Revisie blok door de specialist is klaar.(Fijn afstelling)
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
- Contacteer:
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Echt niet roesten. Toen ik 16 was had ik ook zo´n diep chrome spatbord. Perfect als de kwaliteit chroom maar in orde is.m.vandervet schreef:Het liefst weer RVS. Maar dan één die fatsoenlijk past. Chromen spatbord gaat weer roesten lijkt mij?
De chrome die er op zat toen ik de kreidler kocht was ook roestig.
En een grijze zit je weer met kleur verschil.
Mijn chromen kranen in de badkamer blijven ook mooi.
Kaal spatbord aanleveren bij een kwaliteits chromerij.
Enzo
- gerwinskreidler
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:55
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
- Contacteer:
Vandaag 2 uurtjes gereden met de 1/20/59 sproeier 78.
Wat me opviel was dat de motor inhield bij het gasgeven.
Net of ie wat stoekte. En soms als ik rustig reed neiging tot afslaan.
Ik heb een nieuwe bougie er in gezet NGK B8HS. Daar reed ik heel goed mee met mijn vorige setup.
Ik weet dat de 78 raadzaam is vooral met inrijden en koud weer. Maar zou het kunnen dat de W1 in combinatie met de 1/20/59 origineel de 75 er in moet hebben? Ik vraag het liever anders moet ik weer alles eraf halen.
De luchtstelschroef is inmiddels afgesteld hoe hij nu staat pakt ie het fijnste op en loopt mooi stationair.
Wat me opviel was dat de motor inhield bij het gasgeven.
Net of ie wat stoekte. En soms als ik rustig reed neiging tot afslaan.
Ik heb een nieuwe bougie er in gezet NGK B8HS. Daar reed ik heel goed mee met mijn vorige setup.
Ik weet dat de 78 raadzaam is vooral met inrijden en koud weer. Maar zou het kunnen dat de W1 in combinatie met de 1/20/59 origineel de 75 er in moet hebben? Ik vraag het liever anders moet ik weer alles eraf halen.
De luchtstelschroef is inmiddels afgesteld hoe hij nu staat pakt ie het fijnste op en loopt mooi stationair.
Laatst gewijzigd door m.vandervet op 20 jan 2009, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
75 heeft alleen in de 1/20/100 gezeten in de laatste modellen. Heeft dus niks met W1 te maken.m.vandervet schreef:Vandaag 2 uurtjes gereden met de 1/20/59 sproeier 78.
Wat me opviel was dat de motor inhield bij het gasgeven.
Net of ie wat stoekte. En soms als ik rustig reed neiging tot afslaan.
Ik heb een nieuwe bougie er in gezet NGK B8HS. Daar reed ik heel goed mee met mijn vorige setup.
Ik weet dat de 78 raadzaam is vooral met inrijden en koud weer. Maar zou het kunnen dat de W1 in combinatie met de 1/20/59 origineel de 75 er in moet hebben? Ik vraag het liever anders moet ik weer alles eraf halen.
Haal je gasnaald eens een tandje omhoog. Lijkt erop dat hij te weinig krijgt.
Enzo
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Mario, je moet draaien aan de gasnaald. Dan gaat hij in het volgende standje. Niks eruit trekken dus. Is een ander systeem als bv een 12mm carburateur.m.vandervet schreef:Heb ik al geprobeerd, gaat zeer lastig. Dan moet ik het er echt uitrekken. Zit vast met stalen ringetje geklemd.Maar voor zo ver ik het kan zien de tweede van boven. Hij pakt gewoon niet lekker op met optrekken. En dan ineens trekt ie wel weer als de brandweer.
Enzo
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
- Contacteer:
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
- Contacteer:
Volgens mij is het gelukt. Het was allemaal een beetje moeilijk te zien als het in elkaar zit. Maar ik had sterk de indruk dat de naald in de eerste stand van boven stond. Ik heb "m nu in de tweede stand van boven. Morgen maar weer wat toeren. Er zat ook een 92 sproeier bij dus hij zal wel een keer aangepast zijn geweest. Verder in absolute nieuwstaat geen enkel krasje aan de inwendige delen.
Laatst gewijzigd door m.vandervet op 20 jan 2009, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
- Contacteer:
Carburateur bijna goed afgesteld. Trekt zeer goed op en loopt perfect stationair. Alleen bij vol gas merk ik dat ie nog iets inhoud. Zal nog wel de fijn afstelling zijn van de luchtstel schroef. Ik had de luchtstelschroef 1,5 slag open gedraaid en ben door middel van naar links (minder lucht) en naar rechts (meer lucht) beetje bij beetje aan het afstellen. Dit alles bij warme motor.
