opgevoerd maar gaat net niet hard genoeg :P

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
SvenO
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 sep 2009, 22:10
Locatie: Bruinisse
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

opgevoerd maar gaat net niet hard genoeg :P

#1 Bericht door SvenO » 02 jan 2010, 01:41

ik heb laatst een paar nieuwe dingen op mijn brommer gezet
een 17 mm
en een snellere cilinder 6.3
maar gaat nu ongeveer 75 km/h en ik wil hem 80 kunnen laten rijden
wat zou ik er nog aan kunnen doen

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4860
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 696 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

#2 Bericht door Monsma » 02 jan 2010, 08:32

misschien andere tandwiel verhouding?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60395
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#3 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 jan 2010, 09:43

Wat voor een 6,3 pk cilinder heb je :?:

Gebruikersavatar
Leks
Berichten: 728
Lid geworden op: 01 aug 2004, 17:20
Locatie: Wog de la mar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door Leks » 02 jan 2010, 10:02

Waarom moet hij persé 80 km/u lopen?
Heb jij dan wat gewonnen of zo?

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door Chrismetzwarteletters » 02 jan 2010, 10:12

Vreemd dat ik dan met een 4.8pk en een 16mm carburateur dezelfde snelheid haal :?: :roll: Zeker weten dat je ontsteking goed staat afgestelt? En als laatste reddingsmiddel kan je natuurlijk ook je banden op 3,0 bar zetten. :mrgreen:

Gebruikersavatar
parid001
Berichten: 1926
Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
Locatie: AMERSFOORT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#6 Bericht door parid001 » 02 jan 2010, 10:44

compressie

Erwin_1965
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door Erwin_1965 » 02 jan 2010, 10:58

uitlaat?

farmer
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 okt 2005, 21:35
Locatie: lomm
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door farmer » 02 jan 2010, 10:59

moet je eens plat gaan liggen ,of berg af gaan. :lol:
je moet de 80 wel kunnen halen hoor, heb je de luchtfilter of uitlaat niet dicht zitten. :wink:

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 493 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#9 Bericht door dijk » 02 jan 2010, 11:43

ontsteking op tijd :?:

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#10 Bericht door danahi » 02 jan 2010, 11:54

Ik ga met Erwin mee, welke uitlaat zit er onder. Vast 1 met 28mm bocht.

Gebruikersavatar
Kreidler4Life
Berichten: 1535
Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#11 Bericht door Kreidler4Life » 02 jan 2010, 12:50

mag opzich niet uitmaken de bocht, ik heb ook 60cc supers wegzien gaan met 28mm aansluiting en dan een homoet 6p aangepast t laatste bochtje naar 28mm, lopen tegenwind een stuk sterker.

mits je cilinder/zuiger goed is moet je het wel kunnen halen, ik denk het ook eerder dat je ontsteking niet helemaal goed staat of je tandwielverhouding.

geef even wat meer informatie over :

Tandwielverhouding
Onstekingstijdstip
Uitlaat/luchtfilter
Carburateur(welke sproeier rij je en wat voor stand staat je gasnaald)

en zoals enzo zegt, wat voor een cilinder. een originele mahle 6,3, of een imitatie cilinder, wil ook nog wel eens verschil inzitten.

succ6 ermee.

SvenO
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 sep 2009, 22:10
Locatie: Bruinisse
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door SvenO » 02 jan 2010, 16:19

een zeta cilinder mischien een alluminium koppakking derbij :P

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 493 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#13 Bericht door dijk » 02 jan 2010, 17:51

SvenO schreef:een zeta cilinder mischien een alluminium koppakking derbij :P
zeta cilinder levert rond de 5 pk :wink:

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door Chrismetzwarteletters » 02 jan 2010, 19:22

dijk schreef:
SvenO schreef:een zeta cilinder mischien een alluminium koppakking derbij :P
zeta cilinder levert rond de 5 pk :wink:
Dit zou een stuk aan nemelijker zijn, de mijne is ook een 4.8pk cilinder (jawel van het merk Zeta) en ik haal met een 16mm carburateur de 75. Dus zo vreemd is het niet dat de joune ook 75 haalt. En dan heb ik nog een origineel Kreidler koppie (onbewerkt) en een normale 32mm pijp er onder.

SvenO
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 sep 2009, 22:10
Locatie: Bruinisse
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door SvenO » 02 jan 2010, 19:26

ja ik heb een afgevlakte kop
en een iets dikkere bocht als normaal

O en op die sproeier stond niks op :S dus weet niet precies wat voor maat het is heb hem bij john bos depot in goes gehaald (cab) dan

Gebruikersavatar
Jovink
Berichten: 1029
Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:31
Locatie: schipluiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#16 Bericht door Jovink » 02 jan 2010, 19:33

ja je hebt die immi carb, dan was de maat die erin zit dacht ik iets van 76/78 ?

nja als chris met een 4.8 de 75 haalt en jij hem haalt met een 6.25...
hoever is die kop afgevlakt?misschien té ver?

ontsteking ff op tijd zetten kan ook helpen, liefst met stroboscoop, ideaal.
succes :)

SvenO
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 sep 2009, 22:10
Locatie: Bruinisse
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door SvenO » 02 jan 2010, 19:49

ok ty ik zal er eens naar kijken

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5549
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren
Contacteer:

#18 Bericht door kreidler844 » 02 jan 2010, 20:48

80 km/h met een 4,5 pk op het achterwiel is prima haalbaar.
Een snelle cilinder kopen is niet zo moeilijk, maar om hem goed aan het lopen te krijgen is heel wat anders.
Die van mij loopt momenteel ook op een 17 mm immi.
28 mm bocht is ook geen probleem.
ontsteking 1,2 mm voor.

Wietse

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13633
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

#19 Bericht door Caspar » 02 jan 2010, 23:00

Ik vind de Zeta met de 28mm bocht veel fijner rijden en in topsnelheid scheelt het net niks. 14/38 of 14/36 tandwielen, 1,2mm v.b.d.p., 17mm Bing met sproeier 82, originele kop, bougie NGK B8HS

Plaats reactie