Mark's 91cc racemonster
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Mark's 91cc racemonster> carter GESOLDEERD!!
Mark is net zo'n sleutelaar als jij Wim, helaas hebben we sindsdien (2008) niets meer vernomen van Mark.
Dus mensen, deze topic niet meer in schrijven tenzij je iets nieuws te melden hebt of tenzij Mark zelf weer reageert (wat ik wel hoop).
Dus mensen, deze topic niet meer in schrijven tenzij je iets nieuws te melden hebt of tenzij Mark zelf weer reageert (wat ik wel hoop).
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Mark's 91cc racemonster> carter GESOLDEERD!!
@ Maarten: Toevallig deze week nog met hem zitten babbelen over de 20mm Bing , is dus weer terug op het forum
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster> carter GESOLDEERD!!
Hallo allemaal!
Ik was al die tijd erg druk met werk, moest een nog een project afmaken en een hoop leren (CNC-Draaien).
Ook heb ik een poosje geleden mijn auto rijbewijs eindelijk gehaald, dus druk druk druk
Nu ben ik bezig met mijn motorrijbewijs.
Ik heb de theorie en en 1e praktijk examen voertuigbeheersing al gehaald.
Echter het laatste praktijk examen verkeersdeelname, ben ik 2 keer op gezakt!
Volgende week maandag heb ik weer examen en ik geef niet op!
Het komt bij mij vooral door de zenuwen dat ik zoveel moeite heb om het te halen, kan er niks aan doen.
Maar nu ik het autorijbewijs heb (autorijden vind ik geen zak aan), wel ik persé het motorrijbewijs halen.
Ook ben ik niet verder gegaan met de kreidler omdat ik deze op een gegeven moment steeds mooier gemaakt heb en ik het echt super zonde zou vinden als ze mij een keer aanhouden en de brommer in beslag nemen.
Dus wanneer ik het motorrijbewijs heb ga zekerweten weer mooi verder met deze schitterende hobby
Ik heb in de tussentijd wel een zwart RS frame van marktplaats gekocht uit 1976 met papieren en een week geleden een plaat laten maken (helaas geen donker blauwe).
Bij het frame ontbrak een schroefdraad voor de tank en er zaten geen beugels voor hamsterbakken op..
Hieronder een foto verslag van de aanpassingen aan het frame.
Nieuwe moer erachter:
Beugels voor bakken erop.
2 M6 moertjes op stripjes gelast:
Gatenkaas van frame gemaakt:
Strip met moer ertegenaan gebraait vanaf achterkant:
Baknaden weggeslepen van oortjes etc:
Gekeken of alles nog past (had ik al eerder gedaan):
Jeej:
Mijn vader had nog vakantie en was zo aardig om mijn frame te spuiten:
Ps. Hamsterbakken zijn inmiddels ook al gespoten en komen RS(S) stickers op (Nee die extra S, voor schijf doe ik niet )
Groeten,
Mark
Ik was al die tijd erg druk met werk, moest een nog een project afmaken en een hoop leren (CNC-Draaien).
Ook heb ik een poosje geleden mijn auto rijbewijs eindelijk gehaald, dus druk druk druk
Nu ben ik bezig met mijn motorrijbewijs.
Ik heb de theorie en en 1e praktijk examen voertuigbeheersing al gehaald.
Echter het laatste praktijk examen verkeersdeelname, ben ik 2 keer op gezakt!
Volgende week maandag heb ik weer examen en ik geef niet op!
Het komt bij mij vooral door de zenuwen dat ik zoveel moeite heb om het te halen, kan er niks aan doen.
Maar nu ik het autorijbewijs heb (autorijden vind ik geen zak aan), wel ik persé het motorrijbewijs halen.
Ook ben ik niet verder gegaan met de kreidler omdat ik deze op een gegeven moment steeds mooier gemaakt heb en ik het echt super zonde zou vinden als ze mij een keer aanhouden en de brommer in beslag nemen.