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
- Contacteer:
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Mario jij had toch een 1/20/59 bing erop zitten?vreemd dat je je luchtschroef zover moet opendraaien, is je stationairsproeier wel de maat 35?en dus niet stiekum opgeboord?
de mijne staat 3/4de slag open (ook een 1/20/59) en daar reageert ie al vrij goed op, ik weet dat alleen van de 18mm dat je de luchtschroef wel verder moet opendraaien 1 en een halve slag
maar vaak monteert men onnodig een grote statoinairsproeier,want het idee is nog altijd gek genoeg dat je je motor flink rijk moet zetten voor goede prestaties dus check je statoinairsproeier goed,alsook je vlotter afstelling
de mijne staat 3/4de slag open (ook een 1/20/59) en daar reageert ie al vrij goed op, ik weet dat alleen van de 18mm dat je de luchtschroef wel verder moet opendraaien 1 en een halve slag
maar vaak monteert men onnodig een grote statoinairsproeier,want het idee is nog altijd gek genoeg dat je je motor flink rijk moet zetten voor goede prestaties dus check je statoinairsproeier goed,alsook je vlotter afstelling
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
- Contacteer:
Ik heb alleen maar het advies van GERARD MOSTERT nagevolgd.
Alleen maar kleine stukjes volgas om af te stellen.
( Ik heb dit gekopieerd uit onderwerp Afstelling 20 mm Bing)
In de 20-er Bing van een standaard RS hoort inderdaad een 78 hoofd en een 35 stationair-sproeier te zitten.
In het verleden heb ik informatie die ik de moeite waard vond d.m.v. kopieren en plakken bewaard. Zo ook de hierna volgende uitleg van Gerard Mostert over de afstelling van de carburateur.
Het clipje van de gasnaald hoort standaard in de tweede inkeping van boven. Dan staat de naald dus in de een na laagste stand.
De functie van de gasnaald is het regelen van de gastoevoer in grofweg het middengebied van de carburatie. Meer technisch gezien begint de invloed van de gasnaald als de gasschuif ongeveer 25% open staat tot aan het moment dat de schuif ongeveer 75% open staat.
In eerste 25% gasschuifopening wordt het benzine luchtmengsel geregeld door de stationairsproeier of luchtregelschroef. De laatste 25% dus bijna volgas tot volgas wordt volledig geregeld door de hoofdsproeier.
Die percentages zijn uiteraard weer afhankelijk van de vorm van de naald en tussen de verschillende fasen zit ook weer een overgangs gebied. En ook heeft het stationaire gedeelte(de st. sproeier of luchtregelschroef) nog een beetje invloed op rijden met volgas al zou je dat niet zeggen. Als je de hoofdsproeier goed gekozen hebt: Dat doe je door een halve kilometer volgas te rijden en dan plots gas terug en contact om. Dan kijk je of de bougie bruin is. Grijs geeft aan een te kleine sproeier en zwart is een te grote. Als de sproeier goed is dan heeft deze geen invloed op stationair en half gas. De sproeier laat dus voldoende benzine door om volgas te rijden. Maar voor halfgas is dat dus teveel. Maar de benzine moet na de sproeier nog door de sproeierbuis en daar hangt de tapse gasnaald in. Dit is dus eigenlijk een soort "kraantje" dat steeds verder opengaat naarmate je meer gas geeft. Je begrijpt nu dat als je de naald hoger of lager zet er bij een bepaalde stand meer of minder benzine meekomt. Als je bij het optrekken of halfgas rijden merkt dat hij een beetje verzuipt dan moet de naald naar beneden (clipje een groef hoger zetten) en als hij te schraal loopt of bij snel gas openen Mooooge zegt dan moet de naald een beetje omhoog. Over het stationaire gedeelte wordt het verhaal 3x zo lang want daarmee stel je veel af en kan je ook mee fijntunen. Deze stel je als volgt af: Helemaal indraaien en dan 1,5 slag uitdraaien. De motor starten en stationair laten draaien 2000 toeren of zo. Dan een beetje in en uitdraaien en hem laten staan als hij de meeste toeren begint te draaien. Niet schrikken want dat kan wel oplopen tot 6000 toeren dus doe het met een warm motorblok.
Dus wat is het probleem De stationair sproeier is origineel en maat 35.
De tank is bijna leeg dus kan ik toch wel af en toe het gas open draaien.
Alleen maar kleine stukjes volgas om af te stellen.
( Ik heb dit gekopieerd uit onderwerp Afstelling 20 mm Bing)
In de 20-er Bing van een standaard RS hoort inderdaad een 78 hoofd en een 35 stationair-sproeier te zitten.
In het verleden heb ik informatie die ik de moeite waard vond d.m.v. kopieren en plakken bewaard. Zo ook de hierna volgende uitleg van Gerard Mostert over de afstelling van de carburateur.
Het clipje van de gasnaald hoort standaard in de tweede inkeping van boven. Dan staat de naald dus in de een na laagste stand.
De functie van de gasnaald is het regelen van de gastoevoer in grofweg het middengebied van de carburatie. Meer technisch gezien begint de invloed van de gasnaald als de gasschuif ongeveer 25% open staat tot aan het moment dat de schuif ongeveer 75% open staat.
