Ed.P schreef:Ik kan me voorstellen dat als je van een HPI naar een Tyron overschakel dat het winst geeft maar als je al een (nieuwe) Tyron hebt en dan de Ep uitvoering gaat testen ?
Ik ben absoluut geen ongelovige Thomas maar kan wel rationeel nadenken , de vraag die ik Ep gesteld heb is : wat geeft Ep zijn ontsteking voor meerwaarde t.o.v de Tyron die ik heb ? al zou Ep z,n ontsteking een sterkere vonk geven zou het dan 2/4PK schelen ?
Ik schakel altijd even terug naar mijn dagelijks werk , niet om de boel af te zeiken maar dit soort ontstekingen werden in de raceauto,s al in begin 70e jaren gebruikt , al vanaf midden 80e jaren gebruiken wij ontstekingen die vele malen geavanceerder zijn dan de Tyron,s.
Ik zie het zo , als je op een bepaald gebied de juiste timing hebt en de vonk is sterk genoeg dan win je niets meer , m.a.w in de curve kun je misschien nog winnen maar als je het juiste tijdstip op topvermogen hebt..wat moet je dan nog ?
Juist Ed, ik geloof niet in toverdozen, waar niets ingaat en waar vervolgens een vermogen uitkomt.
Dat is wel een wat simpele benadering, maar als die Thyrons werkelijk zoveel beter zijn, dan zien we dat wel in de sprint.
Iedereen is vrij om zo'n Thyron te gebruiken en krijgt van mij die 4+pk voorsprong, want ik ga hem pas gebruiken als ik door zo'n Thyron voorbij gesprint wordt.
Wij hebben ook geen commerciele belangen bij de verkoop van de onze, want die worden door tijdgebrek nog maar bij hoge uitzondering gemaakt.
Groeten,
Luc
24-2-2010
Door tijd gebrek van Raimond, die de laatste jaren volbelast met zijn eigen bedrijfje in de weer was, is pas onlangs een aan ons toegestuurde Thyron geheel open gehaald en gelijk ook maar in schema gezet.
Hieruit blijkt dat er niets inzit, van wat mij door Mr Thyron in gesprekken van wel een uur lang, is verteld.
Met name het op hoge frequente werkende systeem, waar de vermogens toename in zou moeten zitten, zat er geheel niet in!!!
Bewijzen kan ik leveren, maar ik mag de naam van tuner die op de testbank een UltraSap en de hoogste +pk versie van Thyron heeft uitgevoerd helaas niet noemen.
Het resultaat was dat de UltraSap 0.4pk meer gaf dan deze Thyron.
Bewijzen in de vorm van openliggende Thyron ontsteking en schema, worden ook niet publiek gemaakt.
Een bekend gezegde: "al is de leugen nog zo snel de waarheid ........"
Deze woorden gelden niet alleen voor mr Thyron maar ook voor mij, dus als iemand twijfelt aan mijn woord dan is dat jammer.
Vanaf 15 feb 2010 is de discussie weer opgestart. Het leek mij echter van belang dit ook al bij de start van het topic al te vermelden.
De hoog oplopende discussie aan het begin komt hiermee in een heel ander daglicht te staan.
Ook wordt dan duidelijk dat de eerdere verdedigers alleen bewijzen willen zien en dus twijfelen aan ons onderzoek en/of oprechtheid, jammer maar ik ga niet overstag.
En nu dan maar het complete verhaal, want er was meer te vertellen.
Het ontwerp van de Thyron is zelfs niet eens van de maker Mr Thyron zelf. Het is gewoon gekopieerd van een Daleman, of mogelijk zelfs van een nog oudere versie van "opa van Dongen". Ik weet nl niet zeker of de Daleman ook niet daar zijn oorsprong heeft. Het feit blijft dat het basis principe van een Thyron gelijk is aan een Daleman. Nb het ontwerp waarvan hij zelf zei: "die kun je maar beter in de prullebak gooien"
Ook wij hebben met de UltraSapI voort geborduurd op de Daleman, omdat Ton Daleman zelf niet meer in staat was om ze te maken. Maar we hebben er wel alles eraan gedaan om hem nog beter te maken, door gebruik van nog betere onderdelen en het vermogen verder op te voeren, ja ja, een ontsteking kun je binnen bepaalde marges ook opvoeren.
Mr Thyron daarentegen heeft het voor zichzelf leuk commercieel aangepakt. Door slechtere en betere kopieën te maken kon hij voor de betere versies nog meer euro's vragen. Maar ze werden nooit beter dan een oorspronkelijke Daleman, want daar kennen wij het systeem te goed voor.
Daarbij was de +2pk versie de meest verkochte en bleek in de praktijk ook de meest kritische te zijn, gezien het aantal klachten die wij ook hierover heb ontvangen.
Het is precies wat ik aan het begin van dit topic geschreven had: "waar niets in gaat kan ook niets uitkomen"
Voor de mensen die dat toen niet geloofden is dat jammer, maar zo is het tocht echt en blijkt er nu ook uit te komen.
Veel belangrijke onderdelen zijn onderbemeten, als het gaat om de capaciteit. Dit heeft als resultaat dat de keuze van bobine heel kritisch is, zeker i.c.m. een hoogtoerige racer.
De conclusie die ik nu onomstotelijk kan stellen is dat:
In de Thyron zit niets maar dan ook helemaal niets, dat het vermogen ook maar enigszins zou kunnen verhogen"
Sterker wij hebben alleen maar zaken gevonden die het omgekeerde doen en waarvan het kritische gedrag met uitvallen en z.g. resetten het gevolg was. Geclaimde vermogenswinsten kunnen derhalve niet aan een Thyron worden toegeschreven maar moeten dus ergens anders inzitten.
Wij vinden de praktijk van Mr Thyron beschamend en geen recht doet aan het enthousiasme van zowel de voor- als tegenstanders van het merk Thyron.
Ik wilde dit verhaal hier niet onvermeld laten.
Bijgaand het door ons deels herstelde en opnieuw dichtgegoten exemplaar.
Groeten,
Luc
Reacties bvk via PM of E-mail