Parma 60cc+Wossner zuiger

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#26 Bericht door bas mostert » 14 nov 2009, 14:03

bud schreef:De oude `99er die ik geschikt vindt voor deze operatie moet nog eerst verlost worden van een paar dolgedraaide tapeindjes M6,en zoals we allemaal weten zitten deze meegegoten in het cillindergietstuk,als dat gedaan is,gaat het feest beginnen!!!!
de standaard-pijp,Nozems,daarmee bedoel je toch een orginele RS chroom 32mm pijp met een afneembaar achterdemperstuk?
Verstandige keuze bud. Maar als je echt voor dagelijks gebreuk gaat lijkt mij een 60cc echt een betere keuze. Lekker onderin vermogen, niet veel toeren draaien en niet elke keer schakelen. Net zoals Robert zegt een 60cc met RS pijp en een 22 BING loopt echt donders mooi. Trekt door tot net 10.000 toeren of er iets onderin, zeg je dat tegen een tuner tot 10.000 toeren dan maken hun er wel iets moois van zodat jij nog wat extra koppel hebt!

gr Bas

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#27 Bericht door nozems » 14 nov 2009, 16:53

Bud die bedoel ik,al schijnt een blokfluit het er ook goed mee te doen,je kan ook.als je de originele niet kan vinden een jamercol proberen,daar rijdt Robert ook mee,met grote tevredenheid!

die van hem heeft geloof ik 184gr uitlaattiming,je zou met 180gr uitlaattiming kunnen beginnen,past ie iets beter bij de RS-pijp :wink:

maar ik denk dat als je geheel teruggaat naar de 172gr uitlaattiming van een standaard 99er de 60 je niet geheel zal overtuigen,al zal die beslist al meer pep hebben onderin!,maar met een wat hogere uitlaattiming bouwt ie wat meer tegendruk op,wat em bovenin dan ook een flink stuk sterker kan maken.

ps je meot wel in ogenschouw nemen dat het evengoed een klein motortje blijft,zelfs m,n 75cc met ca 12pk moest er flink aan trekken in z,n 5 vandaag met de wind vol tegen!
ik denk dat je straks op ca 9pk uitkomt met een mooie powerband erin :wink:

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#28 Bericht door Gijs » 14 nov 2009, 18:20

Ik zou wachten tot de 60 cc kt cilinders er zijn. Die parma zijn oerlelijk. KT zijn zeer goed gegoten en kwa uiterlijk zeer netjes!

Gebruikersavatar
bud
Berichten: 564
Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
Locatie: noord holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#29 Bericht door bud » 15 nov 2009, 08:43

Dat is nog eens informatie waar je wat aan hebt :clap Wat ik ook nog bedacht vandaag is dat ik een zeer nette 15.43.71 in de voorraad heb liggen,wand is mooi glad,weliswaar is de nikasil-wand weggesleten,staat deze(mokick)cilinder bekend om,maar het is wel een echte Mahle..Om ipv lukraak een nieuwe imi te kopen is het achteraf denk verstandiger om alle kanshebbers eens een keer aan de Tuners te laten zien voor hun oordeel.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#30 Bericht door dijk » 15 nov 2009, 09:07

bud schreef:Dat is nog eens informatie waar je wat aan hebt :clap Wat ik ook nog bedacht vandaag is dat ik een zeer nette 15.43.71 in de voorraad heb liggen,wand is mooi glad,weliswaar is de nikasil-wand weggesleten,staat deze(mokick)cilinder bekend om,maar het is wel een echte Mahle..Om ipv lukraak een nieuwe imi te kopen is het achteraf denk verstandiger om alle kanshebbers eens een keer aan de Tuners te laten zien voor hun oordeel.
met een 71,er kun je ook alle kanten op bud :!:

Gebruikersavatar
rm-mer
Berichten: 1679
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
Locatie: België
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#31 Bericht door rm-mer » 15 nov 2009, 14:19

SjorsTh schreef:rm-mer, hoeveel weeg je? (14-33 tandwielen)
Vanachter in de 70 kg ergens :P

Maar moest ik nog zwaarder vertanden zou de 5e versnelling niet meer bruikbaar zijn.
Nu kan je er nog in rijden op top.


Was vergeten te vermelden: ik heb een 44mm parmakit van de 1e serie, was 67,5mm hoog ipv 67 zoals de 2e.
Je kan er dus ietsjes meer afdraaien onderaan, om hem rustiger te krijgen.

Plaats reactie