In eerste 25% gasschuifopening wordt het benzine luchtmengsel geregeld door de stationairsproeier of luchtregelschroef. De laatste 25% dus bijna volgas tot volgas wordt volledig geregeld door de hoofdsproeier.
Die percentages zijn uiteraard weer afhankelijk van de vorm van de naald en tussen de verschillende fasen zit ook weer een overgangs gebied. En ook heeft het stationaire gedeelte(de st. sproeier of luchtregelschroef) nog een beetje invloed op rijden met volgas al zou je dat niet zeggen. Als je de hoofdsproeier goed gekozen hebt: Dat doe je door een halve kilometer volgas te rijden en dan plots gas terug en contact om. Dan kijk je of de bougie bruin is. Grijs geeft aan een te kleine sproeier en zwart is een te grote. Als de sproeier goed is dan heeft deze geen invloed op stationair en half gas. De sproeier laat dus voldoende benzine door om volgas te rijden. Maar voor halfgas is dat dus teveel. Maar de benzine moet na de sproeier nog door de sproeierbuis en daar hangt de tapse gasnaald in. Dit is dus eigenlijk een soort "kraantje" dat steeds verder opengaat naarmate je meer gas geeft. Je begrijpt nu dat als je de naald hoger of lager zet er bij een bepaalde stand meer of minder benzine meekomt. Als je bij het optrekken of halfgas rijden merkt dat hij een beetje verzuipt dan moet de naald naar beneden (clipje een groef hoger zetten) en als hij te schraal loopt of bij snel gas openen Mooooge zegt dan moet de naald een beetje omhoog. Over het stationaire gedeelte wordt het verhaal 3x zo lang want daarmee stel je veel af en kan je ook mee fijntunen. Deze stel je als volgt af: Helemaal indraaien en dan 1,5 slag uitdraaien. De motor starten en stationair laten draaien 2000 toeren of zo. Dan een beetje in en uitdraaien en hem laten staan als hij de meeste toeren begint te draaien. Niet schrikken want dat kan wel oplopen tot 6000 toeren dus doe het met een warm motorblok.
Dus wat is het probleem De stationair sproeier is origineel en maat 35.
De tank is bijna leeg dus kan ik toch wel af en toe het gas open draaien.
Laatst gewijzigd door m.vandervet op 24 jan 2009, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Mario dat verhaal is gesneden koek voor mij heb ik zelf aan den lijve ondervonden en heb zelf een mooi boekje ven dellorto waarin de werking van een carburator uitvoerig word omschreven...ik heb wel gemerkt dat bij een bing de overlappingen vaak niet kloppen en het een de ander flink kan overlappen,waardoor je soms flink loopt te knoeien met sproeiers en gasnaaldstanden alswel de luchtregelschroef afstelling...maargoed ik ben volgens sommige ook een mierenn..ker in deze,een ander heeft algauw vrede mee als ie alleen volgas goed staat zegmaar
maargoed bij standaard rijden heb je dat oort problemen niet,dus als ook je hoefdsproeier een originele is zal het nooit spannend kunnen worden1
check anders de site van bing zelf,daarin geven ze zelf aan dat de luchtregelschroef 3/4slag moet openstaan, bij een 18mm is dat weer 1 en een halve slag...ik zou zeggen probeer dat nou eerst eens!lees het ook maar na op hun site
vergeet daarbij niet dat een carburator afstellen bij ca 5gr zelden een goed resultaat oplevert!
maargoed bij standaard rijden heb je dat oort problemen niet,dus als ook je hoefdsproeier een originele is zal het nooit spannend kunnen worden1
check anders de site van bing zelf,daarin geven ze zelf aan dat de luchtregelschroef 3/4slag moet openstaan, bij een 18mm is dat weer 1 en een halve slag...ik zou zeggen probeer dat nou eerst eens!lees het ook maar na op hun site
vergeet daarbij niet dat een carburator afstellen bij ca 5gr zelden een goed resultaat oplevert!
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
- Contacteer:
Bedankt Nozems.
Ik neem je advies graag aan. Van de week stel ik"m opnieuw af vanaf 3/4 en begin opnieuw. Zelf ben ik ook een mierenn..ker ik wil "m perfect. Hij loopt nu heel mooi alleen houd hij iets in. Hij staat nu ongeveer op 1,25 open.
En anders wacht ik tot het warmer weer wordt.
Dus Koepelse Kreidler waar ligt het probleem.
Ik neem je advies graag aan. Van de week stel ik"m opnieuw af vanaf 3/4 en begin opnieuw. Zelf ben ik ook een mierenn..ker ik wil "m perfect. Hij loopt nu heel mooi alleen houd hij iets in. Hij staat nu ongeveer op 1,25 open.
En anders wacht ik tot het warmer weer wordt.
Dus Koepelse Kreidler waar ligt het probleem.
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer: