Cilinder getuned door LVS

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#201 Bericht door koepelsekreidler » 06 jan 2008, 11:28

als alles en iedereen nou de 60 cc handschoen aanpakt

wordt ik automatisch weer de snelste 50 cc

tunnen is eigenlijk wel makkelijk :D :D :D

mart

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#202 Bericht door caveman » 06 jan 2008, 12:03

zo gemakkelijk kom je er niet vanaf Mart...... :mrgreen:

Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#203 Bericht door koepelsekreidler » 06 jan 2008, 19:22

caveman schreef:zo gemakkelijk kom je er niet vanaf Mart...... :mrgreen:

ik vind nog wel een pk tje ergens cave :D :D :D



mart

Gebruikersavatar
dennisvisser
Berichten: 1389
Lid geworden op: 19 jul 2004, 15:12
Locatie: no - village
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#204 Bericht door dennisvisser » 06 jan 2008, 19:31

koepelsekreidler schreef:
caveman schreef:zo gemakkelijk kom je er niet vanaf Mart...... :mrgreen:

ik vind nog wel een pk tje ergens cave :D :D :D



mart
als je hem vind mag je hem naar bij brengen ben der 1tje kwijt :oops: :mrgreen:

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#205 Bericht door freaky_ferry » 19 jan 2008, 14:06

heeft iemand het tel nr van claus want moesthe goes ken het niet vinden :P ????

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#206 Bericht door Gijs » 19 jan 2008, 16:14

lvs kan je bereiken via PB op het forum

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#207 Bericht door freaky_ferry » 19 jan 2008, 20:33

weet ik maar ik had het nummer nodig VANMIDDAG :wink: omdat moesthegoes me belde omdat hij het huis niet kon vinden.

lvs had in een meeltje naar hem gezegt dat hij op 54 woonde twerijl dit 5 moest zijn :P

erwin heeft het ondanks dat ik het nummer niet kon vinden op het forum toch kunnen vinden en zijn cilinder toch af gegeven.

erwin zal wel een foto plaatsen als hij klaar is :wink:

moesthegoose
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 nov 2006, 21:40
Locatie: Leidscheveen/Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#208 Bericht door moesthegoose » 19 jan 2008, 21:48

freaky_ferry schreef:weet ik maar ik had het nummer nodig VANMIDDAG :wink: omdat moesthegoes me belde omdat hij het huis niet kon vinden.

lvs had in een meeltje naar hem gezegt dat hij op 54 woonde twerijl dit 5 moest zijn :P

erwin heeft het ondanks dat ik het nummer niet kon vinden op het forum toch kunnen vinden en zijn cilinder toch af gegeven.

erwin zal wel een foto plaatsen als hij klaar is :wink:
Ferry ik had het mis,vergist in een ander adres Lvs had mij wel het goeie nummer gegeven.

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3055
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren
Contacteer:

#209 Bericht door Theove » 19 jan 2008, 23:10

Ik ben vorige week bij Claus geweest en hij woont op nr. 7......

Trouwens een mooi stuk vakwerk gekocht.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#210 Bericht door dijk » 09 mar 2008, 06:56

van me rustige 60cc,8 poorter de poortmaten etc.


inlaat 159 graden.

uitlaatpoort 183 graden.

spoelers 123 graden.
Bijlagen
000_0747 (Small).jpg
000_0747 (Small).jpg (30.88 KiB) 9989 keer bekeken

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#211 Bericht door dijk » 09 mar 2008, 07:00

van me snelle 60cc,8 poorter de poortmaten.


inlaat 165 graden.

uitlaat 189 graden.


spoelpoorten 127 graden.
Bijlagen
000_0922 (Small).jpg
000_0922 (Small).jpg (37.04 KiB) 9984 keer bekeken
000_0924 (Small).jpg
000_0924 (Small).jpg (37.87 KiB) 9984 keer bekeken

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#212 Bericht door Rommats » 09 mar 2008, 08:43

Ziet er netjes uit,geen vermogens grafiek van gemaakt?????

ep
Berichten: 549
Lid geworden op: 07 jan 2007, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

?

#213 Bericht door ep » 09 mar 2008, 10:13

******
Laatst gewijzigd door ep op 23 nov 2009, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#214 Bericht door nozems » 09 mar 2008, 10:57

ja Jeroen kom op met die grafieken :mrgreen: ..ik neem aan dat lvs na elke keer dat die cilinders worden geoptimaliseerd, ze even weer op de bank gaan om te kijken wat er aan vermogen bij gekomen is :wink:

Ep dat ziet er ook goed uit,flinke fluisters hoor!

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#215 Bericht door Ries » 09 mar 2008, 11:11

nozems schreef:ja Jeroen kom op met die grafieken :mrgreen: ..ik neem aan dat lvs na elke keer dat die cilinders worden geoptimaliseerd, ze even weer op de bank gaan om te kijken wat er aan vermogen bij gekomen is :wink:

Ep dat ziet er ook goed uit,flinke fluisters hoor!
volgens mij rijdt jeroen jullie allemaal stront dit seizoen, hij is zo geheimzinnig :P

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#216 Bericht door nozems » 09 mar 2008, 11:17

dat issie altijd al gweest,hij laat nooit veel los :mrgreen: ...volgens mij ben ik als enige aan het downtunen :roll: doe het wat rustiger aan....

neemt niet weg dat ik wel grafieken wil zien,want die heeft jeroen vast wel!

