110 cc de Jager 23,39 Pk 17,84 Nm @ 9350 RPM
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Het carter hadden we reeds gemaakt voordat de cilinder en krukas waren gemaakt.
Er moest nogal wat vergroot worden namelijk
Foto voorzijde is niet helemaal zuiver.
Het grote probleem is om "zuiver" te lassen aan Kreidler carters.
Dit omdat er tijdens het Kreidler gietproces ietwat vervuiling heeft op getreden. Die vervuiling is veroorzaakt het losmiddel toendertijd. Dit losmiddel geeft nu iets problemen met het lassen door middel van gasvorming. De gaatjes die je nu ziet kun je dus niets aan doen.
Niettemin is het allemaal stevig genoeg.
Er moest nogal wat vergroot worden namelijk
Foto voorzijde is niet helemaal zuiver.
Het grote probleem is om "zuiver" te lassen aan Kreidler carters.
Dit omdat er tijdens het Kreidler gietproces ietwat vervuiling heeft op getreden. Die vervuiling is veroorzaakt het losmiddel toendertijd. Dit losmiddel geeft nu iets problemen met het lassen door middel van gasvorming. De gaatjes die je nu ziet kun je dus niets aan doen.
Niettemin is het allemaal stevig genoeg.
- Bijlagen
-
- Carter_voorzijde.JPG (31.88 KiB) 11207 keer bekeken
-
- motorblok_links.JPG (37.54 KiB) 11207 keer bekeken
-
- Motorblok_onder.JPG (32.72 KiB) 11207 keer bekeken
-
- motorblok_zijkant.JPG (37.79 KiB) 11206 keer bekeken
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Dit is het lijdend voorwerp waar het allemaal op geplaatst moet worden:
ARM BEESTJE
We hebben hier trouwens hele lange wegen ....................... om de
remparachute uit te gooien
De bedoeling is dus wel dat er in iedergeval een schijfje gemonteerd gaat
worden
ARM BEESTJE
We hebben hier trouwens hele lange wegen ....................... om de
remparachute uit te gooien
De bedoeling is dus wel dat er in iedergeval een schijfje gemonteerd gaat
worden
- Bijlagen
-
- Lijdend_voorwerp.JPG (74.47 KiB) 11203 keer bekeken
- Andre
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
- Locatie: Heos zeeland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
spannend
koppeling ziet er zeer gelikt uit
Dit hadden jullie 3 jaar geleden allemaal niet gedacht dat dit allemaal zou komen.Mooi hoor,mijn broer kwam toen wel eens bij jullie en het was geen probleem om evt wat onderdelen op te zoeken voor de oude de jager 6 bak.
Op het forum hier werd toen gezegt dat jullie helemaal niets meer deden voor kreidler,moet je nu eens kijken het meeste nieuwe spectaculaire spul komt bij jullie vandaan vooral doorgaan
hoeveel 6 bakken zijn er inmiddels de deur uit?
koppeling ziet er zeer gelikt uit
Dit hadden jullie 3 jaar geleden allemaal niet gedacht dat dit allemaal zou komen.Mooi hoor,mijn broer kwam toen wel eens bij jullie en het was geen probleem om evt wat onderdelen op te zoeken voor de oude de jager 6 bak.
Op het forum hier werd toen gezegt dat jullie helemaal niets meer deden voor kreidler,moet je nu eens kijken het meeste nieuwe spectaculaire spul komt bij jullie vandaan vooral doorgaan
hoeveel 6 bakken zijn er inmiddels de deur uit?
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Thanx een hart onder de riem werkt altijd motiverend !Andre schreef: spannend
koppeling ziet er zeer gelikt uit
Dit hadden jullie 3 jaar geleden allemaal niet gedacht dat dit allemaal zou komen.Mooi hoor,mijn broer kwam toen wel eens bij jullie en het was geen probleem om evt wat onderdelen op te zoeken voor de oude de jager 6 bak.
Op het forum hier werd toen gezegt dat jullie helemaal niets meer deden voor kreidler,moet je nu eens kijken het meeste nieuwe spectaculaire spul komt bij jullie vandaan vooral doorgaan
hoeveel 6 bakken zijn er inmiddels de deur uit?
Aantal 6 bakken.......... de tel kwijt
Groeten Alexander
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Herman Jolink
Deze misschien Alexander?