Dus wanneer ik het motorrijbewijs heb ga zekerweten weer mooi verder met deze schitterende hobby
Ik heb in de tussentijd wel een zwart RS frame van marktplaats gekocht uit 1976 met papieren en een week geleden een plaat laten maken (helaas geen donker blauwe).
Bij het frame ontbrak een schroefdraad voor de tank en er zaten geen beugels voor hamsterbakken op..
Hieronder een foto verslag van de aanpassingen aan het frame.
Nieuwe moer erachter:
Beugels voor bakken erop.
2 M6 moertjes op stripjes gelast:
Gatenkaas van frame gemaakt:
Strip met moer ertegenaan gebraait vanaf achterkant:
Baknaden weggeslepen van oortjes etc:
Gekeken of alles nog past (had ik al eerder gedaan):
Jeej:
Mijn vader had nog vakantie en was zo aardig om mijn frame te spuiten:
Ps. Hamsterbakken zijn inmiddels ook al gespoten en komen RS(S) stickers op (Nee die extra S, voor schijf doe ik niet )
Groeten,
Mark
- bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Mark's 91cc racemonster> carter GESOLDEERD!!
hallo Mark,
Welkom terug en het ziet er weer mooi uit wat je weer gemaakt hebt (en ook in het verleden).
Ik wens je volgende week maandag veel succes en dat je het mag halen om dan op de kreidler te kunnen rijden
Zal het wel blijven volgen en hoop dat er nog veel mooie stukjes arbeid van jou mogen komen die dan hier te zien zijn op de site.
Gr.
Bert
Welkom terug en het ziet er weer mooi uit wat je weer gemaakt hebt (en ook in het verleden).
Ik wens je volgende week maandag veel succes en dat je het mag halen om dan op de kreidler te kunnen rijden
Zal het wel blijven volgen en hoop dat er nog veel mooie stukjes arbeid van jou mogen komen die dan hier te zien zijn op de site.
Gr.
Bert
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
- Contacteer:
Re: Mark's 91cc racemonster> carter GESOLDEERD!!
Ik zie maar kleine stukjes maar volgens mij is je werkplaats ook heel mooi geworden!
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Mark's 91cc racemonster> carter GESOLDEERD!!
Gaaf man!
Ik heb je topic met bewondering gevolgd, hopelijk komen hier weer leuke stukjes in te staan.
Welkom terug en je eerste berichten zijn gelijk al weer super!
Succes met de opbouw en met je motorrijbewijs natuurlijk, ik heb die van mij ook op motorkenteken laten zetten, mooi legaal opvoeren
Ik heb je topic met bewondering gevolgd, hopelijk komen hier weer leuke stukjes in te staan.
Welkom terug en je eerste berichten zijn gelijk al weer super!
Succes met de opbouw en met je motorrijbewijs natuurlijk, ik heb die van mij ook op motorkenteken laten zetten, mooi legaal opvoeren
Re: Mark's 91cc racemonster> carter GESOLDEERD!!
ziet er goed uit mark word een mooie machine.
succes a.s maandag met je examen.
blijf je volgen grt Wim
succes a.s maandag met je examen.
blijf je volgen grt Wim
Re: Mark's 91cc racemonster> carter GESOLDEERD!!
ook van deze kant gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs nu kun je vol gas gaan.
grt Wim
grt Wim
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster> carter GESOLDEERD!!
Dankjulliewel
Hier nog een kleine update:
(wazige foto, maak wel een keer nog een andere ) Donderdag bel ik nog naar dick baan voor die carburateur onderdelen..
Ps. SB-50 op die kentekenplaat vond ik wel grappig
Groeten,
Mark
Hier nog een kleine update:
(wazige foto, maak wel een keer nog een andere ) Donderdag bel ik nog naar dick baan voor die carburateur onderdelen..
Ps. SB-50 op die kentekenplaat vond ik wel grappig
Groeten,
Mark
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
Gister een paar keer gebeld naar dick baan en vandaag een paar keer...
Neemt maar niet op en ik moet mn bing onderdelen hebben
Morgen vroeg nog een poging wagen...
Neemt maar niet op en ik moet mn bing onderdelen hebben
Morgen vroeg nog een poging wagen...
