foto's plaatsen van getunede cilinders svp deel 2

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ep
Berichten: 549
Lid geworden op: 07 jan 2007, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1126 Bericht door ep » 06 mar 2009, 08:48

*******
Laatst gewijzigd door ep op 22 nov 2009, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#1127 Bericht door snel » 06 mar 2009, 19:49

Ja ,ongeveer zo eentje......

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#1128 Bericht door Andry » 08 mar 2009, 09:41

Spreken is zilver
Zwijgen is goud
Jij bent de enige
Waar ik van houd

Ik hoor een enige twijfel
In mijn eigen stem, heel zacht
Maar weet dan zeker
Dat ik op je wacht

Lange tijd
Voelde ik me leeg
Jij bent degene
Waardoor ik een lichtpuntje kreeg

We delen lief en leed
Ik weet dat je op me wacht
Je geeft me alle tijd
Meer dan ik van je verwacht..
Bijlagen
P3080005 (Small).JPG
P3080005 (Small).JPG (34.7 KiB) 10517 keer bekeken
P3080006 (Small).JPG
P3080006 (Small).JPG (38.07 KiB) 10517 keer bekeken

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#1129 Bericht door freaky_ferry » 08 mar 2009, 11:09

nico was laatst ook met zo een cilinder bezig :idea:

en nico is ook gek op epoxy lijm :mrgreen:

is die door nico gemaakt andry ?

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#1130 Bericht door Andry » 08 mar 2009, 20:13

Derin
Bijlagen
P3080002 (Small).JPG
P3080002 (Small).JPG (37.01 KiB) 10345 keer bekeken

lokemotion
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2008, 12:27
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1131 Bericht door lokemotion » 09 mar 2009, 21:53

ErnstJan schreef:voor een paarjaar terug heb ik de onderstaande sb gekocht. Wat de specificaties precies zijn weet ik niet maar tijdens de testrit zonder echt verfijnt te stellen reed het al schrikbarend.
Ik weet dat het een snel exemplaar is nawat ik gehoord heb. Nu ik tijdens de test niet een passende zuiger gebruikt is deze warm gelopen.
Mijn plan is nu de cilinder te restaureren (nieuwe wand in laten zetten en een passende zuiger erbij laten meten.

op de ribben staat LL het zegt mij niet veel maar misschien dat iemand mij wat weet te vertellen over deze cilinder ?
LL betekend; Leo Lokerse
Ik heb deze cylinder zo'n 15 jaar geleden voor mijn broer andre gefreesd en is gebruikt op een SOBW Formule klasse racer.
Op de dynojet testbank ong 12,5pk

Gebruikersavatar
RicM
Berichten: 323
Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1132 Bericht door RicM » 09 mar 2009, 23:09

lokemotion schreef:
ErnstJan schreef:voor een paarjaar terug heb ik de onderstaande sb gekocht. Wat de specificaties precies zijn weet ik niet maar tijdens de testrit zonder echt verfijnt te stellen reed het al schrikbarend.
Ik weet dat het een snel exemplaar is nawat ik gehoord heb. Nu ik tijdens de test niet een passende zuiger gebruikt is deze warm gelopen.
Mijn plan is nu de cilinder te restaureren (nieuwe wand in laten zetten en een passende zuiger erbij laten meten.

op de ribben staat LL het zegt mij niet veel maar misschien dat iemand mij wat weet te vertellen over deze cilinder ?
LL betekend; Leo Lokerse
Ik heb deze cylinder zo'n 15 jaar geleden voor mijn broer andre gefreesd en is gebruikt op een SOBW Formule klasse racer.
Op de dynojet testbank ong 12,5pk
Staat er toevallig ook een poppetje op gefreesd wat zijn duim opsteekt of niet?? Dan kan het niet meer missen... 8) 8)

lokemotion
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2008, 12:27
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1133 Bericht door lokemotion » 09 mar 2009, 23:53

RicM schreef:
lokemotion schreef:
ErnstJan schreef:voor een paarjaar terug heb ik de onderstaande sb gekocht. Wat de specificaties precies zijn weet ik niet maar tijdens de testrit zonder echt verfijnt te stellen reed het al schrikbarend.
Ik weet dat het een snel exemplaar is nawat ik gehoord heb. Nu ik tijdens de test niet een passende zuiger gebruikt is deze warm gelopen.
Mijn plan is nu de cilinder te restaureren (nieuwe wand in laten zetten en een passende zuiger erbij laten meten.

op de ribben staat LL het zegt mij niet veel maar misschien dat iemand mij wat weet te vertellen over deze cilinder ?
LL betekend; Leo Lokerse
Ik heb deze cylinder zo'n 15 jaar geleden voor mijn broer andre gefreesd en is gebruikt op een SOBW Formule klasse racer.
Op de dynojet testbank ong 12,5pk
Staat er toevallig ook een poppetje op gefreesd wat zijn duim opsteekt of niet?? Dan kan het niet meer missen... 8) 8)
Je kent ze? konden ook kuifje figuren oid zijn,er waren zelfs coureurs die zeiden dat ze gek werden van m'n poppetjes.

