Revisie blok door de specialist is klaar.(Fijn afstelling)

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8297
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 130 keren

#26 Bericht door Melvin » 04 dec 2008, 14:22

tvdzijden schreef:
KK schreef:Hoi,

Waarom is het beter om de massa bij dat blokboutje bij de koppelingshevel vandaan te halen?

Want is dat vroeger bij kreidler ook wel eens gedaan?

Ik haal de massa gewoon bij die langere blokbout vandaan:)

Of zie ik het nu helemaal verkeerd :o ?

Het is trouwens wel een heel mooi blok!

Groetjes Kees
Niet vroeger maar zelfs later. :wink: Op mijn RS 1980 zit hij standaard origineel.
Betere massa is er niet te vinden. Maar het massapunt hoort origineel bij het voorste bovenste carterboutje.
Maar op de plek van Mario zijn blok zit hij dichter bij de draadboom.
Het zijn 2 clipjes voor één naar het achterlicht en één naar de cockpit.

Enzo
op de eerdere zat de massa aansluiting onder de kroonplaat op 1 van de 4 stuurstropjes

Gebruikersavatar
KK
Berichten: 291
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:11
Locatie: Leerdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#27 Bericht door KK » 04 dec 2008, 14:43

Melvin schreef:
tvdzijden schreef:
KK schreef:Hoi,

Waarom is het beter om de massa bij dat blokboutje bij de koppelingshevel vandaan te halen?

Want is dat vroeger bij kreidler ook wel eens gedaan?

Ik haal de massa gewoon bij die langere blokbout vandaan:)

Of zie ik het nu helemaal verkeerd :o ?

Het is trouwens wel een heel mooi blok!

Groetjes Kees
Niet vroeger maar zelfs later. :wink: Op mijn RS 1980 zit hij standaard origineel.
Betere massa is er niet te vinden. Maar het massapunt hoort origineel bij het voorste bovenste carterboutje.
Maar op de plek van Mario zijn blok zit hij dichter bij de draadboom.
Het zijn 2 clipjes voor één naar het achterlicht en één naar de cockpit.

Enzo
op de eerdere zat de massa aansluiting onder de kroonplaat op 1 van de 4 stuurstropjes
Ja dat heb ik eens gehad op een LF uit 1977!

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60429
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#28 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 dec 2008, 16:50

Melvin schreef:
tvdzijden schreef:
KK schreef:Hoi,

Waarom is het beter om de massa bij dat blokboutje bij de koppelingshevel vandaan te halen?

Want is dat vroeger bij kreidler ook wel eens gedaan?

Ik haal de massa gewoon bij die langere blokbout vandaan:)

Of zie ik het nu helemaal verkeerd :o ?

Het is trouwens wel een heel mooi blok!

Groetjes Kees
Niet vroeger maar zelfs later. :wink: Op mijn RS 1980 zit hij standaard origineel.
Betere massa is er niet te vinden. Maar het massapunt hoort origineel bij het voorste bovenste carterboutje.
Maar op de plek van Mario zijn blok zit hij dichter bij de draadboom.
Het zijn 2 clipjes voor één naar het achterlicht en één naar de cockpit.

Enzo
op de eerdere zat de massa aansluiting onder de kroonplaat op 1 van de 4 stuurstropjes
Ik heb een oogje met massakabel ook nog tussen het boutje van de tankbevestiging gezien. Het ringetje paste niet om de M8 van de stuurstrop terwijl het er origineel onversleuteld uit zag.
Dus zou dat ook origineel zijn. :?:

Enzo

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#29 Bericht door Ries » 04 dec 2008, 17:04

tvdzijden schreef:
Melvin schreef:
tvdzijden schreef: Niet vroeger maar zelfs later. :wink: Op mijn RS 1980 zit hij standaard origineel.
Betere massa is er niet te vinden. Maar het massapunt hoort origineel bij het voorste bovenste carterboutje.
Maar op de plek van Mario zijn blok zit hij dichter bij de draadboom.
Het zijn 2 clipjes voor één naar het achterlicht en één naar de cockpit.