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
Heb al een poosje de bing onderdelen van Dick Baan binnen en de kreidler afgemaakt, behalve het electrische gedeelte (licht etc..).
Nu heb ik een hoop foto's gemaakt en had wel verwacht dat alles goed zou komen.
Ipv daarvan zit ik nu al dagen lang te klooien met de afstelling van de carburateur onderin, het stationair gebied en een klein beetje onderaan het middengebied.
Zelfs dick baan nog eens gebeld om advies maar hij dacht zelf aan valse lucht.
Ook weer de 20mm dellorto erop gezet waarmee de brommer eerst gewoon goed liep en die heeft nu precies hetzelfde probleem.
Steeds met starten even een behoorlijk verhoogd toerental, ik schat minstens 5000RPM.
En met de luchtschroef afstellen gaat echt super onregelmatig, met beide carburateurs.
Maar als het toerental net hoog genoeg blijft, ca boven de 4000 loopt het gewoon mooi en bij volgas ook..
Hoofdsproeier is dus zowel bij de bing als bij de dellorto goed.
Enige probleem moet gewoon valse lucht zijn.
Heb alleen nog niks kunnen vinden
Nog een uitleg van dick baan over de afstelling van de Bing (dus daar doe ik ook niks fout):
Bovenin (ca 20%) = puur alleen de hoofdsproeiermaat
Middengebied (ca 70%) = naaldbus + type naald en naaldpositie
Stationair = stationair sproeier + luchtschroef.
Gister liep het nog enigsinds maar ook heel onregelmatig en vandaag was het echt een ramp.
Zelfs een andere HPI geprobeerd..
Lijkt me geen ontstekingskwestie want gister nog een redelijk lange rit gemaakt en de bougie kleurde mooi donkerbruin, probleem zit alleen bij het onderste gebied en lijkt me ook logisch dat de in dit gebied het meeste last van valse lucht hebt.
Ik zag net nog wat drab hangen onder de krukasruimte, dit kwam niet langs de uitlaatpakking en was ook geen olie van het blok
Nu heb ik een hoop foto's gemaakt en had wel verwacht dat alles goed zou komen.
Ipv daarvan zit ik nu al dagen lang te klooien met de afstelling van de carburateur onderin, het stationair gebied en een klein beetje onderaan het middengebied.
Zelfs dick baan nog eens gebeld om advies maar hij dacht zelf aan valse lucht.
Ook weer de 20mm dellorto erop gezet waarmee de brommer eerst gewoon goed liep en die heeft nu precies hetzelfde probleem.
Steeds met starten even een behoorlijk verhoogd toerental, ik schat minstens 5000RPM.
En met de luchtschroef afstellen gaat echt super onregelmatig, met beide carburateurs.
Maar als het toerental net hoog genoeg blijft, ca boven de 4000 loopt het gewoon mooi en bij volgas ook..
Hoofdsproeier is dus zowel bij de bing als bij de dellorto goed.
Enige probleem moet gewoon valse lucht zijn.
Heb alleen nog niks kunnen vinden
Nog een uitleg van dick baan over de afstelling van de Bing (dus daar doe ik ook niks fout):
Bovenin (ca 20%) = puur alleen de hoofdsproeiermaat
Middengebied (ca 70%) = naaldbus + type naald en naaldpositie
Stationair = stationair sproeier + luchtschroef.
Gister liep het nog enigsinds maar ook heel onregelmatig en vandaag was het echt een ramp.
Zelfs een andere HPI geprobeerd..
Lijkt me geen ontstekingskwestie want gister nog een redelijk lange rit gemaakt en de bougie kleurde mooi donkerbruin, probleem zit alleen bij het onderste gebied en lijkt me ook logisch dat de in dit gebied het meeste last van valse lucht hebt.