ErnstJan
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 sep 2002, 19:10
Locatie: Delden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#1134 Bericht door ErnstJan » 10 mar 2009, 00:04

Oké bedankt voor de reacties, leuk om te weten dat je de cilinder 15 jaar terug al gefreest hebt (a) ..
De cilinder krijgt een nieuwe wand en zoals ik al aangaf een qualitatieve zuiger.
Ben benieuwd wat het straks brengen zal,

Ik ben vanplan de cilinder te monteren op mijn RMC, 5 bakje, 20 mm carburateur, electronische ontsteking en een homoet 6p uitlaat.

Over de uitlaat en de carburateur twijfel ik nog heb het idee dat de cilinder misschien wel een grotere carburateur of een andere uitlaat zou kunnen gebruiken.


lokemotion, welke setup had je destijds tijdens de test precies?



Gr Ernst Jan

ErnstJan
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 sep 2002, 19:10
Locatie: Delden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#1135 Bericht door ErnstJan » 10 mar 2009, 00:11

Staat er toevallig ook een poppetje op gefreesd wat zijn duim opsteekt of niet?? Dan kan het niet meer missen...
Tot op heden nog niet gezien, waar staat die getekend :o
ik ben momenteel niet in de gelegenheid om dit te checken, als dit wel het geval is zal ik direct ff kijken.
Neem aan op de ribben bovenaan of aan de zijkant ?

Gr Ernst Jan

Gebruikersavatar
RicM
Berichten: 323
Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1136 Bericht door RicM » 10 mar 2009, 16:38

lokemotion schreef:
RicM schreef:
lokemotion schreef:
LL betekend; Leo Lokerse
Ik heb deze cylinder zo'n 15 jaar geleden voor mijn broer andre gefreesd en is gebruikt op een SOBW Formule klasse racer.
Op de dynojet testbank ong 12,5pk
Staat er toevallig ook een poppetje op gefreesd wat zijn duim opsteekt of niet?? Dan kan het niet meer missen... 8) 8)
Je kent ze? konden ook kuifje figuren oid zijn,er waren zelfs coureurs die zeiden dat ze gek werden van m'n poppetjes.
Inderdaad erg vervelend al die poppetjes.... :wink:

Heb hier nog een 72cc metrakit cilinder van een Derbi SM liggen, ook met poppetje.

Adriaan is daar in 2007 kampioen mee geworden, liep als een kogel!!

De cilinders voor de expi maak ik tegenwoordig zelf...

Groeten,

Richard,

Gebruikersavatar
RicM
Berichten: 323
Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1137 Bericht door RicM » 10 mar 2009, 16:42

ErnstJan schreef:Oké bedankt voor de reacties, leuk om te weten dat je de cilinder 15 jaar terug al gefreest hebt (a) ..
De cilinder krijgt een nieuwe wand en zoals ik al aangaf een qualitatieve zuiger.
Ben benieuwd wat het straks brengen zal,

Ik ben vanplan de cilinder te monteren op mijn RMC, 5 bakje, 20 mm carburateur, electronische ontsteking en een homoet 6p uitlaat.

Over de uitlaat en de carburateur twijfel ik nog heb het idee dat de cilinder misschien wel een grotere carburateur of een andere uitlaat zou kunnen gebruiken.


lokemotion, welke setup had je destijds tijdens de test precies?



Gr Ernst Jan
Let wel op dat na een nicasil-behandeling je poort-timing aangetast wordt...!!

Meestal gaat je timing wat omlaag. Als je hem echt snel wilt houden zul je je cilindertje na het nicasillen weer bij Leo moeten brengen...

Hij zat op een Formule kreidler dus is dus gemaakt voor 20mm carburateur...

Gebruikersavatar
RicM
Berichten: 323
Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1138 Bericht door RicM » 10 mar 2009, 16:44

ErnstJan schreef:
Staat er toevallig ook een poppetje op gefreesd wat zijn duim opsteekt of niet?? Dan kan het niet meer missen...
Tot op heden nog niet gezien, waar staat die getekend :o
ik ben momenteel niet in de gelegenheid om dit te checken, als dit wel het geval is zal ik direct ff kijken.
Neem aan op de ribben bovenaan of aan de zijkant ?

Gr Ernst Jan
Weet niet of Leo 15 jaar terug ook al zo creatief was... :P

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#1139 Bericht door Andre » 10 mar 2009, 21:18

Weet niet of Leo 15 jaar terug ook al zo creatief was...

Ja toen ook al, hij was vroeger al goed bezig met stiptekenen en kleine bouwpaketten allemaal precies werk.
De stips vind je nu terug op de koelribben van de cilinders beetje z'n handelsmerk.

Mijn maat heeft ook een sb laten doen en hij is tennisleraar.
Op de koelribben staat een racet met bal en een poppetje met duim omhoog :lol:

Op de sb van ernstjan zat altijd een mikuni 20mm in de formuleklasse.
vermogen was rond de 12pk

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9300
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 776 keren

#1140 Bericht door Eifelyeti » 15 apr 2009, 10:48

hier mijn eerste 15.43.71/64
ccm:50
tuner: Harry van Hout
Zuiger: Vertex
Carb: orig .Mikuni 24mm schijf?

mijn eigen Timing...

