malossi project 80cc
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 14:28
- Locatie: antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
malossi project 80cc
Hallo iedereen,
Hier al enkele foto's van mijn malossi project.
De radiator heb ik ook al .
Vermits ik een kokusan heb gebruik ik een elektrische 12V pomp van Webasto.Deze waterpompen zitten ook in audi en zijn zeer goed.
Op ebay zijn er te vinden.
De volgende stap is het monteren van de inlaat ( membraan ) blok.
Ik houd jullie op de hoogte.
Patrick
Hier al enkele foto's van mijn malossi project.
De radiator heb ik ook al .
Vermits ik een kokusan heb gebruik ik een elektrische 12V pomp van Webasto.Deze waterpompen zitten ook in audi en zijn zeer goed.
Op ebay zijn er te vinden.
De volgende stap is het monteren van de inlaat ( membraan ) blok.
Ik houd jullie op de hoogte.
Patrick
- Bijlagen
-
- P1140196.JPG (42.27 KiB) 17952 keer bekeken
-
- P1120194.JPG (60.68 KiB) 17952 keer bekeken
-
- P1120193.JPG (66.52 KiB) 17952 keer bekeken
- Johan van Zanten
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Veel succes patrick
Is de cilinder een MHR replica voor een derbi neem ik aan omdat je geen losse binnenkop hebt en een zuiger met 2 veren ,ga je deze nog tunen ?
Wat voor radiateur hebt je ? (groot genoeg?) je hebt er wel 1 nodig die geschikt is voor een 80 cc ,Let er wel op dat de beste bedrijfs temperatuur voor deze cilinder 55 graden is !
Dit is zomaar wat info ,doe je voordeel ermee.
Johan
Is de cilinder een MHR replica voor een derbi neem ik aan omdat je geen losse binnenkop hebt en een zuiger met 2 veren ,ga je deze nog tunen ?
Wat voor radiateur hebt je ? (groot genoeg?) je hebt er wel 1 nodig die geschikt is voor een 80 cc ,Let er wel op dat de beste bedrijfs temperatuur voor deze cilinder 55 graden is !
Dit is zomaar wat info ,doe je voordeel ermee.
Johan
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 14:28
- Locatie: antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hallo iedereen,
Hier nog eens een update van het project.
Ik ga een 26 mm mikuni carb gebruiken.
Ondertussen de spoelpoorten wat vergroot en geflowd , de gaten opgevuld met loctite alu epoxy en een nieuwe spoelpoort voor de 80cc bijgefreesd.
Nu alles perfekt reinigen en dan de krukas/zuiger monteren om de slag en de squish af te stellen.
Patrick
Hier nog eens een update van het project.
Ik ga een 26 mm mikuni carb gebruiken.
Ondertussen de spoelpoorten wat vergroot en geflowd , de gaten opgevuld met loctite alu epoxy en een nieuwe spoelpoort voor de 80cc bijgefreesd.
Nu alles perfekt reinigen en dan de krukas/zuiger monteren om de slag en de squish af te stellen.
Patrick
- Bijlagen
-
- P2220248.JPG (50.34 KiB) 17159 keer bekeken
-
- P2220249.JPG (45.85 KiB) 17159 keer bekeken
-
- P2220250.JPG (40.29 KiB) 17159 keer bekeken
-
- P2220251.JPG (39.73 KiB) 17159 keer bekeken
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 14:28
- Locatie: antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Vandaag nog wat bezig geweest met pu schuim.
Een mal gemaakt van het spruitstuk voor het membraan.
Nu dit nog in alu maken.
Heeft iemand een idee?
Ik had zelf al gedacht aan een negatief afdruk in gips maken om daar dan alu in te gieten.
Maar ik vrees dat dit sneller gezegd als gedaan is.
Groeten
Patrick
Een mal gemaakt van het spruitstuk voor het membraan.
Nu dit nog in alu maken.
Heeft iemand een idee?
Ik had zelf al gedacht aan een negatief afdruk in gips maken om daar dan alu in te gieten.
Maar ik vrees dat dit sneller gezegd als gedaan is.
Groeten
Patrick
- Bijlagen
-
- P2250255.JPG (74.81 KiB) 16917 keer bekeken
-
- P2250261.JPG (64.43 KiB) 16917 keer bekeken
-
- P2250257.JPG (71.26 KiB) 16917 keer bekeken
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 14:28
- Locatie: antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Langs de binnenzijde van het carter is er ruimte om enkele verzonken inbusboutjes M3 te monteren.( draad getapt in het aluminium tussenstuk , nu nog piepschuim )
Deze worden verzegeld met loctite "strong".
Dit om het spruitstuk op zijn plaats te houden.
De verdere afdichting met de loctite epoxy.
Mvg
patrick
Deze worden verzegeld met loctite "strong".
Dit om het spruitstuk op zijn plaats te houden.
De verdere afdichting met de loctite epoxy.
Mvg
patrick
- dennisvisser
- Berichten: 1389
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 15:12
- Locatie: no - village
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 14:28
- Locatie: antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Inderdaad.
De M3 boutjes dienen enkel om de positie juist te houden.
En pas op , je zou nog verschieten van het koppel dat stalen M3 boutjes kunnen hebben.
Voor de sterkte en afdichting zorgt de alu epoxy .
De rechtse ophanging zal inderdaad aangepast moeten worden.
Maar erg is dit niet.
Ik denk zelfs dat het volledig weglaten van de voorste ophangpunten geen grote invloed heeft op de totale stevigheid van de RS.
Dit ga ik natuurlijk wel niet doen.
Patrick
De M3 boutjes dienen enkel om de positie juist te houden.
En pas op , je zou nog verschieten van het koppel dat stalen M3 boutjes kunnen hebben.
Voor de sterkte en afdichting zorgt de alu epoxy .
De rechtse ophanging zal inderdaad aangepast moeten worden.
Maar erg is dit niet.
Ik denk zelfs dat het volledig weglaten van de voorste ophangpunten geen grote invloed heeft op de totale stevigheid van de RS.
Dit ga ik natuurlijk wel niet doen.
Patrick
- ramone
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 20:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
pas wel op dat je ze niet te strak draait, want de draadhoogte is bij m3 minimaal en in combinatie met aluminium . iets te veel kracht en je draad ligt eruit.patrickB schreef:Inderdaad.
De M3 boutjes dienen enkel om de positie juist te houden.
En pas op , je zou nog verschieten van het koppel dat stalen M3 boutjes kunnen hebben.
Voor de sterkte en afdichting zorgt de alu epoxy .
De rechtse ophanging zal inderdaad aangepast moeten worden.
Maar erg is dit niet.
Ik denk zelfs dat het volledig weglaten van de voorste ophangpunten geen grote invloed heeft op de totale stevigheid van de RS.
Dit ga ik natuurlijk wel niet doen.
Patrick
succes, je bent goed bezig