op de eerdere zat de massa aansluiting onder de kroonplaat op 1 van de 4 stuurstropjestvdzijden schreef:Niet vroeger maar zelfs later. Op mijn RS 1980 zit hij standaard origineel.KK schreef:Hoi,
Waarom is het beter om de massa bij dat blokboutje bij de koppelingshevel vandaan te halen?
Want is dat vroeger bij kreidler ook wel eens gedaan?
Ik haal de massa gewoon bij die langere blokbout vandaan:)
Of zie ik het nu helemaal verkeerd ?
Het is trouwens wel een heel mooi blok!
Groetjes Kees
Betere massa is er niet te vinden. Maar het massapunt hoort origineel bij het voorste bovenste carterboutje.
Maar op de plek van Mario zijn blok zit hij dichter bij de draadboom.
Het zijn 2 clipjes voor één naar het achterlicht en één naar de cockpit.
Enzo
Revisie blok door de specialist is klaar.(Fijn afstelling)
- Melvin
- Berichten: 8297
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
- KK
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:11
- Locatie: Leerdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ja dat heb ik eens gehad op een LF uit 1977!Melvin schreef:op de eerdere zat de massa aansluiting onder de kroonplaat op 1 van de 4 stuurstropjestvdzijden schreef:Niet vroeger maar zelfs later. Op mijn RS 1980 zit hij standaard origineel.KK schreef:Hoi,
Waarom is het beter om de massa bij dat blokboutje bij de koppelingshevel vandaan te halen?
Want is dat vroeger bij kreidler ook wel eens gedaan?
Ik haal de massa gewoon bij die langere blokbout vandaan:)
Of zie ik het nu helemaal verkeerd ?
Het is trouwens wel een heel mooi blok!
Groetjes Kees
Betere massa is er niet te vinden. Maar het massapunt hoort origineel bij het voorste bovenste carterboutje.
Maar op de plek van Mario zijn blok zit hij dichter bij de draadboom.
Het zijn 2 clipjes voor één naar het achterlicht en één naar de cockpit.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Ik heb een oogje met massakabel ook nog tussen het boutje van de tankbevestiging gezien. Het ringetje paste niet om de M8 van de stuurstrop terwijl het er origineel onversleuteld uit zag.Melvin schreef:op de eerdere zat de massa aansluiting onder de kroonplaat op 1 van de 4 stuurstropjestvdzijden schreef:Niet vroeger maar zelfs later. Op mijn RS 1980 zit hij standaard origineel.KK schreef:Hoi,
Waarom is het beter om de massa bij dat blokboutje bij de koppelingshevel vandaan te halen?
Want is dat vroeger bij kreidler ook wel eens gedaan?
Ik haal de massa gewoon bij die langere blokbout vandaan:)
Of zie ik het nu helemaal verkeerd ?
Het is trouwens wel een heel mooi blok!
Groetjes Kees
Betere massa is er niet te vinden. Maar het massapunt hoort origineel bij het voorste bovenste carterboutje.
Maar op de plek van Mario zijn blok zit hij dichter bij de draadboom.
Het zijn 2 clipjes voor één naar het achterlicht en één naar de cockpit.
Enzo
Dus zou dat ook origineel zijn.
Enzo
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Heb dit ook gezien bij mijn 72 rs en 73 rs, oogje bij de tankophangingtvdzijden schreef:Ik heb een oogje met massakabel ook nog tussen het boutje van de tankbevestiging gezien. Het ringetje paste niet om de M8 van de stuurstrop terwijl het er origineel onversleuteld uit zag.Melvin schreef:op de eerdere zat de massa aansluiting onder de kroonplaat op 1 van de 4 stuurstropjestvdzijden schreef: Niet vroeger maar zelfs later. Op mijn RS 1980 zit hij standaard origineel.
Betere massa is er niet te vinden. Maar het massapunt hoort origineel bij het voorste bovenste carterboutje.
Maar op de plek van Mario zijn blok zit hij dichter bij de draadboom.
Het zijn 2 clipjes voor één naar het achterlicht en één naar de cockpit.
Enzo
Dus zou dat ook origineel zijn.
Enzo
mvg Ries
- Jan. K
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
- Locatie: Haarlemmermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Een zeer gastvrij typ, die Arnold.nozems schreef:je heb weer een superblok hier kan jij weer vele jaren en km,s plezier aan beleven,zoals als Arnold het doet,doet geen ander het...hij legt heel z,n ziel en zaligheid erin
prachtig om te zien,waarschijnlijk vereer ik Arnold komend weekend van een bezoekje
Doe hem de hartelijke groeten.
..jan
- Bijlagen
-
- 39_arnold__varsseveld_2005.jpg (82.38 KiB) 12324 keer bekeken
- BESTMAN
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
- Berichten: 4103
- Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
- Locatie: mooiste plekje op de veluwe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
blokje.
maar wat is dit dan voor blokje.
het lijkt wel een kreidler blok
het lijkt wel een kreidler blok
- Bijlagen
-
- superchargedkengine.jpg (65.86 KiB) 11880 keer bekeken
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: blokje.
volgens mij is dit een van de blokjes waarmee een snelheidsrecord is gevestigd.BESTMAN schreef:maar wat is dit dan voor blokje.
het lijkt wel een kreidler blok
Wietse
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 25 mei 2007, 18:51
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Lijkt wel een JUDSON kompressor !!!
gebruikten wij veel op onze oude kevertjes om die 34 pk wat op te voeren
http://vwjudsonregister.tripod.com/vw_t ... t_page.htm
gebruikten wij veel op onze oude kevertjes om die 34 pk wat op te voeren
http://vwjudsonregister.tripod.com/vw_t ... t_page.htm
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
- Contacteer:
Vandaag voor het eerst gestart. Na 4 keer kicken liep ie. Ik heb eerst 3x de cilinder handwarm laten worden. Toen voorzichtig gereden. Het blok loopt super en schakelt als boter.Wat een genot Even naar de binnenstad in Maastricht gereden meteen bekijks. De wegen waren gelukkig droog,het verder inrijden zal wel in het voorjaar worden. Als alle pekel weg is. Ik smeer Castrol power RS ongeveer 1:40 (Voor het inrijden gevoelsmatig)
- Bijlagen
-
- DSC01690.JPG (43.5 KiB) 11110 keer bekeken
-
- Ik zie dat ik wel nog ff het bruine kabeltje moet wegwerken.
- DSC01693.JPG (44.08 KiB) 11119 keer bekeken
-
- DSC01689.JPG (44.83 KiB) 11119 keer bekeken
Laatst gewijzigd door m.vandervet op 15 dec 2008, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- marijnflipse
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 02 jun 2008, 18:10
- Locatie: Bilthoven
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
- Contacteer:
Vandaag mijn pakketje aangekomen.
Een splinternieuwe originele 1/20/59 met choke. Zo uit de vitrine.
Ik had er stil opgehoopt,dat het zou lukken. Echt geweldig.
Nu ben ik nog op zoek naar een 15.43.13 20mm spruitstuk.
Een splinternieuwe originele 1/20/59 met choke. Zo uit de vitrine.
Ik had er stil opgehoopt,dat het zou lukken. Echt geweldig.
Nu ben ik nog op zoek naar een 15.43.13 20mm spruitstuk.
- Bijlagen
-
- DSC01908.JPG (61.29 KiB) 10244 keer bekeken
-
- DSC01911.JPG (30.74 KiB) 10244 keer bekeken
Laatst gewijzigd door m.vandervet op 09 jan 2009, 10:09, 2 keer totaal gewijzigd.