Mark's 91cc racemonster
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Mark's 91cc racemonster
Hallo,
Ik wil binnekort beginnen aan een straatrace kreidlertje
Hier een foto van mijn kreidler (1.5 jaar terug)
Inmiddels ziet het er allemaal wat ander/netter uit, maar dat doet er nu even niet toe
Het plan is om mijn kreidler te voorzien van de volgende motor setup:
28mm PWK Stage 6
70cc eurokit puch cilinder wand in een kreidler cilinder (omgerekend voor kreidlerkrukslag ong 63cc)
TWV: 15-34
4Bak Direct met trappers
Zelfbak Foekema uitlaat
Zelfbak Foekema cilinderkop
Voor de mensen die willen weten hoe ik alles zoal zelf maak en wat ik ong aan de brommer ga doen, neem dat eff vlug een kijkje op onderstaande links:
50cc Puch maxi sprinter (groot project van mij)
http://www.puchforum.net/viewtopic.php?t=10054" onclick="window.open(this.href);return false;
50cc Winterpoegmaxi (minder groot project) waar ik overigens bijna mee klaar ben en hierna begin ik aan de kreidler racer:
http://www.puchforum.net/viewtopic.php?t=16669" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto van me draaibankje:
--------------------------------------------------------------------------------
Update 13-10-2006 (mijn verjaardag )
28mm D-slide carb binnen
Carb naast een standaart 12mm bing
Sproeier is makkelijk te verwisselen:
Van links naar rechts- 17mm bing, 20mm dellorto, 28mm Stage 6 PWK
Binnekort meer!
Mark.
Ik wil binnekort beginnen aan een straatrace kreidlertje
Hier een foto van mijn kreidler (1.5 jaar terug)
Inmiddels ziet het er allemaal wat ander/netter uit, maar dat doet er nu even niet toe
Het plan is om mijn kreidler te voorzien van de volgende motor setup:
28mm PWK Stage 6
70cc eurokit puch cilinder wand in een kreidler cilinder (omgerekend voor kreidlerkrukslag ong 63cc)
TWV: 15-34
4Bak Direct met trappers
Zelfbak Foekema uitlaat
Zelfbak Foekema cilinderkop
Voor de mensen die willen weten hoe ik alles zoal zelf maak en wat ik ong aan de brommer ga doen, neem dat eff vlug een kijkje op onderstaande links:
50cc Puch maxi sprinter (groot project van mij)
http://www.puchforum.net/viewtopic.php?t=10054" onclick="window.open(this.href);return false;
50cc Winterpoegmaxi (minder groot project) waar ik overigens bijna mee klaar ben en hierna begin ik aan de kreidler racer:
http://www.puchforum.net/viewtopic.php?t=16669" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto van me draaibankje:
--------------------------------------------------------------------------------
Update 13-10-2006 (mijn verjaardag )
28mm D-slide carb binnen
Carb naast een standaart 12mm bing
Sproeier is makkelijk te verwisselen:
Van links naar rechts- 17mm bing, 20mm dellorto, 28mm Stage 6 PWK
Binnekort meer!
Mark.
Laatst gewijzigd door Markde2e op 26 jul 2008, 19:23, 75 keer totaal gewijzigd.
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Martijn Koert schreef:pak vermogen voor weinig geld. wordt wel wat mark. heb je project op het puchforum ook gevolgd
Omdat ik persé een cilinder wou waar ik op het inlaat systeem een 28mm carburateur kon zetten. Maar ook zonder verzuipen etc onderin.Andry schreef:Waarom een Puch maxi cilinder ?
Met een membraan gaat dit perfect, en wou ik dus een membraan cilinder.
Want ik vond het zonde om op een kreidlerblok een membraan op het carter te maken (wat ik met de 50cc puch sprinter overigens wel heb gedaan).
Ook is het omgerekend nog een mooie 70cc en moet dus genoeg koppel tot mijn beschikking krijgen.
Én de cilinder is supergoedkoop als je deze met kreidler cilinder vergelijkt, het is namelijk een setje met membraan en cilinderkop, voor 170 euro
Het blok ga ik trouwens uitkotteren dmv de carters op het bed van de draaibank te klemmen waar de beitelhouder opgeschroeft zit. En vervolgens een kotterbeitel tussen de klauwen in te spannen.
Dit setje van HBM wil ik ervoor kopen:
http://www.buitelaar.nl/comasy/template ... uctid=1860
Wat ik verder vergeten was te vermelden, is dat ik het zaakje ongeveer tegen de 14.000 toeren wil laten draaien
Mark.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 15:09
- Locatie: Wijchen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- vincent
- Berichten: 2910
- Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:10
- Locatie: Kortenhoef
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: k
Misschien doet hij er een 12 inch wiel in, zodat het de krachten aan kanAndy schreef:Dat is een leuk project, ik heb al eerder een gilardoni op een kredlerblok gehad.
Maar 15/34 Dat is toch wel erg zwaar vertand.
