ja als die binnenrotors met curve zijn wel jaderk schreef:aan een paar grafieken die ik van lvs heb gezien waarbij getest is met en zonder binnenrotor zit er wel degelijk verschil in
Mark's 91cc racemonster
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Johan
- Berichten: 3527
- Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
- Locatie: Wormerveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
nou het is idd de gasreactie, als je een goede hebt met curve loopt ie er ook beter op, je kan meer toeren draaien en betere acceleratie.bas mostert schreef:marco van homoet vertelde mij dat je er niet zo veel mee op schoot maar het klind wel vet ja
mijn heeft het ook.
https://www.kreidler.nl/movies/johan3.wmv
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 14 jan 2006, 17:40
- Locatie: Achterhoek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
het feit van de snellere reactie wordt veroorzaakt door het verminderde gewicht van het vliegwiel
probeer maar eens een licht gewicht aan een touwtje op snelheid te krijgen en dan een zwaar gewicht aan een wat langer touwtje.
je zult er veel verschil in merken
dit is het basis principe van het verkleinen van de ontsteking
gewoon minder gewicht om op gang te brengen
probeer maar eens een licht gewicht aan een touwtje op snelheid te krijgen en dan een zwaar gewicht aan een wat langer touwtje.
je zult er veel verschil in merken
dit is het basis principe van het verkleinen van de ontsteking
gewoon minder gewicht om op gang te brengen
- Harwin
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 14 sep 2004, 07:49
- Locatie: Wedde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
nou het gewicht van een hpi vliegwiel is bepaald niet licht naar mijn mening is die juist zwaarder als normaal, maar doordat ie kleiner is heeft ie minder hefboomwerking. moet je eens denken aan een schroevendraaier met hele dikke handvat en 1 met een kleine handvathet feit van de snellere reactie wordt veroorzaakt door het verminderde gewicht van het vliegwiel
die met de kleine handvat zal jij een schroef veel moeilijker loskrijgen.
als je er dan even vanuit gaat dat de schroef de schroevendraaier moet rondraaien met jou hand als weerstand dan zal die schroevendraaier met kleine handvat het makkelijkst gaan en zo werkt dat met de hpi dus ook
- Melvin
- Berichten: 8274
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 121 keren
je legt het volgens mij verkeerd om uit.
Met een groot handvat is het veel makkelijker.
heeft uberhaubt weinig met schroevendraaiers te maken
En het heeft trouwens niet echt met hefboomwerking te maken, maar met middelpuntsvliegende kracht.
Denk aan een kunstschaatser.
Als die zicht heel erg smal maakt draait ie heel snel rond.
Als die zijn armen uitsteekt gaat ie veel langzamer.
Met een groot handvat is het veel makkelijker.
heeft uberhaubt weinig met schroevendraaiers te maken
En het heeft trouwens niet echt met hefboomwerking te maken, maar met middelpuntsvliegende kracht.
Denk aan een kunstschaatser.
Als die zicht heel erg smal maakt draait ie heel snel rond.
Als die zijn armen uitsteekt gaat ie veel langzamer.
- tombo
- Berichten: 4057
- Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
- Locatie: Achterhoek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Heeft voornamelijk te maken met de massatraagheid van het object (in dit geval het vliegwiel), doordat dat vliegwiel een kleinere massatraagheid heeft, komt 'ie sneller op toeren (in z'n vrij), onder het rijden zou je er theoretisch ook iets van moeten merken, maar hij zou (theoretisch gezien ) ook eerder moeten terugvallen met wind tegen, omdat je minder massatraagheid hebt (en het vliegwiel slaat energie "op")
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:33
- Locatie: IJlst (Friesland)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ik weet denk ik nog wel een adresje waar je een nieuwe gilardoni voor puch kan halen.
link: http://www.schaafbromfietsen.nl/
hij zit in nieuwehorne (FRL) en meende dat hij ook gewoon verstuurd.
ik koop er regelmatig, hij heeft leuke aanbiedingen en is niet duur!
ook heeft hij voor kreidler, zundapp, honda enz onderdelen op voorraad of gewoon te bestellen.
link: http://www.schaafbromfietsen.nl/
hij zit in nieuwehorne (FRL) en meende dat hij ook gewoon verstuurd.
ik koop er regelmatig, hij heeft leuke aanbiedingen en is niet duur!
ook heeft hij voor kreidler, zundapp, honda enz onderdelen op voorraad of gewoon te bestellen.
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Die is iid goedkoop!Hesie schreef:ik weet denk ik nog wel een adresje waar je een nieuwe gilardoni voor puch kan halen.
link: http://www.schaafbromfietsen.nl/
hij zit in nieuwehorne (FRL) en meende dat hij ook gewoon verstuurd.
ik koop er regelmatig, hij heeft leuke aanbiedingen en is niet duur!
ook heeft hij voor kreidler, zundapp, honda enz onderdelen op voorraad of gewoon te bestellen.
Bedankt voor de link
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 09:24
- Locatie: kwadijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Nop, nog steeds niet..cees_rmc-s schreef:heb je al een gila ???
er staat er ook een op marktplaats en die is nieuw
Bedankt voor de tip trouwens, maar zie net dat het 120 km vandaan is (ik woon in nijmegen).
En maak liever niet zulke grote bedragen over naar mensen die ik niet ken.
