Cilinder getuned door LVS
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- dennisvisser
- Berichten: 1389
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 15:12
- Locatie: no - village
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
weet ik maar ik had het nummer nodig VANMIDDAG omdat moesthegoes me belde omdat hij het huis niet kon vinden.
lvs had in een meeltje naar hem gezegt dat hij op 54 woonde twerijl dit 5 moest zijn
erwin heeft het ondanks dat ik het nummer niet kon vinden op het forum toch kunnen vinden en zijn cilinder toch af gegeven.
erwin zal wel een foto plaatsen als hij klaar is
lvs had in een meeltje naar hem gezegt dat hij op 54 woonde twerijl dit 5 moest zijn
erwin heeft het ondanks dat ik het nummer niet kon vinden op het forum toch kunnen vinden en zijn cilinder toch af gegeven.
erwin zal wel een foto plaatsen als hij klaar is
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 18 nov 2006, 21:40
- Locatie: Leidscheveen/Den Haag
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ferry ik had het mis,vergist in een ander adres Lvs had mij wel het goeie nummer gegeven.freaky_ferry schreef:weet ik maar ik had het nummer nodig VANMIDDAG omdat moesthegoes me belde omdat hij het huis niet kon vinden.
lvs had in een meeltje naar hem gezegt dat hij op 54 woonde twerijl dit 5 moest zijn
erwin heeft het ondanks dat ik het nummer niet kon vinden op het forum toch kunnen vinden en zijn cilinder toch af gegeven.
erwin zal wel een foto plaatsen als hij klaar is
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
volgens mij rijdt jeroen jullie allemaal stront dit seizoen, hij is zo geheimzinnignozems schreef:ja Jeroen kom op met die grafieken ..ik neem aan dat lvs na elke keer dat die cilinders worden geoptimaliseerd, ze even weer op de bank gaan om te kijken wat er aan vermogen bij gekomen is
Ep dat ziet er ook goed uit,flinke fluisters hoor!
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 498 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
ik heb 1 grafiek van de snelle 60cc, die is getest met sloebertje zijn kop er op. had me eigen kop thuis liggen. daar zit wat verschil in nu met de kop van sloebertje of me eigenkop. met me eigen kop heeft de cilinder nu een squish 1mm en 1 op 14,5. met de kop van sloebertje had ik een squish 1mm maar 1 op 13,5.
als de compressieverhouding nu wat hoger is zal hij ook nog wat meer vermogen geven.
de cilinder is getest met een gewone homoet 6 p en een 22mm.
de cilinder van sloebertje ook getest met een homoet 6 p en 22mm.
dat is de ex damspeed cilinder. die heeft 11,2pk zal nog wel wat meer gaan leveren met een mikuni 26mm waar sloebertje mee gaat rijden. grafiek van sloebertje heb ik niet die heeft hij zelf thuis.
als de compressieverhouding nu wat hoger is zal hij ook nog wat meer vermogen geven.
de cilinder is getest met een gewone homoet 6 p en een 22mm.
de cilinder van sloebertje ook getest met een homoet 6 p en 22mm.
dat is de ex damspeed cilinder. die heeft 11,2pk zal nog wel wat meer gaan leveren met een mikuni 26mm waar sloebertje mee gaat rijden. grafiek van sloebertje heb ik niet die heeft hij zelf thuis.
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 498 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
de rode lijn was zou als de cilinder was,dus niet helemaal goed.
de blauwe lijn heeft claus de inlaat aangepast.
de groene lijn heeft claus de spoelers nog iets aangepast.
de blauwe lijn heeft claus de inlaat aangepast.
de groene lijn heeft claus de spoelers nog iets aangepast.
Laatst gewijzigd door dijk op 09 mar 2008, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Jeroen, je weet het ongetwijfeld beter dan ik maar een hogere compressie is niet altijd beter............. eerder niet dan wel. Vaak word je maximale RPM wat lager bij een hogere compressie. Afgezien daarvan word je motortje ook nog eens heter en meot je zowiezo een grotere sproeier gebruiken en mogelijk ook nog je ontstekingstijdstip bijstellen. Je kunt volgens mij meer winnen met je squishafstand nog een stuk te verlagen. Een aantal rijden zelfs met 0,6 Moet kunnen hoor ik dan. Echter met 0,7 of 0,8 zit je echt wel veilig en dat is nog altijd beter dan de 1.0. die je nu hebt.dijk schreef:nozems schreef:kijk dat ziet er netjes uit ,die rode is ook goed,alleen heeft ie daar duidelijk minder vermogen,maar de lijn die ie volgt is wel mooi dunkt me
de blauwe of de groene
Voor de goede orde, dit heb ik ook allemaal vernomen van mensen die het kunnen weten..........
Ik laat een cylinderkop maken met een squish van 0,7 voor een "redelijk rustige 50cc 6-poorter". 0,6 vind ik iets te machtig, dan maar 0.7.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
de groene lijn issie helemaal optimaal,maar ook voor die aanpassingen volgt ie een mooie lijn (de rode dus)
ik ben zelf ook omlaag gegaan in compressie..maar met de 1op14.6 was ie wel genadeloos sterk..miste wel wat dode toerentallen op top..dus dat scheelde een paar km, squisch was toen 0,6mm (tingemeten)
dat was met een consich model kop,ik heb er nu een hemiferische kop opzitten,squisch nu ca 0,72mm en daarmee komt de compressieverhouding uit op 1op13,8...mans zat!!het wordt natuurlijk steeds moeilijker naarmate je hoger in tuning gaat....ik was m,n setje al bijna kwijt met een tempratuursverschil van noggeen 10gr!!
mede daarom doe ik het iets rustiger,ik rijd er vaker op als een zondag per jaar ....en ik kan me altijd met genoegen herinneren dat ik menig 6bakje met race toestanden toch te snel af was met m,n 60je..zoals het er nu naar uitziet zal het me wellicht niet lukken dit jaar...er zullen erweer veel sneuvelen denk ik
maar je berijkt inderaad meer met een goede squisch en model kop dan alleen een hogere compressie...je squischrand mag ook niet te breed worden..loopt ie ook voor geen meter meer
ik ben zelf ook omlaag gegaan in compressie..maar met de 1op14.6 was ie wel genadeloos sterk..miste wel wat dode toerentallen op top..dus dat scheelde een paar km, squisch was toen 0,6mm (tingemeten)
dat was met een consich model kop,ik heb er nu een hemiferische kop opzitten,squisch nu ca 0,72mm en daarmee komt de compressieverhouding uit op 1op13,8...mans zat!!het wordt natuurlijk steeds moeilijker naarmate je hoger in tuning gaat....ik was m,n setje al bijna kwijt met een tempratuursverschil van noggeen 10gr!!
mede daarom doe ik het iets rustiger,ik rijd er vaker op als een zondag per jaar ....en ik kan me altijd met genoegen herinneren dat ik menig 6bakje met race toestanden toch te snel af was met m,n 60je..zoals het er nu naar uitziet zal het me wellicht niet lukken dit jaar...er zullen erweer veel sneuvelen denk ik
maar je berijkt inderaad meer met een goede squisch en model kop dan alleen een hogere compressie...je squischrand mag ook niet te breed worden..loopt ie ook voor geen meter meer