poorttiming snelle 50cc

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#26 Bericht door nozems » 22 aug 2009, 13:58

andy is weer flink in de weer meer snelheid te halen..maar je weet snelheid alleen is niet alles :wink: en die 4p moet je zeker eens proberen,weg doe ik em niet,maar dan weet je wel wat ie dan doet....ik ga zo weer een 14tands voor monteren bij me,heb gister op die van Mart gereden en die rijdt nu echt heerlijk met een tandje kleiner voor!...eigenlijk is dat veel prettiger,en de top is niet het belangrijkste.hopelijk gilt ie het straks niet uit op een B-weg met de wind vol in de rug :wink: :lol:

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10322
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

#27 Bericht door Andy » 22 aug 2009, 14:01

Vanavond maar een stukkie rijden Pascal ...

Andy,

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#28 Bericht door nozems » 22 aug 2009, 14:06

kom je dan deze kant op?ken je gelijk de uitlaat proberen :D een ding is wel,jij bent straks sneller als ik met je 50cc,maar daar kan ik wel mee leven dan :lol:
kunnen dan wel door naar Mart?bel me later maar even,ik ga nu sleutelen en kom ws niet meer online vandaag :wink:

hamol52
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 okt 2006, 19:21
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#29 Bericht door hamol52 » 22 aug 2009, 16:49

Wie weet de poorttiming van de laatste uitvoering Gebben crosser in de speciale snelle 13 pk uitvoering zoals er door Rieks v.d.Wal een aantal gemaakt zijn dus met 6-bak en alu-achterbrug,een cilinder-uitslag en /of foto van cilinder,kop en krukas zou helmaal perfect zijn.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#30 Bericht door Andry » 23 aug 2009, 22:01

En dan komt ineens de Diemense bluf weer :-({|= \:D/

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#31 Bericht door Rommats » 23 aug 2009, 23:35

Andy schreef:Lees je bericht verkeerd, de maten van de uitlaatpoort zijn;

Gaag -23,91
homoet-22,48

Van de spoelers weet ik niet.

Andy,
Bedoel jij hiermee de maten van af bovenkant cilinder tot uitlaat poort????
Als dat zo is dan zit de homoet op ongeveer 184 graden en de gaag op nog minder als 180 graden???
een standaard duitse SB zit op ongeveer 24mm dus aan die poort hoogte is erg weinig veranderd ....

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60385
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

#32 Bericht door Enzo-tvdzijden » 24 aug 2009, 05:44

Timingen van een juiste standaard SB zijn
172 uitlaat
112 spoelers
145 inlaat

Enzo

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#33 Bericht door dolle aad » 26 aug 2009, 20:22

8) fout
Laatst gewijzigd door dolle aad op 09 okt 2009, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Harwin
Berichten: 1102
Lid geworden op: 14 sep 2004, 07:49
Locatie: Wedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#34 Bericht door Harwin » 26 aug 2009, 20:40

Rommats schreef:
Andy schreef:Lees je bericht verkeerd, de maten van de uitlaatpoort zijn;

Gaag -23,91
homoet-22,48

Van de spoelers weet ik niet.

Andy,
Bedoel jij hiermee de maten van af bovenkant cilinder tot uitlaat poort????
Als dat zo is dan zit de homoet op ongeveer 184 graden en de gaag op nog minder als 180 graden???
een standaard duitse SB zit op ongeveer 24mm dus aan die poort hoogte is erg weinig veranderd ....
Volgens andy heeft die vd gaag een brede uitlaatpoort, dit geeft een hogere TA waarde dan de standaard sb, dat maakt hem al minder tam dan de standaard sb

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#35 Bericht door MichielJ » 26 aug 2009, 21:06

Enzo-tvdzijden schreef:Timingen van een juiste standaard SB zijn
172 uitlaat
112 spoelers
145 inlaat

Enzo
Deze timing is de SB van mijn RS '73. Loopt nu netjes, trekt goed op, 77 in 4 en soms 85 in 5. Standaard dus.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60385
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

#36 Bericht door Enzo-tvdzijden » 26 aug 2009, 22:07

dolle aad schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Timingen van een juiste standaard SB zijn
172 uitlaat
112 spoelers
145 inlaat