Was wel mooi goedkoop
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Heb 28mm kit van stage6 nu compleet.
En het ziet er geweldig uit!
Mooi afgewerkt
Ps. Weet iemand waarvoor dat blauwe ophoogplaatje dient, en die extra dunne RVS klepjes die de carbonne kleppen tegenhouden?
Zelf dacht ik dat het blauwe plaatje is, om de carb beter passend te krijgen op standaard scooters waar deze kit oppast. En de dunne rvs klepjes, zodat de membraan kleppen verder open kunnen, wat beter is voor de 28mm
En het ziet er geweldig uit!
Mooi afgewerkt
Ps. Weet iemand waarvoor dat blauwe ophoogplaatje dient, en die extra dunne RVS klepjes die de carbonne kleppen tegenhouden?
Zelf dacht ik dat het blauwe plaatje is, om de carb beter passend te krijgen op standaard scooters waar deze kit oppast. En de dunne rvs klepjes, zodat de membraan kleppen verder open kunnen, wat beter is voor de 28mm
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Hee frank,kn3rf schreef:mark kennende past hij dit wel aan! of hij maakt hem op het carter, kan ook nog!
Heb idd besloten dat ik het op het carter ga maken, gezien ik maandag/dinsdag ook nog een frees/kolomboor met zon kruistafel ga kopen!
Verder heb ik ook mijn draaibankje nog...
Hier het plan van aanpak:
-Kreidlercilinder (met korte schroef uitlaatflens) uitdraaien.
-Nieuwe 70cc airsal cilinder voor puch kopen (zeer goede kwaliteit nicasil met een goede zuiger!) Dit voor maar 50 euro.
Dan draai ik de airsal cilinder af, totdat ik een alu cilinderbus met nicasil wand heb, die ik dan weer in de cilinder schuif met een lichte passing om alleen te zorgen dat de warnte overdracht van bus naar koelribben goed verloopt.
De zuiger kan ik dan zo monteren met het mooie busje en lager van Lazy Rider
Heb dan dus een goede 63cc, omdat boring van zuiger 45mm is, maar met 28mm/membraan op het carter zal dit ook flink blazen
Ook kan ik dan heel makkelijk bijvoorbeeld fluiters bij de uitlaatpoort toepassen, en extra spoelers etc!
Klopt helemaal, maar was eerst van plan om de 28mm op het gilardoni membraanhuis te zetten, totdat ik mij bedacht hadjoostpuch schreef:ga je dit op een gilardoni schroeven?
beetje lang inlaat traject.
nu plaats je het membraan BOVEN het orgineel membraanhuis.
lijkt me niet echt bevordelijk voor je flow
Dus ik ben van het idee GILARDONI afgestapt.
Maar met het membraan op het carter kan ik er altijd nog een 47mm cilinder (bijna 70cc) opzetten
- Peter Tieleman
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 09 aug 2004, 08:58
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Weer een HBM net zoals mn draaibankjePeter Tieleman schreef:Klinkt goed Mark!
Wat voor frees/kolomboor ben je van plan te kopen?
Deze:
http://www.buitelaar.nl/comasy/template ... uctid=2116
Schijnt een hele degelijke kolomboormachine te zijn, maar is ook ideaal te gebruiken als frees machinetje, dankzij de kruistafel. Zolang je dingen maar op 1/10mm nauwkeurig wilt (dus niet op 1/100) en er vooral alu mee bewerkt moet het prima gaan.
Omdat ik vaak alleen kleine dingen afvlak hoeft het nooit zo precies te zijn.
Ideaal dus voor mijn vele projecten
Heb hem al gereserveerd
- rudolf racing
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 23 aug 2006, 18:15
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik heb zelf ook een HBM 16 boor/freesmachine. Erg leuk ding en voor zijn formaat ook heel zwaar uitgevoerd. Verwacht alleen niet veel van de nonius, als je echt nauwkeurig wil werken moet je een meetklok erbij gebruiken. Ik heb er nog niet veel mee gefreesd maar dat komt nog wel goed .
P.s. als je er één wil kopen vraag dan of hij de machines met verpakkingsschade nog heeft. 2 maanden terug toen ik die van mij kocht had hij ze nog en dat scheelt weer 50 euro .
P.s. als je er één wil kopen vraag dan of hij de machines met verpakkingsschade nog heeft. 2 maanden terug toen ik die van mij kocht had hij ze nog en dat scheelt weer 50 euro .
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Thnx, maaru is dit makkelijk om te bouwen dan?San schreef:mooi project met zeker mooie spullen!, dat zeker alleen 1 ding.. Waarom in godsnaam een trapperblok? Maak er dan
een mokickblok van Verder veel suc6 ermee.
Sander
Oke, leuk om te horen dat het een goed machinetje isrudolf racing schreef:Ik heb zelf ook een HBM 16 boor/freesmachine. Erg leuk ding en voor zijn formaat ook heel zwaar uitgevoerd. Verwacht alleen niet veel van de nonius, als je echt nauwkeurig wil werken moet je een meetklok erbij gebruiken. Ik heb er nog niet veel mee gefreesd maar dat komt nog wel goed .
P.s. als je er één wil kopen vraag dan of hij de machines met verpakkingsschade nog heeft. 2 maanden terug toen ik die van mij kocht had hij ze nog en dat scheelt weer 50 euro .