewijzigd.
- rene albers 2takt
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
- Locatie: groesbeek
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- arjan8661
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:01
- Locatie: Oosterhesseln (Drenthe)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik heb gister voor 5 tientjes deze smalle tap 50cc "pro getunde" cilinder gekocht.
Het is een bewerkte mahle nr 15 0/3 91 rechte inlaat. volgens mij een 6 poorter? (pk;s?)
weet iemand miss meer over deze cil te vertellen? Of wie hem getund zou kunnen hebben.
gr Arjan
edit :foto;s nu geupload..
Het is een bewerkte mahle nr 15 0/3 91 rechte inlaat. volgens mij een 6 poorter? (pk;s?)
weet iemand miss meer over deze cil te vertellen? Of wie hem getund zou kunnen hebben.
gr Arjan
edit :foto;s nu geupload..
- Bijlagen
-
- .
- 50cc bewerkt.jpg (78.4 KiB) 8443 keer bekeken
-
- ,
- 50cc getuned.jpg (40.33 KiB) 8443 keer bekeken
Laatst gewijzigd door arjan8661 op 14 mei 2009, 18:02, 4 keer totaal gewijzigd.
- Robert1
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
- Locatie: Ergens in Flevoland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Fotoserversarjan8661 schreef:Ik heb gister voor 5 tientjes deze smalle tap 50cc "pro getunde" cilinder gekocht.
Het is een bewerkte mahle nr 15 0/3 91. volgens mij een 6 poorter?
weet iemand miss meer over deze cil te vertellen? Of wie hem getund zou kunnen hebben.
gr Arjan
Zo 'pro' ziet het er nou ook weer niet uit, raar gevormde boosters, en die extra spoelpoorten zijn op die manier ook niet echt heel gebruikelijk (heb het wel eens eerder gezien).
En het lijkt er ook sterk op dat de standaard 2 pk spoelpoortjes onbewerkt zijn.
Misschien iemand zonder haakse frees geweest .
Ik zou zeggen: probeer 'em eens, is het niets dan kan je altijd nog aan een tuner vragen of er nog wat van te maken is.
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- den willem
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
- Locatie: Gent (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0