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#217 Bericht door dijk » 09 mar 2008, 11:55

ik heb 1 grafiek van de snelle 60cc, die is getest met sloebertje zijn kop er op. had me eigen kop thuis liggen. daar zit wat verschil in nu met de kop van sloebertje of me eigenkop. met me eigen kop heeft de cilinder nu een squish 1mm en 1 op 14,5. met de kop van sloebertje had ik een squish 1mm maar 1 op 13,5.
als de compressieverhouding nu wat hoger is zal hij ook nog wat meer vermogen geven.

de cilinder is getest met een gewone homoet 6 p en een 22mm.


de cilinder van sloebertje ook getest met een homoet 6 p en 22mm.

dat is de ex damspeed cilinder. die heeft 11,2pk zal nog wel wat meer gaan leveren met een mikuni 26mm waar sloebertje mee gaat rijden. grafiek van sloebertje heb ik niet die heeft hij zelf thuis. :mrgreen:

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#218 Bericht door dijk » 09 mar 2008, 12:18

hier even de grafiek levert 11 pk. zal nu met de hogere compressieverhouding ook wat meer zijn. en met een 24mm ook inplaats van met een 22mm.
Bijlagen
000_1371 (Small).jpg
000_1371 (Small).jpg (34.8 KiB) 9759 keer bekeken
000_1374 (Small).jpg
000_1374 (Small).jpg (40.15 KiB) 9759 keer bekeken

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#219 Bericht door dijk » 09 mar 2008, 12:19

nog 1 toe. :wink:
Bijlagen
000_1373 (Small).jpg
000_1373 (Small).jpg (33.92 KiB) 9747 keer bekeken

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#220 Bericht door dijk » 09 mar 2008, 12:26

de rode lijn was zou als de cilinder was,dus niet helemaal goed.

de blauwe lijn heeft claus de inlaat aangepast.

de groene lijn heeft claus de spoelers nog iets aangepast.
Laatst gewijzigd door dijk op 09 mar 2008, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#221 Bericht door nozems » 09 mar 2008, 12:32

kijk dat ziet er netjes uit :clap ,die rode is ook goed,alleen heeft ie daar duidelijk minder vermogen,maar de lijn die ie volgt is wel mooi dunkt me

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#222 Bericht door dijk » 09 mar 2008, 12:41

nozems schreef:kijk dat ziet er netjes uit :clap ,die rode is ook goed,alleen heeft ie daar duidelijk minder vermogen,maar de lijn die ie volgt is wel mooi dunkt me


de blauwe of de groene :?:

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

#223 Bericht door Zatopek » 09 mar 2008, 12:51

dijk schreef:
nozems schreef:kijk dat ziet er netjes uit :clap ,die rode is ook goed,alleen heeft ie daar duidelijk minder vermogen,maar de lijn die ie volgt is wel mooi dunkt me


de blauwe of de groene :?:
Jeroen, je weet het ongetwijfeld beter dan ik maar een hogere compressie is niet altijd beter............. eerder niet dan wel. Vaak word je maximale RPM wat lager bij een hogere compressie. Afgezien daarvan word je motortje ook nog eens heter en meot je zowiezo een grotere sproeier gebruiken en mogelijk ook nog je ontstekingstijdstip bijstellen. Je kunt volgens mij meer winnen met je squishafstand nog een stuk te verlagen. Een aantal rijden zelfs met 0,6 :shock: Moet kunnen hoor ik dan. Echter met 0,7 of 0,8 zit je echt wel veilig en dat is nog altijd beter dan de 1.0. die je nu hebt.

Voor de goede orde, dit heb ik ook allemaal vernomen van mensen die het kunnen weten..........

Ik laat een cylinderkop maken met een squish van 0,7 voor een "redelijk rustige 50cc 6-poorter". 0,6 vind ik iets te machtig, dan maar 0.7.

Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#224 Bericht door Bolle Aad » 09 mar 2008, 12:58

toch wel verdraaide mooi hoe die extra spoelers erbij worden gemaakt , Petje af ,voor de maker want dat is kunstwerk .

Dalijk rij je nog sneller dan PvdGaag en Huib :? :shock:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#225 Bericht door nozems » 09 mar 2008, 13:03

de groene lijn issie helemaal optimaal,maar ook voor die aanpassingen volgt ie een mooie lijn (de rode dus)

ik ben zelf ook omlaag gegaan in compressie..maar met de 1op14.6 was ie wel genadeloos sterk..miste wel wat dode toerentallen op top..dus dat scheelde een paar km, squisch was toen 0,6mm (tingemeten)
dat was met een consich model kop,ik heb er nu een hemiferische kop opzitten,squisch nu ca 0,72mm en daarmee komt de compressieverhouding uit op 1op13,8...mans zat!!het wordt natuurlijk steeds moeilijker naarmate je hoger in tuning gaat....ik was m,n setje al bijna kwijt met een tempratuursverschil van noggeen 10gr!!

mede daarom doe ik het iets rustiger,ik rijd er vaker op als een zondag per jaar :wink: ....en ik kan me altijd met genoegen herinneren dat ik menig 6bakje met race toestanden toch te snel af was met m,n 60je..zoals het er nu naar uitziet zal het me wellicht niet lukken dit jaar...er zullen erweer veel sneuvelen denk ik :wink:

maar je berijkt inderaad meer met een goede squisch en model kop dan alleen een hogere compressie...je squischrand mag ook niet te breed worden..loopt ie ook voor geen meter meer :idea:

Plaats reactie