Enzo
op de eerdere zat de massa aansluiting onder de kroonplaat op 1 van de 4 stuurstropjes
Ik heb een oogje met massakabel ook nog tussen het boutje van de tankbevestiging gezien. Het ringetje paste niet om de M8 van de stuurstrop terwijl het er origineel onversleuteld uit zag.
Dus zou dat ook origineel zijn. :?:

Enzo
Heb dit ook gezien bij mijn 72 rs en 73 rs, oogje bij de tankophanging

mvg Ries

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#30 Bericht door nozems » 04 dec 2008, 17:12

je heb weer een superblok 8) hier kan jij weer vele jaren en km,s plezier aan beleven,zoals als Arnold het doet,doet geen ander het...hij legt heel z,n ziel en zaligheid erin :)

prachtig om te zien,waarschijnlijk vereer ik Arnold komend weekend van een bezoekje :wink:

Gebruikersavatar
Jan. K
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
Locatie: Haarlemmermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#31 Bericht door Jan. K » 04 dec 2008, 19:48

nozems schreef:je heb weer een superblok 8) hier kan jij weer vele jaren en km,s plezier aan beleven,zoals als Arnold het doet,doet geen ander het...hij legt heel z,n ziel en zaligheid erin :)

prachtig om te zien,waarschijnlijk vereer ik Arnold komend weekend van een bezoekje :wink:
Een zeer gastvrij typ, die Arnold.
Doe hem de hartelijke groeten. :)

..jan
Bijlagen
39_arnold__varsseveld_2005.jpg
39_arnold__varsseveld_2005.jpg (82.38 KiB) 12322 keer bekeken

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#32 Bericht door TonK » 05 dec 2008, 05:35

Mooi blokje hoor, met alle eer aan Arnold en Nico, je zou bijna bang zijn om het te gaan gebruiken. :wink:

Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

blokje.

#33 Bericht door BESTMAN » 05 dec 2008, 13:44

maar wat is dit dan voor blokje.
het lijkt wel een kreidler blok :?:
Bijlagen
superchargedkengine.jpg
superchargedkengine.jpg (65.86 KiB) 11878 keer bekeken

Gebruikersavatar
eduardc
Berichten: 597
Lid geworden op: 10 nov 2004, 22:14
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#34 Bericht door eduardc » 05 dec 2008, 14:59

Wat een mooi blok zeg, echt om jaloers op te worden :D .

Veel rijplezier !!!!


Gruß,
Ed

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5551
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren
Contacteer:

Re: blokje.

#35 Bericht door kreidler844 » 05 dec 2008, 15:43

BESTMAN schreef:maar wat is dit dan voor blokje.
het lijkt wel een kreidler blok :?:
volgens mij is dit een van de blokjes waarmee een snelheidsrecord is gevestigd.

Wietse

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#36 Bericht door dolle aad » 06 dec 2008, 00:34

:shock: gewone startmotor

Robert64impala
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 mei 2007, 18:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#37 Bericht door Robert64impala » 06 dec 2008, 18:53

Lijkt wel een JUDSON kompressor !!! 8)
gebruikten wij veel op onze oude kevertjes om die 34 pk wat op te voeren :D

http://vwjudsonregister.tripod.com/vw_t ... t_page.htm

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9312
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 948 keren
Ontvangen waarderingen: 779 keren

#38 Bericht door Eifelyeti » 06 dec 2008, 19:22

:clap precies, een kompressor....

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5551
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren
Contacteer:

#39 Bericht door kreidler844 » 06 dec 2008, 19:28

supercharged (=mechanisch aangedreven compressor of turbo), maar dat staat gewoon onder de foto.

Volgens mij in 1965 of in 1977 gebruikt voor wereldsnelheidsrecord.

