Luc schreef:RicM schreef:Luc schreef:Marco, goed dat ik m'n camera'tje meestal bij me heb.
Gr.Luc
Waarom zit er zo'n grote kelk op die Mikuni TM24....??
Het is toch geen viertakt?
Zou de kelk er snel afhalen!! Carburateur in draaibank klemmen en de 'luchtfilteraansluiting' eraf draaien, op die manier hou je een carburateur over met een prachtige korte kelk... Op die manier werkt ie het beste, wel oppassen dat je de vorm van de kelk in de carburateur niet aanpast, deze is standaar erg goed!!!
Voordat je de carburateur afdraaid moet je eerst het sproeiertje wat voor de beluchting van de sproeierbuis zorgt eerst even wat dieper zetten.
Dit kan heel eenvoudig door de carburateur te splitsen en het sproeiertje eruit te tikken, ff dieper boren en weer terugplaatsen....
succes
Hoi Richard, Je hebt gelijk, het is al heel lang bekend dat 2t voor racewerk korte kelken gebruiken.
Toen ik op de motor in Italie was in 1964 en mijn eerste 19mm Dellórto kocht (ik heb hem nog) was dat in tegenstelling tot wat velen toen hadden een korte kuststof kelk.
Ik heb echter nooit vergelijkingstests hiermee gedaan. Uit jouw tekst moet ik afleiden dat jij dat wel hebt gedaan?? Kun je hiervan iets meer vertellen?
Marco heeft het voor het uiterlijk gedaan en ik dacht ook dat zij hiermee op de testbank hebben gestaan.
Gr. Luc
We gebruiken deze carburateur op de 50cc expi...
Kelk is bewerkt zoals omschreven, spruitstuk zo kort mogelijk met de carburateur 'tegen' het membraan ongeveer...
Zo werken ze het beste, niet alleen deze carburateur, maar ook dellorto en keihin.
Heb al heel erg veel geëxpirimenteerd met lengtes kelken, langer spruitstuk, etc...
Bij alle probeersels bleek gewoon dat hoe korter het geheel was, hoe harder het liep, OOK bij lage toerentallen!!
De verschillen zijn klein en je hebt al een nauwkeurige testbank nodig om de verschillen te meten...
De kelk die op de foto te zien is, is duidelijk voor een laagtoerige viertakt bedoeld. Deze kost op een tweetakt gewoon vermogen...
Zoals bekend doet een viertakt overal twee keer zolang over, dus vandaar hebben die altijd van die 'mooie' kelken. Het duur zomaar 720 graden tot de volgende inlaatslag begint, een tweetakt maar 360 graden, dus in een direct vergelijking moet het inlaattraject maar de helft zo lang zijn als van een viertakt, die HETZELFDE toerental draait...
Als je alles lekker kort maakt krijg je een mooie 'staande' puls bij hoge toerentallen.
Bij lage toerentallen werkt ie echter ook goed omdat die puls het helemaal niet zo erg vindt om 2x heen en weer te gaan...