Race ontstekingen topic (oa. Thyron)

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gompy
Berichten: 876
Lid geworden op: 04 jul 2008, 21:57
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#551 Bericht door Gompy » 06 mei 2010, 22:33

pax00l schreef:Kijk als je denkt dat wij dat niet konden programeren zn 30 jaar geleden dan had je het wel mis hoor
Houd het aub bij de afstandbediening van de tv en ga hier geen onzin verkopen dat je cmos IC's kan programmeren want dat kan zelfs de fabrikant niet.

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#552 Bericht door pax00l » 06 mei 2010, 22:59

Mooi he zo cmos ontsteking en dan met 1instelpotmetertje de zaak vroeger of later te draaien en wie had het dan niet over programmeren
o ja we konden niet zien waar we mee bezig waren,
o ja hoor bougie cilinderkop aanslag op zuiger []wat was er niet] o ja die afstand bediening ja dat klop dat waren knoppen, :clap :clap

GR LOUIS

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#553 Bericht door Ed.P » 06 mei 2010, 23:09

:roll: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#554 Bericht door pax00l » 07 mei 2010, 13:04

Leuk he dat ze er in vliegen,dat hou de zaak toch scherp :D :D

GR LOUIS

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#555 Bericht door pax00l » 07 mei 2010, 13:51

Oja ben LUC vergeten maar hier zn zelfde schema LUC en tot aan het
bot uit geprobeerd
Bijlagen
PAX TRANS 2.JPG
PAX TRANS 2.JPG (38.55 KiB) 10734 keer bekeken

Gompy
Berichten: 876
Lid geworden op: 04 jul 2008, 21:57
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#556 Bericht door Gompy » 07 mei 2010, 14:53

pax00l schreef:Oja ben LUC vergeten maar hier zn zelfde schema LUC en tot aan het bot uit geprobeerd
Sorry, moest even het gas onder de piepers programmeren.
Daarna moest ik de kraan voor het besproeien van de plantjes programmeren.
Vanmorgen weer het gas van de brommer programmeren.
Pffffff..........Ik blijf programmeren.

Ik kreeg eigenlijk meer het idee dat je zelf ooit wat had ontworpen, maar het zijn gewoon nabouwsels van anderen die slimmer waren.

En om eerlijk te zijn, met die schema'tjes van Elektuur maak je, op mij althans, geen indruk.

klemmertje
Berichten: 261
Lid geworden op: 22 feb 2007, 21:12
Locatie: (Pea)nut(s)-village
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#557 Bericht door klemmertje » 07 mei 2010, 16:07

pax00l schreef:Oja ben LUC vergeten maar hier zn zelfde schema LUC en tot aan het
bot uit geprobeerd
Hallo Pax,

Ik ben niet van plan aan enige discussie deel te nemen binnen dit topic.
Mij te licht ontvlambaar. :cry:

Maar in dit schema zit een fout.

Ze hebben voor het gemak de condensator over de puntjes laten zitten.

Dat geeft een verlating van je ontsteking.

Volgens mij heeft deze ooit eens in de Electuur gestaan?

Succes ermee,

Klemmertje

Gebruikersavatar
ruud rvs
Berichten: 206
Lid geworden op: 07 nov 2007, 19:48
Locatie: voorschoten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#558 Bericht door ruud rvs » 07 mei 2010, 16:40

Ik ben niet van plan aan enige discussie deel te nemen binnen dit topic.
Mij te licht ontvlambaar.
Bangerik! :(

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#559 Bericht door TonK » 07 mei 2010, 16:50

Heel wat jaren mee gereden op mijn raceauto's, bouwkit van Amtron.
Bijlagen
Amtron kit ontsteking.jpg
Amtron kit ontsteking.jpg (79.71 KiB) 10626 keer bekeken

Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#560 Bericht door koepelsekreidler » 07 mei 2010, 17:11

Gompy schreef:
pax00l schreef:Oja ben LUC vergeten maar hier zn zelfde schema LUC en tot aan het bot uit geprobeerd
Sorry, moest even het gas onder de piepers programmeren.
Daarna moest ik de kraan voor het besproeien van de plantjes programmeren.
Vanmorgen weer het gas van de brommer programmeren.
Pffffff..........Ik blijf programmeren.

