4 poorters vergelijkingstopic!

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
bartarie
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 jan 2006, 13:53
Locatie: achterveld
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

4 poorters vergelijkingstopic!

#1 Bericht door bartarie » 01 jan 2010, 22:01

Deze week op de testbank gestaan met mijn 4 poortertje, mijn vermogen en koppel schijnt netjes te zijn. Nu ben ik wel eens benieuwd wat anderen hiermee halen en hoe. Om dit wat overzichtelijk te maken heb je zoveel mogelijk informatie nodig als:

Uitlaat (opmaat door wie?, homoet, mosterd, rion of wat dan ook let ook op conus of hydroform)
Carburateur (gewoon, valstroom, diameter)
Cilinderkop (opmaat, conisch, hemisferisch, orgineel)
Overige opmerkelijke informatie (als een grafiek, of bijzonderheden)
Vermogen/koppel
Timingen

Hier de aftrap:

Uitlaat: Foekema opmaat
Carburateur: Dellorto 24 valstroom
Kop: Foekema opmaat hemisferisch cr=14/1
max koppel: 5,94/8995
max verm.: 7,772/10388

Uitlaat-185
Spoelers-129
Inlaat-167
Bijlagen
DSCN3963.JPG
DSCN3963.JPG (93.39 KiB) 3528 keer bekeken
Laatst gewijzigd door bartarie op 01 jan 2010, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
rm-mer
Berichten: 1679
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
Locatie: België
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door rm-mer » 01 jan 2010, 22:31

Zet er misschien ook even de timingen bij (of in mm, maar dat is niet zo nauwkeurig), anders kan men moeilijk vergelijken met andere setups.

Gebruikersavatar
bartarie
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 jan 2006, 13:53
Locatie: achterveld
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door bartarie » 01 jan 2010, 22:44

Changed ;)

Gebruikersavatar
kriegsman
Berichten: 1635
Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:14
Locatie: onstwedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door kriegsman » 01 jan 2010, 22:53

ik heb er ook een 24 valstroom dell onder
en de foekemapijp,die naar mijn mening heel goed is

hier de fotó's van mijn cilinder
viewtopic.php?p=512472&sid=21001aae3666 ... f54#512472

Gebruikersavatar
bartarie
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 jan 2006, 13:53
Locatie: achterveld
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door bartarie » 01 jan 2010, 23:36

Ja en nu nog gegevens? vermogen etc? trouwens volgens mij rij ik met een ouwe teur van jouw een half jaartje terug heb ik een berg onderdelen van je gekocht (partijtje dellorto en bing door elkaar met daarbij een 24 huis) daar heb ik met een oude 22 een complete 24 van gemaakt om mee te knallen

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#6 Bericht door dolle aad » 02 jan 2010, 01:49

Smalle tab 60cc ZETA , tuit uitlaat

8,pk bij 10,000 RPM bij LVS

18 mm Mikuni (kan groter tot 23mm à 24 mm !! )

uitlaat 185 * (zou nog Een graad hoger kunnen )

inlaat 165 *

spoel 128 *

blowdown 29

verlengde 4 P van Homoet met losse bocht .
Laatst gewijzigd door dolle aad op 02 jan 2010, 22:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bartarie
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 jan 2006, 13:53
Locatie: achterveld
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door bartarie » 02 jan 2010, 09:42

netjes, heb je ook een koppelkromme? en hoeveel koppel heeft ie?
wel grappig ongeveer zelfde timingen als mij ;)

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#8 Bericht door Ed.P » 02 jan 2010, 21:15

Hij gaat in 1350 omw/m van 0.0PK naar 7.5PK :idea: dit is en typisch voorbeeld van wielspin waarna de band grip krijgt en de rol een slinger geeft....het is jammer maar vergeet de begin waarde van het vermogen en het koppel kun je helemaal wel weg laten.

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#9 Bericht door GerritjanS » 03 jan 2010, 00:51

dit is het vermogen van mijn cupper nummer 38
ook gewoon een 4 poorter, dus geen extra gaten enz

de eerste lijn is nadat ik hem getuned had, voor de eerste keer
daarna is S&S er even mee aan het werk geweest, en heb er vorig jaar probleemloos mee gereden
Bijlagen
cuppertest2.JPG
cuppertest2.JPG (65.84 KiB) 3064 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#10 Bericht door nozems » 03 jan 2010, 10:27

zow das een forse verbetering als voordat jij hem getund had,trekt iets later,maar wel veel langer door en z,n topvermogen ligt ook een stukkie hoger :clap

Plaats reactie