Ik zag net nog wat drab hangen onder de krukasruimte, dit kwam niet langs de uitlaatpakking en was ook geen olie van het blok
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Mark's 91cc racemonster
Dat klinkt al goed, jammer van het mogelijke valse lucht probleem, maar bedenk wel dat bij een Bing de gebeiden elkaar soms (veel) meer overlappen als bekend is, pas ook op met je gasnaald, stel dat je denkt dat ie iets te hoog staat en je moet hem daarvoor in de laagste stand zetten (het armst) dan heeft dat bij een bing direct invloed op de hoofdsproeier, dit kan wel tot 2 maten verschil in effect geven ineens (en dan heb ik het over een originele niet uitgeboorde bing)
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
Bedankt voor de info, dit wist ik niet.nozems schreef:Dat klinkt al goed, jammer van het mogelijke valse lucht probleem, maar bedenk wel dat bij een Bing de gebeiden elkaar soms (veel) meer overlappen als bekend is, pas ook op met je gasnaald, stel dat je denkt dat ie iets te hoog staat en je moet hem daarvoor in de laagste stand zetten (het armst) dan heeft dat bij een bing direct invloed op de hoofdsproeier, dit kan wel tot 2 maten verschil in effect geven ineens (en dan heb ik het over een originele niet uitgeboorde bing)
Echter omdat de brommer met de dellorto altijd goed liep (zelfde carters plus cilinder en spruitstuk) en nu niet, moet het wel een ander probleem zijn.
Hier de foto's.
Na het rijden hangen er gewoon 'druppels' bij de onderste schroef vooraan van de krukasruimte...
Lekt zoals je kunt zien niet bij de uitlaat/voetpakking of ergens anders.
Ik denk dus dat hierdoor de onderdruk ofzo niet goed is, want als er benzine met olie doorheen lekt; zal lucht ook geen probleem zijn lijkt me zo
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Mark's 91cc racemonster
Dat denk ik ook Niek, maar gezien het hoge stationair onderin zou het weleens valse lucht kunnen zijn, het kan dus ook zijn dat je carters daar niet mooi aansluiten.
- cz junior
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:49
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
Stationair laten lopen (wanneer die dat netjes doet) en dan remmenreiniger op die plek spuiten, valt je motor uit of je toerental veranderd dan weet je dat je valse lucht hebt. Doet die niks dan kan je dat probleem al uitsluiten.
(zorg er wel voor dat je uitlaat niet bloed heet is )
(zorg er wel voor dat je uitlaat niet bloed heet is )
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
Netjes stationair lopen doet ie nu helemaal niet meer en lekt nog behoorlijk uit de krukasruimte.
Één deze dagen toch maar het blok eronderuit halen en openschroeven..
Heb ik eindelijk mn rijbewijs, doet de kreidler het niet meer
Één deze dagen toch maar het blok eronderuit halen en openschroeven..
Heb ik eindelijk mn rijbewijs, doet de kreidler het niet meer
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mark's 91cc racemonster
Op het laatst zag je zelfs bellen onder het blok uit komen van lucht en olie
Maar probleem was dat de voet niet helemaal vlak was, de 2 carterhelfden sluiten niet netjes vlak aan.
Opgelost door uit van dat dikke groene pakkingpapier van 1mm een voetpakking te knippen.
Alles in elkaar gezet en er lekt niks meer.
Rijd weer 'enigsinds' maar krijg um niet goed netjes afgesteld
Mischien maar een keer langs Dick Baan zodat hij de carburateur af kan stellen want ik sta echt voor een raadsel...
Hier nog wat fototjes:
(Motorschermen zitten er ook netjes op alleen niet op de foto's te zien.)
Maar probleem was dat de voet niet helemaal vlak was, de 2 carterhelfden sluiten niet netjes vlak aan.
Opgelost door uit van dat dikke groene pakkingpapier van 1mm een voetpakking te knippen.
Alles in elkaar gezet en er lekt niks meer.
Rijd weer 'enigsinds' maar krijg um niet goed netjes afgesteld
Mischien maar een keer langs Dick Baan zodat hij de carburateur af kan stellen want ik sta echt voor een raadsel...
Hier nog wat fototjes:
(Motorschermen zitten er ook netjes op alleen niet op de foto's te zien.)
Laatst gewijzigd door Markde2e op 18 sep 2011, 22:43, 2 keer totaal gewijzigd.