Enzo


deze is goed


172 ulp

122 spoel

145 inl.
We hebben het over een Standaard SB 15.43.99 Aad. Die heeft geen 122 graden spoelers :!:

Enzo

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#37 Bericht door dolle aad » 26 aug 2009, 22:38

:oops: meetfout kennelijk ,

Gebruikersavatar
ruud rvs
Berichten: 206
Lid geworden op: 07 nov 2007, 19:48
Locatie: voorschoten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#38 Bericht door ruud rvs » 29 aug 2009, 21:35

Beste Harwin, jij bent een beetje de leidende persoon in dit poorttiming verhaal, maar heb jij van jezelf ook wat timingen?????????
Groetjes Ruud...............

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10322
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

#39 Bericht door Andy » 29 aug 2009, 21:37

Maandag gaat de homoet er weer af en zal opnieuw opmeten. Maak gelijk wat foto's van de uitlaatpoorten.

Andy,

Gebruikersavatar
Harwin
Berichten: 1102
Lid geworden op: 14 sep 2004, 07:49
Locatie: Wedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#40 Bericht door Harwin » 29 aug 2009, 21:41

ruud rvs schreef:Beste Harwin, jij bent een beetje de leidende persoon in dit poorttiming verhaal, maar heb jij van jezelf ook wat timingen?????????
Groetjes Ruud...............
Mijn timingen? nou vooruit

194 uitlaat
129 spoel
180 inlaat

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#41 Bericht door Tijmen104 » 29 aug 2009, 22:02

ik rij met mijn sobw racer met
188 uitlaat
125 spoel
174 inlaat

ook smalle tap trouwens en een valstroom ( alleen dan 16mm ) dus een beetje te vergelijken met de cupracers.

Gebruikersavatar
Harwin
Berichten: 1102
Lid geworden op: 14 sep 2004, 07:49
Locatie: Wedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#42 Bericht door Harwin » 29 aug 2009, 22:12

niks mis mee tijmen :wink:

Gebruikersavatar
AndreH
Beheerder
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 sep 2007, 22:06
Locatie: 's-Heerenbroek
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#43 Bericht door AndreH » 31 aug 2009, 22:05

Vanavond aan het meten geweest:
Uitlaat: 183
Extra uitlaat: 180
Spoelpoorten: 120
Boosters: 116

Inlaat is niet van toepassing want er komt membraan op.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10322
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

#44 Bericht door Andy » 01 sep 2009, 19:24

Rond gemeten is de homoet 29mm breed en de Gaag 32mm breed, timing zal ik morgen maar eens opnieuw meten.

Andy,
Bijlagen
100_6341 (Small).JPG
100_6341 (Small).JPG (43.41 KiB) 6481 keer bekeken

Gebruikersavatar
bud
Berichten: 556
Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
Locatie: noord holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#45 Bericht door bud » 05 sep 2009, 18:56

Zeer leerzaam allemaal,maar wat bedoelen jullie nu met de term blowdown??

Gebruikersavatar
AndreH
Beheerder
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 sep 2007, 22:06
Locatie: 's-Heerenbroek
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#46 Bericht door AndreH » 05 sep 2009, 19:00

blowdown = ( uitlaatpoorttiming / 2 ) - ( spoelpoorttiming / 2 )
Laatst gewijzigd door AndreH op 05 sep 2009, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Harwin
Berichten: 1102
Lid geworden op: 14 sep 2004, 07:49
Locatie: Wedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#47 Bericht door Harwin » 05 sep 2009, 19:40

Vreet die vd gaag ook zuigerveren andy? 32mm breed is normaal gesproken te veel om de boel goed heel te houden.

Het ligt ook een beetje aan de radius van de poort, een wat rondere bovenkant hapt minder dan een vlakke bovenkant van de uitlaatpoort

die 29mm van homoet is eigenlijk de max

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#48 Bericht door kreidler-holland » 07 okt 2009, 20:38

zitten hier geen extra poorten in andy ?

of nog blinde poorten ofzo ?

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#49 Bericht door bas mostert » 09 okt 2009, 09:34

kreidler-holland schreef:zitten hier geen extra poorten in andy ?

of nog blinde poorten ofzo ?
Ja die zijn ontzichtbaar 8)

Plaats reactie