uitlaat vraag

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Picasso_1
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 nov 2009, 14:52
Locatie: Avenhorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

uitlaat vraag

#1 Bericht door Picasso_1 » 06 jan 2010, 22:02

Hallo,

Ik ben een uitlaat aan het berekenen.

bocht lengte: 219mm
bocht diameter:37.81mm
belly diameter:120mm
reflector:20 graden
taile pipe diameter:23mm

Ik wil een dubbel traps diffuiser maken alleen hoe reken ik die hoeken uit?

en de lengte van de belly,

Mvg, Robin
Laatst gewijzigd door Picasso_1 op 06 jan 2010, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Louwe
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 apr 2007, 22:32
Locatie: Aduard (Gr.)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Louwe » 07 jan 2010, 08:05

Onder wat voor setup moet dat wel niet komen? Is een dikke jongen, die uitlaat.

Gebruikersavatar
eric11
Berichten: 1279
Lid geworden op: 03 jan 2006, 09:08
Locatie: Leidschendam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door eric11 » 07 jan 2010, 08:14

V 8

Gebruikersavatar
Kreidler Arthur
Berichten: 1254
Lid geworden op: 12 aug 2006, 17:19
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door Kreidler Arthur » 07 jan 2010, 08:16

:lol: :lol:

Gebruikersavatar
Picasso_1
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 nov 2009, 14:52
Locatie: Avenhorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door Picasso_1 » 07 jan 2010, 10:27

onder me aprilia rs 74cc ik wil er een echte jankerd van maken. en als dit lukt ga ik er ook 1 voor me kreidler proberen te maken. IK gebruik een paar formules en daar komen deze resultaten uit alleen ik snap die van de diffuiser niet en ik wete niet hoe lang het middenstuk moet.

Mostert Racing
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:48
Locatie: Schipluiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#6 Bericht door Mostert Racing » 08 jan 2010, 12:44

dit zijn 125cc maten voor een nominaal vermogen va 45pk......

Gebruikersavatar
Picasso_1
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 nov 2009, 14:52
Locatie: Avenhorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door Picasso_1 » 08 jan 2010, 17:27

oke dan ga ik maar is opnieuw proberen. De eertse keer dat ik het doe dus ik blijf proberen.

PD
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mar 2009, 00:40
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door PD » 08 jan 2010, 17:53

gewoon Luc een mailtje sturen dan heb je een goede berekening 8)

Gebruikersavatar
Picasso_1
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 nov 2009, 14:52
Locatie: Avenhorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door Picasso_1 » 08 jan 2010, 18:21

dat heb ik gedaan en dat ga ik zeker ook doen! maar ik wil het zelf ook snappen en exspirimenteren daarom doe ik dat op de aprilia 8) zonde als de kreidler straks stuk gaat. Ik heb al een aanvraag formulier zelfs:D
Laatst gewijzigd door Picasso_1 op 08 jan 2010, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Picasso_1
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 nov 2009, 14:52
Locatie: Avenhorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door Picasso_1 » 08 jan 2010, 18:25

Mostert Racing schreef:dit zijn 125cc maten voor een nominaal vermogen va 45pk......
Ik heb de formules uit dat stuk 2stroke tuning gebruikt over uitlaten.

en daar komen deze getallen uit om er staat dan bevoorbeeld, poort breedte 10 15 procent groter voor een racer en dan reken ik het uit op 15 procent en dan krijg ik die grote diameter van me voor bocht em daar op stond dat je het moet door rekenen 0.62c voorbocht diameter was het voor de tailpipe diameter en dat kwam daar uit, en de verhouding was 1.10 van het middenstuk daar kwam 118.6 precies uit. Kan je me uitleggen wat er allemaal kleiner moet op 80cc zeg maar.

Robin

Mostert Racing
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:48
Locatie: Schipluiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#11 Bericht door Mostert Racing » 12 jan 2010, 13:02

probeer eens de formules van blair..die zijn beter.....

Gebruikersavatar
Picasso_1
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 nov 2009, 14:52
Locatie: Avenhorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door Picasso_1 » 13 jan 2010, 13:58

oke

SwiffMeister
Berichten: 548
Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

#13 Bericht door SwiffMeister » 13 jan 2010, 15:34

Mostert Racing schreef:probeer eens de formules van blair..die zijn beter.....
Bedoel je niet Bell?
Over blair lees ik eigenlijk alleen maar slechte dingen.

Gebruikersavatar
Picasso_1
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 nov 2009, 14:52
Locatie: Avenhorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door Picasso_1 » 13 jan 2010, 16:26

ik denk het ook lees het ook net

SwiffMeister
Berichten: 548
Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

#15 Bericht door SwiffMeister » 13 jan 2010, 16:33

Picasso_1 schreef:ik denk het ook lees het ook net
Zeker aan het stoeien met het artikel dat ene Arno Koch ooit schreef :P ?

Gebruikersavatar
Picasso_1
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 nov 2009, 14:52
Locatie: Avenhorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#16 Bericht door Picasso_1 » 13 jan 2010, 17:15

ja inderdaad haha

Plaats reactie