- Bijlagen
-
- foto Piet Mom
- HermanJolink40.JPG (94.83 KiB) 11084 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Luc op 27 sep 2008, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Inclosed a photo from me 16-17 june 2007 Hoskovice CR
foto Copyright Piet Mom
you can use the photo with the name of the photogrhaper Piet Mom,
I did a personal best on my Ducati 999 RS (1214) Drag Bike, built in 2003, with four 39 mm Dell Orto Cabuarators on petrol:
2e Place in the Euro Serie Super twin Top Gas in 2007
1/4 mile (402m) 8.583 sec endspeed of 261.85 km/h
1/8 mile (201m) 5.452 sec endspeed 210 km/h
0-100 km/h in 1.286 sec
Best Regards
Dragracing Team Herman Jolink
Hij is al vele jaren bezig om zijn Ducatie steeds sneller te maken en dat lukt hem ook nog eens goed.
Ooit reed hij met 2 Daleman ontstekingen en als ik hem ergens tegenkom dan is een half uur praten in 5 minuten voorbij.
Een echte kanjer 'made in Holland' in de internationale sprintwereld.
Groeten,
Luc
foto Copyright Piet Mom
you can use the photo with the name of the photogrhaper Piet Mom,
I did a personal best on my Ducati 999 RS (1214) Drag Bike, built in 2003, with four 39 mm Dell Orto Cabuarators on petrol:
2e Place in the Euro Serie Super twin Top Gas in 2007
1/4 mile (402m) 8.583 sec endspeed of 261.85 km/h
1/8 mile (201m) 5.452 sec endspeed 210 km/h
0-100 km/h in 1.286 sec
Best Regards
Dragracing Team Herman Jolink
Hij is al vele jaren bezig om zijn Ducatie steeds sneller te maken en dat lukt hem ook nog eens goed.
Ooit reed hij met 2 Daleman ontstekingen en als ik hem ergens tegenkom dan is een half uur praten in 5 minuten voorbij.
Een echte kanjer 'made in Holland' in de internationale sprintwereld.
Groeten,
Luc
Laatst gewijzigd door Luc op 27 sep 2008, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 19:06
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Mooi spul!Lieuw schreef:Nee hoor.......... maar wel een complete krukas die we hebben gemaakt voor een 1200cc Ducati sprinter.
De drijfstangen, krukwangen en bigend pen zijn allemaal door ons gemaakt.
Dan kunnen jullie ook wel een longstroke (102mm) krukas voor m'n Velocette racer maken...
Doe je vader de groeten van John van de PCN!
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Ik zal hem de groeten doen Johnsidecarracing schreef:Mooi spul!Lieuw schreef:Nee hoor.......... maar wel een complete krukas die we hebben gemaakt voor een 1200cc Ducati sprinter.
De drijfstangen, krukwangen en bigend pen zijn allemaal door ons gemaakt.
Dan kunnen jullie ook wel een longstroke (102mm) krukas voor m'n Velocette racer maken...
Doe je vader de groeten van John van de PCN!
Alexander
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Dubbele cilinderinhoud en verbeterde timingen i.c.m. membraan? Dus drie keer zoveel koppel? Topsnelheid minimaal anderhalf keer een gezonde standaard RS? Dan is het misschien een goed idee om ook eens speciale remmen te fabriceren? Of een achterbrug die dan recht blijft? En natuurlijk een speciaal plekje voor de radardetector.
- zundapp_watercooler
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 18 jul 2007, 12:37
- Locatie: emmer compascuum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Vandaag de cilinder afgemaakt en de timing in orde gemaakt:
Spoelpoorten : 127 graden
Uitlaat poorten : 183 graden
Inlaat poort : membraan
Ook hebben we de BO 17 lagers een trap gegeven en er een nieuwe oplossing voor bedacht.
Spoelpoorten : 127 graden
Uitlaat poorten : 183 graden
Inlaat poort : membraan
Ook hebben we de BO 17 lagers een trap gegeven en er een nieuwe oplossing voor bedacht.
- Bijlagen
-
- Carter_110cc.jpg (39.2 KiB) 10157 keer bekeken
-
- Cilinder_voorzijde_110_3.JPG (43.6 KiB) 10163 keer bekeken
-
- Cilinder_voorzijde_110_2.JPG (48.27 KiB) 10163 keer bekeken