hpi 2005 puch--->>kreidler
-
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
- Locatie: salland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
hpi 2005 puch--->>kreidler
hallo
ik kan een hpi binnenrotor overnemen maar deze komt van een puch af.
kan ik deze ook op een kreidler gebruiken? of kom ik in de problemen met de draairichting?
gr john
ik kan een hpi binnenrotor overnemen maar deze komt van een puch af.
kan ik deze ook op een kreidler gebruiken? of kom ik in de problemen met de draairichting?
gr john
- pluisje
- Berichten: 1918
- Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
- Locatie: Monster
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
klopt,john schreef:ok
maar zit ik dan niet met de vervroeging?
ik bedoel omdat ie de andere kant op draait dat ie gaat verlaten ipv vervroegen?
er staat one curve op de cdi
eerst wordt de bobine geladen en dan ontladen.
echter, de HPI zit zo in elkaar dat deze eerst
ontlaadt (maar is leeg, dus gebeurt er niets)
dan oplaadt,
dan weer ontlaadt (met een grote vonk tot gevolg)
omdat deze 2 ontlaadt punten dus altijd voorbij komen,
maakt het niets uit of deze linksom of rechtsom draait.
de bobine ziet gewoon; ontlaadt, laadt, ontlaadt.
bij een Kreidler (en andere rechtgeplaatste bougie)
is het helemaal makkelijk afstellen,
duw de cilinder helemaal naar beneden,
dan heb je op de rode bobine 2 streepjes,
maar iets verderop steekt er ook nog een rood
puntje uit naar binnen.
als de cilinder helemaal naar beneden staat,
komt dit overeen met dit puntje naar beneden.
zo kan je met 1 hand en een schroevedraaier
de cilinder onderin duwen en op zijn plek houden
en met je 2e hand de magneet op de juiste plek
op de krukas schuiven.
dan kan hoogstends nog de magneet (op de krukas)
180 graden verkeerd staan (dat had die van ons)
maar eigenlijk slaat hij dan gelijk aan.
en natuurlijk altijd nastellen met een ontstekings-pistool.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Denken aan een 4-taktMarkde2e schreef:Waarom zeggen zoveel mensen toch vervroegingjohn schreef:ok
maar zit ik dan niet met de vervroeging?
ik bedoel omdat ie de andere kant op draait dat ie gaat verlaten ipv vervroegen?
er staat one curve op de cdi
De ontsteking gaat juist later staan in timing naarmate het toerental stijgt..
Enzo