Ik kreeg eigenlijk meer het idee dat je zelf ooit wat had ontworpen, maar het zijn gewoon nabouwsels van anderen die slimmer waren.

En om eerlijk te zijn, met die schema'tjes van Elektuur maak je, op mij althans, geen indruk.
buro geestelijke bijstand wil wel een uurtje programmeren op jou loslaten
alhoewel soms schiet kennis en kunde te kort

mart ©

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#561 Bericht door Luc » 07 mei 2010, 19:04

pax00l schreef:Oja ben LUC vergeten maar hier zn zelfde schema LUC en tot aan het
bot uit geprobeerd
Ik had het elektuurprogramma nog van het verleden. Maar met dit soort doen wij niets.
Als je geen verstand van elektronica hebt zie je ook de werking niet.
Dan kun je het wel even snel in elkaar zetten, maar dan begint het pas.
Wat moet eruit komen?.... en wat als dat dan niet gebeurd?

Je hebt ook het goede gereedschap erbij nodig om de juiste metingen te doen.
Dat is het werk van mijn zoon, hij ziet het in een oogopslag.
Niet zo vreemd het was ooit zijn dagelijks werk.

Na enige jaren is hij, ook gelukkig voor mij, alweer enige tijd bezig aan nieuwe ontstekingen.
Ik hoor veel nieuwe ideeën en theorieën, het kost echter zeer veel tijd voordat er iets tastbaars uitkomt.

En dan moet het ook onder de juiste omstandigheden in de praktijk getest worden.
Alles bij elkaar heb je niet zomaar iets gemaakt waar je een stap vooruit mee kan maken, maar ik acht de kans zeker aanwezig.

Verder gaat er veel tijd zitten in vraag naar de bestaande US1.

Groeten,
Luc

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3055
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren
Contacteer:

#562 Bericht door Theove » 08 mei 2010, 01:31

Soms is het maar goed dat je niet te veel parameters hebt om in te stellen. Een 2-takt is al ingewikkeld genoeg.

Met een prog.ontsteking die je per toerental kan instellen sta je je al gauw wezenloos te testen. Uiteraard is er resultaat te halen in het ophalen van een dipje maar dat kost veel tijd om het netjes te doen.

Een uitlaattemperatuursensor (3xwoordwaarde) is ook heel zinvol ben ik achter.

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#563 Bericht door pax00l » 08 mei 2010, 12:14

ach ja wat moet je nou zeggen,het is net wat LUC zeg je kan het wel
even in elkaar gooien maar dan begin het ,
kijk wij hadden dat niet van dat mooie spul,wij moesten van een
auto ontsteking zorgen dat het goed reed,en de puntjes werden
dan vervangen door een hall of een oppikspoel maar dat was eeen
werk om het goed te krijgen,toen later werd dat allemaal wel beter
Kijk ik merk aan sommigen dat ze versteld staan dat er toen nog
hard gereden werd met dat spul,ja en ook bij de grote jongens werd
gepruts,kijk maar naar de autoontsteking jan de vries [kijk foto's]

GR LOUIS

Gompy
Berichten: 876
Lid geworden op: 04 jul 2008, 21:57
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#564 Bericht door Gompy » 08 mei 2010, 13:28

pax00l schreef:kijk maar naar de autoontsteking jan de vries
Wel ja, we zetten gewoon een 4takt ontsteking op een 2takt......kansloze prutsers.

Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#565 Bericht door koepelsekreidler » 08 mei 2010, 14:33

nou werd die kansloze prutser wel wereld kampioen geloof ik :roll:

je moet alleen de augurken eten en niet het azijn zuipen Gomp :study



mart

Gompy
Berichten: 876
Lid geworden op: 04 jul 2008, 21:57
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#566 Bericht door Gompy » 08 mei 2010, 15:08

koepelsekreidler schreef:nou werd die kansloze prutser wel wereld kampioen geloof ik
En naast die 4taktontsteking reed hij waarschijnlijk ook nog met houten banden ?