Wietse

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#40 Bericht door TonK » 06 dec 2008, 19:37

Dat verhaal staat in dit artikel mannen !
Laatst gewijzigd door TonK op 06 dec 2008, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9312
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 948 keren
Ontvangen waarderingen: 779 keren

#41 Bericht door Eifelyeti » 06 dec 2008, 19:39

dolle aad schreef::shock: gewone startmotor
startmotor met Carburateur :shock: :shock: :shock:

prima :lol:

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#42 Bericht door dolle aad » 06 dec 2008, 20:13

jhaa , je heb gelijk


........van VEEN :!: :!: startmotor 8)


8-[

:wink:
Laatst gewijzigd door dolle aad op 06 dec 2008, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jbussink
Berichten: 378
Lid geworden op: 14 feb 2005, 19:31
Locatie: naast de buren
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#43 Bericht door jbussink » 06 dec 2008, 20:26

ha ha een startmotor op benzine ipv stroom lijkt onzin maar toch zijn ze toegepast op bv cat buldozers

m.vandervet
Berichten: 632
Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

#44 Bericht door m.vandervet » 14 dec 2008, 18:29

8) Vandaag voor het eerst gestart. Na 4 keer kicken liep ie. Ik heb eerst 3x de cilinder handwarm laten worden. Toen voorzichtig gereden. Het blok loopt super en schakelt als boter.Wat een genot :lol: Even naar de binnenstad in Maastricht gereden meteen bekijks. :wink: De wegen waren gelukkig droog,het verder inrijden zal wel in het voorjaar worden. Als alle pekel weg is. Ik smeer Castrol power RS ongeveer 1:40 (Voor het inrijden gevoelsmatig)
Bijlagen
DSC01690.JPG
DSC01690.JPG (43.5 KiB) 11108 keer bekeken
Ik zie dat ik wel nog ff het bruine kabeltje moet wegwerken.
Ik zie dat ik wel nog ff het bruine kabeltje moet wegwerken.
DSC01693.JPG (44.08 KiB) 11117 keer bekeken
DSC01689.JPG
DSC01689.JPG (44.83 KiB) 11117 keer bekeken
Laatst gewijzigd door m.vandervet op 15 dec 2008, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
marijnflipse
Berichten: 196
Lid geworden op: 02 jun 2008, 18:10
Locatie: Bilthoven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#45 Bericht door marijnflipse » 14 dec 2008, 18:40

Mooi dat contrast tussen de zwarte sb en die chromen schilden! :clap :clap

Gebruikersavatar
parid001
Berichten: 1926
Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
Locatie: AMERSFOORT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#46 Bericht door parid001 » 14 dec 2008, 18:56

dat is natuurlijk onzin. het maakt in principe niet uit waar de massa op het blok zit als ie maar goed op het blok zit.
Voor dat beetje elekrisch vermogen, met zoveel aluminium met zeer goede soortelijke geleiding.

m.vandervet
Berichten: 632
Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

#47 Bericht door m.vandervet » 31 dec 2008, 14:58

Vandaag mijn pakketje aangekomen. :lol:
Een splinternieuwe originele 1/20/59 met choke. Zo uit de vitrine. :clap
Ik had er stil opgehoopt,dat het zou lukken. Echt geweldig.
Nu ben ik nog op zoek naar een 15.43.13 20mm spruitstuk.
Bijlagen
DSC01908.JPG
DSC01908.JPG (61.29 KiB) 10242 keer bekeken
DSC01911.JPG
DSC01911.JPG (30.74 KiB) 10242 keer bekeken
Laatst gewijzigd door m.vandervet op 09 jan 2009, 10:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#48 Bericht door Gijs » 31 dec 2008, 15:15

Mooie aankoop, kost wat, maar dan heb ook weinig gekloot! Een zekere factor wordt zo in gebouwd!

Gebruikersavatar
hooijmans
Berichten: 507
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:33
Locatie: zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#49 Bericht door hooijmans » 31 dec 2008, 15:21

weet iemand het verschil tussen een 1/20/59 en een 1/20/100 :?:
Gr. Hans

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#50 Bericht door Gijs » 31 dec 2008, 15:23

Details weet ik niet, maar de 1/20/100 werd bij latere type RS gemonteerd. Bingpower.com kan je de details zien. Mijn ervaring is dat ze op beide goed lopen!

Plaats reactie