Andy,
Dan is het niet zwaar meer
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: k
Thnx voor de enthousiaste reacties
Gaat goed zoals je ziet, verder heb ik altijd wilde plannen
Maaarru eff tussendoor,
Heb net voor mn winterpoeg de volledig (thuis!)zelfgemaakte uitlaat (incl demper) af gemaakt
Dit is om jullie een beeld te geven van hoe de kreidler uitlaat er ong uit gaat zien (uiteraard wel andere conussen) Maar ook een 2 conus foekema uitlaat.
Ps. HBM Kottersetje is besteld
Heil Joost,Joost Arts schreef:Heil Mark
wie geht clasmate?
ik zie dat je weer wilde plannen heb succes!
Gaat goed zoals je ziet, verder heb ik altijd wilde plannen
Maaarru eff tussendoor,
Heb net voor mn winterpoeg de volledig (thuis!)zelfgemaakte uitlaat (incl demper) af gemaakt
Dit is om jullie een beeld te geven van hoe de kreidler uitlaat er ong uit gaat zien (uiteraard wel andere conussen) Maar ook een 2 conus foekema uitlaat.
Tja, dat zeggen meer mensen, maar ik rijd nu ook met die vertanding rond met een 50cc parmaham, en daarmee ga ik een krappe 85km/u met ong 10,5 K RPM Dus ik moet wel zwaar vertanden om snelheid te maken, mss dat de interne eindvertanding van jullie kickstart 5Bakken zwaarder zijn ofzo..Andy schreef:Dat is een leuk project, ik heb al eerder een gilardoni op een kredlerblok gehad.
Maar 15/34 Dat is toch wel erg zwaar vertand.
Andy,
Ps. HBM Kottersetje is besteld
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 16 feb 2006, 20:09
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Hallo,RJ kreidler schreef:hey mark,
mooi project om een gilardoni op een kreidler passend te maken!!
maar ik heb even een afwijkend vraagje over die biturbo uitlaat op je groene racemonster.
liep dat een beetje goed of vergelijkbaar met de std pijp?
Veel succes met je project verder
gr RJ
Die biturbo was gewoon om te proberen en kwam er al gauw achter dit dit niet beter liep dan met een RS sigaar, het max toerental lag zelfs lager
Dit op een getunede standaard 1.8pk.
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
kn3rf schreef:sta je niet rood meer mark?
goedzo kerel!
Vandaag begonnen aan de (unieke) uitlaat einddemper voor deze kreidler.
Namelijk één van een aanmaak limonade blik
Voordelen:
- 0,75L dempingsinhoud
- Met verf afbeit het etiket eraf en het word een mooi glimmend oppervlak.
- Kost geen drol
- Als ik op de demper val of hij beschadigd om welke rede dan ook, kan ik gewoon een ander blik pakken(alle andere imitaties hiervan hebben exact dezelfde bemating) en erop schuiven.
Goed, niemand zal straks dus nog zien dat het een goedkoop blik limonade was
Hier foto's van vandaag:
Het blik:
De onderkant die ik eruit heb gehaalt met een blikopener (gaat perfect zonder bramen of opstaande rand)
De bovenkant, die ik als eind stuk van de demper ga gebruiken heeft een mooi verstevigd gat waar het eindtuitje doorheen gaat, en ik maar een hele kleine flens hoef te draaien, die gelijk afneembaar is met een circlipje zodat er gemakkelijk een nieuw blik opgezet kan worden, of nieuwe dempingswol.
Begonnen met draaien van voorste flens:
Flens af:
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
tombo schreef:damn hoe slim bedacht is dat ik zie 'm vast nog wel eens een keer rondscheuren in Nijmegen
Dankje,Guido schreef:Dit word echt een mooi project (netzoals al jouw andere projecten, vind altijd dat je alles erg zorgvuldig aanpakt) Mooi die uitlaat ook ga je dat plaatje van euroshopper er ook op laten zitten?
Veel succes!
Dat euroshopper moet er idd eigenlijk op blijven
Maaaaar kottersetje is vandaag binnen gekomen!
Dus binnekort eff mn blok eronderuit uithalen
Ps. Weet iemand die buitenmaat van het cilinderhemd van een gilardoni cilinder??
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Ben begonnen aan opstelling voor het kotteren, zoals je ziet bijna af. Maar één beugel(die niet vast geschroeft zit) is gebroken en moet ik morgen eff overnieuw lassen.
Heb om te testen een oud en vies kreidler blok genomen. Beugels zijn perfect haaks, zodat ik precies recht een gat kan kotteren.
Het blok zweeft nu aan de beugels, maar ter ondersteuning leg ik aan de achterkant onder het blok nog een stukje staal met een klemmetje erop.
Máár het blok zit met de ene beugel ook al muurvast
Heb om te testen een oud en vies kreidler blok genomen. Beugels zijn perfect haaks, zodat ik precies recht een gat kan kotteren.
Het blok zweeft nu aan de beugels, maar ter ondersteuning leg ik aan de achterkant onder het blok nog een stukje staal met een klemmetje erop.
Máár het blok zit met de ene beugel ook al muurvast