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#567 Bericht door TonK » 08 mei 2010, 15:43

De Van Veen Kreidler GP racers waar o.a. Jan de Vries van 1971 t/m 1973 mee reed waren voorzien van Kröber ontstekingssystemen en Dunlop banden.
Bijlagen
Van Veen Kreidler 1973.jpg
Van Veen Kreidler 1973.jpg (65.29 KiB) 10286 keer bekeken

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#568 Bericht door Ed.P » 08 mei 2010, 21:06

Gompy schreef:
pax00l schreef:kijk maar naar de autoontsteking jan de vries
Wel ja, we zetten gewoon een 4takt ontsteking op een 2takt......kansloze prutsers.
Deze moet je me even uitleggen ?

Gebruikersavatar
Jan. K
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
Locatie: Haarlemmermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#569 Bericht door Jan. K » 09 mei 2010, 00:28

Ik begrijp hier wel meer niet.
Sommige, vermeend gerespecteerde leden, lezen zelfs regels die er helemaal niet staan, en bléren daar vervolgens een verdacht bedacht antwoord overheen. Knap hoor.
Wat een zooitje eigenlijk. Ga vooral door, bijzonder vermakelijk.

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#570 Bericht door Luc » 09 mei 2010, 00:41

theove schreef:Soms is het maar goed dat je niet te veel parameters hebt om in te stellen. Een 2-takt is al ingewikkeld genoeg.

Met een prog.ontsteking die je per toerental kan instellen sta je je al gauw wezenloos te testen. Uiteraard is er resultaat te halen in het ophalen van een dipje maar dat kost veel tijd om het netjes te doen.

Een uitlaattemperatuursensor (3xwoordwaarde) is ook heel zinvol ben ik achter.
Yes, dat is precies waarom het draait en is gelijk de reden om het anders aan te pakken.

Gompy schreef:
pax00l schreef:kijk maar naar de autoontsteking jan de vries
Wel ja, we zetten gewoon een 4takt ontsteking op een 2takt......kansloze prutsers.
Als de vervroeger niet meegenomen wordt is het geen probleem.

Gr. Luc

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#571 Bericht door Ed.P » 09 mei 2010, 10:35

Gr. Luc[/quote]
Als de vervroeger niet meegenomen wordt is het geen probleem.
Gompy weet het allemaal wel #-o :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#572 Bericht door Luc » 09 mei 2010, 10:37

TonK schreef:De Van Veen Kreidler GP racers waar o.a. Jan de Vries van 1971 t/m 1973 mee reed waren voorzien van Kröber ontstekingssystemen en Dunlop banden.
Een Kröber zoals op de vanVeen racers.
Dit was een defecte, maar is inmiddels hersteld.

Gr. Luc
Bijlagen
KröberOntsteking.JPG
KröberOntsteking.JPG (19.97 KiB) 10048 keer bekeken

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#573 Bericht door Luc » 09 mei 2010, 11:18

Ed.P schreef:
Als de vervroeger niet meegenomen wordt is het geen probleem.
Gompy weet het allemaal wel #-o :lol: :lol:
Ik denk dat Gompy een beetje zat te schoppen, hij is goed op de hoogte.

Gr. Luc

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#574 Bericht door Ed.P » 09 mei 2010, 11:31

Dat zie ik toch anders.

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#575 Bericht door Luc » 09 mei 2010, 11:32

Nog maar eens over de bijzondere Dalemans, onze voorganger.

In 2002 kregen wij een oude 6v Daleman toegestuurd van Joop Stap.
Ook een oud kampioen uit de 50cc historie, ik dacht in 1972.

In dit exemplaar was de beginfase van Daleman herkenbaar.
Dat ze tot ver over de grens populair waren blijkt wel uit de gebruikers instructie in het Italiaans.
Hij leverde deze in die jaren naar vele landen, vertelde Ton ons in de jaren 90 toen hij nog actief was.

Joop Stap rijdt sindsdien nog steeds bij het CRT met onze eerste US1 (een kopie van een 12V versie)

gr. Luc
Bijlagen
Daleman6vJoopStap2002.JPG
Daleman6vJoopStap2002.JPG (90.5 KiB) 9993 keer bekeken
Daleman6vJoopSt2002.JPG
Daleman6vJoopSt2002.JPG (78.07 KiB) 9993 keer bekeken
DalemanInstructie.JPG
DalemanInstructie.JPG (65.31 KiB) 9993 keer bekeken

Plaats reactie