Cilinder timing

Hoofduitlaatpoort 185,7° 21,2mm

Extra Uitlaatpoorten 182° 21,8mm

Spoelpoorten 126° 30,7mm

Boosterpoorten 126° 30,7mm

Inlaatpoort 166° 66,3mm

Blowdown 29,79° 9,5mm
Bijlagen
Floryeti-VHS.jpg
Floryeti-VHS.jpg (11.98 KiB) 8980 keer bekeken
Gehäusefuß1.JPG
Gehäusefuß1.JPG (28.05 KiB) 8984 keer bekeken
IMG_1301_640x480.JPG
IMG_1301_640x480.JPG (76.98 KiB) 9034 keer bekeken
IMG_1302_640x480.JPG
IMG_1302_640x480.JPG (65.19 KiB) 9034 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 15 apr 2009, 11:24, 6 keer totaal gewijzigd.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9300
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 776 keren

#1141 Bericht door Eifelyeti » 15 apr 2009, 10:50

noog Fotos
Bijlagen
IMG_1304_640x480.JPG
IMG_1304_640x480.JPG (57.35 KiB) 9031 keer bekeken
IMG_1305_640x480.JPG
IMG_1305_640x480.JPG (57.1 KiB) 9031 keer bekeken
IMG_1307_640x480.JPG
IMG_1307_640x480.JPG (54.29 KiB) 9031 keer bekeken
IMG_1309_640x480.JPG
IMG_1309_640x480.JPG (57.83 KiB) 9031 keer bekeken

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1142 Bericht door Rommats » 15 apr 2009, 11:14

ziet er erg netjes uit,maar hoe loopt het met die grote extra uitlaat poorten????

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 944
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

#1143 Bericht door rene albers 2takt » 15 apr 2009, 11:19

ziet er heel mooi uit roman!!!

ben benieuwd naar de resultaten :clap

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9300
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 776 keren

#1144 Bericht door Eifelyeti » 15 apr 2009, 11:19

mut noog de Kop laten maken bij Ocin of Rion :wink:

ik weet het noog niet :?

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 493 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#1145 Bericht door dijk » 15 apr 2009, 19:20

zeker een mooie cilinder roman.

Gebruikersavatar
arjan8661
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:01
Locatie: Oosterhesseln (Drenthe)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1146 Bericht door arjan8661 » 14 mei 2009, 14:48

Ik heb gister voor 5 tientjes deze smalle tap 50cc "pro getunde" cilinder gekocht.
Het is een bewerkte mahle nr 15 0/3 91 rechte inlaat. volgens mij een 6 poorter? (pk;s?)
weet iemand miss meer over deze cil te vertellen? Of wie hem getund zou kunnen hebben.

gr Arjan

edit :foto;s nu geupload..
Bijlagen
.
.
50cc bewerkt.jpg (78.4 KiB) 8443 keer bekeken
,
,
50cc getuned.jpg (40.33 KiB) 8443 keer bekeken
Laatst gewijzigd door arjan8661 op 14 mei 2009, 18:02, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1147 Bericht door Robert1 » 14 mei 2009, 15:05

arjan8661 schreef:Ik heb gister voor 5 tientjes deze smalle tap 50cc "pro getunde" cilinder gekocht.
Het is een bewerkte mahle nr 15 0/3 91. volgens mij een 6 poorter?
weet iemand miss meer over deze cil te vertellen? Of wie hem getund zou kunnen hebben.

gr Arjan
Fotoservers ](*,)

Zo 'pro' ziet het er nou ook weer niet uit, raar gevormde boosters, en die extra spoelpoorten zijn op die manier ook niet echt heel gebruikelijk (heb het wel eens eerder gezien).
En het lijkt er ook sterk op dat de standaard 2 pk spoelpoortjes onbewerkt zijn.

Misschien iemand zonder haakse frees geweest :lol: .

Ik zou zeggen: probeer 'em eens, is het niets dan kan je altijd nog aan een tuner vragen of er nog wat van te maken is.

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#1148 Bericht door freaky_ferry » 14 mei 2009, 22:20

die extra spoelpoorten is een beetje ala peter de beus met zijn 13pk smalle tap cilinder met membraan

Gebruikersavatar
arjan8661
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2007, 20:01
Locatie: Oosterhesseln (Drenthe)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1149 Bericht door arjan8661 » 15 mei 2009, 15:22

heb hem nu geprobeerd, afgevlakte kop 19mm dellorto en 26mm bocht vertanding 13-33. trekt wel leuk op, maar zakt bij overschakelen heel ver terug in toeren. loopt nu zon 60-65 :?
ik hoop dat de bocht hem wat knijpt en de vertanding wat te zwaar is...
want dit loopt net als me 2,9.

Arjan.

Gebruikersavatar
den willem
Berichten: 694
Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
Locatie: Gent (België)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1150 Bericht door den willem » 15 mei 2009, 15:36

Een 26mm bocht lijkt me wat klein voor zo'n gatenkaas. Hoeveel toeren draaide hij nu?

Plaats reactie